İçeriğe Yönlendir

Bugün Aracınız İçin Ne Yaptınız?


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Koray Demir

Periyodik araç muayenesinde girdim. Etiketi yapıştırdığı yere dikkat 😂

Farlar ve motor no rutin.
- Kısa farlarım kesinlikle ayarsız değil bu konuda çok hassasım aşırı dikkat ederim onu söyleyeyim.

- Motor no biraz eğilip bakıversen okunabiliyor ancak muhabbetini yapmak istemedim.

- Araçta stepne yoktu lakin stepne bağlantısı uygun değil yazmışlar.

- İlk yardım çantası ve yangın tüpleri Bond çantadaydı haliyle onlara da açıp bakmamışlar ama yazmamışlar da.

- Tüm camlarda Llumar cam filmi vardı onu da bakmayıp sallamışlar.

- Parklarda kaliteli led var rengi Yönetmeliğe uygun değil yazması lazım gelir idi.

- Sisleri yaktı ama makinayla açısına bakmadı oraya da yazmamış zaten.

- Lastik diş derinliği en düşük 6,7 mm gitmeden evvel ölçmüştüm elinde tuttuğu aleti ya tam lastiğe batırmadı ya da değeri düzgün okumadı.

- Emniyet kemerlerini tokalarına takıp test etmedi. Unuttu veya es geçti sanırsam.

Klasik Tüv işte 😊
 

YiCpye.jpg

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Abilerimiz daha iyi bilir eskiden el arabaları bile muayeneden geçerdi, TÜV iyi oldu, ama daha titiz olmalılar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Abilerimiz daha iyi bilir eskiden el arabaları bile muayeneden geçerdi, TÜV iyi oldu, ama daha titiz olmalılar. 

Olmaz olsun öyle tüv uyarmama rağmen peronda yine full patinaj kullandı aracı içerde birbirleriyle yarış yapıyorlar .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Olmaz olsun öyle tüv uyarmama rağmen peronda yine full patinaj kullandı aracı içerde birbirleriyle yarış yapıyorlar .

 

Telefon ile kayıt etseydin, Ben öyle yapıyom. Gayet nizami oluyorlar ozaman . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Telefon ile kayıt etseydin, Ben öyle yapıyom. Gayet nizami oluyorlar ozaman . 

İstasyonun iç bölümünü görüntü araçları ile kayıt altına almak suç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Koray Demir yazdı:

Periyodik araç muayenesinde girdim. Etiketi yapıştırdığı yere dikkat 😂

Farlar ve motor no rutin.
- Kısa farlarım kesinlikle ayarsız değil bu konuda çok hassasım aşırı dikkat ederim onu söyleyeyim.

- Motor no biraz eğilip bakıversen okunabiliyor ancak muhabbetini yapmak istemedim.

- Araçta stepne yoktu lakin stepne bağlantısı uygun değil yazmışlar.

- İlk yardım çantası ve yangın tüpleri Bond çantadaydı haliyle onlara da açıp bakmamışlar ama yazmamışlar da.

- Tüm camlarda Llumar cam filmi vardı onu da bakmayıp sallamışlar.

- Parklarda kaliteli led var rengi Yönetmeliğe uygun değil yazması lazım gelir idi.

- Sisleri yaktı ama makinayla açısına bakmadı oraya da yazmamış zaten.

- Lastik diş derinliği en düşük 6,7 mm gitmeden evvel ölçmüştüm elinde tuttuğu aleti ya tam lastiğe batırmadı ya da değeri düzgün okumadı.

- Emniyet kemerlerini tokalarına takıp test etmedi. Unuttu veya es geçti sanırsam.

Klasik Tüv işte 😊
 

YiCpye.jpg

Ben bir önce ki muayene de farları ayarlatıp götürdüm buna rağmen kusurlu yazmışlar. Aldıkları parayı hiç ama hiç hak etmiyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Parklarda kaliteli led var rengi Yönetmeliğe uygun değil yazması lazım gelir idi.

renk ağır kusur oldu, ondan yazmamıştır. beyaz ise geçiyor zaten , ben mavi takıp gidceğim merak ettim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

renk ağır kusur oldu, ondan yazmamıştır. beyaz ise geçiyor zaten , ben mavi takıp gidceğim merak ettim

LED’ler beyaz farlar sarı. Beyaz geçiyor derken hafif kusur yazması gerekirdi ama yazmamış oldu değil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun

Sağ Ayna İndirme ve Adaptif Sis Farları

 

Sistem şuan test aşamasında,ayna bitti sayılır.İdeal süre ayarlanacak.

 

Sis farları için de mevcut tesisatı iptal etmem gerekiyor.Yeni tesisat çekilecek veya ikisi aktif olacak.

