Ali Cihangiroğlu Pazartesi 14:39 Paylaş Pazartesi 14:39 (düzenlendi) Bugün 4. yılı dolduğu için 36.000 km de bujileri değiştirdim, 60 bin falan beklenmezmiş, 4 yıl yada en fazla 40 binde değişmeli bunlar, herhangi bir kaçak çatlak vs. yok, orjinal bujilerin kafaları di elektrik gresliymiş fakat dişleride montaj silikonu yoktu yada kalmamış belkide, kolayca söküldüler, bobinlerde yağ gibi kolayca çıktı, yine buji başlarını di elektrik ve dişleri montaj silikonuyla azıcık yağladıktan sonra 24 nm. torkla sıktım, bobinler 10 nm. ile sıkıldı ve silikonlandı, rahatladı kerata Pazartesi 21:12 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Dün saat 06:09 Paylaş Dün saat 06:09 İlkay Başaran yazdı: Ooo baya su almış yanma odasına. Rektefiye? Ama olmuyordu değil mi,pardon 😂 Sandık verelim 1 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın Dün saat 06:41 Paylaş Dün saat 06:41 LPG tankı 10 yılı doldurduğu için değişti, Step marka takıldı, 42 lt simit. Bir gün sonra Muayeneye girdi ve geçti. Sırada bakım var. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 10:48 Paylaş Dün saat 10:48 (düzenlendi) İlkay Başaran yazdı: Ooo baya su almış yanma odasına. suyla çalışır, banamısın demez.... Bu bujilerde sökerken yapışma olmasın diye nikelmi ne bir kaplama var, sökerken o bozuluyor böyle, gördüğün kararma o maddenin pişmiş ve sökerken soyulmuş hali, pas değil yani... zaten su zor girer, piposu uzun ve kalın, birde dışına azıcık di elektrik gress sürdüm su zor girer artık Bujilerde eskiden yapışmasın diye kaydırıcı korozyon önleyici kullanılırdı şimdilerde gerek yok buna derler ama ben takarken montaj gresini azıcık dişlerine sürdüm yinede, sonuçta çelik buji aliminyum kapağa takılıyor, zarar riski kapakta aslında, ngk sürme diyor gerek yok ama Honda ve başka markalar aliminyum kapakta aynı NGK buijde kullanında diyor, kaygı aslında şu, kayganlastığı için sıkma torku fazla gelir diyorla, %20-30 gibi, o yüzden kullanırsan torku buna göre azaltırsın, ben çok az sürdüm, adamlar tüm dişlere fırçayla yediriyor, tabii kayar, reno 24 nm ile sık diyor servis klavuzunda, ngk ise bu buji için 25-30 nm. arası olmalı yazmış, hadi kaçırdım diyelim yine maks torku geçmem, birde bu bujiler konik değil, ezdirme pullu, tork anahtarsızda takarsın aslında, elle sonuna kadar sıkıp dönmez olduğu yerde anahtarla 180 derece çevirip bırakacaksın, kutusunda yazar zaten, yüklenirsen zalak gibi o zaman iş değişir tabii, neyse ben torkla sıktım ama zaten hissediyorsun pulun ezilip dayandığını, o anda dönmez oluyor ve tork atıyor zaten, neyse taktık bakalım, aslında daha gider sanki çıkanlar. Bazı markalar 100 bin mil falan diyor, reno 60 bin diyor anlamadım ben bu işi, pazarlama hilesimi bu arkadaş, buji normal geldi gözüme çünki, 60 binde alt ucu eriyenlerde olmuş, tabiii bunda başka etkenlerde var, arabada sorun vardır, bobinde vardır bujiyi bozar ama sorunsuz motorda uzun süre gider bence bu bu bujiler ama ne kadar uzun kalırsa o kadarda kaynama riski artar sanırım... Neyse yeni yenidir, 4 senede bir 1250 tl vermişim para değil, değişirim olur biter, bir bobin 1500 tl gibi, 4 buji alır geçerim. düz yataklı 14 mm. contalı buji bizimki, model no 224019185R NGK model no: SILZKFR8D7G https://www.expressmagnet.eu/pub/90/ngk-sytytys-hehkutulpat/index.html#p=74 Tamer Topaç yazdı: Severim. işe yaramaz ama bende spor olsun diye severim bende aldıydım attım bir kenara duruyordur bir köşede... Ü.Emre Kartal yazdı: Rektefiye? Ama olmuyordu değil mi,pardon 😂 Sandık verelim oluyorda hemde 3 dk da sıfır hatayla, hunlama falanda yok, bunda gömlek yok, silindirleri hafiften kumluyor yüzeyi az bozuyorsun, makinaya takıyorsun sıfır hatayla plazma çelik kaplayıp veriyor geri, yıkayıp topluyorsun bitti.... sorun o makina ülkede yok, yada rektefecilerde yok daha doğrusu, zira böyle kaplama kullanan markalara bakınca anlarsın neden yok, GTR diyim mesela Dün saat 11:09 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç Dün saat 11:07 Paylaş Dün saat 11:07 Ali Cihangiroğlu yazdı: işe yaramaz ama bende spor olsun diye severim bende aldıydım attım bir kenara duruyordur bir köşede... 550 üzeri torkta görevini iyi yerine getiriyor. Biberon için haklısın tabi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 11:13 Paylaş Dün saat 11:13 Tamer Topaç yazdı: 550 üzeri torkta görevini iyi yerine getiriyor. Biberon için haklısın tabi haa bol hava lazım tabii, borumu 550, havayla beraber ne girse hp ye döner zaten, takmasanda olumuş hani Yorum bağlantısı
Recommended Posts