İçeriğe Yönlendir

Focus I - Taban Halısı Sökme & Tamir


Enver Çatak

Recommended Posts

Enver Çatak
(düzenlendi)


Uyarı: Bu işlemleri amatörce, riskleri göze alarak yaptım. Tecrübeme göre yazdım. Hatalarım eksiklerim olabilir. Onun için sorumluluk kabul etmiyorum. :biggrin:
    Sevgili Focus’umun halısı oldukça kirliydi. İlaveten bu modellerde kronik hale gelmiş halının kenarlardan çıkması kötü bir görünüm arz edip, hiç hoşuma gitmiyordu. Halının altına kalın keçe koyup yükseltmeme rağmen yine de kenarlardan çıkmasına mani olamadım. Arka kısımda da yer yer yırtıklar oluşmuştu. 
    Halıyı sökmek için ön iki sürücü koltuğunun sökülmesi yeterli. Bunu bilmediğimden vites konsolunu, vites kolunu ve el frenini de söktüm ama bu sayede el freni ayarını öğrenmiş oldum. Ayrıca şanzımandan kaynaklı olduğunu düşündüğüm vites geçişlerindeki hafif zorlanma vites mandalını söküp takmamla iyileşti. Sanırım yerinden oynamıştı.
Taban Halısı Sökme:
    Yaptığım işlemleri maddeler halinde anlatmaya çalıştım:
1)Koltukların altındaki hava yastığı bağlantılarını çıkarmamız gerekiyor. Ben sökmedim ama akü bağlantılarını sökmeniz daha güvenli olur. Yoksa hava yastığı açılma riski var sanırım. 
Ön iki koltuğun altındaki hava yastığı soketinin yanındaki mandalını düz tornavida ucuyla açarak koltuktaki rayından dikkatlice çıkarıyoruz. Soketlerin içinde de daha küçük soketler var. Geri takarken bunların yerlerini karıştırmamak için çıkarmadan ben fotoğraflarını çektim. Bu küçük soketleri de küçük tornavida ile kilitlerine bastırarak aynı anda çekiyoruz. 
VDYZnB.jpg
nlrv6N.jpg

2)Koltukların sökümüyle ilgili aşağıda iki rehber video var. Koltuğun dört vidasını (T50 uç ile) söküyoruz. Dışarı almadan koltuğu öne yatırıp küçültüyoruz. Dışarı çıkarırken dikkatli olun çünkü koltuğun ayakları sağı solu çizebilir.
3)Arka koltuk alt kısımlarını sökmek için alttaki vidaları gizleyen kapakları çıkarıyoruz. Ardından 4 adet vidayı söküp alt koltukları yukarı kaldırarak zorlamadan çıkarmamız gerekiyoruz. Koltuğun takılı olduğu demir çıkıntı mevcut.
4)Kapı eşiklerindeki plastik kapaklar kaportadaki deliklere demir klipslerle sabitlenmiş. Bu kapakları da dikkatlice söküyoruz. 
5)Halının kenarlarındaki iki beyaz plastik çıta aynı şekilde kaportaya geçmeli. Çıkarırken plastik çıtanın tırnaklarına zarar vermemek gerek. Yoksa halının o kısmı tam sabitlenmeyebilir. Bunun için beyaz plastik çıtayı uygun bir aletle dikkatlice sökmemiz iyi olur. Bende çoğu kırıldı ama sonuç yine de iyi şimdilik.
6) İki emniyet kemeri vidasını da t50 ile söktükten sonra halıyı altındaki keçeyle beraber yavaş yavaş çekerek çıkarıyoruz. Temizliğini yapıp iyice kuruduktan sonra tamirine başlayabiliriz.
4zldnA.jpg

7)Focus 1’ lerdeki halının kenardan çıkmasının nedeni bu beyaz plastik çıtalar ile halı bağlantısının kopması oluyor anladığım kadarıyla. Orijinalinde döşemecilerde kullanılan zımba ile zımbalanmış oluyor. Zımba teli ince olduğu için halı kayınca halıyı keserek çıkmasına neden oluyor.  Bu zımbadan temin edebilirseniz daha sık olarak zımba atarak kuvvetlendirebilirsiniz. Ben resimlerde görüldüğü üzere kalın teli ateşte ısıtarak plastikte delikler açtım ve yine bu kalın tel ile sabitledim. Sonradan plastik kelepçe geldi aklıma. Bazı yerlerinde de plastik kelepçe kullandım. Halıyı kesmemesi ve daha kolay, sağlam olması için plastik kelepçe en uygunu sanırım.

zM4WD7.jpg

GDzqJr.jpg
8z1GOn.jpg

 

8)Halıdaki yırtıkların tamirini elimde malzeme olmadığı için ve karar veremediğimden erteledim. Ya kalın sarı iple yırtığı dikeceğim ya da yırtığın etrafına uygun renkte halı parçası temin edip cırt ile yama yapacağım.

 

 

Focus 1 Otomatik Vites Konsolunun Sökme işlemi:
Halıyı çıkarırken veya geri yerleştirirken zorlanırsanız vites konsolunu da sökmeniz gerekebilir. Ben bilmeden kafadan söktüm. Konsolu sökmeyle uğraşırken engel olduğunu düşündüğüm için el frenini de sökerken el freni boşaldı ve araba bir anda geriye kaydı.  Allah’tan otomatik vites P’de olduğu için tuttu arabayı. Yoksa yokuş aşağı gidiyordum. El frenini ve otomatik vites kolunu halıyı çıkarmak için sökmeye gerek yok ama tekerler takoz veya taşla sabitlenirse iyi olur. Bir de aşağıdaki videodaki düz vites ve konsolun şekli biraz farklı.

 

tarihinde Enver Çatak tarafından düzenlendi
  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Hami Erışık

Yaptıgın şlemler güzel,bence sanayideki oto döşemecilerine git en azından fikir almış olursun yırtık yerlerin tamiri için,sonuçta onlar bu işin ustası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Elinize sağlık. Çok seviyorum böyle sökmeli temizlemeli işleri :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Baya emek var. Keske  sökmüşken tamirini yapabilseydiniz iki emek olmazdı. Ellerinize sağlık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enver Çatak
(düzenlendi)
23 dakika önce, İnan Çınar yazdı:

Baya emek var. Keske  sökmüşken tamirini yapabilseydiniz iki emek olmazdı. Ellerinize sağlık 

Teşekkürler.

Asıl amaç temizlik ve kenarları tamirdi. Onları da yaptım zaten. 

Yırtık yerleri üzerinden yapabilirim.

tarihinde Enver Çatak tarafından düzenlendi
İlave
Yorum bağlantısı
Buğra Höngül

Elinize sağlık tüğlenen tabanı traş bıçağı yada maket bıçağı ile traş edin elde ettiğiniz tüğlerden boşluklara yapıştırıcı ile karıştırıp yama yapın en uygun maliyete

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Çok güzel ve detaylı bir anlatım olmuş. Elinize sağlık. Kendi yaptığın işin keyfi başkadır. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Ellerinize sağlık. 

 

Focus 1 in bu taban halısı kronik heralde 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ellerinize sağlık. 
 
Focus 1 in bu taban halısı kronik heralde 

Focus1 değil de. 1,5 da yani makyajlı 2002 ve sonrasında halı kısa kesilmiş. Çıkıyor kenarlardan
Yorum bağlantısı
Enver Çatak

3 gün sürdü. Sitede meşhur oldum. :biggrin:

Yorucu ama iş sonunda verdiği tatmin bir başka.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
(düzenlendi)

Verdiğiniz emek gerçekten kayda değer.ben bir türlü Cesaret Edip sökmemiştim.ellerinize sağlık bu beni cesaretlendirdi doğrusu.

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enver Çatak
8 saat önce, Tamer Topaç yazdı:

Hazır sökmüşken, tabana ses izolasyonu yapılabilirdi

Yaptım ama yarısına. Malzeme bitti, almaya üşendim, yazlikta olduğum için.

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Tertemiz is olmus ellerinize saglik benimde aklima girdiniz suan dedemin arabaya bir giriseyim bari..Onunda kenarlarda bi acilma ve arka koltukta yirtik vardi.. Vitesin zor gecme konusu ise 3 e gecerken fazla baski yapmak gerekiyor o sorunun cozumu mudur mandali sokup takmak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enver Çatak

Vites geçişlerinde ki iyileşmeyi ben ona bağladım. Çünkü sadece söküp taktım. Sizin araçta nasıl olur bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...