H.Cenk Bayrakçı 27 Ağustos 2018 Paylaş 27 Ağustos 2018 Bu konuyu okumamışım. Bende 1.4 TSi DSG 150 BG'lik Lounge donanım 4x2 Tiguan var. Bu araçlarda LPG çok verimli olmuyor çünkü hem turbo hem de TSi motor benzini karma yakıyor. Benim karma yakıt tüketimim 8,5 litre. Şehirler arasında 6,1 litrelere kadar düşüyor. Yeni nesil Tiguanlar MQB şasiden dolayı daha az yakıyor. Aracımda cam tavan var, şmdiye kadar sorun yaşamadım ve verdiği ferahlık hissi çok iyi. Ama yazın gündüz pek açamazsınız. 122 BG'liğin performansı iyidir, daha az yakar. Ama 150 BG'liğin performansı süper. Birde160'lıklar var onlar daha da iyi ama yakıt tüketimi daha da artıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Ağustos 2018 Paylaş 30 Ağustos 2018 On 28.06.2018 at 14:34, İsmail Avcı yazdı: Arkadaslar 1.4 2011 e kadar olan tiguandan dusunuyorum. 1.Yilda 12-15 bin civari km yapiyorum lpg gerekir mi olmasa da idare edilir mi? 2.dağ bayir gezmiyecez ama yine de 4x4 olmali mi ? 3.cam tavan olsa iyi olur diyorum ama wv de cam tavan-sanrufta sorun yasayan cok deniyor ,hatta cam tavan almayin diyenler var siz ne dersiniz? 1- gerekmez 2- 4x4 olursa olur ama 1 lt fazla yakar 30 bin km de bir haldex yağ değişimi vb gerekir. Bence gerekmez. Çoğu yerde azcık yüksek olması zaten yeterli. 3- olsa da olur olmasa da. Olmasa daha sevinirim. Önemli olan temiz ara olması. Piston kıran ilk serilerden olmasın onu sorun. Onun dışında güzel araç eskileri daha yumuşak. Yakıt nazik kullanırsanız zaten üzmez. 1 Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 30 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2018 1- gerekmez 2- 4x4 olursa olur ama 1 lt fazla yakar 30 bin km de bir haldex yağ değişimi vb gerekir. Bence gerekmez. Çoğu yerde azcık yüksek olması zaten yeterli. 3- olsa da olur olmasa da. Olmasa daha sevinirim. Önemli olan temiz ara olması. Piston kıran ilk serilerden olmasın onu sorun. Onun dışında güzel araç eskileri daha yumuşak. Yakıt nazik kullanırsanız zaten üzmez.Piston kirma olayi hangi yillarin 4x4 lerinde vardi ? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 30 Ağustos 2018 Paylaş 30 Ağustos 2018 Piston kırma olayı TSI’ların bazılarında var. Tiguan’a has bir durum değil. Genelde 150hp üstü olan 1.4 TSI’larda görülmüş ama 122hp olup kıran da var. Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 30 Ağustos 2018 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2018 Piston kırma olayı TSI’ların bazılarında var. Tiguan’a has bir durum değil. Genelde 150hp üstü olan 1.4 TSI’larda görülmüş ama 122hp olup kıran da var.150 liklerde diye duymustum 122 lerde de olabiliyo yani ? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 30 Ağustos 2018 Paylaş 30 Ağustos 2018 122’lik olup piston kırdığını söyleyenler var forumlarda. 2 Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 20 Eylül 2018 Yazar Paylaş 20 Eylül 2018 122’lik olup piston kırdığını söyleyenler var forumlarda. Mustafa bey 2012 den baslayan 1.4 122 4×2lerde piston kirma olayi varmi acaba Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 20 Eylül 2018 Yazar Paylaş 20 Eylül 2018 1.4 tsi motor zorlanmadığında gayet makul tüketebiliyor. Performans istendiğinde ise haliyle yakıyor. 12.000 km ortalamam 8.1 benim. 1.4 tsi dsg kombinasyonlu. Genelde şehir içi ve dur kalk trafiğindeyim. Cem bey sizin arac neydi mobilden gorunmuyor Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 20 Eylül 2018 Yazar Paylaş 20 Eylül 2018 1- gerekmez 2- 4x4 olursa olur ama 1 lt fazla yakar 30 bin km de bir haldex yağ değişimi vb gerekir. Bence gerekmez. Çoğu yerde azcık yüksek olması zaten yeterli. 3- olsa da olur olmasa da. Olmasa daha sevinirim. Önemli olan temiz ara olması. Piston kıran ilk serilerden olmasın onu sorun. Onun dışında güzel araç eskileri daha yumuşak. Yakıt nazik kullanırsanız zaten üzmez.Sayin Hocam piston kirma olayi 2012 sonraki kasada yok yani oyle mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Eylül 2018 Paylaş 20 Eylül 2018 29 dakika önce, İsmail Avcı yazdı: On 30.08.2018 at 22:02, Mehmet Göktürk yazdı: 1- gerekmez 2- 4x4 olursa olur ama 1 lt fazla yakar 30 bin km de bir haldex yağ değişimi vb gerekir. Bence gerekmez. Çoğu yerde azcık yüksek olması zaten yeterli. 3- olsa da olur olmasa da. Olmasa daha sevinirim. Önemli olan temiz ara olması. Piston kıran ilk serilerden olmasın onu sorun. Onun dışında güzel araç eskileri daha yumuşak. Yakıt nazik kullanırsanız zaten üzmez. Sayin Hocam piston kirma olayi 2012 sonraki kasada yok yani oyle mi ? Yıl olayını bilmiyorum servisten net bir bilgi alınabilir ama söylemezler muhtemelen. yağınızı zamanında değiştirin doğru yağ kullanın. Muhtemelen bişey olmaz. YAbancı forumlarda net yıl model numarası motor kodu bulunabilir. 45 dakika önce, İsmail Avcı yazdı: On 30.08.2018 at 23:05, Mustafa Arıkan yazdı: 122’lik olup piston kırdığını söyleyenler var forumlarda. Mustafa bey 2012 den baslayan 1.4 122 4×2lerde piston kirma olayi varmi acaba 122 lerin hiçbirinde yok. pardon şimdi düzelttim. On 30.08.2018 at 23:04, İsmail Avcı yazdı: On 30.08.2018 at 22:25, Mustafa Arıkan yazdı: Piston kırma olayı TSI’ların bazılarında var. Tiguan’a has bir durum değil. Genelde 150hp üstü olan 1.4 TSI’larda görülmüş ama 122hp olup kıran da var. 150 liklerde diye duymustum 122 lerde de olabiliyo yani ? Getirin itina ile kırarız. 1 Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 20 Eylül 2018 Paylaş 20 Eylül 2018 (düzenlendi) Bir saat önce, İsmail Avcı yazdı: On 30.08.2018 at 23:05, Mustafa Arıkan yazdı: 122’lik olup piston kırdığını söyleyenler var forumlarda. Mustafa bey 2012 den baslayan 1.4 122 4×2lerde piston kirma olayi varmi acaba benim bildiğim her araç kırabilir,bunlar aşırı beslemeli motorlar.Soğukken sıkıştırmaz,yağına suyuna dikkat ederseniz 122 likler pek sorun açmaz diye düşünüyorum.150 ve 160 lıklarda aynı piston kullanılıyor ama onlardaki basınç fazla olduğundan kırılabiliyor.Bende alırken çok araştırdım 122 liğe karar verdim.Piston kıranlarda motoru 3-10 bin arasında topluyorlar.Ustasına kullanılan parçaya göre değişiyor.şurada açıklama var izle istersen 20 Eylül 2018 tarihinde Eren Yavuz tarafından düzenlendi ekleme 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Eylül 2018 Paylaş 20 Eylül 2018 7 dakika önce, Eren Yavuz yazdı: benim bildiğim her araç kırabilir,bunlar aşırı beslemeli motorlar.Soğukken sıkıştırmaz,yağına suyuna dikkat ederseniz 122 likler pek sorun açmaz diye düşünüyorum.150 ve 160 lıklarda aynı piston kullanılıyor ama onlardaki basınç fazla olduğundan kırılabiliyor.Bende alırken çok araştırdım 122 liğe karar verdim.Piston kıranlarda motoru 3-10 bin arasında topluyorlar.Ustasına kullanılan parçaya göre değişiyor. aynı piston değil biliyorum ben. daha güçlü. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 20 Eylül 2018 Paylaş 20 Eylül 2018 Piston kırma olayı genelde bir önceki versiyonlarda kullanılan Twincharger kompresörlü motorlarda oluyordu. 140-150-160-170-180 hp versiyonları var o motorun, Tiguan'da 150 olarak kullanıldı. Aşağıdaki gibidir görünüşü. Bunlarda servisin bu motorlar ilk geldiğinde yanlış yağ kullanması, motorun yağ eksiltmesi ve kullanıcıların buna dikkat etmemesi gibi sebepler, ek olarak motor yapısının da çok dayanıklı olmamasından dolayı piston kırma bir hayli görüldü. 122'lik ve onun gelişmiş halleri olan yeni 150'liklerde hiç duymadım piston kıran. Yağ olarak da VW Longlife bakım için 504 00 / 507 00 speclerini istiyor, ancak bu 30.000 km ve 2 yıl olarak verilen süre için. Biz 15.000 km ve 1 yılda değiştirdiğimiz için 502 00 / 505 00 da koyabiliyoruz. O speclerde de Mobil 1 ESP New Life 0W/40 kullanımını tavsiye ederim. Tabi viskozite değişeceği için yağ değişiminden önce engine flush uygulamakta fayda var. Bu yağ ile yakıt tüketiminiz bile küçük bir miktar düşebilir. Değişim aralığı olarak da 10.000 km daha iyi olur. Yok ben 5W/30 504 00 / 507 00 devam edeceğim derseniz de yine Mobil 1 ESP 5W/30 karşılıyor bu speci, ya da Motul 8100 X-Clean+ kullanabilirsiniz. 8100 serisinde çok yağ var "X-Clean+" ibaresine dikkat etmeniz lazım. Üzerinde VW 504 00 / 507 00 diye de yazıyor zaten. Yine V kayışı ve triger zinciri değişimlerini iyi takip etmek lazım. Ben 125.000 'de sattım 170'lik versiyonu, saat gibi çalışıyordu ve şaka gibi düşük bir tüketimim vardı. Mecburiyet olmasa satmazdım. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Eylül 2018 Paylaş 20 Eylül 2018 Bu konu 122 alıyorsanız üzerinde düşünülecek bir konu değil. Zincir ses yapmıyor ise bir değişime gerek olmaz. Başlangıçta ses yapabilir sorun değildir. 2 Yorum bağlantısı
İsmail Avcı 20 Eylül 2018 Yazar Paylaş 20 Eylül 2018 Tamamdir teskkurler herkese.temiz kullanilmis yazilimsiz 1.4 122 lik 4x2 de tamamiz o zaman.tupsuz binerim . 1 Yorum bağlantısı
Eren Yavuz 20 Eylül 2018 Paylaş 20 Eylül 2018 30 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: aynı piston değil biliyorum ben. daha güçlü. tam emin değilim ama okuduklarım kadarıyla ilk gelenler aynı piston kullanmış,kırılmalar görülünce dediğiniz gibi güçlendirilmiş takılmış.Ben internetin yalancısıyım Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 7 Mayıs 2019 Paylaş 7 Mayıs 2019 On 20.09.2018 at 12:49, Mehmet Göktürk yazdı: Bu konu 122 alıyorsanız üzerinde düşünülecek bir konu değil. Zincir ses yapmıyor ise bir değişime gerek olmaz. Başlangıçta ses yapabilir sorun değildir. hocam 122bg tsilere lpg uyumlumu . yılda 25-30bin km yapıyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Mayıs 2019 Paylaş 7 Mayıs 2019 10 dakika önce, Süleyman Can Şahin yazdı: hocam 122bg tsilere lpg uyumlumu . yılda 25-30bin km yapıyorum Lpg uyumlu ama kullanmayın Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 7 Mayıs 2019 Paylaş 7 Mayıs 2019 13 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Lpg uyumlu ama kullanmayın neden hocam Yorum bağlantısı
Celal Aydın 7 Mayıs 2019 Paylaş 7 Mayıs 2019 Lpg’li kaç tane TSI gördü isem, hep sıkıntılı araçlar. Tanıdığım biri Lpg olduğu halde, benzinde biniyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Mayıs 2019 Paylaş 7 Mayıs 2019 2 saat önce, Süleyman Can Şahin yazdı: neden hocam Çok yakan bir araç değil. O kadar benzine para vermeyecek iseniz daha küçük bir araca binilir. LPG için uygun motor ama kitler yüksek fiyatlı. Anlamlı değil LPG. Bir iki sene sonra bi ayar ister süpap der katalitik der bir sürü olay olur. Evet uyumlu denir uyumludur. Ama fabrika çıkışı neyse onu kullanın. Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 11 Aralık 2019 Paylaş 11 Aralık 2019 Bir soruda ben sorayım ustalara. Arabayı teslim alırken (Tiguan DSG için) yokuş kalkış desteğine sürekli basılı kullan önerisi geldi teslim eden personelden. Bu şekilde ışıklardada ayaklarını komple çekebiliyorsun. Benim içime sinmediği için pek kullanmadım. Hani DSG de dikkat edilmesi gereken bir parça olunca korkuyorsunuz. Sizce sürekli kullanılmasında sakınca olabilirmi, ışıklarda vs baskı balataya uzun sürede zarar verebilirmi. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Aralık 2019 Paylaş 11 Aralık 2019 (düzenlendi) aksine zarar vermesin diye yokuş kalkış açık kalsın diyor servis, o açıkken debriyaj tam ayırma yapıyor yarımda kalmıyor diye düşün, yani o desteği kapatma, biliyorsun bu sistemin ömrü normal manuel şanzıman balatasından daha kısa ömürlüdür, 2 katı masraflıdır ve eninde sonunda arıza yapar, kaçınılmaz. o yüzden destek açık kalsın maksimum ömürde kullan derim... 11 Aralık 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 11 Aralık 2019 Paylaş 11 Aralık 2019 Destek açık kalksın. Dur kalklarda sakin kullanın yeterli. 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts