Mert Yeldan 5 Eylül 2010 Paylaş 5 Eylül 2010 O pislik tutucu filtreler belirli peryotlarda temizlenip değişmediği sürece bir işe yaramıyor. Umarım değiştiriyorlardır. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 6 Eylül 2010 Paylaş 6 Eylül 2010 Geçenlerde denemek için Shell V-Power GTL aldım Normal Euro Dizel 3,04TL Shell V Power GTL 3,37TL Arada 0,33 krş var Depom 40LT yani 1 depoda 13.50TL fark var. Aracın çekişi ve performansı daha farklı geldi. Aracı ilk aldığımda Opetten fulledim 39lt menzil 600km yazdı (650km gitti km de 184krş yaktı) Geçenlerde Shelden fulledim 38,5lt menzil 750km yazdı anlayamadım (Eğer 750 km giderse km de 178krş yakmış olacak) 3-5 binli kmlerde yakıt düşer mi sizce? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Eylül 2010 Paylaş 6 Eylül 2010 Menzile bakmayın siz , ama tüketim düşecek. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 6 Eylül 2010 Paylaş 6 Eylül 2010 Geçenlerde denemek için Shell V-Power GTL aldımNormal Euro Dizel 3,04TL Shell V Power GTL 3,37TL Arada 0,33 krş var Depom 40LT yani 1 depoda 13.50TL fark var. Aracın çekişi ve performansı daha farklı geldi. Aracı ilk aldığımda Opetten fulledim 39lt menzil 600km yazdı (650km gitti km de 184krş yaktı) Geçenlerde Shelden fulledim 38,5lt menzil 750km yazdı anlayamadım (Eğer 750 km giderse km de 178krş yakmış olacak) 3-5 binli kmlerde yakıt düşer mi sizce? Fullediğinizde bir önceki yakıtı almış olduğunuz yere göre yaptığı hesabı gösterir. Bende şehir dışı kullandım, sonra 30-40 km kadar şehir içi kullandım ama fullediğimde 740 km gösterdi. Şehir dışı kullanımın etkisi devam ediyor. Yoksa 700 civarı bir km göstermesi gerek. 740 gösterdi ama şehir içi okadar gitmeyecek. (tam depoda gider ama bitirmiyorum) Yorum bağlantısı
C.İlker Özsaraç 6 Eylül 2010 Paylaş 6 Eylül 2010 Fullediğinizde bir önceki yakıtı almış olduğunuz yere göre yaptığı hesabı gösterir.Bende şehir dışı kullandım, sonra 30-40 km kadar şehir içi kullandım ama fullediğimde 740 km gösterdi. Şehir dışı kullanımın etkisi devam ediyor. Yoksa 700 civarı bir km göstermesi gerek. 740 gösterdi ama şehir içi okadar gitmeyecek. (tam depoda gider ama bitirmiyorum) aynen mesela 5- 10 dk devirli kullanın, sonra depoyu doldurun 600 km altı gösterir. Kullanıma göre uyarıyor bi nevi bilgisayar. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Depoda nekadar yakıt varsa ona göre hesaplıyor. Ben 20bin km'dir hep dikkat ettim. Yakıt tüketimi neyse, depodaki yakıtı kalan menzile böldüğümde aynı tüketimi veriyor. Çok hassas hesapıyor. Tabi bu hesaplama ortalama yakıt tüketimine göre. Bunları hesaplıyor, birde ortalama yakıt tüketimini ve anlık tüketimi gösterse... Yorum bağlantısı
Onur Ünlü 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Merhaba Arkadaşlar aranıza yeni katıldım devamlı olarak yazdıklarınızı okumaktayım. Yaklaşık olarak 2 hafta önce yeni 1.4 tdci tite. aldım. ilk olarak opetten 50 tl'lık mazotumu aldım. Yol bilg. 275 km gider diye gösterdi. Hassas , devirli , dikkatli olarak aracı boğmadan yaklaşık olarak 330 km s.içi s.dışı yol gittim. Tekrar aynı yerden 50 tl mazot aldım yol bilg. 360 km gösterdi. şuan onu kullanıyorum. Yarın KOCAELİ (GEBZE) - Balıkesir (Burhaniye yapacağım. Yol 425 km aracı zorlamadan 90-100 arası basacagım. Yakıt tüketimini yine buraya yazarım. Klimasız kullandım dipnot. Son olarak aracı açmak için yapılması gerekenler nelerdir. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 hayırlı olsun,güle güle kullanın.önce benzinli arabam varken motoru açmak için limitlerini zorlardık.fakat ilk dizel arabam olduğu için motor nasıl açılır bilmiyorum .formda size yardımcı olacak çok sayıda deneyimli arkadaşımız var. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 İlk bir kaç bin km fazla devir yaptırmayın, hızlı kullanmayın. Stop ederken biraz bekliyoruz, çalıştırırken de hemen gazlamıyoruz. 2000-3000 devir arası kullanım idealdir. 3000 devirden sonrası pek gerekli değil ve ömür açısından tavsiye edilmez. 2000 devir altında sürmek de yüksek viteslerde tavsiye edilmez. Yağını ve suyunu sık sık kontrol ediyoruz. Genelde ustalar 10 bin de yağ değişimi 5 bin de hava filtresi değişimi tavsiye ediyorlar. 40 bin de bir de carbon clean yapıyoruz. En önemlisi de en kaliteli mazotu almaya dikkat ediyoruz , rastgele yakıt almıyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Onur Ünlü 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 İlk bir kaç bin km fazla devir yaptırmayın, hızlı kullanmayın. Stop ederken biraz bekliyoruz, çalıştırırken de hemen gazlamıyoruz. 2000-3000 devir arası kullanım idealdir. 3000 devirden sonrası pek gerekli değil ve ömür açısından tavsiye edilmez. 2000 devir altında sürmek de yüksek viteslerde tavsiye edilmez. Yağını ve suyunu sık sık kontrol ediyoruz. Genelde ustalar 10 bin de yağ değişimi 5 bin de hava filtresi değişimi tavsiye ediyorlar. 40 bin de bir de carbon clean yapıyoruz. En önemlisi de en kaliteli mazotu almaya dikkat ediyoruz , rastgele yakıt almıyoruz. Evren Bey Teşekkür ederim. Söylediklerinize dikkat edeceğim. Evren bey ayrıca aracı tekerleğinden tıkırtı geliyor. gecici bir tıkırtı mıdır? yoksa sıkıntı olabilir mi. Eski aracım clio'danda geliyordu. özellikle kapalı bir yolda gidiyorsam sesi çok net duyabiliyorum. Yardım eder misiniz?? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Bizim araçalrın yürüyen aksamları biraz sert ve sesli çalışıyor , ama çok bariz bir ses varsa servise gösterin. Bir de sizin araçta sanırım 50 yanak düşük profil lastik var bu yüzden bozuk yollarda çok yavaş gitmesiniz, jant ve lastik zarar görebilir. Kısa sürede orasından burasından sesler gelmeye başlar. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Evren Bey Teşekkür ederim. Söylediklerinize dikkat edeceğim.Evren bey ayrıca aracı tekerleğinden tıkırtı geliyor. gecici bir tıkırtı mıdır? yoksa sıkıntı olabilir mi. Eski aracım clio'danda geliyordu. özellikle kapalı bir yolda gidiyorsam sesi çok net duyabiliyorum. Yardım eder misiniz?? Teşekkürler. Lastik dişlerinin arasına taş girmiş olabilir.. Yorum bağlantısı
Onur Ünlü 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Lastik dişlerinin arasına taş girmiş olabilir.. Ersen bey'inde dediği gibi sansa servis beni aradı memnunmusun diye bende ses geliyor dedim taş kaçmış olabilir dedi yarın saat 9 gibi götüreceğim buraya yazarım. İlginiz alakanız için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 Artık yenilerde 16 ınc 45 yanak yerine 195/50/15 lastik ebadı geliyor. Eskisi gibi janta sıkıntı vereceğini sanmıyorum ama muhtemelen aracın lastik havaları fazladır. Bende aldığımda çok ses duyuyordum lastikler sertti meğersem 45hava varmış hemen 30 a indirdim şuanda normal. Yalnız ben aracı alıştırma konusunda biraz daha farklı davranıyorum: İlk çalıştırdığüımda 4-5dk sonra hareket ediyorum. Stop edeceğimde yine 3-4dk bekliyorum. Fakat yolda genellikle 2.500 - 3.500 devirlerinde kullanıyorum sizce hatalımı? Bugün baktım km 1071 olmuş Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 7 Eylül 2010 Paylaş 7 Eylül 2010 3-4 dakika çok fazla ve gereksiz. Arabayı çalıştırın, 1 dakika çalışsın ve 1. viteste 1500 devirlerde ağır ağır gidin. Ondan sonra 2. viteste 1500-2000 devir arasında 1-2 dakika kullanın. Sonra kaçıncı vites gerekiyorsa gaza yüklenmeden çok fazla devirlendirmeden kullanıp normal sürüşe geçebilirsiniz. Özet olarak ilk 3-5 dakika gaza çok basmaktan korkun.Yolun durumuna göre yokuş iniyorsanız çalıştıktan 1 dakika sonra 4. vites hafif gaz 2000 devirlerde de inebilirsiniz. Önemli olan motora yük binmemesi ve yük binip turbonun aşırı devirlenmemesi. Rolantide motor çok fazla ısınamıyor, gereksiz yere yakıt tüketiyor. Viteste sabit gaz gittiğinizde daha iyi ısınıp yolda almış oluyorsunuz, hem daha iyi yağlama yapıyor. Hararet göstergesi 60'C'yi geçtikten sonra korkmanıza gerek yok. Normal sürüşe geçebilirsiniz, zaten hemende ısınır. Turbo için stop etmeden önce 30 saniye beklemek fazlasıyla yeterli. Hemen kapatmak turbo yataklarına ani yük bindirir ama ilk 15-20 saniyede turbonun devri ciddi derecede kesiliyor. Ondan sonrası zararsız diyebiliriz. Stop etmeden önce park ederken vs yüksek devir yapmassanız, sakin bir şekilde boşa atıp gelirseniz zaten turbonun devri düşmüş olur. Turbo çok ağır devirlenip çok yavaş yavaş duran birşey değil. Çok fazla ataleti yok. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 8 Eylül 2010 Paylaş 8 Eylül 2010 Zaten garaja giriyorum araç çalışırken 2 adet garaj kapısını kapatıyorum o ara 3-4 dk geçiyor zaten. Yine aynı şekilde aracı çalıştırıyorum kapıları açıncaya kadar 3-4dk geçiyor. Yalnız yeni fiesta da hararet göstergesi yok ki Motor sıcaklığından bi haber ilerliyorum. Biraz önce aracı çalıştırdım garajdan çıkmadan bi kaputu açıp ne var ne yok diye baktım sağı solu sildim. Turbonun hava filitresine bağlanan kelepçenin altında hafif bi yağlanma farkettim sizce normal mi? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Eylül 2010 Paylaş 8 Eylül 2010 Çok fazla rolantide çalışan fiestalarda genelde o yağlanma oluyor. Çok fazla rolantide çalışması iyi değil. Ben stop edeceğim zaman en fazla 25 saniye beklerim. 2 dakikada açaçağım garaj kapısı için bile stop ediyorum. Çıkaçağım zaman önce kapıları açıp sonra çalıştırıp çıkıyorum ve hemen kapıları kapatıp gidiyorum. Benim arabada turbo kısmı kupkuru. start stopu o şekilde yapın, motora çok yüklenmeyip vites değişimlerini seri yaparsanız yağlanmaz. Hızlanırken gaza bastığınızda turbo devirlenerek hava basmaya başlıyor. Vites değişimini seri yapmasanız devir düşüyor ve turbonun devri aniden düşemediği için düşük devirde rolantide olan motora hava basmaya çalışıyor. Hava gidecek yer bulamayıp hava filitresine doğru geri tepme yapıyor. Turbo emiş girişindeki hortuma ince bir hortum gelir. Onun içinden yağ buharı geçer. İşte o yağlı hava geri tepince yağlanma yapar. Maf sensörüne kadar ulaşıp sensörü yağladığıda olur. Seri vites değiştirdiğinizde geri tepme olmaz. Zaten arabada tork koruma var, debriyaja bastığınızda gazı otomatik keser. O yüzden ben vites değiştirirken debriyaja basarken ayağımı gazdan tam çekmem. Yarım cm kadar geri oynatırım ve tork korumada gazı biraz kesince devir 600-700 devir kadar düşer. Yani bir üst vitesteki devire aşağı yukarı denk gelir. Debriyajıda sert bırakırım. Devir uygun olduğu için kavrama yüksüz olur. Debriyajı bıraktıktan 1 saniye kadar sonra gaza basmasamda tork koruma devreden çıktığı için araba hızlanmaya başlar. Vites değişiminde devir rolantiye düşmediği için aracın hava ihtiyacı vardır. Turbonun bastığı hava gidecek yer bulup geri tepme yapmaz. Vites değişimlerini çok seri yaparım. Debriyaja basmamla çekmem bir olur. Arabada en ufak sarsılma olmaz. Vites değiştirdiğim bile anlaşılmaz. 1 Yorum bağlantısı
Onur Hançer 15 Eylül 2010 Paylaş 15 Eylül 2010 Çok fazla rolantide çalışan fiestalarda genelde o yağlanma oluyor. Çok fazla rolantide çalışması iyi değil. Ben stop edeceğim zaman en fazla 25 saniye beklerim. 2 dakikada açaçağım garaj kapısı için bile stop ediyorum. Çıkaçağım zaman önce kapıları açıp sonra çalıştırıp çıkıyorum ve hemen kapıları kapatıp gidiyorum. Benim arabada turbo kısmı kupkuru. start stopu o şekilde yapın, motora çok yüklenmeyip vites değişimlerini seri yaparsanız yağlanmaz. Hızlanırken gaza bastığınızda turbo devirlenerek hava basmaya başlıyor. Vites değişimini seri yapmasanız devir düşüyor ve turbonun devri aniden düşemediği için düşük devirde rolantide olan motora hava basmaya çalışıyor. Hava gidecek yer bulamayıp hava filitresine doğru geri tepme yapıyor. Turbo emiş girişindeki hortuma ince bir hortum gelir. Onun içinden yağ buharı geçer. İşte o yağlı hava geri tepince yağlanma yapar. Maf sensörüne kadar ulaşıp sensörü yağladığıda olur. Seri vites değiştirdiğinizde geri tepme olmaz. Zaten arabada tork koruma var, debriyaja bastığınızda gazı otomatik keser. O yüzden ben vites değiştirirken debriyaja basarken ayağımı gazdan tam çekmem. Yarım cm kadar geri oynatırım ve tork korumada gazı biraz kesince devir 600-700 devir kadar düşer. Yani bir üst vitesteki devire aşağı yukarı denk gelir. Debriyajıda sert bırakırım. Devir uygun olduğu için kavrama yüksüz olur. Debriyajı bıraktıktan 1 saniye kadar sonra gaza basmasamda tork koruma devreden çıktığı için araba hızlanmaya başlar. Vites değişiminde devir rolantiye düşmediği için aracın hava ihtiyacı vardır. Turbonun bastığı hava gidecek yer bulup geri tepme yapmaz. Vites değişimlerini çok seri yaparım. Debriyaja basmamla çekmem bir olur. Arabada en ufak sarsılma olmaz. Vites değiştirdiğim bile anlaşılmaz. Yazdıklarını okuyorumda hayretler içerisindeyim, bir an kendi kendime " ulan bende şoförmüyüm diyesim geldi" Sanırım öğrencisin, sen bırak okulu kardeşim, tamamdır sen olmuşsun ) Şaka şaka sonuna kadar oku!! Neyse bende aracı Ali kardeşimden bir kaç gün sonra teslim aldım şu anda aracım 1900 km civarında Benzin olarak hep Maslak Opet ten euro dizel alıyorum malum mehmetçik benzinliği İlk depo benzinimi 115 tl aldım, ve çeyrek depodan sonra hep 50 tl ye doldurdum. Yani toplamda aracıma 345 TL lik mazot aldım. (Küçük not, bir defa mecburiyetten 30 tL lik koymuştum) Yaşımın 27 olması ilk arabam olması nedeniyle heycandan ne kadar yakmış ne kadar gitmiş hiç kontrol etmedim Bu hesabıda aldığım kuponlardan tutturdum Yani 345 Tl lik mazotla 1900 km yol gitmişim. (Biraz devirli kullandım galiba) Sabah anahtarı bir kere çeviriyorum, bütün gösterge lambaları sönene kadar bekliyorum, yaklaşık 5-10 sn ondan sonra arabayı çalıştırıyorum. Kapatırken inanın hiç dikkat etmedim, direk kapatıyorum. Artık onada dikkat edeceğim. Aracımın kaputunu açtığımda hiç yağlanmış bir yer görmedim, bu iyiye işaret olsa gerek. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 23 Eylül 2010 Paylaş 23 Eylül 2010 Yazdıklarını okuyorumda hayretler içerisindeyim, bir an kendi kendime " ulan bende şoförmüyüm diyesim geldi" Sanırım öğrencisin, sen bırak okulu kardeşim, tamamdır sen olmuşsun ) Şaka şaka sonuna kadar oku!! Neyse bende aracı Ali kardeşimden bir kaç gün sonra teslim aldım şu anda aracım 1900 km civarında Benzin olarak hep Maslak Opet ten euro dizel alıyorum malum mehmetçik benzinliği İlk depo benzinimi 115 tl aldım, ve çeyrek depodan sonra hep 50 tl ye doldurdum. Yani toplamda aracıma 345 TL lik mazot aldım. (Küçük not, bir defa mecburiyetten 30 tL lik koymuştum) Yaşımın 27 olması ilk arabam olması nedeniyle heycandan ne kadar yakmış ne kadar gitmiş hiç kontrol etmedim Bu hesabıda aldığım kuponlardan tutturdum Yani 345 Tl lik mazotla 1900 km yol gitmişim. (Biraz devirli kullandım galiba) Sabah anahtarı bir kere çeviriyorum, bütün gösterge lambaları sönene kadar bekliyorum, yaklaşık 5-10 sn ondan sonra arabayı çalıştırıyorum. Kapatırken inanın hiç dikkat etmedim, direk kapatıyorum. Artık onada dikkat edeceğim. Aracımın kaputunu açtığımda hiç yağlanmış bir yer görmedim, bu iyiye işaret olsa gerek. Hayırlı olsun aracın Onur kardeş Zaten yağı öyle orta yerde göremiyorsun turbonun çıkışındaki kelepçenin altını bezle silince hafif yağ lekesi oluyor Açıkcası öyle bi yerden yağ damlamıyor... Yorum bağlantısı
Onur Hançer 24 Eylül 2010 Paylaş 24 Eylül 2010 Sağolaasın Ali , tamamdır. Şu anda araba 2000 km de. Sence arabayı bir servise götürüp baktırmalımıyım? Hani yağı azalmışmı, cartu curtu olmuşmu diye? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Eylül 2010 Paylaş 24 Eylül 2010 Kendiniz yağını, suyunu ve lastik havalarını kontrol etmeyi alışkanlık haline getirin bence. Araç yeni de olsa kontrol iyidir.Detaylar kitapçıkta yazar. Yorum bağlantısı
Ali Çukur 24 Eylül 2010 Paylaş 24 Eylül 2010 Sağolaasın Ali , tamamdır. Şu anda araba 2000 km de. Sence arabayı bir servise götürüp baktırmalımıyım?Hani yağı azalmışmı, cartu curtu olmuşmu diye? Rica ederim Onur. Benimki de 2000 kmlerde bence gerek yok kendin de kontrol edebilirsin. Diğer arkadaşların dediğine göre çok fazla rölantide ve boş viteste kullanınca turbonun hava filitresi çıkışının kelepçesinde yağlanma meydana gelebiliyormuş. Bunlara dikkat etmemiz yeterli... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 26 Eylül 2010 Paylaş 26 Eylül 2010 Yazdıklarını okuyorumda hayretler içerisindeyim, bir an kendi kendime " ulan bende şoförmüyüm diyesim geldi" Sanırım öğrencisin, sen bırak okulu kardeşim, tamamdır sen olmuşsun ) Şaka şaka sonuna kadar oku!! Neyse bende aracı Ali kardeşimden bir kaç gün sonra teslim aldım şu anda aracım 1900 km civarında Benzin olarak hep Maslak Opet ten euro dizel alıyorum malum mehmetçik benzinliği İlk depo benzinimi 115 tl aldım, ve çeyrek depodan sonra hep 50 tl ye doldurdum. Yani toplamda aracıma 345 TL lik mazot aldım. (Küçük not, bir defa mecburiyetten 30 tL lik koymuştum) Yaşımın 27 olması ilk arabam olması nedeniyle heycandan ne kadar yakmış ne kadar gitmiş hiç kontrol etmedim Bu hesabıda aldığım kuponlardan tutturdum Yani 345 Tl lik mazotla 1900 km yol gitmişim. (Biraz devirli kullandım galiba) Sabah anahtarı bir kere çeviriyorum, bütün gösterge lambaları sönene kadar bekliyorum, yaklaşık 5-10 sn ondan sonra arabayı çalıştırıyorum. Kapatırken inanın hiç dikkat etmedim, direk kapatıyorum. Artık onada dikkat edeceğim. Aracımın kaputunu açtığımda hiç yağlanmış bir yer görmedim, bu iyiye işaret olsa gerek. Araba yeni olmasına ramen yakıt tüketimi normal, çok yüksek değil. ilk bakımı 6000 km'de yaptırırsanız motor sağlığı açısından çok faydalı olur(sadece yağ, yağ filitresi ve hava filitresi). Ondan sonra her 10 binde yağ ve yağ filitresi, şehir içi kullanılıyorsa 5000, şehir dışı kullanılıyorsa 7500 km'de bir hava filitresini değiştirirseniz yakıt tüketiminiz devamlı düşük olur. Motor daha canlı olur. Çok aşırı yüksek devirlere çıkmadıkca dip gaz yapmadan motorun devirli kullanılması zararlı değil. Devir düşükte olsa yüksekte olsa dip gaz yapmak daha zararlı. Aracı bisiklet ve motoruda sürücü olarak düşünüp kendinizi yormayacak şekilde sürüyormuş gibi tatlı tatlı hızlanırsanırsanız motor ömrü için iyi olur. Yine devirli kullanın, çıkacağınız hıza çıkın ama birden değil. Yeri geldiğinde rampalarda vs arac yüklüyken toparlaması için 3500 devirlere tam gaz yaparakta çıkacaksınız. Yorum bağlantısı
Onur Hançer 27 Eylül 2010 Paylaş 27 Eylül 2010 Olay anlaşılmıştır, bilgiler için sağolun. Yorum bağlantısı
Yasin Çelik 27 Eylül 2010 Paylaş 27 Eylül 2010 Depoyu fulleyince menzil olarak 680/700 km arasında rakamlar gösteriyor sıkıştırmadan ekonomik kullanımda 4,8 - 4,9 /100km gibi biraz sıkıştırınca 5,4 - 5,7 /100 km araç 10,300 km oldu bile Yorum bağlantısı
Recommended Posts