İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - 2012 1.4TDCI Gazdan Ayağını Çekince Yığılıyor


Onur Tanrıverdi

Recommended Posts

Selamı Yıldırım
Süleyman Can yazdı:

 

Çıkma parça bulamıyorum o yüzden ben şüphelendiğim konunun üstüne gidemedim. Gaz pedalı arızası olduğuna neredeyse eminim. Sizin imkanınız var ise pedal değişip deneyebilir misiniz? Sıfırı çok pahalı çıkmacılardan da denemek için alamıyoruz. 

Gaz pedalında sensör var. Onda sorun olsa arıza kaydı bırakması lazım.. enterasan bir durum var ya, mesala takozlari değiştim bir iki gün yapmadı,sonra gene yaptı, dün şanzıman, baskı balata değişti sürdüm aracı en ufak birşey yoktu bugün gene başladı..

Bana hava yakıt karışımında birşey varmış gibi geliyor artık,turbo olabilir,emme monifoldu olabilir.. bilemiyorum.. hiç bir arıza kodu yok kaç aydır bu arixayi araştırıyorum.. bir sonuç alamadım. Yazilimsalda olabilir belki çünkü ben aracı guncellemistim ondan sonra başladı bende, güncelleme dediğim orjinal kendi yazılımi sistem guncellemesi..

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Selamı Yıldırım yazdı:

Gaz pedalında sensör var. Onda sorun olsa arıza kaydı bırakması lazım.. enterasan bir durum var ya, mesala takozlari değiştim bir iki gün yapmadı,sonra gene yaptı, dün şanzıman, baskı balata değişti sürdüm aracı en ufak birşey yoktu bugün gene başladı..

Bana hava yakıt karışımında birşey varmış gibi geliyor artık,turbo olabilir,emme monifoldu olabilir.. bilemiyorum.. hiç bir arıza kodu yok kaç aydır bu arixayi araştırıyorum.. bir sonuç alamadım. Yazilimsalda olabilir belki çünkü ben aracı guncellemistim ondan sonra başladı bende, güncelleme dediğim orjinal kendi yazılımi sistem guncellemesi..

 

Her OBD cihazı her hata kodunu göstermeyebiliyor. Eksperde bağlandığında çıkmamıştı, sıvı bakım yaptırırken serviste pedal konum sensörü hatası vermişti.

Ü.Emre Kartal yazdı:

Gaz pedalı dediğiniz şey basitçe bir potansiyometre aslında. Aracı bilgisayara bağladığınızda gaz pedalı konumunu görürsünüz. Bir anormallik varsa orada çıkar. 

 

Hadi çıktı diyelim doğrudan değişim yapılmaz, kalibrasyonu var. O da olmazsa değişim olabilir. Yeni taktığınız pedalı da kalibre etmezseniz sıkıntı çıkar

 

Kalibrasyon için dahi anlayan elektrikçi bulamadım. Abi bu hassas parça yapamayız dediler. Bi tanesi yenisini al getir takalım dedi (onu ben de yaparım).

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

 

Kalibrasyon için dahi anlayan elektrikçi bulamadım. Abi bu hassas parça yapamayız dediler. Bi tanesi yenisini al getir takalım dedi (onu ben de yaparım).

Taksanız da olmaz, uygun program ve cihaz ile kalibrasyon sıfırlanmak zorunda. Aksi durumda daha da sıkıntı yaratırsınız. Elektrikçi işi değil zaten, orada etken nokta bahsettiğim gibi uygun yazılım ve cihaz. 

 

Denemek isterseniz bir tane modifiyeli elm cihazı alın kendiniz resetleyin. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ü.Emre Kartal yazdı:

Taksanız da olmaz, uygun program ve cihaz ile kalibrasyon sıfırlanmak zorunda. Aksi durumda daha da sıkıntı yaratırsınız. Elektrikçi işi değil zaten, orada etken nokta bahsettiğim gibi uygun yazılım ve cihaz. 

 

Denemek isterseniz bir tane modifiyeli elm cihazı alın kendiniz resetleyin. 

 

 

Pedal işine genelde elektrikçiler bakıyor ama pek bilinen bir tamir değil kalibrasyon ayarı. En azından bizim buralarda.

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Süleyman Can yazdı:

 

Her OBD cihazı her hata kodunu göstermeyebiliyor. Eksperde bağlandığında çıkmamıştı, sıvı bakım yaptırırken serviste pedal konum sensörü hatası vermişti.

 

Kalibrasyon için dahi anlayan elektrikçi bulamadım. Abi bu hassas parça yapamayız dediler. Bi tanesi yenisini al getir takalım dedi (onu ben de yaparım).

Özel ford srvsisleri genelde ,yetkili servislerden ayrılma oluyor. Orjinal cihaz var çoğunda..

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Levent Puslu

Kronik sanırım bende aynı sorunu yaşıyorum 1.4 dizel euro 5 motor aracımda dur kalk trafikte rahatsız ediyor açıkçası fakat böyle bir problem için aracımı kesinlikle elletmeyi düşünmüyorum basit bir sorunu çözeceğim diye arabayı kullanılamaz veya sattırabilecek kıvama getirebilir sanayideki çırak kıvamındaki ustacıklar..

Gerekirse araştırıp kendim bakacağım ilerleyen zamanlarda.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Levent Puslu yazdı:

Kronik sanırım bende aynı sorunu yaşıyorum 1.4 dizel euro 5 motor aracımda dur kalk trafikte rahatsız ediyor açıkçası fakat böyle bir problem için aracımı kesinlikle elletmeyi düşünmüyorum basit bir sorunu çözeceğim diye arabayı kullanılamaz veya sattırabilecek kıvama getirebilir sanayideki çırak kıvamındaki ustacıklar..

Gerekirse araştırıp kendim bakacağım ilerleyen zamanlarda.

 

Ben bulunduğum bölgelerde gaz pedalından anlayan usta bulamıyorum. Buradaki yetkili servisler de sanayi ciragindan beterler. Bana pedaldan yapıyor gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Levent Puslu
Süleyman Can yazdı:

 

Ben bulunduğum bölgelerde gaz pedalından anlayan usta bulamıyorum. Buradaki yetkili servisler de sanayi ciragindan beterler. Bana pedaldan yapıyor gibi geliyor.

Sorun beyinde değişmesi gerekiyor bile diyen oldu yorumu size bırakıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Ömer Günçü
(düzenlendi)

Aynı problemler bende de var. Aracım 2011 tcdi 1.4 fiesta Özellikle 1-2 ve 3. viteslerde net hissediliyor, 4. viteste inceden yapıyor. Ayagımı gazdan çekince yığılma yok ama gazdan çektikten sonra bir daha gaza basınca araba birden öne atlıyor. Gaza basmaya korkar oldum. Şanzıman takozu motor üst alt takozu değiştirdim yine kar etmedi. Aracın devrinde vites geçişlerinde vs hiçbir sorun yok. Bir usta fiesta 1.4lerde bu normal dedi. Ne yapacağım bilemiyorum gördüğüm kadarı ile çözebilen de yok

tarihinde Ömer Günçü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

Aynı problemler bende de var. Aracım 2011 tcdi 1.4 fiesta Özellikle 1-2 ve 3. viteslerde net hissediliyor, 4. viteste inceden yapıyor. Ayagımı gazdan çekince yığılma yok ama gazdan çektikten sonra bir daha gaza basınca araba birden öne atlıyor. Gaza basmaya korkar oldum. Şanzıman takozu motor üst alt takozu değiştirdim yine kar etmedi. Aracın devrinde vites geçişlerinde vs hiçbir sorun yok. Bir usta fiesta 1.4lerde bu normal dedi. Ne yapacağım bilemiyorum gördüğüm kadarı ile çözebilen de yok

 

Malum masrafların artmasından dolayı hesabı kitabı bir toparlayamadım. Şayet sizin için hesap/vakit iyiyse bu sorunun sebebinin gaz pedalı olduğunu düşünüyorum. Potansiyemetre ayarı diye de geçiyor ve genellikle pedal konum sensörü hatası bırakıyor. Ayar ile de çözülebilir (yakınımdaki çoğu şehirde nasıl yapılır bilen çıkmadı) , yenisi ile değişimiyle de.  Emin olmak için çıkma veya sıfır pedal takıp denemek lazım.

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Süleyman Can yazdı:

 

Malum masrafların artmasından dolayı hesabı kitabı bir toparlayamadım. Şayet sizin için hesap/vakit iyiyse bu sorunun sebebinin gaz pedalı olduğunu düşünüyorum. Potansiyemetre ayarı diye de geçiyor ve genellikle pedal konum sensörü hatası bırakıyor. Ayar ile de çözülebilir (yakınımdaki çoğu şehirde nasıl yapılır bilen çıkmadı) , yenisi ile değişimiyle de.  Emin olmak için çıkma veya sıfır pedal takıp denemek lazım.

hocam arkadaslar yazınca ben de bugün fark ettim, aracı ilk çalıştırdıgımda 1-2 dakika soğukken yapmıyor, sonra yapmaya başlıyor. gaz pedalında olsa böyle sıcakken yapma tarzı bir arıza olur muydu

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

hocam arkadaslar yazınca ben de bugün fark ettim, aracı ilk çalıştırdıgımda 1-2 dakika soğukken yapmıyor, sonra yapmaya başlıyor. gaz pedalında olsa böyle sıcakken yapma tarzı bir arıza olur muydu

 

Aynen bende de durum aynı. İlk çalıştırmada iyi ama azıcık kullanınca tekrar yapıyor. İlk marş ile pedalın yolladığı voltaj ile sonrası farklı mı acaba veya başka sorun mu var çözemedim hala. 

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Süleyman Can yazdı:

 

Aynen bende de durum aynı. İlk çalıştırmada iyi ama azıcık kullanınca tekrar yapıyor. İlk marş ile pedalın yolladığı voltaj ile sonrası farklı mı acaba veya başka sorun mu var çözemedim hala. 

veya motor sıcaklığı ile mi alakalı

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

veya motor sıcaklığı ile mi alakalı

 

 

Ayak gazdayken yığılacağını hissettiriyor. Tam o an saniyelik dip gaz yapıp geri çekin. Büyük ihtimal yığılma yapmayacak. %99 pedal bence.

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Süleyman Can yazdı:

 

 

Ayak gazdayken yığılacağını hissettiriyor. Tam o an saniyelik dip gaz yapıp geri çekin. Büyük ihtimal yığılma yapmayacak. %99 pedal bence.

deniyeceğim hocam bakalım olacak mı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Ömer Günçü yazdı:

deniyeceğim hocam bakalım olacak mı

dip gaz yapınca da yığılma yapıyor hocam. 3. viteste yine az hissettiriyor ama 2. viteste zulüm gibi birşey

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

dip gaz yapınca da yığılma yapıyor hocam. 3. viteste yine az hissettiriyor ama 2. viteste zulüm gibi birşey

 

Boşa atıyorum sürekli 2. vitesten. Şimdilik böyle devam.

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
Süleyman Can yazdı:

 

Boşa atıyorum sürekli 2. vitesten. Şimdilik böyle devam.

ben de aynı şekildeyim, baskı balataya zararı olur mu

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

ben de aynı şekildeyim, baskı balataya zararı olur mu

 Diğeri kadar zararı olmaz en azından. Bu arada yığılmalar vitesler arasında aslında fark etmiyor. Aynı devirde olmadığı ve hız artıp azaldığı için hissiyatı farklı oluyor. Sordurttum yine sanayiye çıkma pedal yok. Çok cins bir problem bu.

Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA

Selamlar

Bende 1. Viteste atıyorum 10km hızla giderken gazdan çekince öne yığılma oluyor bu normal mi 2000 devir geçince ve diğer viteslerde bu olay yok

Yorum bağlantısı
Ömer Günçü
özgür çetinkaya yazdı:

Selamlar

Bende 1. Viteste atıyorum 10km hızla giderken gazdan çekince öne yığılma oluyor bu normal mi 2000 devir geçince ve diğer viteslerde bu olay yok

hocam nırmaldir 1. vites sürüş vitesi değil zaten kalkış vitesi

Süleyman Can yazdı:

 Diğeri kadar zararı olmaz en azından. Bu arada yığılmalar vitesler arasında aslında fark etmiyor. Aynı devirde olmadığı ve hız artıp azaldığı için hissiyatı farklı oluyor. Sordurttum yine sanayiye çıkma pedal yok. Çok cins bir problem bu.

acaba aracın normali mi bu? hiç bşaka 1.4 fiesta tdci sürme imkanınız oldu mu

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

acaba aracın normali mi bu? hiç bşaka 1.4 fiesta tdci sürme imkanınız oldu mu

Oldu, hafif yığılma var yine ama benim araç kadar değil.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Günçü yazdı:

ben de aynı şekildeyim, baskı balataya zararı olur mu

 

Düz boş bir yolda giderken yüksek devir çevirip hızlanın. Sonra yavaslayip tekrar deneyin. Bunu yapınca kısa süreliğine yigilmiyor. Şimdi aklıma mazot pompası mi acaba sorusu geldi. Devir yüksek iken gelen güçlü voltajla yakıtı doğru yolluyor, voltaj azalınca sapitiyor mu acaba? Aku ve alternator de olabilir.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Süleyman Can yazdı:

 

Düz boş bir yolda giderken yüksek devir çevirip hızlanın. Sonra yavaslayip tekrar deneyin. Bunu yapınca kısa süreliğine yigilmiyor. Şimdi aklıma mazot pompası mi acaba sorusu geldi. Devir yüksek iken gelen güçlü voltajla yakıtı doğru yolluyor, voltaj azalınca sapitiyor mu acaba? Aku ve alternator de olabilir.

Mazot pompası motor devri arttıkça istediği kadar fazla yakıt versin enjektörden geri dönüş artar veya azalır ihtiyaca göre. 

 

Yakıt hava karışım oranında bir tolerans var, o aralığın dışına çıkarsa yakıt fakir veya zengin karışım olur. Yığılma yaptıracak bir akış azlığı veya fazlalığı lamba yaktırır yahut arka planda kod bırakır geçici bir arıza ise. 

 

Basınç sensörü olabilir ancak o da akımla vs ilgili değil zamanla hassasiyeti bozulduğundan olur. Ki o zamanda arıza kodu alırsınız. Değişmeye bile gerek yok test için bilgisayara bağlanıp yolda anlık basınç değerleri okunursa belli eder. 2 tane sensör olması lazım. 

 

Yığılma sorunu neden oluyor derseniz eğer sebebi şu, 

 

Kalkış yaptınız vitesi 2 ye aldınız devir 1750 civarına geldi (torku max olduğu aralığa yani) sonra ayağı çektiniz gazdan ve yığıldı. Bunu biraz hissetmeniz normal çünkü araç gideceğini düşünüyor ama siz yok gitme diyorsunuz ve o tork birden kesiliyor eylemsizlik prensibi gereği öne yığılıyor. 

 

Aynısını 2.5-3000 devirde yapın yığılma minimumda olacak. Çünkü güç kademeli düşüyor. 

 

Bu yığılmalar çok hissediliyor ise önce takozlara baktırın, yansanayi vs takılmışsa zaten olumlu sonuç beklemeyin :) Daha önce motor takozunu yan sanayi taktım, 3 ay geçmedi daha kötü oldu. Bütün takozlar orjinal ve iyi durumda olmalı (çatlak vs dışında kauçuklar yumuşuyor esniyor zamanla bu çok önemli) 

 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ü.Emre Kartal yazdı:

Mazot pompası motor devri arttıkça istediği kadar fazla yakıt versin enjektörden geri dönüş artar veya azalır ihtiyaca göre. 

 

Yakıt hava karışım oranında bir tolerans var, o aralığın dışına çıkarsa yakıt fakir veya zengin karışım olur. Yığılma yaptıracak bir akış azlığı veya fazlalığı lamba yaktırır yahut arka planda kod bırakır geçici bir arıza ise. 

 

Basınç sensörü olabilir ancak o da akımla vs ilgili değil zamanla hassasiyeti bozulduğundan olur. Ki o zamanda arıza kodu alırsınız. Değişmeye bile gerek yok test için bilgisayara bağlanıp yolda anlık basınç değerleri okunursa belli eder. 2 tane sensör olması lazım. 

 

Yığılma sorunu neden oluyor derseniz eğer sebebi şu, 

 

Kalkış yaptınız vitesi 2 ye aldınız devir 1750 civarına geldi (torku max olduğu aralığa yani) sonra ayağı çektiniz gazdan ve yığıldı. Bunu biraz hissetmeniz normal çünkü araç gideceğini düşünüyor ama siz yok gitme diyorsunuz ve o tork birden kesiliyor eylemsizlik prensibi gereği öne yığılıyor. 

 

Aynısını 2.5-3000 devirde yapın yığılma minimumda olacak. Çünkü güç kademeli düşüyor. 

 

Bu yığılmalar çok hissediliyor ise önce takozlara baktırın, yansanayi vs takılmışsa zaten olumlu sonuç beklemeyin :) Daha önce motor takozunu yan sanayi taktım, 3 ay geçmedi daha kötü oldu. Bütün takozlar orjinal ve iyi durumda olmalı (çatlak vs dışında kauçuklar yumuşuyor esniyor zamanla bu çok önemli) 

 

 

Aracın torkunun kasaya göre fazla olması fizik kuralları dahilin de zaten yığılmaya sebep olur. 1800 devirde turbo giriyor devreye. Şehir içi hızlarda da en sık kullanılan Aralık 2. Vites 1800 2200 arası. 

 

Burada anormal olan en azından benim arac için; gaz pedalinin tepkimesi anormal. En az seviyede dokunduğum da fırlıyor, o an anlıyorsunuz çekince yigilacagini. Boşa atıp gücü safta aktarmayinca kurtarıyor. Bir de ilk calistirmada yapmaması var. Normali bu işte deyince arıza aratıyor. 

 

Ülkede işini iyi bilen usta olsa detaylı girisip mutlaka çözer. Ama bizdekiler genellikle alaylı. Bazılarında obd bile yok. Öyle cihaz baglayayim Bluetooth dan veri okuyayım falan bizimkilere ters. 

 

Sorun mekanikten ziyade elektronik bence. Bakalım çözülecek mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...