Çağlar Bayur 11 Ocak 2019 Paylaş 11 Ocak 2019 Selim Bilgin yazdı: Dayanamadım "Tutela CS Speed" robot yağı ve "Motul Multi DCTF" şanzıman yağı sipariş ettim. Hayırlısı bakalım. Genişlet değişen boyanan? motor yüğzdesi? onlar möhümmm 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Ocak 2019 Paylaş 11 Ocak 2019 Cem Işık yazdı: X5 kayınpederdi benim, geçersem eğer hanımı geri alacak potansiyel vardı elinde. Hanım hamile olmasa takmazdım da hanım hamile olunca sakata gelmeyelim dedim😁. Korkumdan geçmedim ama yabancı olsa rahat geçerdim.. düzce’de sağa geçti, yavaşlayıp, arpan fazla mı geliyor senin? diye arayıp bi inceden fırçaladı beni. Biz seni bekleriz falan diye atarlanmıştı yola çıkarken, bekletmeyeyim diye yetişmeye çalışıyorum dedim ben de:) Genişlet kayınbabayla peş peşe bi yere gitmek çok sıkıntılı iş zamanında bi yere gittik manisada peş peşe gece karanlık deli yağmur yağıyor arkadan Hyundai era ile yetişmeye çalışyorum yanımdada @Sami Demirpaz var . her su birikintisine girdiğimde kurban olim yavaş gir diyordu korkudan velasıl yetişemedik pes ettik neyseki yolu kaybetmiş sağda bekledi biz navigasyonla öne geçtik de devam ettik 1 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 11 Ocak 2019 Paylaş 11 Ocak 2019 Ali Gök yazdı: kayınbabayla peş peşe bi yere gitmek çok sıkıntılı iş zamanında bi yere gittik manisada peş peşe gece karanlık deli yağmur yağıyor arkadan Hyundai era ile yetişmeye çalışyorum yanımdada @Sami Demirpaz var . her su birikintisine girdiğimde kurban olim yavaş gir diyordu korkudan velasıl yetişemedik pes ettik neyseki yolu kaybetmiş sağda bekledi biz navigasyonla öne geçtik de devam ettik Genişlet Bende de tam tersi, geçmek yasak ama hız 90 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 11 Ocak 2019 Yazar Paylaş 11 Ocak 2019 Çağlar Bayur yazdı: değişen boyanan? motor yüğzdesi? onlar möhümmm Genişlet Kış bitsin güzelce boyatacağım her yanını inşallah. Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 11 Ocak 2019 Paylaş 11 Ocak 2019 Selim Bilgin yazdı: Kış bitsin güzelce boyatacağım her yanını inşallah. Genişlet Arka kapıların da yerlerini değiştir, değişenli olsun 🤪 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 19 Ocak 2019 Yazar Paylaş 19 Ocak 2019 Sol ampülümüz patladı bu hafta, Pilipis marka xtreme vision 130 ampül aldım, kendim takamayınca sanayiye gittim, gitmişken de BMC marka kutu içi filtremizi takmış olduk. İlk izlenimim gaz tepkisinde iyileşme oldu, ama detaylı yorum yapmak için biraz kullanmam lazım. 3 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 23 Mart 2019 Yazar Paylaş 23 Mart 2019 Selim Bilgin yazdı: Yapılmayı bekleyenler: - Ufak kaporta işleri var, kış sonu Hakan Usta'ya emanet. - Kaporta işlemleri sonrasında sahipleri de Alfista olan Paddock Detailing'e gidecek, seramik ve detaylı iç temizliği yapılacak. - Ayna kapakları orijinal saten kromlarla değişecek. - Farlara bi-xenon montajı yapılacak. - Ön cama da Lumar film yapılacak. - QV (Quadrofoglio Verde) direksiyon. - Kapı içi gibi yerleri keçe kaplayacağım. - Bir sonraki bakımda sağ motor kulağı, bujiler değişecek. Servis değişmez dese de TCT şanzıman ve hidrolik kontrol ünitesinin yağını değiştireceğim. - Hava filtresi KN takılacak, fiyatlar uçmuş onun için almadım şu an. - Ön ve arka logolar 2015'te değişen logoyla değişecek. Genişlet Bir güncelleme yapalım. Ayna kapaklarını orijinal saten krom alıp taktım. Motor kulağı, bujiler değişti. BMC kutu içi hava filtresi takıldı. Sağ-sol z-rot değişti. Fren hidroliği değişti, motul 5.1 kullandım, sünger hissiyatı gitti. Sırada kaporta işleri ve temizlik var, bakalım. Mehmet Ozyurek yazdı: Bizim bmc değil demi bu Genişlet Yok bu italyan bmc. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Mart 2019 Paylaş 23 Mart 2019 BritishMotorCompany olanmı bu bmc... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Nisan 2019 Paylaş 8 Nisan 2019 Vay bizide cagirsaydin 😛 sökmelik 159 gördüm dizel mi Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 8 Nisan 2019 Yazar Paylaş 8 Nisan 2019 Mustafa Tüfekçi yazdı: Vay bizide cagirsaydin 😛 sökmelik 159 gördüm dizel mi Genişlet 159 değli yalnız o, Brera. İçini görsen bir de... Spontane gelişti, bari arabaların fotosunu çekelim dedik. Büyük buluşma planlanacak, Sportivo'yu takipte kal Facebook&Instagram'da. Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 8 Nisan 2019 Paylaş 8 Nisan 2019 Senin arabanın yanındakinin Gulia olmadığını söyle ne olur, buna ihtiyacım var 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Nisan 2019 Paylaş 8 Nisan 2019 Selim Bilgin yazdı: 159 değli yalnız o, Brera. İçini görsen bir de... Spontane gelişti, bari arabaların fotosunu çekelim dedik. Büyük buluşma planlanacak, Sportivo'yu takipte kal Facebook&Instagram'da. Genişlet Brera toplanan heralde. Vardı orada koltuklar güzeldi . Bu arada geçen yolda bı 159 denk geldi bizim burda Selektör 4 lu korna felan adam çok sevindi Arabada şef vardı diyor bizim Astracilar hiç böyle değil 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 8 Nisan 2019 Yazar Paylaş 8 Nisan 2019 Ahmet Gül yazdı: Senin arabanın yanındakinin Gulia olmadığını söyle ne olur, buna ihtiyacım var Genişlet Giulia, hem de veloce. :)) Mustafa Tüfekçi yazdı: Brera toplanan heralde. Vardı orada koltuklar güzeldi . Bu arada geçen yolda bı 159 denk geldi bizim burda Selektör 4 lu korna felan adam çok sevindi Arabada şef vardı diyor bizim Astracilar hiç böyle değil Genişlet Alfisti iyidir. 👍🏻 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 8 Nisan 2019 Paylaş 8 Nisan 2019 Zalımsınız daha ne diyeyimm 😀 Hiç kıskançlık huyum yoktur da şu dünyada bir saz çalabilen iki matematikten anlayan üç Giulia’sı olan (hemi de Veloce ve kırmızı) insanı çok pis kıskanıyorum. 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 22 Nisan 2019 Yazar Paylaş 22 Nisan 2019 (düzenlendi) Kastamonu'da @Ahmet Gül hocamın arabasını kullanınca benimkinde bir gariplik olduğunu anlamıştım, önce z-rot'ları değiştirdim, sonra hızımı alamayınca alt salıncakları da değiştirdim. Zaten Giulietta'da üst salıncak yok, z-rot ve alt salıncağı değiştirince ön takım sıfırlanmış oldu. Yola çıkınca arabayı aldığım gün değiştirmediğime kızdım. Zaten yola oturuşunu çok sevdiğim arabam bu haliyle tam bir canavar oldu, insan dalmak için viraj arıyor. Onun dışında, yetkili ve özel servislerin debriyaj değiştirmeden hiç değiştirmedik dediği TCT şanzımanın yağını da konuda daha önce bahsettiğim Motul'ün çift kavramalı şanzımanlar için özel ürettiği, aynı zamanda Alfa'nın belirttiği spec'leri de karşılayan Multi-DCTF şanzıman yağı ile değiştirdim. Çıkan yağ oldukça yoğun ve koyu renkli iken (70K km kullanılmış sonuçta) eklediğimiz yağ açık renkli ve akışkandı. 1.8 litre alıyor yağı, alttaki tapadan boşaltılıp üstte motorun sağ tarafında aşağıda bulunan, açınca direk şanzıman dişlilerinin göründüğü kapaktan dolduruluyor. İnternette bu konularda hiç bilgi yok, daha sonra araştıracaklar için faydalı olması açısından not ediyorum. Piyasada "selespeed yağı" olarak geçen, şanzıman robot ya da teknik adıyla "hydraulic actuator" yağını da değiştirecektim 0.8 litre Tutela CS Speed alıyor, bu yağ özel, muadil olarak "Motul Multi HF" de var specleri karşılayan ama onu orijinal Tutela aldım ben. Ancak dolum kapağına rahatça erişmek için motorun sağ tarafındaki boruları komple sökmek gerektiği için erteledim onu şimdilik. Bir şekilde çekip eklerdik ama sağa sola akabilirdi, ve seviyeyi net göremeyecektik. Şanzıman yağını değiştirdikten sonra "aktif test" adını verdikleri kalibrasyon işlemini de yaptık, bu işlemde eğer debriyaj belli bir limitin altındaysa arıza ışığı yanıyor ve sönmüyor. Onun için daha önce yaptırmamıştım. Bu sefer pilavdan dönenin kaşığı kırılsın diyerek yaptırdım. Hata vermedi, ilk test sürüşünde geçişlerde ciddi farkettiğini gördüm, ama sanki 1000 km sonra eski haline döndü gibi, biraz daha şehir içinde test etmem lazım daha net yorum yapmak için. Ama 1-2-3 geçişleri istediğim gibi değil halen, sanırım bi ara gözü karartıp debriyajı da değiştireceğim. Bir o kaldı şimdi arabayla ilgili aklımda. Bir İtalyan masalından bu haftalık da bu kadar. 22 Nisan 2019 tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi typo 6 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 22 Nisan 2019 Paylaş 22 Nisan 2019 Selim Bilgin yazdı: Kastamonu'da @Ahmet Gül hocamın arabasını kullanınca benimkinde bir gariplik olduğunu anlamıştım, önce z-rot'ları değiştirdim, sonra hızımı alamayınca alt salıncakları da değiştirdim. Zaten Giulietta'da üst salıncak yok, z-rot ve alt salıncağı değiştirince ön takım sıfırlanmış oldu. Yola çıkınca arabayı aldığım gün değiştirmediğime kızdım. Zaten yola oturuşunu çok sevdiğim arabam bu haliyle tam bir canavar oldu, insan dalmak için viraj arıyor. Onun dışında, yetkili ve özel servislerin debriyaj değiştirmeden hiç değiştirmedik dediği TCT şanzımanın yağını da konuda daha önce bahsettiğim Motul'ün çift kavramalı şanzımanlar için özel ürettiği, aynı zamanda Alfa'nın belirttiği spec'leri de karşılayan Multi-DCTF şanzıman yağı ile değiştirdim. Çıkan yağ oldukça yoğun ve koyu renkli iken (70K km kullanılmış sonuçta) eklediğimiz yağ açık renkli ve akışkandı. 1.8 litre alıyor yağı, alttaki tapadan boşaltılıp üstte motorun sağ tarafında aşağıda bulunan, açınca direk şanzıman dişlilerinin göründüğü kapaktan dolduruluyor. İnternette bu konularda hiç bilgi yok, daha sonra araştıracaklar için faydalı olması açısından not ediyorum. Piyasada "selespeed yağı" olarak geçen, şanzıman robot ya da teknik adıyla "hydraulic actuator" yağını da değiştirecektim 0.8 litre Tutela CS Speed alıyor, bu yağ özel, muadil olarak "Motul Multi HF" de var specleri karşılayan ama onu orijinal Tutela aldım ben. Ancak dolum kapağına rahatça erişmek için motorun sağ tarafındaki boruları komple sökmek gerektiği için erteledim onu şimdilik. Bir şekilde çekip eklerdik ama sağa sola akabilirdi, ve seviyeyi net göremeyecektik. Şanzıman yağını değiştirdikten sonra "aktif test" adını verdikleri kalibrasyon işlemini de yaptık, bu işlemde eğer debriyaj belli bir limitin altındaysa arıza ışığı yanıyor ve sönmüyor. Onun için daha önce yaptırmamıştım. Bu sefer pilavdan dönenin kaşığı kırılsın diyerek yaptırdım. Hata vermedi, ilk test sürüşünde geçişlerde ciddi farkettiğini gördüm, ama sanki 1000 km sonra eski haline döndü gibi, biraz daha şehir içinde test etmem lazım daha net yorum yapmak için. Ama 1-2-3 geçişleri istediğim gibi değil halen, sanırım bi ara gözü karartıp debriyajı da değiştireceğim. Bir o kaldı şimdi arabayla ilgili aklımda. Bir İtalyan masalından bu haftalık da bu kadar. Genişlet Alfa’yı sıfır alacağına Alfistiden al diye boşuna dememişler. Sıfırdan iyi yapmışsın maşallah 😀 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Nisan 2019 Yazar Paylaş 26 Nisan 2019 Bugün değil ama haftasonu önceki sahibinin nasıl bu hale getirdiğini anlamadığım dörtlü düğmesini değiştirdim. Düğme 90 TL. Değiştirmek için teybi ve hava nozüllerini sökmek gerekiyor. 6 Yorum bağlantısı
Ahmet Gül 26 Nisan 2019 Paylaş 26 Nisan 2019 (düzenlendi) Selim Bilgin yazdı: Bugün değil ama haftasonu önceki sahibinin nasıl bu hale getirdiğini anlamadığım dörtlü düğmesini değiştirdim. Düğme 90 TL. Değiştirmek için teybi ve hava nozüllerini sökmek gerekiyor. Genişlet Sırada ne var acaba takipteyim. Bir de şöyle Gun metal Giulia ya da 8c jantı görürsem bu konuda gözüm açık gitmem 😀 26 Nisan 2019 tarihinde Ahmet Gül tarafından düzenlendi İmla 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 26 Nisan 2019 Yazar Paylaş 26 Nisan 2019 (düzenlendi) Ahmet Gül yazdı: Sırada ne var acaba takipteyim. Bir de şöyle Gun metal Giulia ya da 8c jantı görürsem bu konuda gözüm açık gitmem 😀 Genişlet Aslında üst üste atmayayım dedim de, hadi bunu da atayım. Sırada bir kaç sürpriz var ama jant işi bizi aşar hocam şu an için, zaten bütçenin sınırlarındayım, kadınların alışveriş hastalığı gibi, işlerin stresinden kendimi arabaya para harcarken buluyorum. Dörtlü düğmesiyle birlikte soyulan arka logo-bagaj açma düğmesini de sipariş vermiştim, almışken yeni logo olanı aldım, ileride ön logo ve jant logolarını da yeni logoya çevireceğim inşallah. Daha hoşuma gidiyor bu. Before After Çağlar Bayur yazdı: muhtemelen sıvı koku teması Genişlet Tırnak gibi geldi bana sanki. Nasıl beceriyorlar böyle şeyleri anlamıyorum. 26 Nisan 2019 tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts