İçeriğe Yönlendir

Ka - Tekleme - LPG Sorunları


Erhan Ekni

Recommended Posts

Erhan Torun

motor suyu eksildi mi?

Hayır,herhangi bir eksilme olmadı.

Geçtiğimiz hafta benim aracım da yolda giderken stop etti, marşa bastığımda motor çalışıyor fakat gaza basmazsam bir saniye içinde stop ediyordu. Marş aldıktan sonra ise gaza sabit bastığımda ise kendi kendine ritmik bir şekilde gaz veriyordu. Bu şekilde ayağım sabit gazda iken de seninkine benzer şekilde motorun sağ tarafından bir patlama sesi geldi ve stop etme olayi kesilip normale döndü. Ne oldu hala bilemiyoruz benzer bir şey mi acaba?

Aynı böyle oldu ama hala çalışmıyor.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Sinan Bayrakcıoğlu
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

97 Model 1.3 Ford Ka sahibiyim. Aldıktan sonra elimden geldiğince tüm bakımlarını yaptırmaya çalıştım. Ufak yağ,su filtre dışında devirdaim bilyaları, kayışları ,zincir ve zincir gergisini değiştirdim subap ayarlarını yaptırdım. Dikiş makinası gibi ses çıkaran motor kendine geldi. Bir hafta on gün sorunsuz bindim.

Ancak son olarak çevre yolunda 20kmlik bir yol sonunda yokuşu çıktıktan sonra ışıkta arabam stop etti ve o gün bugündür verim alamıyorum.

 

Genel olarak;

Araba sıcak soğuk her zaman tek marşta çalışıyor güzel kalkıyor.

Bir yerde durunca ışık vs. rolantide titremeye başlıyor çoğu zaman stop ediyor. 

Bir hafta önce 5. viteste çıktığım yokuşu 2. viteste çıkamaz oldum. Sanki arkamda karavan çeker gibiyim.

Mesela 3. viteste normal devirde giderken gaza bastığımda 3-4 defa gaz yemeyip sonradan alıyor. vıt...vıt...vıt...vıııııııııııı (benzetmenin kusuruna bakmayın :) )

Yokuş gördüğüm zaman etrafından dolanıyorum.

 

Sizin için birkaç video çektim.

Kısa sürüşten sonra tekleme, inat etti bu sefer stop etmedi ayrıca gaza hiç dokunmadım.

 

Kaput açıkkende yakaladım teklemeyi;

Ek olarak;

Bujileri yeni değiştirdiğini söyledi önceki sahibi. Kontrol ettim platinium bujiler. Kablolar orjinal kabloları sanırım, buji uçlarını temizleyip taktım.

Motor yağı ,çubuğun max çizgisinin üstünde, sıkıntı yaratır mı bilmiyorum.

 

 

Sorun çözülürse videolar belki aynı sorunu yaşayan arkadaşlara örnek olur. Size danışmamın sebebi biraz daha nokta atışı çözüm bulmak. Çünkü diğer sorunları çözmekte biraz zaman aldı.

Şimdiden teşekkür ederim.

 

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Enes Ayan
(düzenlendi)

Kabloları kontrol ettiniz mi orjinal olsalar da özelliğini yetirmiş olabilir araç rölantide çalışırken tek tek çıkartıp motorun tepkisine bakarak bir deneyin derim. 

tarihinde Enes Ayan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sinan Bayrakcıoğlu

Bir tanesi diğerlerine göre gevşek bir kablo. Motorun tepkisi nasıl olması gerekiyor. Birini çektiğimde bir değişiklik olmaz ise sıkıntılı mı demeliyim?

Yorum bağlantısı
Enes Ayan

Evet çektiğinizde motorda tekleme olmuyorsa ya kabloda yada bujide problem olma ihtimali yüksektir.

Yorum bağlantısı
Bahadır Tan

Emin değilim ama kablolardan ziyade araba gaz yemiyor gibi geldi bana. Enjektörler, yakıt pompası, benzin filtresi vb. parçalarda kontrol edilmeli sanki. Kalitesiz bir yerden benzin alındıysa pislik gelmiş olabilir. Motor benzini çekemiyordur, yada hava&benzin karışımını ayarlayan MAF mı MAP mı bir sensörler vardı. Onlar tam çalışmıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

bence ateşleme bobini ve buji kablolarını kontrol ettirin.ışıklarda stop ediyorsa hız sensörüne de bakılmalı.arkadaşın dediği gibi zamanla ateşleme kablosu özelliğini yitirir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Öncelikle ateşlemeye yoğunlaşın. Forumda buji kodlarını paylaştım. Doğru bujileri alın ve buji kabloları ile bobini değiştirin.

Peşinden MAF görüyorum aracınızda, maf temizliğini yaptırın.

OBD ile bağlanıp IAT ölçülebiliyor mu (hava filtre kutunuzdaki 2 kablolu sensör, emiş ısısını ölçer), Hız okunabiliyor mu, hata kodu var mı, bunlara bakın.

Rölanti valfini temizletin.

Yağı siz değiştirmediyseniz daha evvel, filtre ile beraber 3.75LT olmalı idi, yeni yağı 5-30 olarak doldurtun.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Maf bunlarda zaten kronik... Fırsat buldukça temizlenmeli, bendeki 1.25 Zetec fiestada da vardı aynısı Ka da farklı değil Sani daha iyi bilir, rölanti dalgalanması sık karşılaşılıyor...

 

Bu yaşa gelmişse sırasıyla Buji - Buji Kablosu - Bobin kontrolü/değişimi gerekir sanıyorum. Bu kasalarda ne hikmetse 15 yaşı geçtikten sonra motordaki hava yakıt devir v.s ilişkin sensörler sağlıklı çalışmayı beceremiyor.

 

Birde bunlarda kesinlikle motor yıkatmamayı ve kaput altını yaştan korumayı öneriyorum... Motoru yıkatırsanız elektriksel ve sensörleriniz ile ilgili problemleriniz erken başlar... :)

Yorum bağlantısı
Şahin Kutun
5 saat önce, Sinan Bayrakcıoğlu yazdı:

Motor yağı ,çubuğun max çizgisinin  üstünde, sıkıntı yaratır mı bilmiyorum.

 

 

evet sıkıntı olur çünkü o yağ fazla olduğu için bi şekilde yağı bi  yerlerden atmaya çalışacak buda araca zarar verir max çizgisini kesinlikle geçmemeli

Yorum bağlantısı
Sinan Bayrakcıoğlu

Enes Beyin tavsiye ettiği şekilde rolantide buji kablolarını çıkarıp denedim. Üç kablodada kabloyu çıkardığımda seste değişiklikler oldu ancak 2. bujide hiçbir değişiklik olmadı.

 

Değişiklik olmayan kablo;

 

Başka bir buji(kusura bakmayın arkadaş biraz uzaktan çekmiş sesi anlaması zor olabilir.)

 

Abdussamed beyin bahsettiği su olayıda benim sorunumun sebebi olabilir. Çünkü aracı yıkattığım gün bu sorun başladı.

 

Ateşlemeyi değiştirmem gerekiyor sanırım. Ayrıca MAF temizliğini kendim yapmamı önerir misiniz? Yeterli ekipman ve ortamım mevcut.

 

O zaman sıralamam şöylemi olmalı?

1-Ateşleme

2-Maf

3-diğer sensörler

 

Ayrıca çok saolun fikirleriniz ve tavsiyeleriniz için.

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

2. silindir çalışmıyor araçta. Bobin, buji ve kabloları komple yenileyin derim.

MAF'ı "hiç bir şekilde temasta bulunmadan" balata spreyi ile temizleyebilirsiniz. Uzaktan sıkın, kiri aksın.

Yorum bağlantısı
Sinan Bayrakcıoğlu

Biraz araştırma yaptım. Sanırım orjinal parçalar mevcut değil. Merkezoto'da visteon birkaç sitedede ithal yazan bobinler mevcut. Tavsiye edebileceğiniz parça model yada denediğiniz marka mevcut mudur?

Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
19 saat önce, Sani Gerşon yazdı:

Öncelikle ateşlemeye yoğunlaşın. Forumda buji kodlarını paylaştım. Doğru bujileri alın ve buji kabloları ile bobini değiştirin.

Peşinden MAF görüyorum aracınızda, maf temizliğini yaptırın.

OBD ile bağlanıp IAT ölçülebiliyor mu (hava filtre kutunuzdaki 2 kablolu sensör, emiş ısısını ölçer), Hız okunabiliyor mu, hata kodu var mı, bunlara bakın.

Rölanti valfini temizletin.

Yağı siz değiştirmediyseniz daha evvel, filtre ile beraber 3.75LT olmalı idi, yeni yağı 5-30 olarak doldurtun.

Sani bey bende merak ettim 10-40 yağ koydular aracım 150 bin km de 5-30 a  mı çevirelim internetten de model yıl girdikten sonra 5-30 öneriliyor..

Yorum bağlantısı
Ozan Dural
52 dakika önce, Barış Özarslan yazdı:

Sani bey bende merak ettim 10-40 yağ koydular aracım 150 bin km de 5-30 a  mı çevirelim internetten de model yıl girdikten sonra 5-30 öneriliyor..

Genelde özellikle  yağ yakma huyu olabilen eski araçlara zamanla daha viskoz yağları önerirler.  o da tabi daha fazla vuruntu ve motor sesine neden olur dolaylı yoldan.  Sani beyin tecrübesiyle beraber görüşlerini alalım ama, daha önce denediği bir durumsa biz da deneybiliriz en azından orjinal numara yağ koymayı.

Yorum bağlantısı
Zeki Vaizoğlu

İyi Günler. :)

 

Hala sorununuzu gideremediyseniz eger ;

 

Benimde 97 model bir ka'm var. Rolantı sorunu ve durduktan sonra tekleme sorunu bendede vardı. Hatta dururken debraj fren hafif gaza dokunmassam tekleyıp stop edıyordu. Bunu debraj balatamı degıstıgımde gectıgını farkettım. Ustanıza sorun derım.:)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 saat önce, Barış Özarslan yazdı:

Sani bey bende merak ettim 10-40 yağ koydular aracım 150 bin km de 5-30 a  mı çevirelim internetten de model yıl girdikten sonra 5-30 öneriliyor..

Motor daha ömrünün baharında. 5-30'a devam.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Sinan Bayrakcıoğlu

Merhabalar;

Ufak bir güncelleme yapmak istedim.

Aracımın buji kablolarını değiştirdim ve MAF sensörünü kontak speyi ile temizledim tekleme stop etme ortadan kalktı. Ama çekiş hala çok kötüydü.

 

Ustama gittim sübap ayarları tekrar yapıldı. Aracın MAF sensörünün soketini çıkarınca çekişi düzeliyor, takınca eski haline dönüyor. Usta sensörsüzken iyi ise sensörün değişmesi gerektiğini söyledi. 

 

Şimdilik gelişmeler bu kadar sanırım sensör değişecek.

 

Ayrıca OBD ile bağlanınca tek değişik arıza oksijen sensörü yüksek voltaj uyarısıydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gurur Aytekin

Hocam maf sıkıntılıylen oksijen sensörüde arıza veriyor sanırım bendede aynısı olmuştu. Oksijen sensörü arıza vermişti değiştirdim vermeye devam etti. Maf'ı değiştirdim arıza da otomatik geçti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Erhan Torun

Merhaba,

emme manifod'u patlamış. Nerden bulabilirim. Yardımcı olurmusunuz. Yada elinde fazladan olan varmı. Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Musa Değerli

Benzinli araçlarda katalitik temizlenmiyor demişlerdi bana .Birileri de temizlenir demişti.Hangisini dövmek lazım :) Bilen biri yardımcı olabilirmi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 dakika önce, Musa Değerli yazdı:

Benzinli araçlarda katalitik temizlenmiyor demişlerdi bana .Birileri de temizlenir demişti.Hangisini dövmek lazım :) Bilen biri yardımcı olabilirmi?

Katalitik temizleniyor ama başarılı olamıyor. Genelde boşaltılıyor ya da universal konuluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Musa Değerli
10 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Katalitik temizleniyor ama başarılı olamıyor. Genelde boşaltılıyor ya da universal konuluyor.

Yalnız katalitik denen arkadaşın bu kadar pahalı olduğunu bilmiyordum:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...