Enver Çatak 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 (düzenlendi) Uyarı: Bu işlemleri amatörce, riskleri göze alarak yaptım. Tecrübeme göre yazdım. Hatalarım eksiklerim olabilir. Onun için sorumluluk kabul etmiyorum. Sevgili Focus’umun halısı oldukça kirliydi. İlaveten bu modellerde kronik hale gelmiş halının kenarlardan çıkması kötü bir görünüm arz edip, hiç hoşuma gitmiyordu. Halının altına kalın keçe koyup yükseltmeme rağmen yine de kenarlardan çıkmasına mani olamadım. Arka kısımda da yer yer yırtıklar oluşmuştu. Halıyı sökmek için ön iki sürücü koltuğunun sökülmesi yeterli. Bunu bilmediğimden vites konsolunu, vites kolunu ve el frenini de söktüm ama bu sayede el freni ayarını öğrenmiş oldum. Ayrıca şanzımandan kaynaklı olduğunu düşündüğüm vites geçişlerindeki hafif zorlanma vites mandalını söküp takmamla iyileşti. Sanırım yerinden oynamıştı. Taban Halısı Sökme: Yaptığım işlemleri maddeler halinde anlatmaya çalıştım: 1)Koltukların altındaki hava yastığı bağlantılarını çıkarmamız gerekiyor. Ben sökmedim ama akü bağlantılarını sökmeniz daha güvenli olur. Yoksa hava yastığı açılma riski var sanırım. Ön iki koltuğun altındaki hava yastığı soketinin yanındaki mandalını düz tornavida ucuyla açarak koltuktaki rayından dikkatlice çıkarıyoruz. Soketlerin içinde de daha küçük soketler var. Geri takarken bunların yerlerini karıştırmamak için çıkarmadan ben fotoğraflarını çektim. Bu küçük soketleri de küçük tornavida ile kilitlerine bastırarak aynı anda çekiyoruz. 2)Koltukların sökümüyle ilgili aşağıda iki rehber video var. Koltuğun dört vidasını (T50 uç ile) söküyoruz. Dışarı almadan koltuğu öne yatırıp küçültüyoruz. Dışarı çıkarırken dikkatli olun çünkü koltuğun ayakları sağı solu çizebilir. 3)Arka koltuk alt kısımlarını sökmek için alttaki vidaları gizleyen kapakları çıkarıyoruz. Ardından 4 adet vidayı söküp alt koltukları yukarı kaldırarak zorlamadan çıkarmamız gerekiyoruz. Koltuğun takılı olduğu demir çıkıntı mevcut. 4)Kapı eşiklerindeki plastik kapaklar kaportadaki deliklere demir klipslerle sabitlenmiş. Bu kapakları da dikkatlice söküyoruz. 5)Halının kenarlarındaki iki beyaz plastik çıta aynı şekilde kaportaya geçmeli. Çıkarırken plastik çıtanın tırnaklarına zarar vermemek gerek. Yoksa halının o kısmı tam sabitlenmeyebilir. Bunun için beyaz plastik çıtayı uygun bir aletle dikkatlice sökmemiz iyi olur. Bende çoğu kırıldı ama sonuç yine de iyi şimdilik. 6) İki emniyet kemeri vidasını da t50 ile söktükten sonra halıyı altındaki keçeyle beraber yavaş yavaş çekerek çıkarıyoruz. Temizliğini yapıp iyice kuruduktan sonra tamirine başlayabiliriz. 7)Focus 1’ lerdeki halının kenardan çıkmasının nedeni bu beyaz plastik çıtalar ile halı bağlantısının kopması oluyor anladığım kadarıyla. Orijinalinde döşemecilerde kullanılan zımba ile zımbalanmış oluyor. Zımba teli ince olduğu için halı kayınca halıyı keserek çıkmasına neden oluyor. Bu zımbadan temin edebilirseniz daha sık olarak zımba atarak kuvvetlendirebilirsiniz. Ben resimlerde görüldüğü üzere kalın teli ateşte ısıtarak plastikte delikler açtım ve yine bu kalın tel ile sabitledim. Sonradan plastik kelepçe geldi aklıma. Bazı yerlerinde de plastik kelepçe kullandım. Halıyı kesmemesi ve daha kolay, sağlam olması için plastik kelepçe en uygunu sanırım. 8)Halıdaki yırtıkların tamirini elimde malzeme olmadığı için ve karar veremediğimden erteledim. Ya kalın sarı iple yırtığı dikeceğim ya da yırtığın etrafına uygun renkte halı parçası temin edip cırt ile yama yapacağım. Focus 1 Otomatik Vites Konsolunun Sökme işlemi: Halıyı çıkarırken veya geri yerleştirirken zorlanırsanız vites konsolunu da sökmeniz gerekebilir. Ben bilmeden kafadan söktüm. Konsolu sökmeyle uğraşırken engel olduğunu düşündüğüm için el frenini de sökerken el freni boşaldı ve araba bir anda geriye kaydı. Allah’tan otomatik vites P’de olduğu için tuttu arabayı. Yoksa yokuş aşağı gidiyordum. El frenini ve otomatik vites kolunu halıyı çıkarmak için sökmeye gerek yok ama tekerler takoz veya taşla sabitlenirse iyi olur. Bir de aşağıdaki videodaki düz vites ve konsolun şekli biraz farklı. 7 Temmuz 2018 tarihinde Enver Çatak tarafından düzenlendi 8 Yorum bağlantısı
Hami Erışık 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Yaptıgın şlemler güzel,bence sanayideki oto döşemecilerine git en azından fikir almış olursun yırtık yerlerin tamiri için,sonuçta onlar bu işin ustası. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Elinize sağlık. Çok seviyorum böyle sökmeli temizlemeli işleri 1 Yorum bağlantısı
İnan Çınar 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Baya emek var. Keske sökmüşken tamirini yapabilseydiniz iki emek olmazdı. Ellerinize sağlık 1 Yorum bağlantısı
Enver Çatak 7 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2018 (düzenlendi) 23 dakika önce, İnan Çınar yazdı: Baya emek var. Keske sökmüşken tamirini yapabilseydiniz iki emek olmazdı. Ellerinize sağlık Teşekkürler. Asıl amaç temizlik ve kenarları tamirdi. Onları da yaptım zaten. Yırtık yerleri üzerinden yapabilirim. 7 Temmuz 2018 tarihinde Enver Çatak tarafından düzenlendi İlave Yorum bağlantısı
Buğra Höngül 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Elinize sağlık tüğlenen tabanı traş bıçağı yada maket bıçağı ile traş edin elde ettiğiniz tüğlerden boşluklara yapıştırıcı ile karıştırıp yama yapın en uygun maliyete 3 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Çok güzel ve detaylı bir anlatım olmuş. Elinize sağlık. Kendi yaptığın işin keyfi başkadır. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Çok güzel bir konu olmuş. Elinize sağlık 1 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Ellerinize sağlık. Focus 1 in bu taban halısı kronik heralde 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Temmuz 2018 Paylaş 7 Temmuz 2018 Ellerinize sağlık. Focus 1 in bu taban halısı kronik heralde Focus1 değil de. 1,5 da yani makyajlı 2002 ve sonrasında halı kısa kesilmiş. Çıkıyor kenarlardan Yorum bağlantısı
Enver Çatak 7 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 7 Temmuz 2018 3 gün sürdü. Sitede meşhur oldum. Yorucu ama iş sonunda verdiği tatmin bir başka. 1 Yorum bağlantısı
Selami Şimşek 12 Temmuz 2018 Paylaş 12 Temmuz 2018 (düzenlendi) Verdiğiniz emek gerçekten kayda değer.ben bir türlü Cesaret Edip sökmemiştim.ellerinize sağlık bu beni cesaretlendirdi doğrusu. 12 Temmuz 2018 tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 12 Temmuz 2018 Paylaş 12 Temmuz 2018 Hazır sökmüşken, tabana ses izolasyonu yapılabilirdi Yorum bağlantısı
Enver Çatak 12 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2018 8 saat önce, Tamer Topaç yazdı: Hazır sökmüşken, tabana ses izolasyonu yapılabilirdi Yaptım ama yarısına. Malzeme bitti, almaya üşendim, yazlikta olduğum için. Yorum bağlantısı
Zafer Bakar 13 Temmuz 2018 Paylaş 13 Temmuz 2018 Tertemiz is olmus ellerinize saglik benimde aklima girdiniz suan dedemin arabaya bir giriseyim bari..Onunda kenarlarda bi acilma ve arka koltukta yirtik vardi.. Vitesin zor gecme konusu ise 3 e gecerken fazla baski yapmak gerekiyor o sorunun cozumu mudur mandali sokup takmak? 1 Yorum bağlantısı
Enver Çatak 13 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2018 Vites geçişlerinde ki iyileşmeyi ben ona bağladım. Çünkü sadece söküp taktım. Sizin araçta nasıl olur bilemiyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts