Selim Bilgin 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 Alfa forumunda bir arkadaş üretmiş, Mito'lara takmışlardı, Giulietta için de yapmışlar. Daha önce kullanan oldu mu? Ne dersiniz? İşlevsle olur mu? Alsam mı? Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 Abi bu zınbırtının takılı olduğu Mito’nun viraj videosu vardı diye hatırlıyorum. Çok dehşetti. Yalnız ben gereksiz gördüm. Giu ile 180 ile viraja girdim en ufak bir esneme, lastik sesi, yatma emaresi bile gözlemlemedim. Bunun işe yarayacağı viraj için ilk önce 1.8 TBI sahibi olmak gerekir 😂 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 19 Ekim 2018 Yazar Paylaş 19 Ekim 2018 4 dakika önce, Ahmet Gül yazdı: Abi bu zınbırtının takılı olduğu Mito’nun viraj videosu vardı diye hatırlıyorum. Çok dehşetti. Yalnız ben gereksiz gördüm. Giu ile 180 ile viraja girdim en ufak bir esneme, lastik sesi, yatma emaresi bile gözlemlemedim. Bunun işe yarayacağı viraj için ilk önce 1.8 TBI sahibi olmak gerekir 😂 Kaşıntı işte. Mito'nun linki var mı? Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 Sanki ilk yaptıklarında izlemiştim diye hatırlıyorum. Emin de olamadım. Rastlarsam atarım. Yorum bağlantısı
A. Yıldırım Yıldız 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 Vaktinde 156da kullanmistim. Giu yeterince kullanmadigim icin bilemeyecegim. Lakin 156 ozelinde dusuncem, bilstein, koni, vb saglam suspansiyon ekipmanlari cok isabetli eklemeler. Bunlar tek basina fiyat/fayda anlaminda oyle beklenen duzeyde farklar olusturmamisti. Giu icin tahminimde bu yonde. Lakin yinede alirdim. Ilerde firsat buldukca bilsstein amortisor yay ikilisini ekleme planinida hesaba katarak. Tabii keyfi kullanim amacli kullandigim arac icin gecerli bu. Aile aracimda hele alfaysa bu, (ki kisa sureli tecrubede olsa gordugum giu daha sert karakterli) pek tercih edesim gelmezdi sanirim. Ama kafa bu ne zaman nereye eser pek belli olmuyor. :-) Bunu sizin netlestirmeniz lazim. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 faydası kesin olur. bunlarda amortisör kulesi kapalı mı? Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 19 Ekim 2018 Yazar Paylaş 19 Ekim 2018 1 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: faydası kesin olur. bunlarda amortisör kulesi kapalı mı? Gerginin takılacağı yer hazır abi kulelerde. Üst kule gergisi düşündüm de, bir yandan darbe alınca öteki taraf da kayar dediler, İstanbul'da biraz riskli mi acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 58 dakika önce, Selim Bilgin yazdı: bir yandan darbe alınca öteki taraf da kayar dediler, su içerken de boğulabilirsin gergisiz gergin oluyorum... 2 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 19 Ekim 2018 Paylaş 19 Ekim 2018 Abi sen daha iyi bilirsin de benim harcayacak param olsa 18 lik gun metal 8c jant, çift egzoz difizör, QV direksiyon vb aksesuarlar için kullanırdım hakkımı. Giu zaten esnemiyor ki kule gergisi kimi tutacak 😀 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Kasım 2018 Paylaş 21 Kasım 2018 gergi kesin işe yarar. grand cherokee de kendinden üstten bağlı kuleler. Yorum bağlantısı
Ali Gök 26 Kasım 2018 Paylaş 26 Kasım 2018 180 le viraja dahamı iyi girmek için bu çaba Yorum bağlantısı
Rahmi Tanır 28 Mayıs 2020 Paylaş 28 Mayıs 2020 Herkese Selamlar, Konu yaklaşık 1,5 yıllık ama ben bugün ilk kez bir google araması sonucu şans eseri buldum. Öncelikle, o gergileri yapan benim Ben kendim tornacı veya kaynakçı değilim. Ama ustalarım ve imalatçılarım var. Bunların aracılığı ile lazer kesim braketleri, profileri, boruları, standart vidaları, ayar vidalarını ve boya işlerini halledip, satıyorum. Sadece sipariş üstüne imalat yapıyorum. Tasarımlar bana ait ve tüm imalat, malzeme tedariği ve satış konusu sadece benim üzerimden yürüyor. Neden gergi diye soracak olursanız, kendi aracım olan Alfa Romeo MiTo ile bolca piste çıkıyorum, aracın yol tutuşunu ve kıvraklığını iyileştirmek içi bir zamanlar kule ve şase gergilerine merak salmıştım. MiTo özelinde bu gergileri satan nacizane sitelerden birisi DNA racing idi. Yaklaşık 2 yıl önce, bir gece yarısı gaza gelip şu linkteki alt travers gergilerini almıştım. https://www.dna-racing.it/en/fiat-punto-grande-punto-abarth-components/731-dna-racing-front-suspension-subframe-doule-tie-rod-kit.html Tabi kargo + vergi falan deyince, ciddi yüksek maliyetlere geldi bu parça. Tornacı ustama bu parçayı gösterip, "abi yapar mıyız bunu" diye sorduğumda, "yaparız tabi" deyince, etrafımdaki tüm MiTo'cu arkadaşlarıma bu gergileri yapmıştık. Tüm macera böyle başladı yani. Tabi burada önemli olan hem işçilik hem de kullanılan malzeme. Özellikle profilin et kalınlığı çok kritik. Çoğu profil 1,5-2mm et kalınlığına sahip. Ama ben bir şekilde 3mm et kalınığına sahip profil buldum ve tüm gergilerimde sadece onu kullanıyorum. Keza diğer tip kule gergisi vs gibi ürünler için de kullandığım tüm borular 3mm et kalınlığına sahip. Boruların dış çapı ise montaj yerine göre farklı farklı ölçülerde oluyor. Kulanılan braketlerin et kalınlığı ise 5mm'ye kadar çıkabiliyor. Neyse, DNA Racing'in sitesinde orta tünel gergisi ve arka kule gerigisi gibi ürünler de mevcut. bunların fiyatı 100-150€ mertebesinde olduğundan, bunları da kendi arabamız üzerinden ölçü alarak kalığlarını çıkardık ve sipariş üzerine üretebilir duruma geldik. Son olarak da, piyasada MiTo özelinde çok bulunmayan kule gergisi için yurt dışında insta üzerinden takipleştiğim bir kaç kişi ile fikir alışverişinde bulunup, özgün tasarımımızı gerçeleştirdik. Ya peki ne işe yarıyor bu gergiler dersek, ön kule ve alt travers gergisi arabanın direksiyon tepkisini çok ciddi manada etkiliyor. Direksiyonu çevirdiğiniz gibi arabanın kafasının içeri dalmasını sağlıyor. Arka kule gergisi ve tünel gergisi ise arabanın arkadan kopmalarını engelliyor ya da çok daha hissedilir şekilde arabanın arkasını bırakmasını sağlıyor. Bu bahsettiklerimi hissetmeniz için de emin olun 180 ile falan gitmenize gerek yok. 80-90 ile yapacağınız sert manevralarda farkı çok hissediyorsunuz. Bir kere gergili şasenin direktliğine alışan sürücü için bırakması zor bir özellik bence. Kendi aracımdan sonra, bir de yakın çevremde pek arkadaşımda olan Giulietta için de alt travers ve ön kule gergisi yaptık. Ama Giu kullanıları MiTo'culardan çok daha fazla olmasına rağmen talep çok az oldu. Bu fark tamamen arabanın hitap ettiği kitleden ötürü diye düşünüyorum. O sebeple Giulietta özelinde arka kule gergisi çalışmadım. Bir kaç görsel de paylaşayım: Mito Ön Kule Gergisi: Mito alt travers gergisi & Tünel gergisi: Mito Arka Küle Gergisi: MiTo'nun tüm seti tek fotoda: Giulietta özelinde yaptığımız alt travers ve ön kule gergisi de aşağıdaki gibi: 6 Yorum bağlantısı
Recommended Posts