Erhan Ekni 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 Arkadaşlar sadece işim düştüğümde sizinle konuşuyor gibiyim ama öyle değil.Sadece ve sadece zamanım yok.Mail box ım bile 300 e yakın maille dolu bakamıyorum.bu arada derdime gelince, 98 model ka'm tekliyor.Pazar günü biraz zamanım oldu ve vd40 la motorumu temizledim.Pazartesi günü foça dan izmir e dönerken yolda ka'm teklemeye başladı.benzinin seviyesi kırmızı çizginin altındaydı; arabamdan gaza yüklendiğimde simsiyah bir dumnan çıkmaya başladı ve arabam yığıldı; ara ara açıldı ve fırladı.benzin aldım yine de, .Yol boyunca aynı sorun devam etti.Tamircime gittim rölanti valfini değiştirdi, benzin filitremi değiştirdi, kelebeğini temizledi, hava sensörünü temizledi, buji kablolarını temizledi,vesorunum devam ediyor.QArabamı bosh marka makinede teste soktuk arıza vermedi.sorunum hala devam ediyor.benzer sıkıntılarıyaşıyan arkadaşlar ve bu konuda deneyimli abilerim ablalarım bu gün 12 saat sanayideydim delirmek üzereyim lütfen yardııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııım!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 enjoktörleri temizletmetmeyi unutmuşsunuz ama...Onlarıda temizletin.Bobini kontol ettirin ateşleme sorununa benziyor.Benzincilerde satılan enjoktor temizliyicileri kullanıyorum ben benzin deposuna konuluyor. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 28 Temmuz 2008 Paylaş 28 Temmuz 2008 Benzin seviyeniz kırmızı çizginin altındaysa muhtemelen depodaki pislik enjektörlerinizi tıkamış olabilir. Temiz biryerden benzin alıp bir müddet aracınızı devirli kullanın. Bu esnada kendiliğinden düzelmezse ateşleme bobinine ve benzin pompanıza bir baktırın derim. Yorum bağlantısı
Erhan Ekni 29 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2008 Cuma günü tekrar zamanım olacak söylediklerinizi cumaya kadar deneyeceğim daha sonra en kötü ihtimalle servise gideceğim ve sanırım beni çoooook üzecekler(maddi olarak) cevaplarınız için teşekkürler Yorum bağlantısı
Erhan Ekni 6 Ağustos 2008 Yazar Paylaş 6 Ağustos 2008 Arkadaşlar, bir tanıdık vasıtasıyla İzmirdeki 3 yetkili servsten birine gittim(İsmini arkadaşıma ayıpolmasın diye yazmıyorum).Ford'un bilgisayarına bağlayıp test ettiler daha sonra bana telefonla dönüp oksijen sensörü ve benzin pompasının arızalı olduğunu söyleyip şöyle bir fiyat çıkardılar.Oksijen sensörü+benzin pompası =1100 ytl + 400 ytl işçilik toplam 1500 ytl.Hemen gelip arabamı alıyorum dedim ve kaçarcasına tamircime gittim .Oksijen sensörünü değiştirdik 145 ytl ve bir tane enjektör temizleyici kattı bir 50 kilometre sonra araban açılr dedi benzin pompasına gerek yok dedive 50 kilometre sonra açıldı.hala servisin verdiği fiyatın şaşkınlığı içindeyim nasıl olur??????????1500 nerede 145 nerede akıl almıyor Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 6 Ağustos 2008 Paylaş 6 Ağustos 2008 Servis farkı işte 400 işçilik bide.Neyse Erhan bey dediğimiz gibi olmuş geçmiş olsun şimdi sorun yoksa güzel bi durum bu Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 7 Ağustos 2008 Paylaş 7 Ağustos 2008 Ben demiştim kesin üzerler diye ama aklın yolu bir neyseki sizi üzmelerine fırsat vermemişsiniz Yorum bağlantısı
Levent Ayhan 7 Ağustos 2008 Paylaş 7 Ağustos 2008 bu şekildeki servisleri duydukça insanın eli daha daha bi anahtarlara gidiyor.en güzeli kendin pişir kendin ye... pardon!!!! kendin boz kendin tamir et!!!! Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Merhaba tüm ka saverler.Sorunum şu : Araç benzinli öncelikle.Hani sollama için biraz gaza abanırsınız ya hiç yapmadığı birşeyi yapmaya başladı.Gaza yüklenince 3.4 viteslerde oluyor iki kez tekleme olup devirleniyor.Vites geçişlerim normal.Başına böyle bir durum gelmiş olup ve halledmiş arkadaşların tecrübelerini okumak isterim. Sevgilerimle... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Ateşleme sistemine bakılmalı. Öncelikli olarak buji ve buji kabloları, sonrasında bobin. Bu sayılanlar bilginiz dahilinde hiç değişti mi? 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Ateşleme sistemine bakılmalı. Öncelikli olarak buji ve buji kabloları, sonrasında bobin. Bu sayılanlar bilginiz dahilinde hiç değişti mi? bujiler değişti.Kablo ve bobin değişmedi.Usta kontolünde öncelik olarak benzin filtresini değiştirdi depoyada katkı attı benzinden olabilir dedi eğer geçmezse enjektörleri temizleriz dedi.Bobin va kablo arızası beyinden bilgasayarda çıkmaz mı acaba ! bilgisayarda sorun çıkmadı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Çıkmayabilir bu arızalar. Bence önce kabloları -orjinal- olanlarla değiştirin, olmazsa bobine geçersiniz. Yakıttan olsa her devirde yapar mantıken. Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Çıkmayabilir bu arızalar. Bence önce kabloları -orjinal- olanlarla değiştirin, olmazsa bobine geçersiniz. Yakıttan olsa her devirde yapar mantıken. Evet öyle yapmalı üstelik 14 yaşındaki bir aracın buji kablolarını değiştirmek mantıklı lakin bir usta var bende ki ben istiyorum o yapmıyor Sıkıntı verene kadar araca hiç dokunma diyenlerden orjinal mal olmayınca değiştirmeyenlerden ben elime bir yerlerden geçti diyeyimde şu kobloyu değiştitdireyim bari en azından yenilemiş olurum. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 serhat abi kabloyu değiş bencede benimkiler bitikdi değiştiğimde .. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Evet öyle yapmalı üstelik 14 yaşındaki bir aracın buji kablolarını değiştirmek mantıklı lakin bir usta var bende ki ben istiyorum o yapmıyor Sıkıntı verene kadar araca hiç dokunma diyenlerden orjinal mal olmayınca değiştirmeyenlerden ben elime bir yerlerden geçti diyeyimde şu kobloyu değiştitdireyim bari en azından yenilemiş olurum. Bence değiştirmeyi bilmediğinden korkuyor olmasın? İstanbul'da KA için usta aramaya gerek yok. İki tane ustası var, yeterde artar. Maslak'ta duruyorlar valla Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Bence değiştirmeyi bilmediğinden korkuyor olmasın? İstanbul'da KA için usta aramaya gerek yok. İki tane ustası var, yeterde artar. Maslak'ta duruyorlar valla Allah için maşallahı var nokta atışı yaptı bugüne kadar.Yakınımda olduğu için işimi görüyor.Üstelik çok uygun fiyat söylüyor sevdi galiba beni almadığı halde ben bırakıyorum karşılığını.Şu maslakda ustaları gerçekten merak ediyorum biraz borcum azalsın hem kaporto hemde diğer işlemler için gideceğim. serhat abi kabloyu değiş bencede benimkiler bitikdi değiştiğimde .. Barışım bitik olup olmadığını ben anlayamam ki ! gerçi yıpranmış çatlamış yerleri yok.Ama yinede titiz bi tip olduğum için en kısa sürede halledeceğim. Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 Çıkmayabilir bu arızalar. Bence önce kabloları -orjinal- olanlarla değiştirin, olmazsa bobine geçersiniz. Yakıttan olsa her devirde yapar mantıken. Dikkat ettim 2 . ve 3 . vitesde yapıyor silkeleme gaza abanınca oluyor.Buji kablolarını ve ateşleme bobinini değiştirmek istiyorum merkez otoda kablo ithal ateşlemede vısteon diye marka var alsam mı acaba ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2012 Paylaş 10 Mayıs 2012 Bobinin markasını bilemem, kabloda orjinalden şaşmayın. Merkez oto'ya telefon açıp sorun, onlar doğrusunu söyleyecektir. Ama önce kablo, sonra bobin derim. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 Bobinin markasını bilemem, kabloda orjinalden şaşmayın. Merkez oto'ya telefon açıp sorun, onlar doğrusunu söyleyecektir. Ama önce kablo, sonra bobin derim. Bugün bi buji kablolarını söktüm belki oksitlenme vardır temizlerim diye temiz çıktı.Sonra bir şey farkettim.Bir tane bujinin motorcraft yazan yeri siyah isle gibi çevresi ve ucu da noktamsı PAS kırmızısı gibi idi.Sildim taktım ama diğer bujiler den farklı idi acaba dedim kendi kendime buji sorunlu olabilir mi ? Tekleme bundan olabilir mi ? bujiler yeni değişti ama ! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 Genelde, buji kablosunun kafası, bujiye tam oturmaz ise bujiye de bobine de arıza yaptırır, yani ilk suçlu kablodur. 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 Genelde, buji kablosunun kafası, bujiye tam oturmaz ise bujiye de bobine de arıza yaptırır, yani ilk suçlu kablodur. Anlaşılan öncelikle buji değişecek sonrada kabloları.Sonrasına bakalım tekleme olacak mı ! Peki merak ettiğim gördüğüm o buji sorunlu mu acaba diğerlerinin çevresi beyaz temiz sadece bir tanesi siyah isli gibi vede sorunlu ise teklemeye neden olabilir mi ? Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 Anlaşılan öncelikle buji değişecek sonrada kabloları.Sonrasına bakalım tekleme olacak mı ! Peki merak ettiğim gördüğüm o buji sorunlu mu acaba diğerlerinin çevresi beyaz temiz sadece bir tanesi siyah isli gibi vede sorunlu ise teklemeye neden olabilir mi ? Hem tekleme yaptırır, hem de gaz verdikten hemen sonra değil de, 3-5 saniye sonra araba gaz yer gibi olur.... 1 Yorum bağlantısı
Serhat Çitak 13 Mayıs 2012 Paylaş 13 Mayıs 2012 Bugün itibarı ile tekleme sorunun ortadan kalktığını gördüm.Sorun bir tane bujiden kaynaklı.Ucundaki meme yapmış pası sildim bir bezle.Sonrasında çekişide tekleme sorunuda hallolmuş görünüyor Paylaşımlar için teşekkür ederim... Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Arkadaşlar selam, Ben LPG kitini taktırdığımdan beri arabanın haliyet-i ruhiyesinden şüpheleniyordum, performans olarak benzinden hiç bir farkı yoktu fakat bir türlü sabit devirle giderken veya sadece rölantideyken bir dikiş tutturamadık. Benzindeyken bir sıkıntı yok fakat LPG'de arabam bir türlü beklediğim gibi olmamıştı. Tüketim de 0,19TL/km yani 8,6 lt/100km 'den aşağısına bir türlü düşmüyordu. Marka olarak Lovato tercih etmiştim, forumda kullanan arkadaşlar da var...iyi olduğundan neredeyse adım gibi eminim hala.. Neyse özetle, LPG'yi takan servise 4. kez gitmeden önce akü kutup başlarını yarım saatliğine söktüm, ECU'yu sıfırladım, log'lar silindi.. Aracımı hiç LPG'ye almadan sadece benzinle servisime gittim. Yolda arabam bazı değerleri yeniden log'a aldı (bir sonraki çalıştırmada işine yarayacak değerler) Serviste yeniden LPG kalibrasyonu yapıldı.. ve sorun hala devam ediyordu.. Bunun üzerine LPG takan usta bazı değerlerin 1.3 motora göre biraz yüksek olduğunu ama yine de referans aralığında kaldığını söyledi. Yine de biz bir enjektör memelerine bakalım, dedi. LPG enjektörlerini sökünce ortaya çıktı ki taktıkları memelerin çapı 1.8 (yani 2.0 motor ve üzerine takılanlardan..) Biz bunları küçükleriyle değiştirelim, dedi. Galiba 1.4 olanlarla değiştirdiler o kısmı tam göremedim. Arbaya tekrar LPG kalibrasyonu yapıldı, tecrübeye çıktığımızda da da dizüstü bilgisayardan ufak tefek son ayarlar yapıldı.. Şu an arabam benzinde mi LPG de mi çalışıyor anlayamıyorum bile. Ustaya kabahat bulmamıştım, sadece ilgilenmiyor diye serzenmiştim..meğer kabahat bulsaymışım da olurmuş. Hız sensörümü de yeniledim dün, zannediyorum ki artık 0,15'lere düşebilirim.. Şimdilerde tüketimi izliyorum, bendeniz deli İbrahim... 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts