Alper Koçbıyık 10 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2011 Yeni gördüm konuyu, anlaşılan (kaçırdığım yer olabilir) soğutma sistemi ile ilgili herşey değişmiş/kontrol edilmiş ama ibrenin hareketinde hiçbir değişiklik yok, yani motor yükü ile ilgili olabilir1. Kompresyon testi yapılmalı ki iç mekanik hakkında fikir versin (dieselde kızdırma bujşsş sökğlerek yapılıyor biraz zahmetli ve ücretli, çoğu yerde yapamaz, bosch servisi bulmalı) 2. Ids ile manuel olarak fan j-kontrol edilebilir, belki bir zaman çalışmamazlık yapıyordur? 300balina kasada düğme takmak kolay ama tdci motorda beyin kumandalıdır, fana dışardan elektriksel müdahele edilemez, baeyin zarar görebilir. 3. Antifriz kontrolünü hatta yenileme yapılabilir. Oranı düşük tutularak Çağlar Bey, açıkçası sizin fikrinizi çok merak ediyordum. Sondan başlayarak söylediklerinizi yapacağım. Öncelikle antifriz değişimini yapacağım. Her ne kadar serviste 25 dereceye kadar düşürmüş olsalar da. Ancak manuel fan kontrolünün nasıl faydası olacak bilemedim. Çünkü fan bir gayret çalışıyor ama ne fayda görüntüsü var daha çok bence. Kompresyon testi kesin tanı koydurur değil mi? Ankara'da ya da İzmitte yaptırabileceğim yer var mı? Arabamı seviyorum. Silindir kapağına kadar geldik gibi ama ikna olamıyorum bir türlü. Acaba bu bir inkar mekanizması mı? Siz ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Ağustos 2011 Paylaş 10 Ağustos 2011 Yeni gördüm konuyu, anlaşılan (kaçırdığım yer olabilir) soğutma sistemi ile ilgili herşey değişmiş/kontrol edilmiş ama ibrenin hareketinde hiçbir değişiklik yok, yani motor yükü ile ilgili olabilir1. Kompresyon testi yapılmalı ki iç mekanik hakkında fikir versin (dieselde kızdırma bujşsş sökğlerek yapılıyor biraz zahmetli ve ücretli, çoğu yerde yapamaz, bosch servisi bulmalı) 2. Ids ile manuel olarak fan j-kontrol edilebilir, belki bir zaman çalışmamazlık yapıyordur? 300balina kasada düğme takmak kolay ama tdci motorda beyin kumandalıdır, fana dışardan elektriksel müdahele edilemez, baeyin zarar görebilir. 3. Antifriz kontrolünü hatta yenileme yapılabilir. Oranı düşük tutularak Çağlar abi senin bu konuyu görmediğini farkettiğim için dün Servet Abinin olayında link verdim. Aslında tam senlik bir konu.Teşekkürler. Çağlar Bey, açıkçası sizin fikrinizi çok merak ediyordum. Sondan başlayarak söylediklerinizi yapacağım. Öncelikle antifriz değişimini yapacağım. Her ne kadar serviste 25 dereceye kadar düşürmüş olsalar da. Ancak manuel fan kontrolünün nasıl faydası olacak bilemedim. Çünkü fan bir gayret çalışıyor ama ne fayda görüntüsü var daha çok bence. Kompresyon testi kesin tanı koydurur değil mi? Ankara'da ya da İzmitte yaptırabileceğim yer var mı? Arabamı seviyorum. Silindir kapağına kadar geldik gibi ama ikna olamıyorum bir türlü. Acaba bu bir inkar mekanizması mı? Siz ne dersiniz? Alper Bey K.Maraşta Bosh servis var hemde baya büyük. Geldiğinde ilk öne ona baktırın.Çağlar abinin dediği olaya. Kompresyon olayı fazla zaman alacağını sanmam. Siz gelmeden önce ararsanız ben randevu alırım size.İnşallah çözümlenir artık rahatlarsınız. Bu arada sizin gibi sorun yaşan çıkmaya başladı. Şu anda 4 oldu gibi. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 10 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2011 Alper Bey K.Maraşta Bosh servis var hemde baya büyük. Geldiğinde ilk öne ona baktırın.Çağlar abinin dediği olaya. Kompresyon olayı fazla zaman alacağını sanmam. Siz gelmeden önce ararsanız ben randevu alırım size.İnşallah çözümlenir artık rahatlarsınız. Bu arada sizin gibi sorun yaşan çıkmaya başladı. Şu anda 4 oldu gibi.Saygılarımla. Bosch web sitesinde kayıtlı Gaziantep'te gördüm Mehmet Hocam, acaba kompresyon testi yapıyorlar mı? Ben sanırım haftaya birgün ayarlayabileceğim. İyi temennileriniz için teşekkürler... Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 10 Ağustos 2011 Paylaş 10 Ağustos 2011 İnşallah Tunç Bey bu parça ile ilgili sadece yabancı forum sitelerinde bir şeyler yazıyor. Siz nasıl tecrübe ettiniz? Sizdeki arızanın aynısını bir arkadaşın aracında yağ soğutucu termostatı değişimi ile çözmüştük, tecrübe ordan. o da sizler gibi aylarca fan, radyatör , devirdaim vs vs ile uğraştı . en son kendisine yağ soğutucu sistemi komple değiştir dedim, yağ radyatörü ve termostatını komple değiştirdi , sorun çözüldü.sizinki birebir aynı problemmidir?anlattıklarınıza göre evet, ama gözümle görmedim , test etmedim onun için %100 aynı arızadır diyemem. Birşey daha , bence fanla boşuna uğraşıyorsunuz. 100 ile giden bir aracın dış hava sıcaklığı 45 derece olsa bile fanı çalışmaz, çalışıyorsa terslik vardır.o süratte önden gelen hava yeterlidir.İsterseniz arabanın üstünden fanı komple sökün , durmaksızın 1 saat 100 le yol alın, hararet zaten yapmazsınız. Bu arada yanlış anlaşılmasın ancak , kompresyon ölçümü ile de bir yere varamazsınız. Anlatılanlardan anladığım araçların performansı son derece iyi, kompresyonu düşük bir araba ile bu performansı zaten elde edemezsiniz. İkincisi farz edin bir silindirin kompresyonu diğerlerin 1-2 birim düşük, ne olacak? Bu zaten hararet sebebi değildir ki. Bizzat gözümle gördüm , adamın arabası 3 silindirli focus (orjinali 4 tabi ), 1 nolu silindirde kompresyon yok, sekman kalmamış, araba tekleye tekleye gidiyor. Adam bu şekilde mersinden - Adanaya bütün yolu 80-90 la geldi, hararet yapmadı, hem de adana sıcağında klimayı açıp geldi. Bu kadar yazdığımdan , illa benim dediğim doğrudur algısı çıkmasın lütfen, belki hiç alakasız bir yerden çözülecek probleminiz.bunlar sadece benim bizzat tecrübe ile sabit yaşadığım olaylar. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 10 Ağustos 2011 Paylaş 10 Ağustos 2011 Ben sattım, kurtuldum. Allah sizin de yardımcınız olsun Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 10 Ağustos 2011 Paylaş 10 Ağustos 2011 Ben sattım, kurtuldum.Allah sizin de yardımcınız olsun Alan kişi yarın birgün burda bir başlık açar artık Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 11 Ağustos 2011 Paylaş 11 Ağustos 2011 Alper bey, Hala sizin problemle ilgili aklımda bir soru var. Sizin araç gerçekten hararet yapıyormu? yoksa sadece hararet göstergesi sanal hararetmi gösteriyor. Bence gerçek hararet yapmıyorusunuz, sadece ibre oynuyor. Eğer gerçekten hararet yapsayıdınız, anlattığınızdan anladığım bugune kadar en az 15-20 defa hararet yapmış olurdunuz ki, bu kadar çok hararet yapmış bir arabanın sizin araç gibi performans göstermesi mümkün değil. bence yanlış yoldayız. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 11 Ağustos 2011 Paylaş 11 Ağustos 2011 Alper bey,Hala sizin problemle ilgili aklımda bir soru var. Sizin araç gerçekten hararet yapıyormu? yoksa sadece hararet göstergesi sanal hararetmi gösteriyor. Bence gerçek hararet yapmıyorusunuz, sadece ibre oynuyor. Eğer gerçekten hararet yapsayıdınız, anlattığınızdan anladığım bugune kadar en az 15-20 defa hararet yapmış olurdunuz ki, bu kadar çok hararet yapmış bir arabanın sizin araç gibi performans göstermesi mümkün değil. bence yanlış yoldayız. Tunç Bey Alper Beyin aracını test ederken bende araçtaydım. Aracın göstergesine değil servisteki bilgisayar arabaya alındı ve anlık takip yapıldı. Göstergeye bağlı kalınmadı. Ve 118-120 derecede kaldı. Ancak Alper bey daha ileri gitmesinden korkuyor.Yani araç hararet yapmıyor bazen kırmızı çizgiye yakın yerde sabitleniyormuş.Sadece sıcaklık yükseliyor. Bugün Alper Beyle görüşmemiz sonucunda be Maraş'taki Bosh servisine gittim. Manuel olarak yani kızdırma bujilerini sökere kopresyon testi yaparız dedi. Niye yaptırmak istediğimizi sorduğunda hararet sorununundan bahsettim. Direk söylediği yazılımsal olduğunu söyledi.Bugünlerde bir kaç transittede aynı sorunla geldiler ve servis bunu merkeze bildirdi ve yazılımla ilgilendiklerini çözüm aradıklarını bildirmişler. Maraştaki servise bu konu ile ilgili bir ekip geldiğinden bahsetti. Bunların fanları beyin tarafından yazılımla güncellendiğini ve yazılımda sorun olduğunu söyledi.Bende bu konuyu Alper Bey'e ilettim. Ancak bu konunun doğruluğu nedir bilemem. Bu konuyu servisede sormak lazım. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 11 Ağustos 2011 Paylaş 11 Ağustos 2011 Tunç Bey Alper Beyin aracını test ederken bende araçtaydım. Aracın göstergesine değil servisteki bilgisayar arabaya alındı ve anlık takip yapıldı. Göstergeye bağlı kalınmadı. Ve 118-120 derecede kaldı. Ancak Alper bey daha ileri gitmesinden korkuyor.Yani araç hararet yapmıyor bazen kırmızı çizgiye yakın yerde sabitleniyormuş.Sadece sıcaklık yükseliyor.Bugün Alper Beyle görüşmemiz sonucunda be Maraş'taki Bosh servisine gittim. Manuel olarak yani kızdırma bujilerini sökere kopresyon testi yaparız dedi. Niye yaptırmak istediğimizi sorduğunda hararet sorununundan bahsettim. Direk söylediği yazılımsal olduğunu söyledi.Bugünlerde bir kaç transittede aynı sorunla geldiler ve servis bunu merkeze bildirdi ve yazılımla ilgilendiklerini çözüm aradıklarını bildirmişler. Maraştaki servise bu konu ile ilgili bir ekip geldiğinden bahsetti. Bunların fanları beyin tarafından yazılımla güncellendiğini ve yazılımda sorun olduğunu söyledi.Bende bu konuyu Alper Bey'e ilettim. Ancak bu konunun doğruluğu nedir bilemem. Bu konuyu servisede sormak lazım. Saygılarımla. servis bilgisayarıda sonuçta aracın hararet müşüründen veri alıyor. geçen sene yalancı hararetten bizim arkadaşın serivisine gelen 2 tane dizel mondeo vardı. aracı sıkıştırdığınız zaman ibreye göre hararet yapıyor, aslında hararet yok. gaza dibine kadar basıyorsunuz , hararet çıkmaya başlıyor, gazdan ayağınızı çekiyorunuz hararet düşüyor. yalnız araç gerçekte hiç hararet yapmıyordu.aynı araç servis bilgisayarında hararet yapıyor gösterdi, yine gerçekten hararet yoktu. bu problemi sadece 1 TL lik bir parça ile çözdük. her iki araca da aynı çözüm uygulandı bir daha da sıkıntı yaşamadılar. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 11 Ağustos 2011 Paylaş 11 Ağustos 2011 (düzenlendi) servis bilgisayarıda sonuçta aracın hararet müşüründen veri alıyor. geçen sene yalancı hararetten bizim arkadaşın serivisine gelen 2 tane dizel mondeo vardı. aracı sıkıştırdığınız zaman ibreye göre hararet yapıyor, aslında hararet yok. gaza dibine kadar basıyorsunuz , hararet çıkmaya başlıyor, gazdan ayağınızı çekiyorunuz hararet düşüyor. yalnız araç gerçekte hiç hararet yapmıyordu.aynı araç servis bilgisayarında hararet yapıyor gösterdi, yine gerçekten hararet yoktu.bu problemi sadece 1 TL lik bir parça ile çözdük. her iki araca da aynı çözüm uygulandı bir daha da sıkıntı yaşamadılar. Hararet müşürü değiştirildi. Bahsettiğiniz 1 tl lik parça hangisi? 11 Ağustos 2011 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 11 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2011 (düzenlendi) servis bilgisayarıda sonuçta aracın hararet müşüründen veri alıyor. geçen sene yalancı hararetten bizim arkadaşın serivisine gelen 2 tane dizel mondeo vardı. aracı sıkıştırdığınız zaman ibreye göre hararet yapıyor, aslında hararet yok. gaza dibine kadar basıyorsunuz , hararet çıkmaya başlıyor, gazdan ayağınızı çekiyorunuz hararet düşüyor. yalnız araç gerçekte hiç hararet yapmıyordu.aynı araç servis bilgisayarında hararet yapıyor gösterdi, yine gerçekten hararet yoktu.bu problemi sadece 1 TL lik bir parça ile çözdük. her iki araca da aynı çözüm uygulandı bir daha da sıkıntı yaşamadılar. Tunç bey gerçekten şikayetler ve durum benziyor gibi, yani aracı sıkıştırdığım zaman ibreye göre hararet yapıyor. Gaza dibine kadar basıyorum , hararet çıkmaya başlıyor, gazdan ayağımı çekiyorum hararet düşüyor. Gerçekten hararet olmaması da birçok ustanın da bana söylediği bir ihtimal, ancak yine de bir yazılım sonucu mu bilmiyorum, ibre belli bir yere geldiğinde klima sıcak üflemeye başlıyor. Yine de 1 TL'lik çözüm merak uyandırıyor. 11 Ağustos 2011 tarihinde Alper Ko tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 11 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2011 Sizdeki arızanın aynısını bir arkadaşın aracında yağ soğutucu termostatı değişimi ile çözmüştük, tecrübe ordan. o da sizler gibi aylarca fan, radyatör , devirdaim vs vs ile uğraştı . en son kendisine yağ soğutucu sistemi komple değiştir dedim, yağ radyatörü ve termostatını komple değiştirdi , sorun çözüldü.sizinki birebir aynı problemmidir?anlattıklarınıza göre evet, ama gözümle görmedim , test etmedim onun için %100 aynı arızadır diyemem.Birşey daha , bence fanla boşuna uğraşıyorsunuz. 100 ile giden bir aracın dış hava sıcaklığı 45 derece olsa bile fanı çalışmaz, çalışıyorsa terslik vardır.o süratte önden gelen hava yeterlidir.İsterseniz arabanın üstünden fanı komple sökün , durmaksızın 1 saat 100 le yol alın, hararet zaten yapmazsınız. Bu arada yanlış anlaşılmasın ancak , kompresyon ölçümü ile de bir yere varamazsınız. Anlatılanlardan anladığım araçların performansı son derece iyi, kompresyonu düşük bir araba ile bu performansı zaten elde edemezsiniz. İkincisi farz edin bir silindirin kompresyonu diğerlerin 1-2 birim düşük, ne olacak? Bu zaten hararet sebebi değildir ki. Bizzat gözümle gördüm , adamın arabası 3 silindirli focus (orjinali 4 tabi ), 1 nolu silindirde kompresyon yok, sekman kalmamış, araba tekleye tekleye gidiyor. Adam bu şekilde mersinden - Adanaya bütün yolu 80-90 la geldi, hararet yapmadı, hem de adana sıcağında klimayı açıp geldi. Bu kadar yazdığımdan , illa benim dediğim doğrudur algısı çıkmasın lütfen, belki hiç alakasız bir yerden çözülecek probleminiz.bunlar sadece benim bizzat tecrübe ile sabit yaşadığım olaylar. Kompresyon testi de diğerleri gibi tüm ihtimalleri değerlendirmek açısından, dikkate aldığım bir ihtimal. Hararet ya da sanal harareti çözebilsem. Diğer parçalara döneceğim. Enjektör, pompa ve turbo gibi. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 11 Ağustos 2011 Paylaş 11 Ağustos 2011 (düzenlendi) Alan kişi yarın birgün burda bir başlık açar artık Alan kişi aracı öteden beri bilen birisi. Gizlisi saklısı yok. Biraz da ucuz verdim zaten Tunç bey gerçekten şikayetler ve durum benziyor gibi, yani aracı sıkıştırdığım zaman ibreye göre hararet yapıyor. Gaza dibine kadar basıyorum , hararet çıkmaya başlıyor, gazdan ayağımı çekiyorum hararet düşüyor. Gerçekten hararet olmaması da birçok ustanın da bana söylediği bir ihtimal, ancak yine de bir yazılım sonucu mu bilmiyorum, ibre belli bir yere geldiğinde klima sıcak üflemeye başlıyor. Yine de 1 TL'lik çözüm merak uyandırıyor. Benim hararet kesinlikle ibreye göre değil. Hararet yükseldiğinde durup genleştirme kabını baktık su fokurduyordu. Aynı zamanda servis bilgisayara bağlayarak ibrenin doğru gösterip göstermediğini de kontrol etti. İbreden değil; hem ibre ayağımı gazdan çektiğimi ne bilsin 11 Ağustos 2011 tarihinde R?dvan Erg tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 11 Ağustos 2011 Paylaş 11 Ağustos 2011 (düzenlendi) Hararet müşürü değiştirildi. Bahsettiğiniz 1 tl lik parça hangisi? yalancı hararet yine hararet müşüründen kaynaklanıyor, ancak yenisini de taksanız devam edecek. 11 Ağustos 2011 tarihinde Tun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 11 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2011 yalancı hararet yine hararet müşüründen kaynaklanıyor, ancak yenisini de taksanız devam edecek. Yani? Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 12 Ağustos 2011 Paylaş 12 Ağustos 2011 Yalancı hararet genelde sizdeki motoru kullanan transit ve mondeolarda ortak hastalık. Ancak yalancı hararet olduğundan emin olmanız lazım. hararet müşürünün geçtiği yere 2-3 mm lik bir pul atın, yani hararet müşürü orjinalden 2-3 mm geride duracak, yalancı hararet sorunu çözülür.Biz bu şekilde 2 mondeonun problemini çözdük.. Bu işin mantığını sorarsanız anlatması çok uzun sürer boşverin. 1 Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 12 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 12 Ağustos 2011 Yalancı hararet genelde sizdeki motoru kullanan transit ve mondeolarda ortak hastalık. Ancak yalancı hararet olduğundan emin olmanız lazım. hararet müşürünün geçtiği yere 2-3 mm lik bir pul atın, yani hararet müşürü orjinalden 2-3 mm geride duracak, yalancı hararet sorunu çözülür.Biz bu şekilde 2 mondeonun problemini çözdük.. Bu işin mantığını sorarsanız anlatması çok uzun sürer boşverin. Peki bu söylediklerinizi servisteki arkadaşlara ileteceğim. Yorum bağlantısı
Ali Rıza Özdemir 12 Ağustos 2011 Paylaş 12 Ağustos 2011 Ben sattım, kurtuldum.Allah sizin de yardımcınız olsun Hayırlı Olsun Benzer Problemi ben de yaşadım bir kez ve fan arızalı çıktı değişti şimdi nasıl olacak göreceğiz. Bu arada kaça verdiniz Mondiyi... Ankarada iyi bir Dizel Mondici bilen arkadaş yokmu acaba iletişim bilgilerini paylaşırsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 12 Ağustos 2011 Paylaş 12 Ağustos 2011 Hayırlı Olsun Benzer Problemi ben de yaşadım bir kez ve fan arızalı çıktı değişti şimdi nasıl olacak göreceğiz. Bu arada kaça verdiniz Mondiyi... Ankarada iyi bir Dizel Mondici bilen arkadaş yokmu acaba iletişim bilgilerini paylaşırsa sevinirim. Teşekkür ederim. 27.000'e verdim. Benim araç için problemin yalancı hararet olmadığını söyleyebilirim. Çünkü hem kaptaki suyun kaynadığını görüyorduk, hem hararet göstergesi sona dayandığında araç çekişten düşüyor ve otomatik olarak klimayı devreden çıkartıyordu. Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 14 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 14 Ağustos 2011 yağ soğutucu Tunç Bey Yağ soğutucu tamamdır, ilk denemelerimde 98 dereceyi geçemedim. Arabaya iyice yüklenememiş de olabilirim. Ama denemelerim devam edecek, mutlaka size de bildireceğim. Bu arada Mehmet Hocam, farklı bir kanaldan Maraş'ta Osman Usta diye bir ustadan haber aldım. Der ki bu iş, arabanın beygir gücü yükseltilmeye çalışıldığından oluyor. Ben yapmadım böyle birşey ama yine de ilginç geldi. Sorun şu ki fabrika ayarlarına dönmek fayda etmezmiş. Beyin ECU komple değişirmiş. Bilmiyorum bu konu ile ilgili forumda bilgisi olan var mı? Hararetin tabiatını tekrar açıklayayım, uzun rampalarda yüklenme durumlarında örneğin otobanda Gaziantep'e gelmeden önceki son rampa (yaklaşık 10-12 km diyebilirim) çok ideal, orayı 150-180 arası çıkabiliyoruz, ancak sonunda hararet sağa doğru harekete geçiyor. Gerçi dediğim gibi yağ soğutucuyu değiştirdikten sonra ilk denemelerimde hararet yok inşallah da olmaz. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Ağustos 2011 Paylaş 14 Ağustos 2011 Tunç Bey Yağ soğutucu tamamdır, ilk denemelerimde 98 dereceyi geçemedim. Arabaya iyice yüklenememiş de olabilirim. Ama denemelerim devam edecek, mutlaka size de bildireceğim.Bu arada Mehmet Hocam, farklı bir kanaldan Maraş'ta Osman Usta diye bir ustadan haber aldım. Der ki bu iş, arabanın beygir gücü yükseltilmeye çalışıldığından oluyor. Ben yapmadım böyle birşey ama yine de ilginç geldi. Sorun şu ki fabrika ayarlarına dönmek fayda etmezmiş. Beyin ECU komple değişirmiş. Bilmiyorum bu konu ile ilgili forumda bilgisi olan var mı? Hararetin tabiatını tekrar açıklayayım, uzun rampalarda yüklenme durumlarında örneğin otobanda Gaziantep'e gelmeden önceki son rampa (yaklaşık 10-12 km diyebilirim) çok ideal, orayı 150-180 arası çıkabiliyoruz, ancak sonunda hararet sağa doğru harekete geçiyor. Gerçi dediğim gibi yağ soğutucuyu değiştirdikten sonra ilk denemelerimde hararet yok inşallah da olmaz. Beyin sağlamsa orijinal yazılım yüklenir, araba fabrika ayarlarına geri döner... Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 14 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 14 Ağustos 2011 Beyin sağlamsa orijinal yazılım yüklenir, araba fabrika ayarlarına geri döner... Orjinal yazılımı yeniden yüklemek zor mudur? Her yetkili Servis bu işi halledebilir mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 14 Ağustos 2011 Paylaş 14 Ağustos 2011 Tunç Bey Yağ soğutucu tamamdır, ilk denemelerimde 98 dereceyi geçemedim. Arabaya iyice yüklenememiş de olabilirim. Ama denemelerim devam edecek, mutlaka size de bildireceğim.Bu arada Mehmet Hocam, farklı bir kanaldan Maraş'ta Osman Usta diye bir ustadan haber aldım. Der ki bu iş, arabanın beygir gücü yükseltilmeye çalışıldığından oluyor. Ben yapmadım böyle birşey ama yine de ilginç geldi. Sorun şu ki fabrika ayarlarına dönmek fayda etmezmiş. Beyin ECU komple değişirmiş. Bilmiyorum bu konu ile ilgili forumda bilgisi olan var mı? Hararetin tabiatını tekrar açıklayayım, uzun rampalarda yüklenme durumlarında örneğin otobanda Gaziantep'e gelmeden önceki son rampa (yaklaşık 10-12 km diyebilirim) çok ideal, orayı 150-180 arası çıkabiliyoruz, ancak sonunda hararet sağa doğru harekete geçiyor. Gerçi dediğim gibi yağ soğutucuyu değiştirdikten sonra ilk denemelerimde hararet yok inşallah da olmaz. Merhaba Alper Bey; Gözünüzaydın. Kısada olsa bir netice almış durumdasınız gibi. Buradaki Osman usta galiba FordKar diye özel bir servis var o galiba. Oradaki usta ise eskiden serviste çalıp şimdi kendi özel servisini açan arkadaş. İyi olduğunu duydum ama birşey diyemem. Maraştaki bir çok mondeoyu bilir. İnşallah sorun çözülmüştür. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Alper Koçbıyık 15 Ağustos 2011 Yazar Paylaş 15 Ağustos 2011 Merhaba Alper Bey;Gözünüzaydın. Kısada olsa bir netice almış durumdasınız gibi. Buradaki Osman usta galiba FordKar diye özel bir servis var o galiba. Oradaki usta ise eskiden serviste çalıp şimdi kendi özel servisini açan arkadaş. İyi olduğunu duydum ama birşey diyemem. Maraştaki bir çok mondeoyu bilir. İnşallah sorun çözülmüştür. Saygılarımla. teşekkürler. Ayrıca göstermiş olduğun ilgi için de tekrar teşekkür ederim. Hafta içi belki enjektörler ve pompa için gelmeyi düşünüyorum, Şu Bocsh servisine, müsait olursan görüşürüz. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 15 Ağustos 2011 Paylaş 15 Ağustos 2011 teşekkürler. Ayrıca göstermiş olduğun ilgi için de tekrar teşekkür ederim. Hafta içi belki enjektörler ve pompa için gelmeyi düşünüyorum, Şu Bocsh servisine, müsait olursan görüşürüz. Ne demek Alper Bey. Herzaman beklerim. Bosh servisi için gelmeden önce ararsanız ben randevu alırım. Görüşmek üzere. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts