İlker Dinçerr 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 Hepinize merhabalar. 2011 2.0 dizel (155.000 km) mondeo kullanıcısıyım. Çözülemeyen bir sorunum var; geçen hafta aracın aküsü bitti 6-7 marş basıp zorladım belki çalışır diye ama nafile. Sonrasında araca yeni bir akü aldım (Varta 82 Amper). Aküyü taktıktan 1 saat sonra motor arıza lambası yandı, bilgisayara bağladığımızda p2566 (turboşarj takviye kumanda konumu algılayıcısı devre dışı) ikazı verdi. Turbo basınç sensörü , iki tane westgate pozisyon sensörü değişti. Bu parçalar değişince arıza lambasını kendiliğinden söndü. Ertesi gün tekrar yandı, bir ara söndü 2 gündür de aralıksız yanıyor.Bizim usta biraz deneme yanılma yoluyla gidiyor sanırım, sonuç olarak 1500 TL gitti ortada bir çözüm yok. Usta turbonun içine baktığını ve gayet sağlıklı olduğunu söylüyor. Yakıt tüketimi 9-9,5 Lt civarlarında (sürekli kısa mesafe ve yokuş). 110 120 den sonra gazdan çekip tekrar yüklendiğim de tatlı bir ıslık sesi de geliyor belli belirsiz.160 km hıza kadar aracın hızlanması iyi ama sonrası biraz nazlı gidiyor, 200ü geçtiğini de daha göremedim. Sabit giderken dip gaz yaptığımda arkadan duman atma var, ama boşta gaz verdiğimde böyle bir durum yok. Sorunum ve araç hakkında aklıma gelenler bunlar. Forumda buna benzer bir konu açılmış, birisi turbo büyütmüş ve bu hatayı almış ama ne şekilde çözdüklerini tam anlayamadım. Bu konuda bir çözüm öneriniz ya da beni Ankara'da yönlendirebileceğiniz birileri var mıdır ? Şimdiden teşekkür ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 hata kodunu sildirip tekrar kontrol edin. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 demekki kablolamasında bir problem var o sensörlerin. gövdeden şase alıyor dur belki. en kötü ihtimalle motor kontrol ünitesinde bir problem vardır. Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 9 Ocak 2019 Yazar Paylaş 9 Ocak 2019 Bir saat önce, Alpay Sumer yazdı: hata kodunu sildirip tekrar kontrol edin. Sildiriyorum ama bazen birkaç saat bazen de birkaç gün sonra tekrar yakıyor 30 dakika önce, Dogan Arsiray yazdı: demekki kablolamasında bir problem var o sensörlerin. gövdeden şase alıyor dur belki. en kötü ihtimalle motor kontrol ünitesinde bir problem vardır. Ustanın dediğine göre kablolamada vs bir problem yok umarım motor kontrol ünitesine kadar uzanmaz bu iş Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 motor kontrol ünitesinin soketlerini de, turbonun üzerindeki soketleri de kuru kontak spreyi ile temizlemek lazım. Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 (düzenlendi) 1 saat önce, İlker Dinçerr yazdı: Hepinize merhabalar. 2011 2.0 dizel (155.000 km) mondeo kullanıcısıyım. Çözülemeyen bir sorunum var; geçen hafta aracın aküsü bitti 6-7 marş basıp zorladım belki çalışır diye ama nafile. Sonrasında araca yeni bir akü aldım (Varta 82 Amper). Aküyü taktıktan 1 saat sonra motor arıza lambası yandı, bilgisayara bağladığımızda p2566 (turboşarj takviye kumanda konumu algılayıcısı devre dışı) ikazı verdi. Turbo basınç sensörü , iki tane westgate pozisyon sensörü değişti. Bu parçalar değişince arıza lambasını kendiliğinden söndü. Ertesi gün tekrar yandı, bir ara söndü 2 gündür de aralıksız yanıyor.Bizim usta biraz deneme yanılma yoluyla gidiyor sanırım, sonuç olarak 1500 TL gitti ortada bir çözüm yok. Usta turbonun içine baktığını ve gayet sağlıklı olduğunu söylüyor. Yakıt tüketimi 9-9,5 Lt civarlarında (sürekli kısa mesafe ve yokuş). 110 120 den sonra gazdan çekip tekrar yüklendiğim de tatlı bir ıslık sesi de geliyor belli belirsiz.160 km hıza kadar aracın hızlanması iyi ama sonrası biraz nazlı gidiyor, 200ü geçtiğini de daha göremedim. Sabit giderken dip gaz yaptığımda arkadan duman atma var, ama boşta gaz verdiğimde böyle bir durum yok. Sorunum ve araç hakkında aklıma gelenler bunlar. Forumda buna benzer bir konu açılmış, birisi turbo büyütmüş ve bu hatayı almış ama ne şekilde çözdüklerini tam anlayamadım. Bu konuda bir çözüm öneriniz ya da beni Ankara'da yönlendirebileceğiniz birileri var mıdır ? Şimdiden teşekkür ediyorum. konuyu açan bendim turbonun wastegate ini başka aynı tip wastegate ile komple değiştirip baktınızmı ? taktığınız pozisyon sensörleri sıfırmı ? milimetrik ayarı var takarken pozisyonu 0.5mm kaçsa bile hata devam eder .... 9 Ocak 2019 tarihinde Serkan Karakoca tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 9 Ocak 2019 Yazar Paylaş 9 Ocak 2019 2 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: konuyu açan bendim turbonun wastegate ini başka aynı tip wastegate ile komple değiştirip baktınızmı ? taktığınız pozisyon sensörleri sıfırmı ? milimetrik ayarı var takarken pozisyonu 0.5mm kaçsa bile hata devam eder .... Sensörler sıfır değil sanırım başka araçtan söküldü.Milimetrik ayar olayını yapamamış olabilirler, çünkü daha önce böyle bir işlem yaptıklarını sanmıyorum.Üstadım Yarın aracı tekrar götüreceğim yine yapamazlarsa , siz bu sorunu nerede çözdünüz bende gitsem oraya olurmu? 2 saat önce, Dogan Arsiray yazdı: motor kontrol ünitesinin soketlerini de, turbonun üzerindeki soketleri de kuru kontak spreyi ile temizlemek lazım. Yarın onu da yaptırayım, teşekkür ederim 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 1 dakika önce, İlker Dinçerr yazdı: Sensörler sıfır değil sanırım başka araçtan söküldü.Milimetrik ayar olayını yapamamış olabilirler, çünkü daha önce böyle bir işlem yaptıklarını sanmıyorum.Üstadım Yarın aracı tekrar götüreceğim yine yapamazlarsa , siz bu sorunu nerede çözdünüz bende gitsem oraya olurmu? Yarın onu da yaptırayım, teşekkür ederim ben kendim çözdüm yalnız turbo bizde motorun ön bölümünde sizde arka bölümde lifte almadan turboyu sökmeden olmaz o iş ...05413557595 telefonumdan iletişime geçerseniz yardımcı olmaya çalışayım ... 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 P2566 koduna ne sebep olur? P2566 sorun koduna, aracın hava giriş sisteminde, vakum kaçağı, kirli hava temizleyici veya sıkışmış bir atık kapağı da dahil olmak üzere çeşitli problemler neden olur. Bir P2566 kodunun diğer yaygın nedenleri, turboşarj ile egzoz manifoldu arasındaki gevşek cıvatalar, hatalı bir intercooler, hatalı boost sensörü, arızalı intercooler, boost sensörü devresinde hatalı kablolama, boost sensöründe gevşek veya hasarlı bir konektör ve arızalı bir arızadır. turbo tarafında. Turbo başarısızlığı, çoğu zaman turboşarj ana şaftına yetersiz bir yağ beslemesi ile ilişkilidir, bu da bir kırık turbo mahfazasına ek olarak bir arıza dahil turbo yatağı ve hasarlı çark bıçakları ile ilgili bir sorunla sonuçlanır. P2566 kodunun belirtileri nelerdir? P2566 arıza kodunun belirtileri arasında azaltılmış hızlanma, egzozdan duman, kirli bujiler, turboşarjın aşırı gürültüsü ve normalden daha yüksek motor ve şanzıman sıcaklıkları bulunur.Diğer yaygın semptomlar arasında turboşarj atık kapağından ve çevresindeki hortumlardan çıkan tıslama sesi ve düşük motor performansı bulunmaktadır. Bu kodun diğer bazı göstergeleri anormal yükseltme basıncı seviyeleri, motor tekleme ateşinin depolanması ve çarpma sensörü kodlarıdır. Tamirci ayrıca yüksek motor sıcaklıklarından kaynaklanan silindir patlamalarını da arayabilir. Bir tamirci P2566 kodunu nasıl teşhis eder? Gelişmiş bir tarayıcıya ek olarak, bir P2566 hata kodunu doğru şekilde teşhis etmek için bir tamircinin bir takviye basınç göstergesi, vakum göstergesi, kadran gösterge seti ve el tipi bir vakum pompasına ihtiyacı vardır. Tamirci gerekli araçları topladığında, şu şekilde teşhise devam etmelidir: Motor çarpması ve yanlış ateşleme ile ilgili tüm kodları silin. Tüm turbo giriş ve ara soğutucu hortumlarını sızıntı, çatlak ve genel sızdırmazlık açısından inceleyin. Herhangi bir gevşek cıvata arayarak turboyu stabilite açısından kontrol edin. Turboyu kontrol ederken gazı harekete geçirmek için bir güçlendirici kullanın. Basıncı 19 pound'un üzerine çıkarırken boost göstergesine dikkat edin. Tüm kabloları ve konnektörleri hasar bakımından inceleyin. Atık kapağının olması gerektiği gibi açılıp kapandığını görmek için aktüatör vanasını elle bağlamak için bir vakum pompası kullanın. Motorun soğumasına izin verin ve turbo içini duran yağ için görsel olarak kontrol edin.Ayrıca, turbo boyunca hava akışını tahrik eden pervanenin iyi durumda ve çalışır durumda olduğundan emin olun. Turboşarjörün vakum seviyelerini bağlı bir vakum ölçer ile kontrol edin. Bir dijital volt / ohmmetre kullanarak turbo elektrik devresini ve konnektörleri uygun voltaj ve topraklama için test edin. Kodu silin ve kodun dönüp dönmediğini görmek için aracı test edin. yabancı bir forumda yazılanlar bunlar bunların üzerinde durulabilir.geçmiş olsun 1 Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 9 Ocak 2019 Yazar Paylaş 9 Ocak 2019 (düzenlendi) 6 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: ben kendim çözdüm yalnız turbo bizde motorun ön bölümünde sizde arka bölümde lifte almadan turboyu sökmeden olmaz o iş ...05413557595 telefonumdan iletişime geçerseniz yardımcı olmaya çalışayım ... Çok teşekkür ederim. Yarın müsait olursanız ustanın yanında arayayım sizi. 5 saat önce, Mustafa Ortataş yazdı: Bunu bende inceledim. Yine de teşekkür ederim. Bugün fark ettim şöyle ilginç bir durum var. Bu arıza ışığı yanınca yolda ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim araç duman atmıyor bu konudaki düşünceleriniz nedir Acaba 9 Ocak 2019 tarihinde İlker Dinçerr tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 9 Ocak 2019 Paylaş 9 Ocak 2019 @Mustafa Ortataş Sizden ricam paylastiginiz bilgilerin kaynagini paylasima yazabilirmisiniz? Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 10 Ocak 2019 Paylaş 10 Ocak 2019 15 saat önce, İlker Dinçerr yazdı: Çok teşekkür ederim. Yarın müsait olursanız ustanın yanında arayayım sizi. arayın görüşelim ... 15 saat önce, İlker Dinçerr yazdı: Bugün fark ettim şöyle ilginç bir durum var. Bu arıza ışığı yanınca yolda ne kadar gaza yüklenirsem yükleneyim araç duman atmıyor bu konudaki düşünceleriniz nedir Acaba arabanın çekişi nasıl bu arıza ışığı yanınca gaza yüklendiğinizde ? Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 10 Ocak 2019 Paylaş 10 Ocak 2019 18 saat önce, Alpay Sumer yazdı: @Mustafa Ortataş Sizden ricam paylastiginiz bilgilerin kaynagini paylasima yazabilirmisiniz? https://www.yourmechanic.com/article/-p2566-obd-ii-trouble-code-turbocharger-boost-ctrl-pos-sensor-circ-interm-by-cheryl-knight 1 Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 11 Ocak 2019 Yazar Paylaş 11 Ocak 2019 23 saat önce, Serkan Karakoca yazdı: arayın görüşelim ... arabanın çekişi nasıl bu arıza ışığı yanınca gaza yüklendiğinizde ? Işık yanınca yada sönünce çekişte bir farklılık yok, Serkan bey 1 Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 15 Ocak 2019 Yazar Paylaş 15 Ocak 2019 Serkan bey, sizin gönderdiğiniz turbocuya götürdük , turboda bir problem olmadığını söyledi, başka bir turbocu ise cihazla bir ölçüm yaptı wastegate ayarı bozuk görünüyor dedi. 10 derecelik bir sapma varmış. Şimdi wastegate ayarı yapılıyor bakalım ne olacak. İlginiz için tekrar çok teşekkür ederim. Sonuçları buradan paylaşırım tekrar Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 15 Ocak 2019 Paylaş 15 Ocak 2019 4 saat önce, İlker Dinçerr yazdı: Serkan bey, sizin gönderdiğiniz turbocuya götürdük , turboda bir problem olmadığını söyledi, başka bir turbocu ise cihazla bir ölçüm yaptı wastegate ayarı bozuk görünüyor dedi. 10 derecelik bir sapma varmış. Şimdi wastegate ayarı yapılıyor bakalım ne olacak. İlginiz için tekrar çok teşekkür ederim. Sonuçları buradan paylaşırım tekrar Merakla sonucu bekliyorum Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 16 Ocak 2019 Yazar Paylaş 16 Ocak 2019 18 saat önce, Mustafa Ortataş yazdı: Merakla sonucu bekliyorum Sonuç yine hüsran... Wastegate ayarı yapıldı, ertesi gün tekrar arıza ışığı yandı.Sıfır bir turbonun üzerinden, turbo basınç regülatörü sökülüp, bizim turboya takıldı, arıza ışığını söndürdük 20 km sonra yine yaktı. 2800 TL'ye sıfır turbo buldum düzeleceğini bilsem alıp takacağım onu da ama yine düzeleceğini sanmıyorum. Çünkü turbonun içinde herhangi bir problem olmadığını 2 usta da söyledi. Turbonun tüm aparatları da değişti ama yine arıza veriyor. Hatta önceden vermediği bir kaç arıza daha ekledi üzerine. Usta da ne yapacağını bilmiyor, bende bilmiyorum öyle kaldık ortada. Yorum bağlantısı
Mustafa Ortataş 17 Ocak 2019 Paylaş 17 Ocak 2019 (düzenlendi) 18 saat önce, İlker Dinçerr yazdı: Sonuç yine hüsran... Wastegate ayarı yapıldı, ertesi gün tekrar arıza ışığı yandı.Sıfır bir turbonun üzerinden, turbo basınç regülatörü sökülüp, bizim turboya takıldı, arıza ışığını söndürdük 20 km sonra yine yaktı. 2800 TL'ye sıfır turbo buldum düzeleceğini bilsem alıp takacağım onu da ama yine düzeleceğini sanmıyorum. Çünkü turbonun içinde herhangi bir problem olmadığını 2 usta da söyledi. Turbonun tüm aparatları da değişti ama yine arıza veriyor. Hatta önceden vermediği bir kaç arıza daha ekledi üzerine. Usta da ne yapacağını bilmiyor, bende bilmiyorum öyle kaldık ortada. turbo control valfine bakıldı mı araç ta 2 adet mevcut bunlara bakılmalı bunların hattı serum hortumu gibi hava hortumları var bu hortumlarda kaçak yada yırtık olabilir. turboya tüm giriş ve ara sogutucu (intercooler) hortumlarında kaçak gevşeklik olabilir hatta yogun yağlanma meydana gelmiş olabilir 17 Ocak 2019 tarihinde Mustafa Ortataş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 21 Ocak 2019 Yazar Paylaş 21 Ocak 2019 Son gelişme olarak, aracın beyni söküldü, osiloskop ile ölçümleri yapıldı beyinde de bir arıza olmadığı söylendi. Aracı cumartesi günü topladık kendiliğinden arıza söndü ve 3 gündür yanmıyor. Bakalım ne kadar gidecek Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 23 Ocak 2019 Yazar Paylaş 23 Ocak 2019 (düzenlendi) Güncelleme, tekrar arıza ışığı yandı Araca sıfır turbo takıldı ve sanırım sorun artık çözüldü. 23 Ocak 2019 tarihinde İlker Dinçerr tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 23 Ocak 2019 Paylaş 23 Ocak 2019 (düzenlendi) 3 saat önce, İlker Dinçerr yazdı: Güncelleme, tekrar arıza ışığı yandı Araca sıfır turbo takıldı ve sanırım sorun artık çözüldü. merak ettim bende insallah çözülmüştür. o arada giden paralar bosamu gitti. 23 Ocak 2019 tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlker Dinçerr 23 Ocak 2019 Yazar Paylaş 23 Ocak 2019 2 saat önce, Okay Kaygusuz yazdı: merak ettim bende insallah çözülmüştür. o arada giden paralar bosamu gitti. Arada giden paralar boşa gitti hocam.1500-2000 TL arası parayı boşa harcadık, şu an sorunun çözülüp çözülmediği de belli değil en azından şimdilik arıza ışığı yakmadı ama en geç 2-3 gün içinde yakıyordu önceden. Hafta sonuna kadar deneyeceğiz eğer yine aynı arızayı verirse beyin işine girilecek. Bu arada tan oto ford yetkili servis turboya 12.000 TL fiyat verdi, işçilik hariç. Ben 2800 TL'ye aldım sıfır turboyu. Tan otoya selam olsun buradan. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 23 Ocak 2019 Paylaş 23 Ocak 2019 23 dakika önce, İlker Dinçerr yazdı: Arada giden paralar boşa gitti hocam.1500-2000 TL arası parayı boşa harcadık, şu an sorunun çözülüp çözülmediği de belli değil en azından şimdilik arıza ışığı yakmadı ama en geç 2-3 gün içinde yakıyordu önceden. Hafta sonuna kadar deneyeceğiz eğer yine aynı arızayı verirse beyin işine girilecek. Bu arada tan oto ford yetkili servis turboya 12.000 TL fiyat verdi, işçilik hariç. Ben 2800 TL'ye aldım sıfır turboyu. Tan otoya selam olsun buradan. gecmiş olsun yapacak bişey yok. cevre yoluna cıkıp 1 -2 tur atıp sorun olup olmadıgı ortaya cıkar beklemenin pek faydası olmaz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts