İçeriğe Yönlendir

Caddy - Hani DSG Sorun Çıkarıyordu?


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Tahir İlter
Şimdi, Ersen Tapan yazdı:

deneyelimmi :crazy:

Dün yeniledim kaskoyu seve seve :nargile:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Şimdi, Mert Yeldan yazdı:

 

Dile getirin o zaman diğer markalar için de aynı şeyleri, destekleyeceğim.

Açın konuyu getireyim. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bi yerden bozuk bitane DSG şanzıman bulup alacam. Kurcalaması saatlik 500 lira dicem vallaha meraktan söken çıkar. 

 

hobi amaçlı tamir atölyesi stres atmalık iş yaparmı acaba 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Açın konuyu getireyim. 

 

Hocam ben kullanmadığım şey hakkında konu açacak kadar fikir sahibi değilim. Öyle çeşitli forumlardan gördüğüm duyduğum, yok emmim kullandı yok kaynımın kaynının başına geldi diye açılan şeylerden fikir edinipte yazmam bir şey.

 Kullandığım markalar için ise (Vw, Skoda, Seat, Ford, Honda) konuları zamanında açtım. Eksiklikleri kusurlarını dile getirdim. Karşılaştığım olursa da saklamam dile getirmeye devam ederim.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bu konuda da honda, renö, bmw, konuşmak uygun olmayacağına göre başka konularda görüşmek üzere.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
13 saat önce, Osman Ünal yazdı:

Desene siz bu davayı kazanamayacaksınız :D,  autohold u kendiniz devreden çıkartmadığınız sürece devrede kalıyor. Araç durduğu anda devreye giriyor freni bıraksanızda kavrama başlamıyor, tekrar gaz pedalına dokunmadığınız sürece devreden çıkmıyor,.

 

 

dava meraklısı değiliz canııım :) madem sistem var o zaman sorunda yok, dediğimi yapıyorsa dayanması lazım bu durumda.... afferim ilk anda yapmaları gereken şeyi öğrenmişler demekki, daha en baştan benim bile bildiğim şeyi yalnız :D

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Şimdi, Ali Gök yazdı:

bi yerden bozuk bitane DSG şanzıman bulup alacam. Kurcalaması saatlik 500 lira dicem vallaha meraktan söken çıkar. 

 

hobi amaçlı tamir atölyesi stres atmalık iş yaparmı acaba 

 

Bakımını kendin yap tarzı olabilir, öyle bir yer olsa ben giderim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Şimdi, Nihat Palolu yazdı:

 

Bakımını kendin yap tarzı olabilir, öyle bir yer olsa ben giderim :)

 

Bir ara detay yapmak için garaj kiralayalım muhabbeti olmuştu, tutmamıştı.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Şimdi, Nihat Palolu yazdı:

 

Bakımını kendin yap tarzı olabilir, öyle bir yer olsa ben giderim :)

Ben de giderim. Evin yakınında bir benzinlikte kanal var. Aracı yanaştır, yağı boşalt ve değiştir yapılabilir yer. Ama alet edevat lazım. 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Şimdi, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Bir ara detay yapmak için garaj kiralayalım muhabbeti olmuştu, tutmamıştı.

 

Pasta cila işleri evin önünde yapılır da bakım olmuyor.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Şimdi, Nihat Palolu yazdı:

 

Pasta cila işleri evin önünde yapılır da bakım olmuyor.

 

Aaaa,nasıl da aşağıladın abi, hem de karcher bayisi :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Ben de giderim. Evin yakınında bir benzinlikte kanal var. Aracı yanaştır, yağı boşalt ve değiştir yapılabilir yer. Ama alet edevat lazım. 

 

Dükkan olacak, içinde lift, takım taklavat, dükkan sahibi gelip tepene dikilmeyecek ama :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Şimdi, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Aaaa,nasıl da aşağıladın abi, hem de karcher bayisi :D

 

Bu işler ben geçmiş herhalde, eskiden 3 günde bir araba yıkarken şimdi 3 ay falan :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ben kendim yapıyorum bakımı :) Yağı, filtreleri, ve hatta şarj kayışını dahi değiştirebiliyorum.

En son mazot filtresini değiştirirken hava yapmıştı, 2 saat uğraştık tabi çalıştırmak için :)

Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin
Audi le mutitronic sanzıman diyorlar farklı sanzıman onlar dsg degıl onlar bıdlıgım kadar
https://www.audi.com.tr/tr/web/tr/modeller/layer/teknoloji/7-ileri-s-tronic.html
Bu linki inceletseniz orada 3 adet Audi Şanzımanı göreceksiniz.

1. Stronic
2. Multitronic
3. Tiptronic

Genel olarak bunlar dsg den pek farklı degiller sadece Detay farkı var mesela performans isterseniz S tronic, hayır konfor isterim derseniz Multitronic gibi,
Linkde 3 şanzımaninda acıklayacı linkleri var.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şimdi, Hayrettin Gücin yazdı:


3. Tiptronic
 

 

Bu tiptronik ne... 

q7 lerde bu varmış. ?

Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin
 
Bu tiptronik ne... 
q7 lerde bu varmış. ?
Mehmet bey dicem de valla zor geliyo müsadenizle bende emmi deyiverem gare heee... [emoji5]

Emmi verdigim linkte aşagıya inersenjz orada 3 sanzimanda var tıklayınca gerekli bilgiyi veriyor. Audi nin sayfasıdır burası
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Şimdi, Hayrettin Gücin yazdı:

Mehmet bey dicem de 

 

Kafana göre abi.. 

Mehmet de uygun benim için sakıncası yok :)

 

O linkte sadece iki şanzıman görebiliyorum ben :unsure2:  7 ileri ve 6 ileri.. 

Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin
  Kafana göre abi..  Mehmet de uygun benim için sakıncası yok [emoji4]   O linkte sadece iki şanzıman görebiliyorum ben default_unsure2.gif  7 ileri ve 6 ileri.. 

 

 

 

 

tiptronic[emoji768] Bu otomatik vites kutusu öyle rahattır ki sizin vites değiştirmenize dahi izin verir. Hangi Audi modeli olduğuna bağlı olarak, vites sayısı sekizi bulan tiptronic sayesinde tüm vites değişimleri, güç akışında sadece çok küçük bir kesintiyle gerçekleştirilir. 00:00|00:00

 

Play

 

tiptronic[emoji768], her an kendiliğinden vites değişimlerine izin veren, dişli donanımlı bir otomatik şanzımandır.

 

Dinamik Vites Değiştirme Programı (DSP), sürücünün bireysel sürüş tarzına uyarlanır ve ideal değiştirme noktasını bağımsız bir şekilde tespit eder. İkinci bir vites kolu yuvasında (tiptronic modu) tiptronic aynı zamanda otomatik moddayken sürücünün manuel müdahalede bulunmasına olanak verir. Bu da örneğin motor freninin etkisini artırmak amacıyla veya belirgin ölçüde sportif bir sürüş tarzı için bir dağ yolunun virajlı kesimlerinde vites küçültülmesine izin verir. Daha geç değiştirme noktalarıyla ek spor program, otomatik modda daha sportif bir sürüş tarzına izin verir. Tüm vites değişimleri son derece yumuşak ve hızlı şekilde gerçekleştirilir. Bu da sürüş dinamiklerini geliştirir.

 

Sürüş teknolojileri

 

 

S tronic[emoji768]

 

tiptronic[emoji768]

 

multitronic[emoji768]

 

Multitronic: 

Sürekli değişken multitronic otomatik şanzıman, otomatiğin üstün sürüş konforunu ekonomi ile birleştirir.

 

Sürücü, arzu ederse manuel müdahalede bulunabilir. Versiyona bağlı olarak sekiz kadar benzeşik vites kullanılabilir. Otomatik modda, dinamik kontrol programı (DCP) yüke dayanarak sürücü ve sürüş durumu için ideal şanzıman oranını hesaplar. 

 

multitronic'in teknik temeli, iki değişken konik makara arasında işleyen, bir yağ banyosunda çalışan, güç aktarıcı, çelik bağlantı plakalı bir zincirdir Bu da neredeyse sınırsız sayıda vites oranına izin verir. Uyarlanabilir eşleme kontrolü, multitronic'i düzenleyerek daima ideal motor devrinin kullanılmasını sağlar. Böylece alışılmış otomatik şanzımanlarla karşılaştırıldığında daha sarsıntısız bir hızlanma elde edilir. İdeal çalışma noktasına yakın bu kontrol nedeniyle yakıt tüketimi bazı durumlarda manuel vites kutusuyla olduğundan daha düşüktür.

 

multitronic'in teknik temeli, iki değişken konik makara arasında işleyen, bir yağ banyosunda çalışan, güç aktarıcı, çelik bağlantı plakalı bir zincirdir Bu da neredeyse sınırsız sayıda vites oranına izin verir. Uyarlanabilir eşleme kontrolü, multitronic'i düzenleyerek daima ideal motor devrinin kullanılmasını sağlar. Böylece alışılmış otomatik şanzımanlarla karşılaştırıldığında daha sarsıntısız bir hızlanma elde edilir. İdeal çalışma noktasına yakın bu kontrol nedeniyle yakıt tüketimi bazı durumlarda manuel vites kutusuyla olduğundan daha düşüktür.

 

 

 Bu üçünden birinde sanıyorum tiptronicde 8 vites de var

 

 Milliyetin haberi;

 

 Audi, yeni modelinde “8 ileri” tiptronic şanzıman seçeneği de kullanacak. 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sağol abim. 

Peki Bu tiptronik stroniğin bir gelişmişi mi ? 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Sağol abim. 

Peki Bu tiptronik stroniğin bir gelişmişi mi ? 

 

Tiptronic, dsg çıkmadan önce kullanılan tork konvertörlü klasik şanzımana verilen isim. 2010 lara gelmeden kullanımdan kalktı. Şimdilerde yaniden bazı modellerde kullanımına başlanıyor. Stronik çift kavramanın audideki adı.Multitronik bildiğimiz cvt şanzıman. Ford focus yeni kasada powershift kullanımından vazgeçip tork konvertörlü 8 ileriye geçmiş.Volvo zaten çift kavramayı bıraktı aisin ile çalışmaya başladı.Kısacası kimin ne yaptığı hangisinin daha iyi olduğu belli değil.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Çift kavramalar iyi hoş ama görünen o ki insanların sorunsuzluk ihtiyacını karşılayamayacak gibi görünüyor. 

O yüzden tekrar tork konvertöre dönüş var.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çift kavramalar iyi hoş ama görünen o ki insanların sorunsuzluk ihtiyacını karşılayamayacak gibi görünüyor. 
O yüzden tekrar tork konvertöre dönüş var.
Mazda bu konuda biraz ileride. Cx3 otomatik şanzıman içinde çift türbin var. 1 2 ve 3. vitesleri 2000 devirden sonra kilitleyen, 4 5 ve 6. vitesi ise direk manuel mantığı ile çalıştıran şanzıman kullanıyor. Vites düşüş hızı dsg'den hızlı değişik bir sistem.
Yorum bağlantısı
Cem Işık
23 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
Bir saat önce, Mustafa Arıkan yazdı:
Çift kavramalar iyi hoş ama görünen o ki insanların sorunsuzluk ihtiyacını karşılayamayacak gibi görünüyor. 
O yüzden tekrar tork konvertöre dönüş var.

Mazda bu konuda biraz ileride. Cx3 otomatik şanzıman içinde çift türbin var. 1 2 ve 3. vitesleri 2000 devirden sonra kilitleyen, 4 5 ve 6. vitesi ise direk manuel mantığı ile çalıştıran şanzıman kullanıyor. Vites düşüş hızı dsg'den hızlı değişik bir sistem.

Orantısız oldu bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

mazda nie böyle geliştirmeler yapıyorki 10 tane araba satıyor zaten söyleyin boşa uğraşmasınlar yahu  :D 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...