İçeriğe Yönlendir

Focus I - Karter Havalandırma Subabı


Çağatay Kılınç

Recommended Posts

Çağatay Kılınç
(düzenlendi)

Aracımda çok ciddi olmamakla birlikte hafiften rölanti sorunu var gibiydi.Soğuk motorda ayağımı frenden çekip aracı kendiliğinden harekete bıraktığımda motor al ver şeklinde hafiften hissettiriyordu.(Otomatik vites) Rölanti valfini sökmeye çalıştım sanki vidalarını kaynatmışlar sökemedim maf temizledim devam ediyordu. Karter supapı aklıma geldi açıp bakınca içindeki yayın hiçbir işlevi kalmamıştı. Paslanmış gibi oldukça eskimişti siparişle yenisini aldım ve zor da olsa taktım. Daha iyi gibi şu an araç ama hortumları da eskimiş oldukça onları da değiştirmeyi düşünüyorum. Sıkıntı şuydu ki durup vitesi n ye alınca hafif rölanti artıp normal seviyeden aşağı düşer gibi olup toparlıyordu bu sırada ışıklar da kısılıp normale dönüyordu şu an daha iyi gibi takip edeceğim yine de...Rölanti valfini de temizlemek istiyorum ama vida başları yalama olur diye korkuyorum oldukça sıkı çünkü.

tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti valfini bir ustaya söktürün.. 

Karter havalandırma hortumlarını değiştirin. 

 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Rolanti valfini bir ustaya söktürün.. 

Karter havalandırma hortumlarını değiştirin. 

 

Mehmet bey rölanti valfinin araç çalışır halde fişini çekerek çalışıp çalışmadığını kontrol edersem ariza ışığı yakar mı acaba ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)

EmnlBn.jpg

 

Arkadaşlar epeyce zorlandım ama sanki kaynatmışlar vidaları yuvaya sonuç bu...Vida başı şu halde tutuyor umarım sorun çıkarmaz. İçini balata spreyi ile temizledim simsiyahtı iç kısmı pislik aktı resmen. Orijinal fiyatı oldukça pahalı sanırsam şimdilik bu şekilde idare edeceğim vida başları tutuyor valfi. Yarın soğuk havada deneyeceğim sabah okula giderken bakalım temizlik iyi geldi mi...

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
41 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

Benzine yatırın iyi gelir

Mustafa bey balata spreyi epeyce temizledi gibi ama yeterli oldu mu emin değilim deneyeceğim bir süre...İçerisindeki hava subapı faal gibiydi yaylı kısmı yani.Motorda sabah al ver şeklinde d ve r de hareket oluyordu bir süre motor ısınana kadar , takip edeceğim.Devam ederse önerinizi deneyeceğim teşekkürler 

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Balata spreyi temizler ama kayganlık vermez hareketli parca biraz yaglı olsa iyidir sanki

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Peki wd 40 işe yarar mı sizce 
Onun yaglayıcı özelliği de var olabilir
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Sabah soğuk havada denedim maalesef yine d ve r de ayağımı çekerken frenden motorda al ver şeklinde hareket oluyor ısınınca geçiyor. Hava mi alıyor biyerden anlamadım. Sizce nereler olabilir?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Lpg'li mi bu araç ?

Evet mehmet bey lpg var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Sabah soğuk havada denedim maalesef yine d ve r de ayağımı çekerken frenden motorda al ver şeklinde hareket oluyor ısınınca geçiyor. Hava mi alıyor biyerden anlamadım. Sizce nereler olabilir?

 

Bunu yaptığında benzindemiydi.. 

 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
46 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bunu yaptığında benzindemiydi.. 

 

Tabi sabah benzinde çalışıyor . Ama yeni lpg ye geçtiğinde yani motor tam ısınmamışken de hissediyorum hafiften.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Tabi sabah benzinde çalışıyor . Ama yeni lpg ye geçtiğinde yani motor tam ısınmamışken de hissediyorum hafiften.

 

Hım.. o zaman önce silindir kompresyonları ölçülmeli. 

Bir şey çıkmaz ise, 

Araç 150-200 km sadece benzinde kullanıp neler olacağı gözlenmeli. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Hım.. o zaman önce silindir kompresyonları ölçülmeli. 

Bir şey çıkmaz ise, 

Araç 150-200 km sadece benzinde kullanıp neler olacağı gözlenmeli. 

Aslında 1 sene önce kompresyon sorunuyla üst kapak açıldı subap yanığı için. Onarıldı motor çekiş vs yapıldığı gibi kayıp hissetmiyorum. O arızadan sonra da lpg ayarlarına dikkat ediyorum fakir karışımdan olmuştu. Lpg ile benzin arasında da yakıt olarak %17 lık fark var sizin bir yazınızı okumuştum bu şekilde yazdığınızı hatırlıyorum. Şunu da belirteyim soğuk motorda bu oluyor demiştim geçen kış arabayı urfadan adanaya kadar sadece benzinde kullandım oradan da kayseriye geçtim kayseri soğuğunda bu sorun olmadı. Lpg ile tekrar urfaya döndüğümde bu yine başladı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
geçen kış arabayı urfadan adanaya kadar sadece benzinde kullandım oradan da kayseriye geçtim kayseri soğuğunda bu sorun olmadı. Lpg ile tekrar urfaya döndüğümde bu yine başladı.

Kalibrasyon bozuk gibi algılıyorum.
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
43 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:


Kalibrasyon bozuk gibi algılıyorum.

Sizce tam ve doğru kalibrasyon için ne yapılmalı? Yani şu anlamda soruyorum tecrübesine güvendiğim bir usta bulmuştum kayseri'de ayarların güzel olduğunu söylemişti acaba eksik atladığı bir nokta mi var ? Ya da tüp beyniyle alakalı bir sorun olabilir mi? Siz sanırım yalıt haritasının bozulduğunu düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kalibrasyon iyidir de, enjektör bozuktur, regulatör bozuktur. Onu bilmek zor.. 

Ama anlattığınıza göre, benzin haritası bozuluyor gibi algılıyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Aslında enjektörlerin birinin tam sağlıklı çalışmadığını lpg ustam söylemişti ama tekleyene kadar bin demişti geçen sene...Üzerinde yerli enjektör var aslında bilgisayara bağladığında 200 saat görünüyordu çalışma süresi bu bile oldukça fazla demişti o zamanlar...Müsait bir zamanımda değiştireyim bakalım.Teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...