Evren Barış Özbek 24 Temmuz 2017 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2017 Resimleri müsait olunca yenileyeceğim. Ancak; araba bitti. Yaklaşık bir aydır kullanıyorum. Şimdilik bu fotoğrafla idare edin. Detaylı fotoğrafları atacağım. 7 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 Daha önde konusunu açmıştım ancak fotoğrafların hepsi uçmuş. Şimdi tüm fotoğrafları ve geçirdiğim süreci tekrar paylaşacağım. Arabayı 6 Ocak 2014'te İzmir'den Ankara'ya kullanarak götürdüm. O sisli havayı hiç unutmayacağım. Sabri Usta'ya yardımlarından ötürü bir kez daha teşekkür ederim. İlk fotoğrafları: İlk başlarda fren problemi için çok uğraştım. Hiç kimse tamir etmeyi başaramadı. Frene basınca pedal sonuna kadar dayanıyor ve tutmuyordu. Derken gittiğim son tamircinin babası frenlere el attı da frenler normale döndü. Sonra parça toplamaya başladım. Gelen ilk parçamız. Gösterge panosu. Kalorifer kontrol ünitesi: Elektrikçim bunun montajını beceremedi. Teoride alt-üst ayrı ayrı ve 3'er kademeli çalışması gerekiyor. Gerçekte motor tüm kademelerde aynı hızla çalışıyor. Ve sadece üstten ısı veriyor. Jant kapakları: Henüz takmadım. (Tembelliğim üstümde.) Farlar: Orijinali Cibie, Türkiye'de ilk zamanlar Farba üretmiş, sonraları Aygersan ve Ayfar üretmiş. Solex benzin basınç regülatörü: Polonya'dan aldım. Teyp: Arabanın üzerindeki teyple fotoğraftaki teybi takas ettim. (Alıcısı kötü, ancak çok güçlü yayın varsa alıyor.) Depo Kapağı: Bu kapağı da depoya uyduramadım. Far ayar sacı: Direksiyon: Ön cam su pompası, hortum, nozullar ve depo: Silecekler ve silecek kolları: Ön parklar ve sinyaller: (Ön sinyal camları her ne kadar beyaz olsa da, ampulü krom turuncu.) Arka stoplar: Panjur: Orta konsol: Aslında bu konsol 1977'deki makyajla birlikte geldi. Benim arabamın orijinalinde vites körüğünün altında küçük bakalit bir parça var. Ama Bulamadım. Ön tampon takozları: Arkaları halen arıyorum. Plaka aydınlatma: Bunun içine halojen renkli led ampul bulmam lazım. Çünkü halojen ampul ısınıp plastik camı eritiyor. Tozluklar: Biri düştü bile, bagajda bekliyor. Aynalar: Muayene öncesi silecek frezeleri değişirken bende stop lambalarını değiştirdim. Stop lambalarına hangi KASAP el atmış çok merak ettim. Derledim, topladım, düzenledim ve çalıştırdım. (frezeleri yapan usta, "Sen ne iş yapıyorsun?" diye sordu.) Ve muayenedeyiz. İşin aslı muayeneye gidip problemleri öğrenmekti . Ancak 11 hafif kusurla tek seferde geçmiştik. Orijinal Solex Karbüratör, diyafram ve keçeler. Genleşme kavanozları: Hurdacıda bulunca 2 tane birden aldım. Göğüs: Arabanın üzerindeki delik deşikti. Göğüsün altındaki kutuda tamponlar var. Havalık ızgaraları: Kalorifer musluğu ve kumanda kolu. 21 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 Bir saat önce, Osman Furkan Sumer yazdı: Aracin arka kismini ve aynalarini cok begendim. 🤸♂️ On panjurun son halinin gorseli gelecek mi? Hepsi var. Yavaş yavaş geliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Bu üç kadranlı gösterge eski orijinali. Direksiyon ise körüklü görünümlü olan 76 olabilir. 75 te sanki düz iki demir vardı.Tam emin değilim. Sol tarafta far ayarı ve kalrifer manuel musluğu olacak. bi tane yapılmışı: 2 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 2015 yılında Aydın'a taşınınca arabada peşimizden geldi. Mart 2016'da sanayideyiz. Her yerimiz çürümüş. Dam üstünde un eler, dam üstünde un eler tombul... Pardon o elek başkaydı. Stepne havuzu kevgir olma yönünde hızla oksitlenirken... 5 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 (düzenlendi) Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Bu üç kadranlı gösterge eski orijinali. Direksiyon ise körüklü görünümlü olan 76 olabilir. 75 te sanki düz iki demir vardı.Tam emin değilim. Sol tarafta far ayarı ve kalrifer manuel musluğu olacak. Körüksüz direksiyonlar 71 ve 72 de vardı. Sol taraftaki far ayar düğmesi sadece stationwagonlarda var. Yine soldaki kalorifer musluğu ise 71-75 arasında var. 6 Ocak 2019 tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi Edit Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 (düzenlendi) Arabayı artık tamamen dağıtıyoruz. Ve ustam taş devri arabası yaptı. Neyse ki usta şaka yapmış. Kesilmesi gereken yerler kesildi. Boya atölyesinde sebepsizce 3 ay kadar bekledik. Kaportadaki kusurlar boyacı tarafından gün yüzüne çıkartıldı. Arka kapı sacları değişti. Tabi saclar kesilince ortaya çıkan paslar temizlenip boyandı. Çürüyen her yere el atıldı. 6 Ocak 2019 tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi 13 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Vay be. Kaç sene geçmiş aradan. Hatırlıyorum ilk konusu açıldığında. Bir de Fastback taunus vardı toplama konusu olan. Nihayete eremeden konu sahibiyle birlikte kayboldu gitti. R12’nin de geri döndüğünü görmek güzel. 4 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Maşallah. Uzun ve yorucu aynı zamanda çok keyifli bir iş gibi görünüyor. Keyifle tamamlamanız dileğiyle. 1 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 Devam edelim. Bu karter muhafazasını çok aramıştım. Denk gelince hurdacıdan aldım. Ancak sevgili mekanikcim kaybetti. Usta halen dükkanda, ben ise hurdacılarda başkasını arıyoruz. Tekrar boya atölyesindeyiz. Küçük yerde imkanlarda küçük oluyor. Aslında arabayı komple kumlatmak istedim. Ancak olmadı. Lav ile boyayı soymayı teklif ettiler, metalin yapısının bozulabileceği gerekçesiyle reddettim. Sonuç olarak metale kadar inemedik. Bu haliyle yoklama macununu işine girdik. Macunlama işini boyacım yaptı. Bu arada ön kaputta 2,5-3cm macun çıkınca yeni bir kaputla değiştirdik. Yağmur suyu oluklarımızda ki paslardan eser kalmadı. Çamurluk altları sökülerek temizlendi. Koruyucu pütür için hazırlandı. Motor havuzu tamamen elden geçti. Ustam gerçekten çok özendi. Gelelim evdeki çalışmalara. Arabanın üzerinde bir gösterge vardı. Bir göstergeyi de ben almıştım. Birde aldığım göğüsün üstünde gelen gösterge var. Aldığım gösterge hiçbir işime yaramadı. Diğer iki göğüsü dağıtıp tek bir gösterge yaptım. (Diğer göstergelerde çalışır durumda.) Camdaki çizikleri görüyorsunuz. Artık çizik yok. Göstergeler toplandı, ampulleri yenilendi. İşte sonuç: Bu arada arka taban sacı da değişti. Astar atıldı. Pütürler atıldı. Eveeeet... Geldik zurnanın zırt dediği yere. Boyacıda boya kataloğunu bulduk. Veee ilk spreylemeler... Astar işimiz bitti. Fırındayız. Çeyizler yola çıkıyor... Yeni arka tanponumuz takıldı. Cam fitilleri ve kapı lastikleri takıldı. Koltuklar hazırlanmaya başlandı. Tabi bu arada motor ve vites kutusu a'dan z'ye revizyona girdi. Kaporta atölyesinde montaja devam. Orijinal elektrik tesisatı tamiratlar yapılarak korundu. Yeni göğüs takıldı. 11 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Maşallah cok güzel bir calisma oluyor tahmini masraf nereler de 40 bin civari diye tahmin ediyorum 1 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 (düzenlendi) Devam: Stoplar takıldı. Motor, şanzıman ve yürüyen aksam tamamlandı. Kapı kolları yeniden krom kaplandı. Hava ızgaraları takıldı. Bu arabada olması gereken ızgaralar aslında siyah plastik ızgaralar. Ben bu krom ızgaraları arabaya daha çok yakıştırdım. Ön panjur, tanpon, tanpon babaları, farlar, park ve sinyaller yerlerini aldı. Stepne kemeri. Döşemecideyiz. Taban kaplaması aslında kauçuk. Bulduğum kauçuk kaplama için yüksek bir rakam istenince bende halı zemin kaplaması aldım. Tavan döşemesi, el tutacakları ve güneşliklerin montajı da bitti. Aynalarımız takıldı. (Ek bilgi: Sağ dikiz aynası fabrikada takılmıyordu. İsteyenler sağ dikiz aynası için ekstra ücret ödeyip taktırıyorlardı.) Motorun bitmiş hali: Evdeyiz Lastiklerimiz değişti, yeni akümüz takıldı. Camların üzerindeki 40 yıllık çizikler görüşü olumsuz etkilediği için bütün camlar değişti. Renk değişikliği ve lpg iptali için önce TSE'ye sonra Tüv'e geldik. 6 Ocak 2019 tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi 12 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Jant kapakları nasıldı orijinalinde. 74 TS de 3 kollu araç gövde renginde yarım kapak oluyordu. Arabayı gösteren en önemli detaylardan biri bence. 2 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 (düzenlendi) Devam: Artık yollardayız. Ön ve arka cam fitilleri nikelaj sekmanlılarla tekrar değişti. Saatin çalışmadığını öğrendim. Bagaj ve iç aydınlatma ışıkları yetersiz kalıyordu. Şimdilik beyaz led ile güçlü bir aydınlatma sağladım. 4 saat önce, Recep Selim Kaya yazdı: Jant kapakları nasıldı orijinalinde. 74 TS de 3 kollu araç gövde renginde yarım kapak oluyordu. Arabayı gösteren en önemli detaylardan biri bence. TS lerde öyleydi. TL lerde yukarıdaki kapaklardan var. 6 Ocak 2019 tarihinde Evren Barış Özbek tarafından düzenlendi 8 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Bi zamanlar malum sitede denk gelmişti. Orijinal mavi rengi üstünde hiç tüp takılmamış ve arka kapı sacı haricinde çürüğü görünmeyen. Çizgileri çok iyiydi. Hiç hasar almadığı belli yani. İlk yılı 71 sanırım. 71 model TL idi. Konsoldan gelen kendine doğru çekilen el freni vs. çamurluklardaki Renault yazılarına kadar duruyordu. Ankara Nallıhan ‘da satıştaydı. Muayene sorgusunda Maraş Pazarcık görünüyor şu an. 06NBY10 plakası. O orijinalliği hiç unutmadım. İnşallah sizin gibi sevgi dolu bir eldedir. 1 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 Arabanın sanayiye girmesi ve çıkması 16 ay sürdü. Ankara'dan Trabzon'a, İzmit'e parça almak için gittim. Türkiye'nin dört bir yanından parça topladım. Zor ama bir o kadar da keyifli oldu. Arabanın tabi ki halen eksikleri var. Zamanla tamamlanacak elbette. 3 Yorum bağlantısı
Evren Barış Özbek 6 Ocak 2019 Yazar Paylaş 6 Ocak 2019 Bir saat önce, Sani Gerşon yazdı: İzolasyon adına bi şeyler yapıldı mı? Sani, zorla zemin halısının altına ve motor duvarına orijinal keçe koydurdum. Belki ilerleyen zamanlarda kendim uğraşıp birşeyler yaparım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Benimde bir çok emeklilik projem var. Ama benimki eski arabayı toplamak yerine, Hypermil konsepti yaratmak. 2 litre ile 100 km giden bir otomobil. Aklımdaki arabalar saxo 1.5d Polo 1.2 tdi Bu arabanı bir videosu olsaydı keşke, izlerdim Yorum bağlantısı
Tahir Ak 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 şu göstergenin asaletini, hayalet ekranlarda aramasın yeni nesil.gerçi bu araçlarla yıllarını geçirmeyen bilmez.Maşallah 2 1 Yorum bağlantısı
Onur Doğan 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Emek olmadan yemek olmaz misali, tam da yemelik olmus.. allah afiyetle binmeyi nasip etsin harika 1 Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Yolda 500 binlik araç bunun kadar dikkat çekmez. Emeğinize sağlık. 2 Yorum bağlantısı
Yusuf Berke 6 Ocak 2019 Paylaş 6 Ocak 2019 Bu gibi ciddi emek içeren projeler benim için her zaman ayakta alkışlanacak şeyler olmuştur. Emeğinize sağlık. Takdir ettim. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts