Mehmet Ozyurek 25 Aralık 2018 Paylaş 25 Aralık 2018 Maf Sensörü; Manifolta giren havanın kütlesini ölçen sensördür. (Mass Air Flow Sensor) Motor üzerinde, hava filtresi ve emme manifoltu arasında hava emiş borusu üstünde yer alır. Benzinli, dizel ve lpg'li araçlarda bulunur. Halk arasında en çok ismi olan parçalardan biridir, maf, debimetre, akışmetre, hepsi de aynı parçadır. Maf sensörü edindiği bilgileri dijital veriye dönüştürerek ecu'ya gönderir, ecu bu verileri kullanarak, yakıt miktarını ayarlar, rolantiyi düzenler. Maf sensörlerinde, sadece hava kütlesini veya hava kütlesinin yanı sıra hava sıcaklığını da ölçen tipleri vardır. Sadece kütle ölçenlerin soketleri 4, hem kütle hem sıcaklık ölçenler 5 pinlidir. Maf Sensörünün arızalanması durumunda; Rölanti bozulur, rölantide stop edebilir, motor zor devirlenir, boğulma belirtisi gösterir, ilk marşta çalışmama veya geç çalışma görülebilir, performans düşer, yakıt tüketimi artabilir, tabi en kolayı ve belirgini, arıza ışığı yanmasıdır. Arıza ışığı yandığında direk maf'ı işaret edemese bile, zengin yada fakir karışım hataları görülüyorsa, ilk önce maf sensörüne bakmak gerekir. Kirlenebilen ve temizlenebilen, temizlenmesi gereken bir parçadır. Temizlemek için, soketi sökülüp, yerinden çıkarılan maf sensörüne 30 cm uzaktan balata spreyi veya yağsız kontakt sprey sıkılmalı, kuruması beklenmelidir. Herhangi bir şekilde herhangi bir cisim temas ettirilmemelidir. 18 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts