İçeriğe Yönlendir

Vw Passat B8


Servet Aydın

Recommended Posts

Köksal Yılmaz

Tuğla gibi gitmek ne demek?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
47 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Tuğla gibi gitmek ne demek?

Burada kullanılan mansaı, hız sabitleyici 90-100 e ayarlı ama rampa aşağı devir-vites aracı tutmuyor, hızlanarak gidiyor, sabit hız hak getire.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
2 dakika önce, Önder Özcan yazdı:

Burada kullanılan mansaı, hız sabitleyici 90-100 e ayarlı ama rampa aşağı devir-vites aracı tutmuyor, hızlanarak gidiyor, sabit hız hak getire.

 

Bunu yapmasını beklemiyordur heralde astarline dan.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
21 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

ne cok kar.. nere burasi?

 

Antalya manavgat :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Paralel parktan ziyade, aradan çıkma işi çok olduğu için bu asla uymaz bana.. Bazen sağlı sollu 5 sıra aracın arasından kıvrıla kıvrıla çıkmam gerekiyor.. 

Mehmet abi Passatta nasıl bilmiyorum ama Jettada sadece ayna ayarı sağ aynaya aldığında geri vitese takınca iniyor. Ayna ayarı farklı konumda iken ayna inmiyor.
10 ay oldu oldu ben 1-2 kere kullandım o özelliği ondada kaldırıma 0 park etmem gerekiyordu diye.  Onun dışında normal park yaparken veya geri giderken aşa inmesi bir + değil tam tersi - oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aynen ben de senede 2-3 kez kaldırıma yanaşırım
Ancak sürekli şehir içinde olanlar için nimet.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bari yokuş aşağı hızlansaın, yukarı çıkarken de tuğla zaten

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
13 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Tüm derken :) 

Mazda demek istedin galiba.. Ondaki hız sabitleme gerçek sabitleme idi. 

Dsg'nin mantığı bu.. Tuğla gibi gider.. Yelken mod mu deniyordu ne.. 

 

Paralel parktan ziyade, aradan çıkma işi çok olduğu için bu asla uymaz bana.. Bazen sağlı sollu 5 sıra aracın arasından kıvrıla kıvrıla çıkmam gerekiyor.. 

1999 voyager, 2004 strarex, 2005 crv, 2003 kj. 2006 lr1, 2008 lr2. Daha sayayım mı. Dsg mantığı değil sistemin dandikliği sadece. 

 

Ayna düğmesi ortada ise inmiyor ayna. 

1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

bari yokuş aşağı hızlansaın, yukarı çıkarken de tuğla zaten

Yokuş yukarı iyi ancak barometrik kayıp ciddi fark etti. Mazda forumda bahsi geçti vaktinde. Mb barometrik basınçta fark etmiyor iken vw farkı çok fazla. 

Yorum bağlantısı
Hakan Tarım
50 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

 

Ayna düğmesi ortada ise inmiyor ayna. 

Aynen abi. Hep sağda duracak ayna 😂

Aman düğme 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
9 saat önce, Servet Aydın yazdı:

1999 voyager, 2004 strarex, 2005 crv, 2003 kj. 2006 lr1, 2008 lr2. Daha sayayım mı. Dsg mantığı değil sistemin dandikliği sadece. 

 

 

O saydıkların hız sabitleyicinin özelliği değil.. Şanzımanın özelliği cicim.. 

Hızı sabitlemesen de rampa aşağı iniyor ve gaza basmıyorsan vites küçültür onlar.. Küçültürdü demi.. ?

 

Bu sebeple Dsg'yi soktum ben işin içine.. Dsg akıp gidecek şekilde çalışıyor.. 

Qashqai de öyle.. Çok dik olmadıkça vites küçültmez veya korumaz vitesi. Dsg de aynı. 

 

Rampa dik ise hızı koruyor ve vites küçültüyor.. Ramda dik değil ise akıp gidiyor.. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Özetle becerememiş. 

 

Hayır. Becerme şekli farklı.. 

Senin dediğin gibi becerseydi, senin saydıkların kadar yakması gerekirdi.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Ben libertyi 120 yi sabitledimmi is bitti 120 ile gidecek o 

 

gerekirse vites kucultup izin vermiyor hizlanmaya 

 

hiz sabitleme ise konu hizi sabitleyecek vw. Rampada ve duzde hiz sabitleme iniste salma adinda bi sistem yapmis demek

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hayır. Becerme şekli farklı.. 

Senin dediğin gibi becerseydi, senin saydıkların kadar yakması gerekirdi.

 

 

Bayır aşağı ne yakacak ki araç. Bari manuel vites düşürme yapınca devreden çıkmasın. 

Rampa yukarı stabil yapıyor kendini önce gaz baktı yemedi çekiyor vitesi aşağı. Madem ekonomi derdi çıkmaz ise bıraksın 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Madem ekonomi derdi çıkmaz ise bıraksın 

 

Bırakır.. toleransı var.. 

Hız, Sabitlediğin hızı +- 10 km yi aşınca yada düşünce devreden çıkar.. bırakır.. 

Yada 15, ama var bu..  

 

5 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Bayır aşağı ne yakacak ki araç.

 

Bir sonraki çıkacağı bayırı neden düşünmüyorsun.. Bildiğin boşa alma mantığını çalıştırıyor işte.. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Rampa aşagi sail modu almiyormu. 

Enteresan

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
6 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Rampa aşagi sail modu almiyormu. 

 

 

Alıyormuş işte.. almasın diyor... Niye alıyor diyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
21 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Alıyormuş işte.. almasın diyor... Niye alıyor diyor..

 

Abi onu aracin  setup ayarindan kapatabilir. 

 

https://binekarac2.vw.com.tr/vwsozluk/ShowComponent.aspx?ComponentID=18260

 

Serbest sürüş modu, aracın kinetik enerjisinin daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olur.

Bunun için yüksüz bir sürüş durumunda (ayak gaz pedalından çekilmiş) motor ile şanzıman otomatik olarak ayrılır ve motor rölanti devrinde tutulur. Araç bu sayede uzun bir mesafeyi, sahip olduğu kinetik enerji ile boş olarak aşabilir ve bu mesafeyi kat ederken fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duymaz.

Serbest sürüş sırasındaki tüketim avantajı, aracın kinetik enerjisinin sadece lastiklerin ve havanın sürtünmesinin aşılması için kullanılmasında ve artık motorun yüksek devir sayılarındaki çekişi için kullanılmamasında yatmaktadır. Sürücü frene basarak bir yavaşlama talebinde bulunduğunda ise, motorun gaz kesme özelliğinin (cut-off) değerlendirilmesi için motor ile şanzıman yeniden bağlanır ve yakıt enjeksiyonu tamamen kesilir. Bu esnada motor frenleme etkisi aracın boşta süzülme mesafesini de kısaltır. Bu etkiyi arttırmak için alternatif olarak direksiyon üzerinde bulunan vites küçültme tuşu da kullanılabilir.

Sağlanan tasarruf yakl. 0,5 litre/100 km ve üzerinde olabilmektedir. Bu fonksiyonun verimliliği öngörülü bir sürüş tarzına bağlıdır. Sürücü, kısa bir alışma süresinden sonra aracının daha uzun bir mesafede kayarak durmasına alışır ve örneğin şehir girişlerinde, sezgisel olarak ayağını gazdan daha erken çekerek sistemin tasarruf potansiyelinden tam olarak yararlanır.

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

O kadar ince düşünen mühendis cruise açık iken bu adam sail filan istemiyor kapan diyebilir. İki tuşla özellik açmaktan daha önemli ve güvenli. 

Her inişin çıkışı yok yollarda. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

O kadar ince düşünen mühendis cruise açık iken bu adam sail filan istemiyor kapan diyebilir. İki tuşla özellik açmaktan daha önemli ve güvenli. 

Her inişin çıkışı yok yollarda. 

 

Abi sende boyle calsmiyormu.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Servet Aydın hoca okuduğum kadarı ile Eco modunu seçince aktif oluyormuş. Ayrıca gösterge orta ekranında serbest sürüş modunu aktif edip kapatmak mümkün. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
28 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

O kadar ince düşünen mühendis cruise açık iken bu adam sail filan istemiyor kapan diyebilir. İki tuşla özellik açmaktan daha önemli ve güvenli. 

Her inişin çıkışı yok yollarda. 

 

Benimle inatlaş ama.. arabanla inatlaşma :) 

Emin ol o da vardır bi yerlerde :)

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...