İçeriğe Yönlendir

Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Çağrı Alaf
Ali Darbaz yazdı:

Yaklaşan tatil öncesi uzun yol denemesi yaptık. 12 saat bu şekilde sürerek yakıt tasarrufu ve aracımı korumayı umuyorum. 

 

https://youtu.be/aDTOVF68CME

"Evet Çekmeköyün Beleş yolundan gideceğiz" gerçek HyperMile ruhu budur :D 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

12 saat bu şekilde sürerken sıkılmayacaksan helal olsun. Ben hayatta sabredemezdim :) 

 

Ben bunu daha önce 8 defa yaptım. :D 12 saatlik yolculukta 6 saate hiç mola vermeden üstelik. 

Çağrı Alaf yazdı:

"Evet Çekmeköyün Beleş yolundan gideceğiz" gerçek HyperMile ruhu budur :D 

 

Bir not eklemeliyim. Araba 80 kadran hızında giderken 2350 devir çeviriyor. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Benim Astra G Z16XEL idi.

Tam listesi böyleymiş Via; Carstechnic

  • 1.2 16V – X12XE – 1199 cm³ – 48 kW/65 HP – 110 / 4000 – 1998–2000
  • 1.2 16V – Z12XE – 1199 cm³ – 55 kW/75 HP – 110 / 4000 – 2000–2003
  • 1.4 16V – X14XE Z14XE – 1389 cm³ – 66 kW/90 HP – 125 / 4000
  • 1.4 16V Twinport – Z14XEP – 1364 cm³ – 66 kW/90 HP – 125 / 4000 – 2003–2009
  • 1.6 8V – X16SZR – 1598 cm³ – 55 kW/75 HP – 128 / 2800 – 1998–2000
  • 1.6 8V – Z16SE – 1598 cm³ – 62 kW/84 HP – 138 / 2600 – 2000–2004
  • 1.6 CNG – Z16YNG – 1598 cm³ – 71 kW/97 HP – 140 / 4200 – 2003–2005
  • 1.6 16V – X16XEL Z16XE – 1598 cm³ – 74 kW/101 HP – 150 / 3600 – 1998–2004
  • 1.6 16V Twinport – Z16XEP – 1598 cm³ – 76 kW/103 HP – 147 / 3600 – 2003–2009
  • 1.8 16V – X18XE1 – 1796 cm³ – 85 kW/116 HP – 170 / 3400 – 1998–2000
  • 1.8 16V – Z18XE – 1796 cm³ – 92 kW/125 HP – 170 / 3800 – 2000–2004
  • 2.0 16V – X20XEV – 1998 cm³ – 100 kW/136 HP – 188 / 3400 – 1998–2000
  • 2.0 16V – X20XER – 1998 cm³ – 118 kW/160 HP – 188 / 4300 – 1999–2002
  • 2.0 Turbo (16V) – Z20LET – 1998 cm³ – 140 kW/190 HP – 250 / 1950–5300 – 2000–2001
  • 2.0 Turbo (16V) – Z20LET – 1998 cm³ – 141 kW/192 HP – 250 / 1950–5300 – 2002–2003
  • 2.0 Turbo (16V) – Z20LET – 1998 cm³ – 147 kW/200 HP – 250 / 1950–5300 – 2003–2004
  • 2.2 16V – Z22SE – 2198 cm³ – 108 kW/147 HP – 203 / 4000 – 2000–2004

Şunları da ekleyeyim daha net anlaşılsın kodlar
 

*Motor kodlarında ilk harf motorun karşıladığı emisyon normunu temsil etmektedir.
C – Euro 1
X – Euro 2
Y – Euro 3
Z – Euro 4
A – Euro 5

 

*Motor kodlarında ilk harften sonra gelen iki rakam motor hacmini belirtmektedir.

 

*İki rakamdan sonra gelen ilk harf ise kompresyon oranını göstermektedir.
G – 8,5 ve altı
L – 8,5~9,0
N – 9,0~9,5
S – 9,5~10,0
X – 10,0~11,5
Y – 11,5 ve üstü

 

*Sıradaki harf ise yakıt sistemini göstermektedir.
E – Çok Noktadan Enjeksiyonlu
Z – Merkezi Enjeksiyonlu
D – Dizel
V – Karbüratörlü

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yeni Bilgiler eklendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Sadece Opel araçların listesini bulabildim ilgili sitede ancak muhtemelen yukarıda ki listede sizin aracınızın da motoru var

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
Ali Darbaz yazdı:

Yaklaşan tatil öncesi uzun yol denemesi yaptık. 12 saat bu şekilde sürerek yakıt tasarrufu ve aracımı korumayı umuyorum. 

 

https://youtu.be/aDTOVF68CME

içim şişti valla. 😀

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Tam listesi böyleymiş Via; Carstechnic

  • 1.2 16V – X12XE – 1199 cm³ – 48 kW/65 HP – 110 / 4000 – 1998–2000
  • 1.2 16V – Z12XE – 1199 cm³ – 55 kW/75 HP – 110 / 4000 – 2000–2003
  • 1.4 16V – X14XE Z14XE – 1389 cm³ – 66 kW/90 HP – 125 / 4000
  • 1.4 16V Twinport – Z14XEP – 1364 cm³ – 66 kW/90 HP – 125 / 4000 – 2003–2009
  • 1.6 8V – X16SZR – 1598 cm³ – 55 kW/75 HP – 128 / 2800 – 1998–2000
  • 1.6 8V – Z16SE – 1598 cm³ – 62 kW/84 HP – 138 / 2600 – 2000–2004
  • 1.6 CNG – Z16YNG – 1598 cm³ – 71 kW/97 HP – 140 / 4200 – 2003–2005
  • 1.6 16V – X16XEL Z16XE – 1598 cm³ – 74 kW/101 HP – 150 / 3600 – 1998–2004
  • 1.6 16V Twinport – Z16XEP – 1598 cm³ – 76 kW/103 HP – 147 / 3600 – 2003–2009
  • 1.8 16V – X18XE1 – 1796 cm³ – 85 kW/116 HP – 170 / 3400 – 1998–2000
  • 1.8 16V – Z18XE – 1796 cm³ – 92 kW/125 HP – 170 / 3800 – 2000–2004
  • 2.0 16V – X20XEV – 1998 cm³ – 100 kW/136 HP – 188 / 3400 – 1998–2000
  • 2.0 16V – X20XER – 1998 cm³ – 118 kW/160 HP – 188 / 4300 – 1999–2002
  • 2.0 Turbo (16V) – Z20LET – 1998 cm³ – 140 kW/190 HP – 250 / 1950–5300 – 2000–2001
  • 2.0 Turbo (16V) – Z20LET – 1998 cm³ – 141 kW/192 HP – 250 / 1950–5300 – 2002–2003
  • 2.0 Turbo (16V) – Z20LET – 1998 cm³ – 147 kW/200 HP – 250 / 1950–5300 – 2003–2004
  • 2.2 16V – Z22SE – 2198 cm³ – 108 kW/147 HP – 203 / 4000 – 2000–2004

Şunları da ekleyeyim daha net anlaşılsın kodlar
 

*Motor kodlarında ilk harf motorun karşıladığı emisyon normunu temsil etmektedir.
C – Euro 1
X – Euro 2
Y – Euro 3
Z – Euro 4
A – Euro 5

 

*Motor kodlarında ilk harften sonra gelen iki rakam motor hacmini belirtmektedir.

 

*İki rakamdan sonra gelen ilk harf ise kompresyon oranını göstermektedir.
G – 8,5 ve altı
L – 8,5~9,0
N – 9,0~9,5
S – 9,5~10,0
X – 10,0~11,5
Y – 11,5 ve üstü

 

*Sıradaki harf ise yakıt sistemini göstermektedir.
E – Çok Noktadan Enjeksiyonlu
Z – Merkezi Enjeksiyonlu
D – Dizel
V – Karbüratörlü

1.6 16V – X16XEL Z16XE

Benimki bundandı. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Murat Sahın yazdı:

1.6 16V – X16XEL Z16XE

Benimki bundandı. 

Çok garip değil mi? Twinport sadece 2 bg eklemiş.

Honda’da 1.4 16v motor vardı 90 bg aynı yılın teknlojisi.

Benimki tek eksantrik 8v 102 bg idi

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Furkan Bakırel yazdı:

Bu şekilde bir modül aldık eBay'dan araçta fiber optik alt yapı olduğu için modül bayağı pahalı eskiden sadece CD çalıyordu şimdi , USB , SD Bluetooth hepsi oldu.Müzik önemli.Modül vergiler dahil 2000 TL . Modül fikrini @yavuz selim bilgin verdi cihazı da @Okay Kaygusuz getirtti.80b961a7ceed6bc4c4d960d49184743f.jpg3466193ddc11af3afc4afaff682dbd66.jpg9366ac4422a1bbc852da1366a9a15f8a.jpg

çalışıyor mu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Emre Şimşek yazdı:

Çok garip değil mi? Twinport sadece 2 bg eklemiş.

Honda’da 1.4 16v motor vardı 90 bg aynı yılın teknlojisi.

Benimki tek eksantrik 8v 102 bg idi

 

Cok yanlış düşünüyorsun. Twinportun olayı maksimum güç değil. 

Twinportu olan 100 beygir araba ile twinport olmayan 100 beygir araba arasında tork farkı vardır. Düşük devirde daha fazla torku sağlar. 

Tw olan motor 1000 devirde 120 tork veriyorsa tw olmayan 100 belki 90 tork veriyordur 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

z14xep motor karakteri. Görüldüğü gibi 1500 - 2000 devir arasında bir kez pik yapmış. Sonra maksimum tork devrinde bir pik daha yapmış. Bu motor Twinport özelliğe sahip. 

 

corsa-c-2627.jpg

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

1.6 16V – X16XEL Z16XE

Benimki bundandı. 

O zaman aynı motor 100BG Gri Kapaklı EcoTek

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

O zaman aynı motor 100BG Gri Kapaklı EcoTek

Aynen, diğeri twinport siyah motor zaten :) 

Emre Şimşek yazdı:

Çok garip değil mi? Twinport sadece 2 bg eklemiş.

Honda’da 1.4 16v motor vardı 90 bg aynı yılın teknlojisi.

Benimki tek eksantrik 8v 102 bg idi

 

Teknoloji eski aslında, model yılına bakma hocam. 90'lı modellerin 1.6 ekotek astra f'si ile aynı motor ufak geliştirmeler haricinde. Mesela 98 astra F'im vardı, gri kapak ekotek 100 hp :) Sonra 2004 astra g yine grip kapak ekotek yine 100 hp. Aradaki fark motorun üzerindeki gri kapağın tasarımı ve ilave edilen sensörlerdi sadece bana göre. Ama araba olarak astra f çok daha iyiydi malzeme, işçilik vb. anlamlarda. Twinportta ise Ali hocmaın dediği gibi, arada bir tork farkı mevct ama ne kadar belirgin, twinport gibi sorunlu bir bloğa bulaşmaya değer mi hep muamma :) 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Darbaz yazdı:

 

Cok yanlış düşünüyorsun. Twinportun olayı maksimum güç değil. 

Twinportu olan 100 beygir araba ile twinport olmayan 100 beygir araba arasında tork farkı vardır. Düşük devirde daha fazla torku sağlar. 

Tw olan motor 1000 devirde 120 tork veriyorsa tw olmayan 100 belki 90 tork veriyordur 

Bence sen çok yanlış düşünüyorsun :) Aynı yıllarda üretilen aynı hatta daha küçük hacimdeki aşırı beslemeliler tork olarak 2'ye katlar twinportu. Amaç tork eğrisi ise twinporttan ziyade, aşırı besleme yeğdir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Murat Sahın yazdı:

Bence sen çok yanlış düşünüyorsun :) Aynı yıllarda üretilen aynı hatta daha küçük hacimdeki aşırı beslemeliler tork olarak 2'ye katlar twinportu. Amaç tork eğrisi ise twinporttan ziyade, aşırı besleme yeğdir. 

 

Opel mühendisi böyle düşünmüş, öyle yapmış. ben sadece bilgi paylaştım. Verdiğim bilgi Atmosferik araçlar için geçerli. Twinport motorlar atmosferiktir. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Aynen, diğeri twinport siyah motor zaten

Twinport benim gıcığıma gidiyor neden bilmiyorum. Her an elimde kalacak gibi Çin Malı gibi bir algım var. Elbette önyargı

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın yağ seviye sensörü oringinde oluşan kaçağı inceledim. Sanırım katılaşan yağ kurumu sayesinde kaçak durmuş. Yağ seviyesi eksilmiyor. Alttaki çirkin yağ kurumu dışından bir sıkıntı yok. Yıkarsam yağ kaçağı tekrar başlar gibime geliyor. Yara kabuk bağlamış gibi . Ufak conta değişmesi için karterin sökülmesi gerek. O karter sökülürken kaç tane vida yalama olur yada kaç tanesi kopar yerinden riske girmek istemiyorum. Çünkü her servise gittiğimde bir iki ekstra sorun ile karşılaşıyorum. Parcaların elde kaldığı durumlar yaşanıyor. O nedenle ben bu conta kaçağını dikkatli takip edip sorun olmaya başladığında müdehale etmeye karar verdim. 

 

https://youtu.be/kZQPP5s56Dc

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Ford escort clx aracımın far sinyal silgi kolu sinyal verirken ya da kendi kendine uzun farları yakıyordu. Bu durum trafikten canımı sıkıyordu, önümde seyreden araç bilinçli olarak selektör yaptığımı zannediyor du. Ayrıca silecek kolunu hafif ittirince silecekler devreye girmiyordu.
Uzun zamandır erteliyordum, hazır hafta sonu yasakta olunca aradan çıkarayım dedim.

Dikkatli bir söküm sonrası zarar vermeden kolun içimi açtım. Tabi ki içinden çıkan yaylara dikkat ettim.
Kontakları ince zımpara ile temizledim.
Uzun farın kontağının olduğu bakır bölümün (resimde tornavida ile belirttiğim yer) arasını falçata ile keserek genişlettim.

Far kolunun hareket ettiği plastik kısım aşındığı için sabit durmuyordu ve uzun farın kontaklarını temas ettiriyordu.

Bu işlemleri yaparken kolu 4 defa söküp taktım.

Sonuç mükemmel, artık uzun far kendi kendine yanmıyor ve silecek kolu da işlevini tam olarak yerine getiriyor.90bc7b2dbc867a25f49601aea26da794.jpg76c0ec4f853f6a00942ee8a0e2d065bf.jpg1cc0cb99f107ac98bab0fc1baf2b4ddf.jpg

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Su kaçıran fıskiye bidonunu silikonla onardım. Daha önceden mevcut olan çatlağı eski sahiplerinden biri değişik bir bant ile onarmış. Park ampüllerini taktım. 

d9UzJ.jpg

dCaxs.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

25 yillik şarj konjektorunu degistirdim. (bosch) henüz bi belirti vermese de tam zamaninda degistirmisim, nerdeyse bitmek uzereymis. yaklasik 2 saatimi alsa da ugrastigima değdi [emoji4]

a6a340913e9650d4df38e071c2aa113f.jpgdf8ff514af8de0347c3bbba724130c27.jpg978c8c59d3d0f09310e74cb1c8829289.jpgc7cc069897bd9654f41a0c1eb95c8b40.jpg86eec700b28a03b82715a9f02069bc14.jpg

  • Beğen 16
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Coşku Mert yazdı:

25 yillik şarj konjektorunu degistirdim. (bosch) henüz bi belirti vermese de tam zamaninda degistirmisim, nerdeyse bitmek uzereymis. yaklasik 2 saatimi alsa da ugrastigima değdi emoji4.png

a6a340913e9650d4df38e071c2aa113f.jpgdf8ff514af8de0347c3bbba724130c27.jpg978c8c59d3d0f09310e74cb1c8829289.jpgc7cc069897bd9654f41a0c1eb95c8b40.jpg86eec700b28a03b82715a9f02069bc14.jpg

Bitmek üzere olduğunu nasıl anlıyoruz abi kömürden mi kararmadan mı? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

içgüdüsel diyelim :) dedigim gibi bi belirti vermese de bugune kadar hic değişmedigini tahmin ettigim icin degistirdim

Bitmek üzere olduğunu nasıl anlıyoruz abi kömürden mi kararmadan mı? 
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Coşku Mert yazdı:

içgüdüsel diyelim :) dedigim gibi bi belirti vermese de bugune kadar hic değişmedigini tahmin ettigim icin degistirdim

Önleyici bakım iyidir abi eline sağlık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Önleyici bakım iyidir abi eline sağlık

Bu tarz işlerde maliyetin büyük kalemi işçilik. Coşku hocam işçilik ödemediği için rahatça değiştirir şüphe duyduysa. Aklında kalmamış olur :) 

 

Ah yer olsa, bir de üzerinde çalışması kolay bir motor, öyle güzel olurdu ki... 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...