Ozgur Durguner 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 (düzenlendi) Merhaba 2011 model bir Audi S5 Coupe (4.2L V8)-(105.000km) sahibiyim yaklaşık 1 ay önce sıkışık trafikte hararet göstergesi gayet normalken bir anda kaputun altından buhar yükseldi ve araç hemen düşük soğutma sıvısı uyarısı vererek motoru durdurmamı istedi Kenara çektikten hemen sonra araçtan indim ve aracın altından butun soğutma sıvısının yola boşalmış olduğunu fark ettim. Daha sonra aracı yaklaşık 100mt daha götürüp evime park ettikten sonra ertesi sabah çekici ile servise teslim ettim. Yaklaşık 3 gün süren servis işlemlerinden sonra servis beni arayarak arabada hiç bir sorun bulamadıklarını hiç bir boruda patlak yırtık vs olmadığını bunun için 1.5 barlık basınç testi yaptıklarını ve hiç bir kaçak göremediklerini söyleyerek aracın soğutma sıvısını yenileyerek teslim ettiler. Bundan yaklaşık 25 gün ve 1500km daha yol yaptıktan sonra yine benzer sıkışık bir trafikte aynı olay tekrar yaşandı ve arabam yaklaşık 1 haftadır serviste 500km den fazla yol testi yaptılar yine basınç testleri vs sonuç yine sorunsuz gözüküyor. Ama yaklaşık 3.5lt soğutma sıvısını bir anda kaybetmek hemde 2 kez hiç normal değil. Termostat fan her şeyi kontrol ettiklerini söylüyorlar ama bir sorun bulamadılar. Ve bugün aracı Audi nin kendisine bırakıp durumu anlattım şu an oradan sonuç bekliyorum. Konu hakkında herhangi bir fikri olan benzer bir olay yaşamış birisi varsa yardım edebilirse çok sevinirim. NOT. Bu arada her 2 olay esnasındada arabam otomatik vites olmasına rağmen sanki debriyaj balatası kokusu gibi bir koku duyduğumu anımsıyorum camım açık olduğu için ama sıkışık trafikte olduğum için kokunun benim arabamdan gelip gelmediğine emin değilim. 10 Aralık 2018 tarihinde Ozgur Durguner tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Şurda anlatmışlar: -- Due to all the emails I have been receiving, I have summarized this procedure for all those owners who have experienced the notorious coolant leak from the right side of the engine block. I imagine that eventually all 4.2 owners will need this fix due to the design flaw. If you are mechanically inclined and have the tools, I would suggest doing the job yourself. The coolant leak drove me absolutely nuts for 6 months. I replaced the water pump and hoses with no success......that was a huge job in itself. The local Audi dealer stated I needed a new head gasket, so I figured I would try the following procedure as a last resort. What happens is that the plastic union between the block and the oil cooler cracks and leaks coolant . The leak will appear around the right side of the oil pan(at the backside) The procedure is as follows: 1.Drain all coolant (there are two drain ***** on the block L + R sides). 2.remove oil filter 3.remove alternator belt, alternator and plastic breather 4.undo swaybar from passenger side (loosen drivers side) 5 remove passenger side rear engine support (unplug wire from it first), and bracket 6. go nuts removing the 5 or 6 hex bolts that hold the cooler in place ( the top ones are a bitch and will likely take you a few hours to undo and reinstall) -if at this point you think that this is impossible..it almost is...........but persevere....you will get it done! 7.Inspect the plastic pipe for cracks and then after you are done swearing at the $8 part and you smash it with a hammer like I did, you can install the new one with NEW o-rings. Reverse the procedure outlined above for re-install. Caution! Don't overtighten anything......the block is aluminum. Here is the parts list off the top of my head: -o-ring kit for oil cooler -o ring kit for plastic union pipe -o- ring for metal coolant pipe -vw/audi pentosin coolant (8 litres) -distilled H20 (8 litres) -new oil filter and washer -new accessory belt since you are at it I think the total parts were $50 plus the belt and coolant. This job is all labour! Count on 8 hours and Goodluck! R. DIOCEE Winnipeg, Manitoba 4 Yorum bağlantısı
Hamit inan 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Benim aracın devir daim bilyası bozulunca keçeyide bozmuş bir anda oradan noksanlaştırıyordu.. Koku olayına gelince bilya anlık tam kitlenmiş kayış üstünden kaydığı için yanık kokusu yapmıştı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Şurda anlatmışlar: -- Due to all the emails I have been receiving, I have summarized this procedure for all those owners who have experienced the notorious coolant leak from the right side of the engine block. I imagine that eventually all 4.2 owners will need this fix due to the design flaw. If you are mechanically inclined and have the tools, I would suggest doing the job yourself. The coolant leak drove me absolutely nuts for 6 months. I replaced the water pump and hoses with no success......that was a huge job in itself. The local Audi dealer stated I needed a new head gasket, so I figured I would try the following procedure as a last resort. What happens is that the plastic union between the block and the oil cooler cracks and leaks coolant . The leak will appear around the right side of the oil pan(at the backside) The procedure is as follows: 1.Drain all coolant (there are two drain ***** on the block L + R sides). 2.remove oil filter 3.remove alternator belt, alternator and plastic breather 4.undo swaybar from passenger side (loosen drivers side) 5 remove passenger side rear engine support (unplug wire from it first), and bracket 6. go nuts removing the 5 or 6 hex bolts that hold the cooler in place ( the top ones are a bitch and will likely take you a few hours to undo and reinstall) -if at this point you think that this is impossible..it almost is...........but persevere....you will get it done! 7.Inspect the plastic pipe for cracks and then after you are done swearing at the $8 part and you smash it with a hammer like I did, you can install the new one with NEW o-rings. Reverse the procedure outlined above for re-install. Caution! Don't overtighten anything......the block is aluminum. Here is the parts list off the top of my head: -o-ring kit for oil cooler -o ring kit for plastic union pipe -o- ring for metal coolant pipe -vw/audi pentosin coolant (8 litres) -distilled H20 (8 litres) -new oil filter and washer -new accessory belt since you are at it I think the total parts were $50 plus the belt and coolant. This job is all labour! Count on 8 hours and Goodluck! R. DIOCEE Winnipeg, Manitoba ayrıCA şu da olabilir: Hi Respect, I had a similar problem a while back (not quite such drastic symptoms - just noticed a gradual coolant level decline and had to make regular top-ups.) Turned out was just a cracked expansion bottle - Audi couldn't explain how that could happen but said that it was far from the first they'd replaced on S5s. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Hoşgeldiniz.. Geçmiş olsun.. Bu tür ani su boşaltma sorunları için ilk bakılacak iki yer.. Devirdaim pompası ve genleşme kabı kapağıdır. Ben olsam bu aşamada her ikisini de değiştirirdim.. Muhtemelen servis aynı şartları oluşturamadığı için aynı sorunu yaşamıyor. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 ya da şU. -- The cap is the pressure relief valve that's normally on the actual radiator for most cars, so it should be replaced every 60-80K miles. Poor condition cap will not hold the pressure the system creates and 'release' all your coolant. ya da -- auxiliary water pump Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Blok ve yağ soğutucu arasındaki plastik birleşim çatlağı ve soğutma sıvısını sızdırıyor. Yağ karterinin sağ tarafındaki sızıntı (arka tarafta) görünecektir. Demiş yazıda 14 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: ya da şU. Kapak yada devirdaim pompası mı demiş bu da.. ? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Kırmızı antifriz nereden boşalırsa orada iz yapar. Bulamamaları garip. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 İkincil devridaim ya da kapak. Ben ilkine oyumu kullandım yağ soğutucu girişi çatlak ama badınç yüksekse koyveriyor. Birçok şikayet var aynı. Yorum bağlantısı
Cem Işık 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Ben de devirdaim diyorum, sattığım jipte yaşadım aynı sorunu. Yorum bağlantısı
Ozgur Durguner 10 Aralık 2018 Yazar Paylaş 10 Aralık 2018 Bu arada 2 olay arasındaki 25 gün boyunca her sabah soğutma sıvısı seviyesini fotoğraflayarak takip ettim kesinlikle bir azaltma olmuyor ya komple boşaltıyor ya da hiç sızdırmıyor Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 10 Aralık 2018 Paylaş 10 Aralık 2018 Özgür bey buradan gelen cevaplar Audi formunda gelmez. Mehmet hocama alkış 😃 4 Yorum bağlantısı
Ozgur Durguner 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Tekrar Merhaba Öncelikle tum yorumlarınız icin teşekkür ederim. Audiden rapor çıktı, Maalesef sorun kapak ya da devridaim pompası gibi gözükmüyor diyorlar tam olarak arızayı bulamamakla beraber motorun normalden fazla ısındığını ve bu sebepten termostatı ve ona bağlı contaları değiştirmek istiyorlar şüphelendikleri şey bu su anda. Fakat benim açımdan sorun şu ki değiştirecekleri parçaların 2 yıl garantisi olmasına karşın emin olamadıkları için bu parçaları değiştirdiklerinde motor hala fazla ısınmaya devam eder ya da aynı sorunu bana başka bir parçadan kaynaklı bir kez daha yaşatırsa bu masrafı boşuna yapmış olacağım ve yenı masraflar benı beklıyor olacak çıkan son sonuca göre varsa yine tecrübeniz yada tahminlerinizi Paylaşırsanız çok sevinirim Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Yağ soğutucunun altındaki motora giden hortuma bakıldı mı? Yorum bağlantısı
Serkan Maden 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Adamlar kendi ürettikleri motorun sorununu kendileri bulamıyorsa bir fikir yürütmek zor. Böyle performanslı motoru servis dışında kurcalatmakta bence riskli. Servisin işleme garanti vermesi gerek bence. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Şimdi, Serkan Maden yazdı: Adamlar kendi ürettikleri motorun sorununu kendileri bulamıyorsa bir fikir yürütmek zor. Böyle performanslı motoru servis dışında kurcalatmakta bence riskli. Servisin işleme garanti vermesi gerek bence. işleme garanti verir....sorun yok... ama işlem sözkonusu problemi çözecek mi? Ona veremez.. Çünkü ne bozuk bilmiyor. Motor normalden fazla ısınıyor ise bunu gözlemliyor olmanız gerek. Gözlemliyor musunuz? Termostat değişimi iyidir her halukarda. Ama doğru termostat takılmalı. Yorum bağlantısı
Ozgur Durguner 16 Aralık 2018 Yazar Paylaş 16 Aralık 2018 Mehmet bey, Yağ soğutucunun altındaki motora giden hortuma bakıldı mı bilmiyorum acikcasi ama yarin servisle gorusmeye gidince bunuda soracağım ama herhalde bakmislardir Audinin kendisine verdim sonuçta daha iyi nereye götürebilirim bilmiyorum. Doğru termostata da gelince orijinal parca takacaklarını soylediler Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 16 Aralık 2018 Paylaş 16 Aralık 2018 Gecmis olsun conta icin bir test yaptirirdim ben olsam sudan ornek alip bakiyorlar 5 dklik is maliyetide ucuz Yorum bağlantısı
Ozgur Durguner 23 Aralık 2018 Yazar Paylaş 23 Aralık 2018 Evet Benim başıma gelen bir baskasinin başına gelirse bilgisi olsun diye yazıyorum bu dk dan sonra, Termostat bozulmus ancak onu bozan motor ya silindir kapağında bir gönyesizlik var ya da silindir contasından kaynaklandigi dusunuluyor. Termostatı değiştirdik ancak yine bozulacak diyorlar motor hala fazla ısınma yapıyor. motoru sokturup söktürmemek konusunda kararsız kalmış durumdayız masraflar giderek buyuyor Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 23 Aralık 2018 Paylaş 23 Aralık 2018 5 saat önce, Ozgur Durguner yazdı: Evet Benim başıma gelen bir baskasinin başına gelirse bilgisi olsun diye yazıyorum bu dk dan sonra, Termostat bozulmus ancak onu bozan motor ya silindir kapağında bir gönyesizlik var ya da silindir contasından kaynaklandigi dusunuluyor. Termostatı değiştirdik ancak yine bozulacak diyorlar motor hala fazla ısınma yapıyor. motoru sokturup söktürmemek konusunda kararsız kalmış durumdayız masraflar giderek buyuyor Bence Almanya audi genel merkeze sorun . Sonuçta ülkemizde gittiğiniz yer bir distribütör. Konuyu kendileri çözmeye çalışıyorlar. Yetkili servis bunu değiştireceğiz ama sorun düzelmeyebilir dememeli. Sorunu bulup halletmeli yada değiştireceği parçalardan , sorun düzelmezse para iadesi yapmalı. Bu aracın şu an satış fiyatını bir düşünün. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 23 Aralık 2018 Paylaş 23 Aralık 2018 Ayni sorun bizim connectte başımıza geldi ilk önce termostat gövdesi patlamış o değişti peşine devirdaim değişti sorun cozulmustu Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Aralık 2018 Paylaş 23 Aralık 2018 Bu motor muhtemelen döküm blok ve alüminyum kapak. genişleme katsayıları farklı ve bi kez hararet yapınca şekil bozuluyor. siz yandan bişey gözlemlemiyorsunuz değil mi? Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 24 Aralık 2018 Paylaş 24 Aralık 2018 Sizin motor sıcak çalışıyorsa, kullandığınız sıvı yerine kaynama noktası daha yüksek bir sıvı koyulsa, daha sıcakta geç kaynayacağı ve daha az basınç oluşturacağından belki kaçağa engel olabilir. Motor ısınında genleşme kabındaki basınç belirli bir seviyeye gelince başka biryerden patlatmasın diye sıvıyı boşaltıyor olabilir. Motorun kataloğunda aşağıdaki sıvıyı kullanmalısınız demiş. Bir kontrol ettirin. Only use coolant "G12" according to TL VW774D,color red. Videodaki 1.43 sn de görünen kapağa bir bakılmalı bence. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Aralık 2018 Paylaş 24 Aralık 2018 yada, tamir et, sat ve kurtul vaziyeti. audi, kendi motoruna, servisinde çözüm bulamıyorsa gerçek bir saçmalık ile karşılaşmışsınız demektir. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Aralık 2018 Paylaş 24 Aralık 2018 benzer bir durum ile jeep 3.7 cherokee de karşılaştım. araç 160 bin km deydi. aracı park ettim. evin önünde motoru kapattım. sıcak bir ağustos günüydü. park ettikten sonra far ayarına bakacakken buhar çıktığını ve şarıl şurul ses geldiğini gördüm. dikkat motor kapattıktan sonra oluyor. kontağı açınca hararet göstergesinin ortanın biraz üzerine çıktığını gördüm ki motoru kapatmadan önce hiç bir sorun yoktu. genleşme tankı kapağını değiştirdim. bir süre sorun ile karşılaşmadım. kış oldu, bir baktım su eksiliyor, 1 haftada yarım litre. tankın kapak kenarında yine ıslaklık var. arada sırada su ekleyip kullanmaya devam ettim. ta ki... araçta ilk çalıştırmada silkeleme, çekiş düşüklüğü baş gösterene kadar. kış mevsiminin sonunda olan oldu ve arkada kocaman bir su buharı bulutu ile gezmeye başladım. sonra tabi motoru yaptırdım. sadece 15 bin km sonra. motorun üst kapaklarını söktük, valf yataklarının deforme olduğunu ve iki valfin de deforme olduğunu gördük. sebebi sürekli kullanılan LPG nin iç ısıyı düşürememesinden ötürü motorun sıcak çalışması ve alüminyum kapakların deforme olması idi. internal coolant diye bir kavram var içten yanmalı motorde sıvı şekilde kalan yakıt buharlaşarak ısının fazlasını dışarı atıyor aslında. herşeyi yeniledim, hortumlar, devirdaim. sistem çalışınca bu sefer de radyatör su kaçırmaya başladı çünkü eskiden tasarlandığından daha yüksek basınçta çalışan radyatör düşen basınçla birlikte idare ediyordu ve olması gereken iç basınca geri kavuşunda kenarlardan bıraktı. radyatörü de değiştirdim. neyse sizin aracınızda eğer servisin söylediği anlamda bir sıcak çalışma durumu varsa ve soğutma sistemi de geçen sürede yeteri kadar soğutma yapamamışsa, belli koşullarda, mesela gereğinden hızlı kullanımlarda, ciddi motor freni kullanımında, yada sadece dur kalk trafikte aşırı ısınmalarda motor artık silindirlerde oluşan basıncı soğutma sistemine kaçırıyor olabilir. bu mevcut ise motor her seferinde daha da sıcak çalışacaktır çünkü soğutma sistemi düdüklü tencere gibi basıncı saklaması gereken bir sistemdir ve saklayamamaktadır. su genleşir ve illaki dışarı bir yerden çıkar. araç ısındıktan sonra gaza basınca hortumlar sertleşiyor ve bir yerlerde anlamsız su kaçakları görüyorsanız durum budur. 2 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts