İçeriğe Yönlendir

Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Metin Akbal
Hocam can mesajlarından ayıklanıyor,matematiksel işlemlerden(byte verileri birleştirme,bölme,Decimal e çevir vb) sonra açı bilgisine çevriliyor. Ben araştırma yaptığım için hazır kod paylaşmayacağım. Çok zor değil, ben hobi olarak yapabildiysem çoğu kişi de yapar herhalde. Zaten int tipine çevirdikten sonrası kolay. Sadece yazılımı çok iyi bilmediğimden proje geç kaldı. Misalen şu videoda
hız bilgisini OBD standart İD(tüm araçlarda çalışır) ile alırken  artık ham CAN mesajı ile hesaplayabiliyorum(Focus 2,2.5 ve C-Max çalışır). Sadece bir yerden başlamak gerekiyor. Açı bilgisi için ESP mutlaka olmalı.
 
Röle ile yapmayı düşünüyorum elimde 2 kanal bir röle var hocam. Bakalım neler olacak.
Direksiyondaki ekran gibi birşey var onu sormuştum.
Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Metin Akbal yazdı:

Direksiyondaki ekran gibi birşey var onu sormuştum.

ssd1306 ekran diye geçiyor. Ben hız için kullanıyorum. Videoda açıyı yazdırmak için geçici olarak kullandım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
(düzenlendi)
Alişan YILMAZ yazdı:

Gösterge aynı olabilir ama farklı yıllar ve farklı modellerde üretimden doalyı farklılık oluyor. mondeo mk4 convers+ ekranına dijital hız eklerken de makyajlı kasa ile makyajsız kasa arasında dağlar kadar fark oluyordu . Focus ve cmaxdeki gibi bcmiden  gizli özellik açmıyoruz kugalarda çünkü BCM modülü yok. Gem modülünde olan; Alarm sistemi, hız kontrolü, kapı kilitlenmesi, ootmatik kapı kilitleme, elektrikli tavan perdesi (var ise ) gibi elektriksel özellikler açılıyor, abs içerisinden lastik basıncını açıyorsunuz. Focuslarda çalışan hill holder mesela kugalarda çalışmıyor aynı mantık gibi dursa da veya mondeo 140hp powershift araçlar 163ps'ye hiç bir yazılım v.s yapılmadan artırılıyor ama aynı durum 140hp powershift kuga için geçerli değil gibi :)

Hocam siz elmconfig kullanmadınız mı?Farklı program ise adı nedir? Sizin göstergeyi kendi aracıma taktım. FOCUS 2,2,5/C MAX/KUGA 1 aynı altyapıyı kullanıyor. Misalen sizin araçtaki klima ya da gösterge paneli focus 2 ve c max sorunsuz çalışır. BCM bizdede yok. Şu modüller var. Gösterge romu 508 veya 509 değilse

bazı özellikler açılanmıyordu.Sizde gösterge romu kaç görünüyor?

 

YBSEYj.jpg

 

tarihinde Mehmet Unkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alişan YILMAZ
Mehmet Unkun yazdı:

Hocam siz elmconfig kullanmadınız mı?Farklı program ise adı nedir? Sizin göstergeyi kendi aracıma taktım. FOCUS 2,2,5/C MAX/KUGA 1 aynı altyapıyı kullanıyor. Misalen sizin araçtaki klima ya da gösterge paneli focus 2 ve c max sorunsuz çalışır. BCM bizdede yok. Şu modüller var. Gösterge romu 508 veya 509 değilse

bazı özellikler açılanmıyordu.Sizde gösterge romu kaç görünüyor?

 

YBSEYj.jpg

 

Ben kredili UCDS ve IDS kullanıyorum. Modifiyeli elm327 takacaksam da forscan kullanıyorum, garaja geçince roma bakcam, 512 olma ihtimali de var. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Alişan YILMAZ yazdı:

512 olma ihtimali

Eğer siz ROM yükseltme yapmadıysanız fabrika çıkışı demekki yüksek ROM da gelmiş. Normalde ilk rom 403 sonra 508,509 böyle gidiyordu. Elmconfig de görünüyordu. Bizdeki amatör işi cihazlar, sadece forscan ve elmconfig kullanıyorum. Sizde de aynı modüller var değil mi? 

Yorum bağlantısı
Alişan YILMAZ
Mehmet Unkun yazdı:

Eğer siz ROM yükseltme yapmadıysanız fabrika çıkışı demekki yüksek ROM da gelmiş. Normalde ilk rom 403 sonra 508,509 böyle gidiyordu. Elmconfig de görünüyordu. Bizdeki amatör işi cihazlar, sadece forscan ve elmconfig kullanıyorum. Sizde de aynı modüller var değil mi? 

evet, biraz daha detaylısı var UCDS'de, yazılım v.s yükleyebiliyoruz, 

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Çağlar Bayur yazdı:

mavi ekrandaki bilgiyi nereden alıyorsunuz

Arduino seri ekranı,ilgili can mesajını yakalayıp yakalamadığını ve kodda ne durumda olduğunu göstermek için geçici olarak yazılıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Parça parça birikim yapmaya başladım. Sırada bulursam şahane indirimli valeo debriyaj var. 

 

ACtC-3cpxtHZa3-9XMDL4ZLBuyyYw0Jh6WzkplYQ

ACtC-3ejTY9b1y6ZVmtJ7M0BezelRPMA0u1C4mat

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin

105 bin bakımını yaptırıyoruz. Hemde yetkili servisde daha ne yapalım28ec13dcb4713d8332c88508d7fd820f.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun

 

İyi Akşamlar,

2006 Ghia Benzinli

Araçta özellikle  eğimli yerde ve durur vaziyette manevra yaparken  direksiyonu çevirince bu ses gelmeye başladı.Usta pompadan dedi ama pompayı değiştirdik lakin düzelmedi. Burçlarda kollarda vb. bir aşınma görünmüyor. Sesi sürekli de çıkartmıyor. Aynı yerde bazen yaparken bazen yapmıyor.Daha önce karşılaşan var mı?Aslında rot kolu diye gittim pompa ile çıktık. Bir fikri olan var mı ? Direksiyon kutusu gibi geliyor bana.Bir de ona boşa para harcamak istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Unkun yazdı:

 

İyi Akşamlar,

2006 Ghia Benzinli

Araçta özellikle  eğimli yerde ve durur vaziyette manevra yaparken  direksiyonu çevirince bu ses gelmeye başladı.Usta pompadan dedi ama pompayı değiştirdik lakin düzelmedi. Burçlarda kollarda vb. bir aşınma görünmüyor. Sesi sürekli de çıkartmıyor. Aynı yerde bazen yaparken bazen yapmıyor.Daha önce karşılaşan var mı?Aslında rot kolu diye gittim pompa ile çıktık. Bir fikri olan var mı ? Direksiyon kutusu gibi geliyor bana.Bir de ona boşa para harcamak istemiyorum.

 

Valla rot kolu olmadığı kesin de, pompa sesi bana göre de. Değiştiğine emin miyiz?

@Çağlar Bayur bi duysun bakalım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Sani Gerşon yazdı:

 

Valla rot kolu olmadığı kesin de, pompa sesi bana göre de. Değiştiğine emin miyiz?

@Çağlar Bayur bi duysun bakalım.

Orjinal pompa elimde hocam,

pompa değil dedireksiyon kutusu veya başka sebep olabilir diye pompayı aldım,orda bırakmadım. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Mehmet Unkun yazdı:

bu ses

Sanki 2 yağsız demirin baskı ile birbirine sürtmesi ile çıkan ses gibi. Rot millerinin körükleri ne alemde? İçeri su alıp yağsız kalmış olabilir mi kutu? 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Termostat da sorun vardı , araba ısınmıyordu.Bir kaç usta var burada bilgisine güvendiğim onlara gösterdim ön paneli sökmeden imkânsız değişmesi o yüzden ön panelin sökülmesi şart dediler biraz araştırdım yabancı forumları vs ama bulamadım . Q7 de A8 de panel inmeden termostat değiştiren var lakin bu araçların önü A6 ya göre uzun olduğu için değişiyor A6 da el girmesi imkansız ama parçayı alıp evde biraz kurcalayalım dedim.Bir kaç parçacı gezdim bulamadım termostat, son parçacı da rafta hava filtresi vardı girmişken boş çıkmayayım diye aldım filtreyi garaja geldim.Başladım filtre değişimi için sökmeye filtre kazanı bayağı alengirli biraz söktüm baktım ön sağ tarafta ufaktan boşluk oluştu.Hava filtresinin arkasında ki klapeyi açıp kapatan kontrol vanasını da sökünce termostatın borusunu gördüm.İnternetten termostat kısmının şemasına baktım termostatın 3 tane civatası var ama tabi ki görünmüyor el yordamıyla yokladım 3 tane civata geldi elime bu civataları 7-8 cm boşluktan girerek sökmeye çalıştım.Motor karşıdan bu şekilde okla termostatı göstermeye çalıştım.pEXSke.jpg
İlk deneme başarısız oldu anahtar aşağı düştü [emoji52].9 metre kare garajda krikoya aldım arabayı ama tam kaldıramadım çünkü araba duvara çok yanaştı oradan altına girdim arabanın ( zayıf olmanın faydaları ) muhafazayı söktüm.3 civataya tam 5 saat uğraştım sonunda söktüm durumlar kötü termostat paramparça .rIsN2n.jpg
Termostat sipariş etmek şart oldu , 300 liraya satın aldım Gates marka 2 günde geldi.
9IRGoL.jpg
Yerine takmak civatalarını sıkmak yine 5-6 saatimi aldı ama yaptım elim felan hep kesildi tabiki.Dökülen antifrizi geri koymadım yeni bsg marka antifriz aldım 1.5 litre yarım litre su ekleyip eksilen suyu tamamladım .
En sonda filtreyi takıp toparladım lakin muhafazayı takmak için lift şart onun için muhafazayı temizledim bagaja koydum hafta içi taktıracağım.
FQnRiM.jpg
Ve son...
hBRmNG.jpg









  • Beğen 18
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Furkan Bakırel yazdı:

A6

Müthiş bir azim sizi tebrik ederim. Tabi garajın kapalı olmasının da faydası var. Bizim garajın yanları komple açık:)

 

Bu arada profilde  Bora yazıyor, olayı çözmem biraz zaman aldı:) Profili düzeltir misiniz?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Furkan Bakırel yazdı:

bsg marka antifriz aldım

 

Elinize sağlık, azminize sağlık. Keşke bsg değilde kaliteli bir antifriz alsaydıniz, sonuçta 10 sene giden bir ürün çok da pahalı değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Müthiş bir azim sizi tebrik ederim. Tabi garajın kapalı olmasının da faydası var. Bizim garajın yanları komple açık:)
 
Bu arada profilde  Bora yazıyor, olayı çözmem biraz zaman aldı:) Profili düzeltir misiniz?
Teşekkürler, profili güncelleyelim [emoji846]
 
Elinize sağlık, azminize sağlık. Keşke bsg değilde kaliteli bir antifriz alsaydıniz, sonuçta 10 sene giden bir ürün çok da pahalı değil.
Teşekkürler .
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Coşku Mert yazdı:

yogun çizikler bulunan jantlara biraz dokundum diyelim

Bu üçü yeterki mi, macun ve zımpara da yaptınız mı? Elinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

teşekkürler, tabiki oncesinde macun zimpara yaptim. en zor kismi da o zaten

Bu üçü yeterki mi, macun ve zımpara da yaptınız mı? Elinize sağlık.
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Sağ rot kolu
Sağ sol Alt tablalar
Viraj lastiği
Z rotlar
Amortisörler 
Sağ aks kolu
Aks körüğü
Aks körük kelepçesi değişti.

Coiloverları çıkardım, yeni ön amortisör taktım. Rahata kavuştum, amortisörler 2 tanesi 600 tl tuttu, geri kalan parçalara toplam 475 tl verdim. Toplam 1075, kış lastikleri de 1100 tl tuttu. Lassa snoways 4 taktım. Bide rot balans ayarına gittik.

Coiller ile öncesi sonrası fotoğraf da atalım, şuan leylek edition ama çok rahatladım , bi anlık heves için güzel para harcadık 2 ay geçmeden orjinal haline döndük, 2 takım amortisör, 1 takım apexi coilover, 1 takım orjinal yay elimizde duruyor, yine kaşıntı tutarsa coillere geçerim. 1 2 aydır yıkanmadı, bi araba en fazla ne kadar kirlenebilir deneyini uyguluyorum istemsizce.966eda3df5e16634f57d059c3b19c4df.jpg9114a5278cdb4e58a2ea08fa0d8b0ee3.jpg78b5109669e7042d3096c417ee48b6ce.jpge8941d8e99feaaa56c95631b28e1157b.jpg5a99f37f232fe2019075225693b7026f.jpgd4d3988b6d625b3c85c76c5f96b44f46.jpg93013992c435ea328ff19c01c9616bb2.jpg555eaa1422824cb2e0fb25717efa4e68.jpg

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Mondeo nun jantlara el atmak lazımdı senelerin yorgunluğu vardı.
Sağolsun Çağlar abinin önderliğinde işi bitirdik.
9fb938c68ab67b0b385e2e3191364257.jpg

Ve sonrası
082916c636d41bd8e6b175b5bf6e8ad6.jpg

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Coiloverları çıkardım, yeni ön amortisör taktım. Rahata kavuştum

nasıl bir fark oldu coil ler ile?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...