Tahir Ak 26 Ocak 2019 Paylaş 26 Ocak 2019 Overbuilt araçlar artık yok. 1 milyon km tık demeyen döşemesi eskimeyen rot ayarı istemeyen toyota carina yok mesela.soluksuz dünyanın en sorunsuz aracı seçilmesi. marka bazında sorunsuzluk testlerinde ilk 5te en az 1 aracının bulunması,dakar rallisinde ortaya çıkan birincilikler... aklımdakiler bunlar. 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 26 Ocak 2019 Paylaş 26 Ocak 2019 Hocam uzun yoldan keyif almak istiyorsanız Ford gibi rahatsız bir araca geçin derim [emoji1] (Mondeo ve Suv’ları hariç)Aksi halde Toyota ve VW gibi araçta uykunuz gelebilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 26 Ocak 2019 Yazar Paylaş 26 Ocak 2019 (düzenlendi) 20 saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı: Keske oyle bi marka model olsa da ben alsam.. Osman bey günümüzde Türk Otomotiv sektörü: Köylü Ahmet eşeğini satmaya karar vermiş. Kıymeti taş çatlasa 50 milyon lira etmeyen eşşek için pazarlık payı da ekleyerek 100 milyon lira fiyat koymuş. Komşu köyden acilen eşşeğe ihtiyacı olan Mehmet ağa 100 milyon ödeyip eşşeği pazarlıksız satın almış. Köylü Ahmet eşşeğini satmasına satmış ama akşam da gözüne bir türlü uyku girmemiş. Gece boyunca düşünüp, durmuş. "Mehmet ağa 50 milyon liralık eşşeğe niye 100 milyon lira verdi?"!!!!!... diye. İçi rahat etmeyince ertesi gün eşşeğini geri almaya karar vermiş. Pazara gitmiş, Mehmet Ağa'yı bulmaya. Bir de ne görsün? Eşşek 200 milyon liradan satışa çıkarılmış... Bir kere içi rahat etmemiş, geri alacak eşşeğini... 200 milyon lira ödeyip geri almış eşşeğini (pazarlıksız.). Aynı olay bu defa Mehmet Ağa'nın başına gelmiş, o da uyuyamamış. "Allah Allaaaah, Ahmet niye 100 milyona sattığı eşşeği 200 milyona geri aldı var bu işin içinde bir iş..." diye gece boyunca düşünüp, durmuş. O da ertesi gün eşşeği geri almaya karar vermiş. 400 milyon lira vererek geri almış eşşeği. Bu alışveriş her gün fiyat arta arta devam etmiş. Birkaç gün sonra pazara bir başka köyden Hüseyin gelmiş. Hüseyin pazardaki kalabalığın arasına dalınca bir de ne görsün ; "al, al, al, sat, sat, sat" bağrışmaları arasında bir yaşlı eşşek ve bu eşeğin tam 1.000.000.000 TL satış fıyatı... Yanındakine sormuş, "Hemşehrim, nedir bu? Bu yaşlı eşşek 1 milyar lira eder mi yahu?" Adam hemen yanıtlamış; "Valla grafikler ortada, bu eşşeğin fiyatı bir haftada 50 milyon liradan başladı, 950 milyon liraya geldi. Şöyle bir teknik analizine bakarsan görürsün. Eşşeğin fiyatı 1 milyardaki direncini bir kırarsa,1.5 milyara kadar yolu var." 21 Yüzyılda Sahibinden satılık 40 yaşındaki bir araca alıcı çıkıyorsa, yaşlı Eşeğin dişlerini kontrol etmek kimsenin aklına gelmez bu ükede. 26 Ocak 2019 tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 26 Ocak 2019 Yazar Paylaş 26 Ocak 2019 (düzenlendi) 2 saat önce, Celal Aydın yazdı: Hocam uzun yoldan keyif almak istiyorsanız Ford gibi rahatsız bir araca geçin derim (Mondeo ve Suv’ları hariç) Aksi halde Toyota ve VW gibi araçta uykunuz gelebilir. ABD de Mondeo ( Fusion ) ve Hibrid Toyota kullandım, Vw kullanıcıları bundan alınmasın, ama onların yanında ergen arabası kalır:) 26 Ocak 2019 tarihinde Mehmet Naki Çatalyürek tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 26 Ocak 2019 Paylaş 26 Ocak 2019 Eskiden evetyok hep öyle. Daha 1 gün önce dakarda 1.geldi hilux Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 26 Ocak 2019 Paylaş 26 Ocak 2019 Algıya göre değişir. Ben 3 sene E12 Corolla kullandım, güzel arabaydı pişman olmadım. Ancak abartılan kadar bir mevzu da görmedim. 90’lı yılların Corolla, Carina’larının ekmeğini yiyor. Kaldı ki MMT şanzıman Toyota’lar pek de sorunsuz değil. 2012 Dizel Toyota’larda kronik yağ eksiltme problemleri var, Toyota Türkiye kulağının üstüne yattı. Bir çok Corolla da kronik direksiyon kutusu arızası mevcut, hatta geçenlerde bir üyemiz epey kızmıştı servise. Yetkili servis bakımlı aracında direksiyon kutusu arızasını tespit edemeyip de garanti biter bitmez astronomik rakam isteyen servise saygılarını sunmuştu 😀 Algılar olguların her zaman önüne geçmiştir. Ne Toyota o kadar sağlam, ne Vw, BMW ya da başka marka o kadar çürük. Şahsi düşüncem bu. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Ocak 2019 Paylaş 26 Ocak 2019 Amerikan otomobil kitaplarında bile "rock solid Toyota" yazıyor demek ki çok yüksek bir imajı varmış oralarda. Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 26 Ocak 2019 Yazar Paylaş 26 Ocak 2019 1 saat önce, Ahmet Gül yazdı: Algıya göre değişir. Ben 3 sene E12 Corolla kullandım, güzel arabaydı pişman olmadım. Ancak abartılan kadar bir mevzu da görmedim. 90’lı yılların Corolla, Carina’larının ekmeğini yiyor. Kaldı ki MMT şanzıman Toyota’lar pek de sorunsuz değil. 2012 Dizel Toyota’larda kronik yağ eksiltme problemleri var, Toyota Türkiye kulağının üstüne yattı. Bir çok Corolla da kronik direksiyon kutusu arızası mevcut, hatta geçenlerde bir üyemiz epey kızmıştı servise. Yetkili servis bakımlı aracında direksiyon kutusu arızasını tespit edemeyip de garanti biter bitmez astronomik rakam isteyen servise saygılarını sunmuştu 😀 Algılar olguların her zaman önüne geçmiştir. Ne Toyota o kadar sağlam, ne Vw, BMW ya da başka marka o kadar çürük. Şahsi düşüncem bu. Ahmet Bey sağlamlık konusunda Alman araçların kalitesi Japon’un önüne geçer. Teknik ve mekanik Arıza konusunda Amerika Birleşik Devletleri’nde otomobil arıza tespit cihazı üretimi gerçekleştiren CarMD, Yıllık Araç Arıza Endeksi’ni kamuoyuyla paylaştı; dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Toyota’nın en sorunsuz marka olduğunu duyurdu. CarMD tarafından hazırlanan raporda, son 22 yıl içinde üretilen 5.6 milyon otomobilin verileri analiz edilerek hazırlanırken, verileri analiz edilen tüm otomobil markaları içinde Toyota modelleri, motorları en az arıza yapan otomobiller olarak dikkat çekti. Halihazırda dünyanın en çok satan markası unvanını elinde bulunduran Toyota otomotiv endüstrisindeki rakipleri karşısında elini daha da güçlendirdi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 26 Ocak 2019 Yazar Paylaş 26 Ocak 2019 1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Eskiden evet Japonlar bilgi dağarcığını artırmak amacıyla sistamatik sürdürülen YARATICI çalışmaya yatırım yapıyorlar, niye çok sağlam araç çıkarsınlar pazarlama politikalarına ters, eski giysilerimizi yamar pençe yapar kullanırdık şimdi yenileri çıktığı için eskimeden atıyoruz Hocam. Taş gibi sağlam efsane Toyota Taş devrinde kaldı😔 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Ocak 2019 Paylaş 26 Ocak 2019 41 dakika önce, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Ahmet Bey sağlamlık konusunda Alman araçların kalitesi Japon’un önüne geçer. Teknik ve mekanik Arıza konusunda Amerika Birleşik Devletleri’nde otomobil arıza tespit cihazı üretimi gerçekleştiren CarMD, Yıllık Araç Arıza Endeksi’ni kamuoyuyla paylaştı; dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Toyota’nın en sorunsuz marka olduğunu duyurdu. CarMD tarafından hazırlanan raporda, son 22 yıl içinde üretilen 5.6 milyon otomobilin verileri analiz edilerek hazırlanırken, verileri analiz edilen tüm otomobil markaları içinde Toyota modelleri, motorları en az arıza yapan otomobiller olarak dikkat çekti. Halihazırda dünyanın en çok satan markası unvanını elinde bulunduran Toyota otomotiv endüstrisindeki rakipleri karşısında elini daha da güçlendirdi. son 22 yıl uzun bir zaman. Görünen arızalar ise değişik şeyler. Adac raporları da güzel hatta avrupa için daha anlamlı. Araç sahiplik süresi gittikçe kısalıyor. Araçta problem çıktı denilip istatistiğe giren hadiseler saçma sapan basit şeyler. Bu nedenle daha derin analiz gerekir bana sorarsanız. Toyota/honda eski dönemde daha sağlam araçlar yapardı. Keza vw de öyle. Ancak zaman içinde sahiplik süreleri kısaldı araçlarda emisyon nedeniyle bir sürü motora zararlı şey eklendi. Çok fazla sensör yükü altında motorlar yoruldu ve parametre sayısı arttı. Bu nedenle eski sorunsuzluklar olmadığı gibi sökülüp takılabilirlik de montaj hattında daha çok robot çalışması ve modüllerin yekpare olması nedeniyle zorlaştı. Birçok otomobilde bazı yerler ömürlük diye artık monte ediliyor çünkü ömür 10 yıl. Bunu kabullenmek güç Yeni nesil araçlarda silindir gömleği yok motor bloğu aluminyum. şaşırtıcı. Totoya ve Hondanın sorunsuzluk algısı eskiden kalmadır. Doğrudur. Ve bugün bile yenilikleri toyota pek hemen devreye almaz. Hep arkadan gider. Bu sayede çok sıkıntı çekmez. Ayrıca toyota araçları globalde bir özellik taşıyan performans iddasında olmazlar. Honda biraz daha bu konuda cömerttir. RS vesaire serileri çıkar. Toyotada bi tek supra vardı. şimdi spor aracı zate subaru. D segmenti aracı kalmadı memlekette. Van desen yok, minibüs yok. Kamyon yok. Ticari araç yok. Yani adamlar yok. Şimdi bi VW ile yahut Ford ile bunu ülkede karşılaştırmamak lazım. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 27 Ocak 2019 Yazar Paylaş 27 Ocak 2019 ACI AMA GERÇEK: CarMD tarafından hazırlanan raporda, son 22 yıl içinde üretilen 5.6 milyon otomobilin analizi fasonlaşma olgusundan kurtulabilen AR-GE denetimli markalaşmış araçlar değil mi Hocam. Madalyonun bir de diğer yüzünü çevirirsen tamamen karanlık. Dünya'da Üretimi, kalitesi , kötü yakıtları, karbon salınımı belirsiz vb. kaç Milyon denetimsiz pimi çekilmiş bomba dolaşıyor ? Her hastalığı yediklerimiz ile ilişkilendiriyoruz. Fakat içtiğimiz suyun, soluduğumuz havanın vücudumuz da kanser gibi yıkıcı tahribatlara neden olduğunu göremiyoruz. Prof. Üstün Dökmen hocanın dediği gibi "Hem 25 kuruş, hem şoför mahallinde oturmak istiyoruz" sonuç, kendi eserimiz olan günümüzün Dünyası değil mi Hocam ? 7 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: son 22 yıl uzun bir zaman. Görünen arızalar ise değişik şeyler. Adac raporları da güzel hatta avrupa için daha anlamlı. Araç sahiplik süresi gittikçe kısalıyor. Araçta problem çıktı denilip istatistiğe giren hadiseler saçma sapan basit şeyler. Bu nedenle daha derin analiz gerekir bana sorarsanız. Toyota/honda eski dönemde daha sağlam araçlar yapardı. Keza vw de öyle. Ancak zaman içinde sahiplik süreleri kısaldı araçlarda emisyon nedeniyle bir sürü motora zararlı şey eklendi. Çok fazla sensör yükü altında motorlar yoruldu ve parametre sayısı arttı. Bu nedenle eski sorunsuzluklar olmadığı gibi sökülüp takılabilirlik de montaj hattında daha çok robot çalışması ve modüllerin yekpare olması nedeniyle zorlaştı. Birçok otomobilde bazı yerler ömürlük diye artık monte ediliyor çünkü ömür 10 yıl. Bunu kabullenmek güç Yeni nesil araçlarda silindir gömleği yok motor bloğu aluminyum. şaşırtıcı. Totoya ve Hondanın sorunsuzluk algısı eskiden kalmadır. Doğrudur. Ve bugün bile yenilikleri toyota pek hemen devreye almaz. Hep arkadan gider. Bu sayede çok sıkıntı çekmez. Ayrıca toyota araçları globalde bir özellik taşıyan performans iddasında olmazlar. Honda biraz daha bu konuda cömerttir. RS vesaire serileri çıkar. Toyotada bi tek supra vardı. şimdi spor aracı zate subaru. D segmenti aracı kalmadı memlekette. Van desen yok, minibüs yok. Kamyon yok. Ticari araç yok. Yani adamlar yok. Şimdi bi VW ile yahut Ford ile bunu ülkede karşılaştırmamak lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Ocak 2019 Paylaş 27 Ocak 2019 Sebep sağlık odaklı olsa tamamen iş buralara gelmeyebilir. Kapitalizm ve tüketim boyutu da bence önemli. Üretim yöntemlerinde modül bazında taşeronlaşma ve otomasyon kalite artışını ve toleransları yukarı götürüyor. Buna şüphe yok. Ama elle takılmayan vidası sıkılmayan birçok şeyin 10-12 sene sonra elle sökülemediğini de görüyoruz. Sanayinin her alanında var bu. Sonuçta bir gemiye bindik gidiyoruz. Benim asıl beklentim çelik panel yapısından artık ne zaman vazgeçileceği. Yaşasın Anadol. İlk cümlenizi anlamadım tam aslında fasonlaşma olgusu ve Ar-Ge denetimi hepsinde benzer. Sorunların azaldığı otomobiller genelde adedi çok olanlar ve iyi ve tecrübeli fabrikada montajı yapılanlar. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 28 Ocak 2019 Yazar Paylaş 28 Ocak 2019 Sebep sağlık odaklı olsa tamamen iş buralara gelmeyebilir. Kapitalizm ve tüketim boyutu da bence önemli. Üretim yöntemlerinde modül bazında taşeronlaşma ve otomasyon kalite artışını ve toleransları yukarı götürüyor. Buna şüphe yok. Ama elle takılmayan vidası sıkılmayan birçok şeyin 10-12 sene sonra elle sökülemediğini de görüyoruz. Sanayinin her alanında var bu. Sonuçta bir gemiye bindik gidiyoruz. Benim asıl beklentim çelik panel yapısından artık ne zaman vazgeçileceği. Yaşasın Anadol. İlk cümlenizi anlamadım tam aslında fasonlaşma olgusu ve Ar-Ge denetimi hepsinde benzer. Sorunların azaldığı otomobiller genelde adedi çok olanlar ve iyi ve tecrübeli fabrikada montajı yapılanlar. Dünyamız sular altında kalmadan & Bindiğimiz gemi batmadan YAŞASIN ANADOL iyi fikir.. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Yorum bağlantısı
Mehmet Naki Çatalyürek 28 Ocak 2019 Yazar Paylaş 28 Ocak 2019 Dünyamız sular altında kalmadan & Bindiğimiz gemi batmadan YAŞASIN ANADOL iyi fikir.. Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildiTapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Ocak 2019 Paylaş 29 Ocak 2019 On 28.01.2019 at 04:01, Mehmet Naki Çatalyürek yazdı: Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Mehmet Bey. şu imzayı kapatın lütfen.. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Kasım 2020 Paylaş 17 Kasım 2020 Çok güzel lpg uyumluydu. Yeniler üç silindirli direkt enjeksiyonlu atmosferik olacak. Ufak da elektrik motoru da olabilir. Kalkış desteklemek için. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Kasım 2022 Paylaş 27 Kasım 2022 Taksici paylaşmış facebook’ta. 1.200.000km yapmış sanırım Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 27 Kasım 2022 Paylaş 27 Kasım 2022 Nerenin taksicisiymiş? İyi yol yapmış. Ankara ? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 27 Kasım 2022 Paylaş 27 Kasım 2022 Selim Bilgin yazdı: Nerenin taksicisiymiş? İyi yol yapmış. Ankara ? Aynen Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 27 Kasım 2022 Paylaş 27 Kasım 2022 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Taksici paylaşmış facebook’ta. 1.200.000km yapmış sanırım Lpg takmayın ağbi 1 milyon km de motoru yir Yorum bağlantısı
Recommended Posts