İçeriğe Yönlendir

Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Gökhan Albayrak
Servet Aydın yazdı:

Minimum basınç 0.5 bar normal mi sayılıyor 

Evet, kitapçık verisi bu. 6000 devirde de 4 bar. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Gökhan Albayrak yazdı:

Evet, kitapçık verisi bu. 6000 devirde de 4 bar. 

Basınç değreri normal ise basınç okuyucu hatası olabilir. Benzer sorun mazda araçta oldu. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Servet Aydın yazdı:

Basınç değreri normal ise basınç okuyucu hatası olabilir. Benzer sorun mazda araçta oldu. 

 

Çözüm ne abi, türkçe konuş anlamıyorum :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Gökhan Albayrak yazdı:

 

Çözüm ne abi, türkçe konuş anlamıyorum :D

Kartel sökülüp yağ süzgeci kontrol edildi mi

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mekanik olarak yağ pompası istenen basıncı ölçüyor, araç bunu görmüyor ise yağ basıncı uyarı sensörü bozuk olabilir. Değişimi yapılıp test edilebilir. Deneme için çıkma baksanıza

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kartel sökülüp yağ süzgeci kontrol edildi mi

Basınç normalmiş 

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kartel sökülüp yağ süzgeci kontrol edildi mi

 

Yağ pompasını değiştim, süzgeç mi sağ kalır :D

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kartel sökülüp yağ süzgeci kontrol edildi mi

 

Yağ pompasını değiştim, süzgeç mi sağ kalır :D

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Şanzıman yağ seviyesini ayarladım. Eğer şanzıman yağını değiştirmiş ve seviyesini ustaya ayarlatmışsanız mutlaka kendiniz tekrar ayarlayın. Mutlaka. 

 

 

Önce car scanner adlı uygulamayı indirdim. Ayarladan araç bulucuya gelip mazda-oto.şanzıman seçtim. Sonra elm cihazı ile bağlantıyı kurdum. Sensör değerlerinde şanzıman yağ sıcaklığı var. O değer bizim için önemli. 

Aracımızı sürüp yağ sıcaklığı 60 derece olunca hemen düz zemine çekip frene basıp sırasıyla acele etmeden 1-2-d-n-r ve en son p yapıp bırakıyoruz. El frenini çekip yağ çubuğundan kontrol yapıyoruz. Eğer yağ değişimi yaptıysanız muhakkak seviye yanlıştır. Bununla servis dışında uğraşan yok çünkü. yağ sıcaklığı değişken. İlk çalıştırmada 20 derece. Yarım saat sürüç sonrası 90-100derecelere gelebiliyor. O yüzden 65 dereceyi görüp kontrol etmek daha doğru. Farklı derecelerde kontrol etmek yanlış sonuç verecektir. 

Eğer fazlasa serum hortumu şırınga ve debriyaj teli vasıtasıyla fazla yağı alıyoruz. Eksikse yavaş yavaş aralıklı ekleyip 2-3dk bekleyip sonra seviyeyi kontrol ediyoruz. (65 yazısı cama bakacak şekilde sokarsanız daha temiz okuma yapılıyor) 

Şanzıman yağı çok hassas. Isındıkça genleşiyor. Fazla yağ köpük yapar. Soğumaz. Şanzımana ciddi zarar verir. 

Mazda 4 ileri otomatik şanzıman Yağımız atf m-v(5) uygunluğu kesinlikle olmalı. Yanlış yağ şanzımanı bozar. Ben ustayım diyene de itibar etmeyin. Kendiniz yapın derim.

 

b3Leve.jpeg

0EId4O.jpeg

2BlFzn.jpeg
 
 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

motor bloğuyla termostat gövdesi arasında sıvama şeklinde sıvı conta vardı. bunları temizleyip orjinali gibi klingrit conta kestim. şimdi içime sindi :)

 

DOPPy3.jpg

 

EOggyg.jpg

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
İlk çalıştırmada 20 derece. Yarım saat sürüç sonrası 90-100derecelere gelebiliyor. O yüzden 65 dereceyi görüp kontrol etmek daha doğru. Farklı derecelerde kontrol etmek yanlış sonuç verecektir.

 

Bilmiyordum bunu.

Güzel bilgi.

Ayrı konu olmalı aslında bu bilgi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bilmiyordum bunu.

Güzel bilgi.

Ayrı konu olmalı aslında bu bilgi.

Her araç için farklı abi. O yüzden konu açsam mı diye düşündüm. Ama mazda 3 şanzımanı ile 2012’lere kadar fiesta-focus şanzımanı aynı. Açıladabilirmiş. Açarız :)

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bilmiyordum bunu.

Güzel bilgi.

Ayrı konu olmalı aslında bu bilgi.

Mesela bugün halkalıdan üsküdara gittim. Biraz da trafik vardı. Yağ 100 derecelere çıktı.

 

 2GEXRF.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tatil planım iptal olunca evde vakit gecirdim. Araba bu hafta 8 km yol yapmadı. Sıkıldıkça inip oynardım kurcalardım. Hatta polonezköye sürerdim. Onuda yapmadım. 

Netflix üyesi oldum. Evden dışarı çıktım sayılmaz. 

Artık bayrama bir plan düşünüyorum.. 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Coşku Mert yazdı:

motor bloğuyla termostat gövdesi arasında sıvama şeklinde sıvı conta vardı. bunları temizleyip orjinali gibi klingrit conta kestim. şimdi içime sindi :)

 

DOPPy3.jpg

 

EOggyg.jpg

 

 

en saglam conta oluyorlar bende bu sekilde kauccuk kesip yapmıstım. oem contası burda blokta kaynayıp eriyip gidiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Conta demişken ben bakımda 99 Civic’in karter contasını yenilemiştim ama yenilemez olaydım şimdi sızdırıyor. Öyle ki araba sıcakken damlıyor sonra soğuyunca duruyor. Uzun yola çıkmadan konuyu çözmem lazım.

Muğla bayiinde parçayı bulamadım. Yakınlarında servis olan birileri bulabilir mi acep?

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
Conta demişken ben bakımda 99 Civic’in karter contasını yenilemiştim ama yenilemez olaydım şimdi sızdırıyor. Öyle ki araba sıcakken damlıyor sonra soğuyunca duruyor. Uzun yola çıkmadan konuyu çözmem lazım.
Muğla bayiinde parçayı bulamadım. Yakınlarında servis olan birileri bulabilir mi acep?
Ben de degistirecegim hafif terleme yapıyor. Damlama yok.
Sıvı conta kullandılar mı ? Neye dikkat etmeliyim yaptırırken
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

conta nin markasi belli mi? karter civatalarini uygun torkta sıkmamis olabilirler. montaj hatasi vardir buyuk ihtimalle

Conta demişken ben bakımda 99 Civic’in karter contasını yenilemiştim ama yenilemez olaydım şimdi sızdırıyor. Öyle ki araba sıcakken damlıyor sonra soğuyunca duruyor. Uzun yola çıkmadan konuyu çözmem lazım.
Muğla bayiinde parçayı bulamadım. Yakınlarında servis olan birileri bulabilir mi acep?
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Emre, klingrit conta kesilecek, ısıya dayanıklı sıvı conta iki alana sürülecek, falçata ile çok ince eşit miktarda tabaka oluşturulacak ve montajı yapılacak. Kesinlikle vidaları eşit oranda sıkılacak. 2 saat kadar beklenip sıvı ilavesi yapılacak. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Yasin Mümin Şimşek yazdı:

Ben de degistirecegim hafif terleme yapıyor. Damlama yok.
Sıvı conta kullandılar mı ? Neye dikkat etmeliyim yaptırırken

Sıvı kullandılar. Çok fazla kullanılır da içeri taşarsa o conta parçaları motorda yağ kanallarını tıkayabilir dikkatli sürmek lazım. Tamamen uyumlu parça bulmadan söktürme.

Coşku Mert yazdı:

conta nin markasi belli mi? karter civatalarini uygun torkta sıkmamis olabilirler. montaj hatasi vardir buyuk ihtimalle

Şimdi piyasada bir tayvan malı bir de çin malı var. Onlar 30-40 lira. Biz tayvan olanı takmıştık. Yan taraflardaki eğimli alan tam oturmuyordu kısa geliyordu. O nedenle biz de dayson sürdük öyle kapattık.

Servet Aydın yazdı:

Emre, klingrit conta kesilecek, ısıya dayanıklı sıvı conta iki alana sürülecek, falçata ile çok ince eşit miktarda tabaka oluşturulacak ve montajı yapılacak. Kesinlikle vidaları eşit oranda sıkılacak. 2 saat kadar beklenip sıvı ilavesi yapılacak. 

Abi bu klingrit conta istediğimiz gibi şekil alır mı. Çünkü eğimli bombeli yerler var tam ortasında. Dümdüz bir zemin değil.

Bir de bizimki dayson mastik sürdü ondan olabilir mi acaba? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bu arada serviste orijinali bulamadım ama parçacı istersen 420 liraya getirtiriz diyor 🤦🏽‍♂️

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emre Şimşek yazdı:

Sıvı kullandılar. Çok fazla kullanılır da içeri taşarsa o conta parçaları motorda yağ kanallarını tıkayabilir dikkatli sürmek lazım. 

Korkulu rüya. Az sürse kaçırma ihtimali. Çok sürse içeri taşma ihtimali. En kötüsü de içerideki taşmış kısımları temizleyememe. Tamamen ustaya teslimiyet :) yapılabilecek şey, contanın kurumasını bekledikten sonra yağ doldurmak 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Emre Şimşek yazdı:

Şimdi piyasada bir tayvan malı bir de çin malı var. Onlar 30-40 lira. Biz tayvan olanı takmıştık. Yan taraflardaki eğimli alan tam oturmuyordu kısa geliyordu. O nedenle biz de dayson sürdük öyle kapattık.

 

dayson sürdüylerse zaten o işten de o ustadan da hayır gelmez, oldu olacak akvaryum silikonu sürselermiş.

victor reinz, glaser, elring... bunlardan biri mutlaka üretmiştir o karter contasını. güzelce yerine takar, sadece köşe yerlere de sıvı conta ile desteklersin. uygun torkuna göre karter civatalarını da sıkarsın çiçek gibi olur. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Coşku Mert yazdı:

 

dayson sürdüylerse zaten o işten de o ustadan da hayır gelmez, oldu olacak akvaryum silikonu sürselermiş.

victor reinz, glaser, elring... bunlardan biri mutlaka üretmiştir o karter contasını. güzelce yerine takar, sadece köşe yerlere de sıvı conta ile desteklersin. uygun torkuna göre karter civatalarını da sıkarsın çiçek gibi olur. 

 

kacak varsa dayson mayson fayda etmiyor bunu külbürtör üst kapakta yasadım tecrübe edindim sonra üst kapagı kırdım cıkma birtane contalı kapak aldım sorun çözüldü.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

motor aksaminda dayson zaten kullanilmaz. otomotiv icin uretilen ısıya dayanıklı sıvı conta sürülür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Emre Şimşek yazdı:

 

Abi bu klingrit conta istediğimiz gibi şekil alır mı. Çünkü eğimli bombeli yerler var tam ortasında. Dümdüz bir zemin değil.

 

Klingrit ideal o tip zemin için 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...