 

Sorun şu kaldı,canbus sisteminde sis farı açık bilgisini veren bir mesaj yok,onun için şuan tesisata dokunmadım. Orjinal tesisat iptal etmeden düğme ile açıldığında ve bir de dönüşe duyarlı olarak aktif olacak olan o röleden de 12V gelse yani iki farklı yerden 12V gelirse aynı anda lambaya ne durumda olur? 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

LED’ler beyaz farlar sarı. Beyaz geçiyor derken hafif kusur yazması gerekirdi ama yazmamış oldu değil mi?

artık yazmıyor, beyaz ise devam. renk tonu kusurlu yazdığı an ağır kusur o da sarı/mavi falan .

ben de sis çevresi +sinyalde beyaz gündüz farı, parklar da beyaz led vardı, hiçbirine hiçbir şey yazmadı.  sinyaldekinden belki kalır mıyım diye düşünmüştüm de

Mehmet Unkun yazdı:

röleden de 12V gelse yani iki farklı yerden 12V gelirse aynı anda lambaya ne durumda olur? 

diod ile ters akımlar önlenmeli. sis farı açılınca zaten viraj farı özelliği de kalmayacak

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Çağlar Bayur yazdı:

diod ile ters akımlar önlenmeli. sis farı açılınca zaten viraj farı özelliği de kalmayacak

Ters akım önlenecek hocam da  onu düşündüm. Şöyle, sisi açtığımda 12V dioddan geçmeyip röleye ulaşmayacak ya da tam tersi sisler kapalıyken aynı farlar açlınca diod önleyecek.

 

Sisi açtığımda virajdan dolayı röleden de 12v gelirse ne olacak?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Unkun yazdı:

Sisi açtığımda virajdan dolayı röleden de 12v gelirse ne olacak?

birşey olmaz, şöyle düünşün, ampule 12 v verdik sonra bir kablo ile paralel bağlayıp 12volta yine bağladık. ampul yanmaya devam eder. sis kapalı iken virajdan 12 v gelirse onun düğmeye geri gitmemesi için oraya diod kafi.

mavi ekrandaki bilgiyi nereden alıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

birşey olmaz, şöyle düünşün, ampule 12 v verdik sonra bir kablo ile paralel bağlayıp 12volta yine bağladık. ampul yanmaya devam eder. sis kapalı iken virajdan 12 v gelirse onun düğmeye geri gitmemesi için oraya diod kafi.

Doğru akım olduğu için mi bu şekilde.Altenatif akımda patlar denmiş. 12V ilgili bilgi bulamamıştım.

Alişan YILMAZ yazdı:

Ford Kuga mk1 aracıma ford eco modu açtım, ayarlanabilir webasto (1 yıl ileri kadar ayarlanıyor) ve lastik basınç değerlerini açtım. Bunların nasıl açılacağını da videoya çekeceğim. Beğenip destek olursanız çok sevinirim ailem :)
 

 

Nasıl açıldığını da gösterseydiniz hocam beğenmeden😉Romu kaça yükselttiniz?

tarihinde Mehmet Unkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Unkun yazdı:

Doğru akım olduğu için mi bu şekilde.Altenatif akımda patlar denmiş. 12V ilgili bilgi bulamamıştım.

araba 12 volt doğru akım tabiki.

ilave: sis farlarına h4 ampul takılsa, sis yanarken de viraj farı olarak daha parlak yanması sağalanabilir, fena da olmaz aslında. h4 te çift flaman var. 2 ayrı 12v girişi hazır

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Çağlar Bayur yazdı:

araba 12 volt doğru akım tabiki.

Doğru diyorsunuz hocam,iki 12V ta sonuçta aynı aküden gelecek. Peki farklı 12V kaynakları olsa durum ne olurdu?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Unkun yazdı:

Doğru diyorsunuz hocam,iki 12V ta sonuçta aynı aküden gelecek. Peki farklı 12V kaynakları olsa durum ne olurdu?

aynı birşey olmaz dı, paralel eşdeğer voltajlı aküler düşünün, anahtar devreyi kapatmış 12 voltu ampüle vermiş yanıyor, üstüne 12 adet 12 volt aküyü paralel bağlarız bir şey olmaz ampüle de anahtara da

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Çağlar Bayur yazdı:

aynı birşey olmaz dı, paralel eşdeğer voltajlı aküler düşünün, anahtar devreyi kapatmış 12 voltu ampüle vermiş yanıyor, üstüne 12 adet 12 volt aküyü paralel bağlarız bir şey olmaz ampüle de anahtara da

Dioadlardan önce anahtar açık olmasına rağmen neden voltaj gösteriyor? Fikriniz var mı? Ordaki voltaj eksiye akmalı değil miydi?Simule programı süreli 3.1 V gösteriyor.

Ysnxov.jpg

 

Yorum bağlantısı
Alişan YILMAZ
Mehmet Unkun yazdı:

Doğru akım olduğu için mi bu şekilde.Altenatif akımda patlar denmiş. 12V ilgili bilgi bulamamıştım.

Nasıl açıldığını da gösterseydiniz hocam beğenmeden😉Romu kaça yükselttiniz?

Bu tür işlemlerde roma ellenmez, kuga mk1lerde bcmıı modülü bulunmuyor. o yüzden rom yükleme gibi bir söz konusu olmuyor :)  GEM modülüne erişip özellikleri açtım sadece kendisinde olan özellikler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mehmet Unkun yazdı:

süreli 3.1 V gösteriyor

Saçma. Soldaki büyük siyah şeyler nedir?

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
(düzenlendi)
Alişan YILMAZ yazdı:

Bu tür işlemlerde roma ellenmez, kuga mk1lerde bcmıı modülü bulunmuyor. o yüzden rom yükleme gibi bir söz konusu olmuyor :)  GEM modülüne erişip özellikleri açtım sadece kendisinde olan özellikler. 

Aynı göstergeye sahip focus 2 ve c maxlerde gösterge romu 508 veya 509 yükseltilmeden dediğiniz özellikler açılamıyordu. Sizde fabrikasyon yüksek ROM da gelmiş demekki. 2006 c max aracımın göstergesini değiştirdim,ordan biliyorum. GEM den değil de HEC modülünden açılıyor olması lazım eco mode(level 2/3) hatırladığım kadarıyla. GEM den hangisini açtınız? 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Saçma. Soldaki büyük siyah şeyler nedir?

Röleyi ve sis farı anahtarını temsil etmesi için basit anahtar hocam

tarihinde Mehmet Unkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
Çağlar Bayur yazdı:

sis farlarına h4 ampul takılsa, sis yanarken de viraj farı olarak daha parlak yanması sağalanabilir

Bizde H11 var,onun yerine uyar mı ki hocam? Bir de nasıl bir diyot alayım? Lambalar yaklaşık 4A gibi bir akım çekecek. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mehmet Unkun yazdı:

Röleyi ve sis farı anahtarını temsil etmesi için basit anahtar hocam

Pardon sağdakileri soruyordum, yük olarak lamba falan sanırım. Bir hata var uygulamada muhtemelen, elektrik olmaması lazım o noktada anahtarlar açıkken.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

@Mehmet Unkun projeyi merakla takip ediyorum:)

Bu direksiyonda görülen açı bilgisini nasıl okuyorsunuz?

Benim önerim sağ ve sol far için 2 röle olsun ve bu rölelere 2 şer diyot. Biri dönüş farı tetiği öbürü sis farı tetiği olacak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Unkun
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

Bu direksiyonda görülen açı bilgisini nasıl okuyorsunuz?

Hocam can mesajlarından ayıklanıyor,matematiksel işlemlerden(byte verileri birleştirme,bölme,Decimal e çevir vb) sonra açı bilgisine çevriliyor. Ben araştırma yaptığım için hazır kod paylaşmayacağım. Çok zor değil, ben hobi olarak yapabildiysem çoğu kişi de yapar herhalde. Zaten int tipine çevirdikten sonrası kolay. Sadece yazılımı çok iyi bilmediğimden proje geç kaldı. Misalen şu videoda

hız bilgisini OBD standart İD(tüm araçlarda çalışır) ile alırken  artık ham CAN mesajı ile hesaplayabiliyorum(Focus 2,2.5 ve C-Max çalışır). Sadece bir yerden başlamak gerekiyor. Açı bilgisi için ESP mutlaka olmalı.

 

Röle ile yapmayı düşünüyorum elimde 2 kanal bir röle var hocam. Bakalım neler olacak.

tarihinde Mehmet Unkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alişan YILMAZ
Mehmet Unkun yazdı:

Aynı göstergeye sahip focus 2 ve c maxlerde gösterge romu 508 veya 509 yükseltilmeden dediğiniz özellikler açılamıyordu. Sizde fabrikasyon yüksek ROM da gelmiş demekki. 2006 c max aracımın göstergesini değiştirdim,ordan biliyorum. GEM den değil de HEC modülünden açılıyor olması lazım eco mode(level 2/3) hatırladığım kadarıyla. GEM den hangisini açtınız? 

Röleyi ve sis farı anahtarını temsil etmesi için basit anahtar hocam

Gösterge aynı olabilir ama farklı yıllar ve farklı modellerde üretimden doalyı farklılık oluyor. mondeo mk4 convers+ ekranına dijital hız eklerken de makyajlı kasa ile makyajsız kasa arasında dağlar kadar fark oluyordu . Focus ve cmaxdeki gibi bcmiden  gizli özellik açmıyoruz kugalarda çünkü BCM modülü yok. Gem modülünde olan; Alarm sistemi, hız kontrolü, kapı kilitlenmesi, ootmatik kapı kilitleme, elektrikli tavan perdesi (var ise ) gibi elektriksel özellikler açılıyor, abs içerisinden lastik basıncını açıyorsunuz. Focuslarda çalışan hill holder mesela kugalarda çalışmıyor aynı mantık gibi dursa da veya mondeo 140hp powershift araçlar 163ps'ye hiç bir yazılım v.s yapılmadan artırılıyor ama aynı durum 140hp powershift kuga için geçerli değil gibi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...