Hüseyin Koç 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 2008 toyota yaris 1.3 motor 74000 km de 20000 km de landirenzo omegas plus lpg yi 4 yil once kendim taktirdim bu son bir kac aya kadar 1 veya 2 kez ariza vermistir ama son zamanlarda bu Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) arizasi basimi agritiyor. arizayi siliyorum lpg de 50-60 km sonra tekrar yaniyor,ama benzinde 150-200 km kullaniyorum sorun yok.orjinal bujileri vardi yeniledim fayda etmedi,gaz istasyonunu birkac kez degistirdim yine ayni, benzinde devirli uzun sure kullandim acilsin diye lpg ye gecince ayni.internetten arastirdim katalitik tikali olsa sicak lik dusuyormus cekis kotulesiyormus katalitik sicakligi 400 C civarinda cekiste gidişte sorun yok. 4 yildir yakiti olcerim 20 km ise git 20 km gel ortalama 6.8-7 lt lpg tuketir,hala ayni yakit.oksijen sensorlerine taktim, internetten arastirdim obd cihazinda baktim resimleri de ekleyecegim ama durum soyle,O1 sensoru sinus egrisi gibi salinim yapmasi gerekiyormuş o noktada sorun yok 0.1-0.7 V arasi salinim yapiyor ama O2 sensoru lpg ve benzinde farkli davraniyor,normali 0.8 V civarinda hemen hemen sabit bir cizgi imis ama benzinde bu normalken lpg de bazen degisken bazen de 0.1 v civarinda sabit davraniyor. Bana bu konuda yardim ci olabilirmisiniz.mobilden yaziyorum hatali yazilarim olabilir...simdiden tesekkurler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 dtc de bank1 hata kodu var demişsiniz ancak canlı veride salınım var? bank 1 veya 2 farklı yeri ölçer, ona göre yorum değişecek. Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 18 Haziran 2018 Yazar Paylaş 18 Haziran 2018 (düzenlendi) ne demek istediginizi anlamadim,resimlerde ilki benzinde alinan ekran goruntusu ikincisi lpg de alinan ,su videoyu izleyerek hareket ettim butun olcumler obd uzerinden torque ve car scanner ile yaptim. 8.20 den sonra tikali katalitik olcumleri,18.00 dan sonra normal degerler var. 18 Haziran 2018 tarihinde Hüseyin Koç tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 Hüseyin Koç yazdı: katalitik konvertor blank 1 verimsiz arizasi basimi agritiyor. arizayi siliyorum Genişlet Hüseyin Koç yazdı: O1 sensoru sinus egrisi gibi salinim yapmasi gerekiyormuş o noktada sorun yok 0.1-0.7 V arasi salinim yapiyor Genişlet dtc kodu bank 1 ise canlı verisi düz olmalı, veya sinüs egrisi çiziyorsa sensör okuyor ancak karışım da hata var, enjektör buji veya subap sorunu olabilir Hüseyin Koç yazdı: O2 sensoru lpg ve benzinde farkli davraniyor,normali 0.8 V civarinda hemen hemen sabit bir cizgi imis ama benzinde bu normalken lpg de bazen degisken bazen de 0.1 v civarinda sabit davraniyor. Genişlet bunda sorun olsa dtc bank2 hatası vermeli idi vesile ile hego sensör hata kodları yanıltıcı olabilir, sensör okmuyor az okuyor da olabilir veya yanma sonucu atık gazda sorun olabilir ki bu da motor içine arıza işaret eder. aracınızı deneyimli bir ustaya teknisyene götürmeniz iyi olur Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 18 Haziran 2018 Yazar Paylaş 18 Haziran 2018 video da normal durumda o1 sensoru salinim yapmali diyor ve gosterdigi ile benim okudugum deger ayni hemen hemen,o2 sensorude normalde katalitik sicakken 0.8 v civarinda sabit kalir diyor ama arizali veya tikali ise ise salinim yapar ve o1 sensorune benzer davranir diyor. bende benzinde sorun yok ariza lambasida yanmiyor lpg de sorun var gibi geliyor bana .katalitik tikaninca sicaklik da duser diyor obd uzerinden sicaklik 400 C civari. sizin dediginiz gibi sorun olsa benzin dede olmasi gerekmez mi,iyice kafam karisti... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2018 Paylaş 18 Haziran 2018 Hüseyin Koç yazdı: sizin dediginiz gibi sorun olsa benzin dede olmasi gerekmez mi,iyice kafam karisti. Genişlet araba başındaki teknisyen bile karışır fabrikasyon yakıt sistemi ile hego arızalarında, bir de buna lpg katınca işler tasarım dışına çıkıyor normal. ynai sorun yakıt sisteminde de olabilir ateşlemede lpg tolere etmeyebilir vs. bir de bu okunan verilerin fabrikasyon değerini bilmek lazım. yaptığımz yorumlar genel çerçeve Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 20 Haziran 2018 Paylaş 20 Haziran 2018 @Hüseyin Koç başlığınız uygun bölüme taşınmıştır. Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 3 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2018 Olayın boyutu farklı bir hal aldıgı için tekrar bilgi almak istedim,yardımcı olursanız sevinirim... LPG den kaynaklı diye düşündüğüm arızayı aracı benzinde kullanarak anlamaya çalıştım ama galiba benzinde bir sorun var.yaklaşık 200 km önce akü kutup başını söktüm,maf,boğaz kelebeği,oksijen sensörlerini yağsız kontak spreyi ile temizledim ve bu sabah ta kayıt aldım. araç ilk çalıştığında sft sürekli negatif ama araç ısınmaya başladığında ve hararek 80 C civarlarına geldiğinde işler değişiyor,yukarıdaki ilk 3 grafikte olay rahatlıkla görülebiliyor. Benim şüphelendiğim şey O2 sensörü,ama emin olamadım aceba MAF mı bozuk O2 mi yardımcı olursanız sevinirim. Farklı sensörlerinde grafikleri var isterseniz ekleyebilirim... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Temmuz 2018 Paylaş 3 Temmuz 2018 Hüseyin Koç yazdı: Benim şüphelendiğim şey O2 sensörü,ama emin olamadım aceba MAF mı bozuk O2 mi yardımcı olursanız sevinirim. Farklı sensörlerinde grafikleri var isterseniz ekleyebilirim... Genişlet Araç çalışırken Mafın fişini çekin, araç stop eder veya rolanti aşırı derecede bozulursa maf sağlam demektir.. Motor tepki vermiyorsa maf bozuk demektir. Ayrıca, resim yüklerken en alttaki direckt link satırını kullanırsanız resimler forumda görünür.. Yorum bağlantısı
Hüseyin Koç 3 Temmuz 2018 Yazar Paylaş 3 Temmuz 2018 Maf fişini çekince stop ediyor hatta fişi takmadan çalışmıyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts