İçeriğe Yönlendir

Caddy - Hani DSG Sorun Çıkarıyordu?


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Mert Yeldan
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Dsg fiyatını iki kere alıyor. Passat 25 bin lira civarı fark var. Aynı fark almanya listesinde var mı? 

 

Almanya da ÖTV var mı?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Şimdi, Servet Aydın yazdı:

Ülkemizde hangi marka ww'nin yapmadığını yapıyor? 

Aynısını yapan her markaya aynısını yaparım, yapalım. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Şimdi, Mert Yeldan yazdı:

 

Almanya da ÖTV var mı?

Dsg farkı ötv mi? Aynı motor, aynı donanım da kaç euro dsg farkı var?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Dsg farkı ötv mi? Aynı motor, aynı donanım da kaç euro dsg farkı var?

 

Bir bayiye gidin, o saydığınız donanımda ve motor seçeneğindeki araçlar ülkeye kaç liradan giriyor ve hangi oranlarda ötv uygulanıyor detaylıca açıklasınlar. Benim ikna için enerjim yok açıkçası.

 

Bu ülkede ortadan ikiye bükülen araba sattılar, dsg - vw - emisyon skandalı kadar konuşulmadı :D Konuşulmamalı değil tabiki ama düşmanlık artık sizdeki de. Hadi markayı geçtim de kullanan adamdan ne isteniyor onu anlamıyorum :D

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Şu an bayiye falan gidemem ayrıca hiç bir bayinin açıklayamacağı şeyler bunlar. Ötv hesaplamasını biliyorum. Talebe göre fiyat çekilmesini de biliyorum. 

Mesela bu bayiler almanyada

 

a6, 2.0 tdi dsg 48 bin euro

a6, 2.0 tfsi dsg 50 bin euro

 

iken Türkiye'de

 

a6, 2.0 tdi dsg 93 bin euro

a6, 2.0 tfsi dsg 75 bin euro

 

olmasını nasıl açıklayacaklar?

 

Marka fanatikliği yada düşmanlığı yapanlar olabilir. Ben bu ikisinden de değilim. Firmaların ülkeme bakış açısını yazıyorum. Kim yapıyorsa da aynı fikirdeyim.

VW arabasına laf etmiyorum. 

Ülkeye yatırım yapmıyor diyorum, 

Bizi 2. sınıf görüp, çantada keklik görüp 10 garanti verdiği dsg'ye bizde vermiyor diyorum. Yıllarca 18-20 bin lira masraf denilip 5-6 bin liraya ikna edilenlerin parasına yazık değil mi diyorum. (Dsg arızalı olmasa 10 yıl garanti vermezdi.) (Burdan dsg kötü yorumu çıkarmayın. Dsg güzel bir şanzıman ama bazı serileri sorunlu. 2014'te mineral yağa geçiş ve mekatronikte yapılan bazı değişimlerle sorun çok azaldı deniyor.)

 

İyiye iyi diyelim, kötüye kötü.

Forda binen fordu savunmasın, en çok o eleştirsin.

Vw'e binen kimse en çok o eleştirsin. 

 

Ama yok. Herkes bindiği aracı savunuyor. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Şimdi şunu da belirtelim. Golf ve Passat örneği verilmiş. Her aynı motora aynı ya da aynı içerikli, malzemeden üretilen şanzıman kullanılmayabilir. Golf 1000 kg Passat 1300 kg atıyorum. Golfün tork dayanımı ile Passat ın tork dayanımı haliyle aynı olmayacaktır. Doğal olarak şanzımanı da değişkenlik göstererek fazla bir miktar çıkabilir.

 

Bugatti miydi 40 bin euroluk DSG kullanan hatırlayamadım şu an :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Şimdi, Metin Akbal yazdı:

Şimdi şunu da belirtelim. Golf ve Passat örneği verilmiş. Her aynı motora aynı ya da aynı içerikli, malzemeden üretilen şanzıman kullanılmayabilir. Golf 1000 kg Passat 1300 kg atıyorum. Golfün tork dayanımı ile Passat ın tork dayanımı haliyle aynı olmayacaktır. Doğal olarak şanzımanı da değişkenlik göstererek fazla bir miktar çıkabilir.

 

Bugatti miydi 40 bin euroluk DSG kullanan hatırlayamadım şu an :)

Golf manuel ve dsg fiyat farkı kendi içinde ve passat manuel ve dsg fiyat farkı kendi içinde. Her iki model için de motorları ve donanımları model bazında aynı. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Şu an bayiye falan gidemem ayrıca hiç bir bayinin açıklayamacağı şeyler bunlar. Ötv hesaplamasını biliyorum. Talebe göre fiyat çekilmesini de biliyorum. 

Mesela bu bayiler almanyada

 

a6, 2.0 tdi dsg 48 bin euro

a6, 2.0 tfsi dsg 50 bin euro

 

iken Türkiye'de

 

a6, 2.0 tdi dsg 93 bin euro

a6, 2.0 tfsi dsg 75 bin euro

 

olmasını nasıl açıklayacaklar?

 

Marka fanatikliği yada düşmanlığı yapanlar olabilir. Ben bu ikisinden de değilim. Firmaların ülkeme bakış açısını yazıyorum. Kim yapıyorsa da aynı fikirdeyim.

VW arabasına laf etmiyorum. 

Ülkeye yatırım yapmıyor diyorum, 

Bizi 2. sınıf görüp, çantada keklik görüp 10 garanti verdiği dsg'ye bizde vermiyor diyorum. Yıllarca 18-20 bin lira masraf denilip 5-6 bin liraya ikna edilenlerin parasına yazık değil mi diyorum. (Dsg arızalı olmasa 10 yıl garanti vermezdi.) (Burdan dsg kötü yorumu çıkarmayın. Dsg güzel bir şanzıman ama bazı serileri sorunlu. 2014'te mineral yağa geçiş ve mekatronikte yapılan bazı değişimlerle sorun çok azaldı deniyor.)

 

İyiye iyi diyelim, kötüye kötü.

Forda binen fordu savunmasın, en çok o eleştirsin.

Vw'e binen kimse en çok o eleştirsin. 

 

Ama yok. Herkes bindiği aracı savunuyor. 

 

İyiye iyi kötüye kötü diyorum zaten. Açık açık da yazıyorum kimin iyi kimin kötü olduğu. Ülkeye bakış açısı beni ilgilendirmez. Madem o kadar kötüler niye ithalatına izin veriliyor? Suyundan en ağır sanayi malzemesine kadar ithal ediyoruz. Etmeyelim hadi devlet koysun kota?

Fransız araçlarını boykot ediyor musunuz ya da bindiğiniz Ford mesela yarı alman yarı amerika. Hani bakış açısı kötüydü niye tercih ettiniz?

Ülkeye yatırım yapmıyor diyorsunuz da daha öncede yazmıştım. Yapacaklardı yaptırmadılar. Meksikaya kaçtı. Yatırım yapmasını tercih ederim ama yapmak gibi bir zorunlulukları yok.

Aynı kaygıları Nissan, Opel, Mercedes, Bmw, Citroen, Peugeot vb markalar içinde yaparsanız o zaman en azından ben söyleminizi kendi adıma samimi bulurum.

Kimse kimseyi 2. sınıf görmüyor. Herkes değerini kendi belirler. Bizim toplumumuz hal ve hareketler ile keşke 2. sınıf bile olabilse. Alman gümrükleri türk gümrüğünden senede tek tük gümrük geçişleri ile ilgili bilgi istenirken bizim gümrüklerimiz her gün müzekkere yazıyor konsolosluk aracılığı ile. Bu da her şeyin aslında izahı. Hiç bir şeyi düzgün yapmıyoruz, kolaya kaçıyoruz kısa yolu tercih ediyoruz. Keşke 2. sınıf olabilesek.

Golf ile Passat idi kıyas, a6 oldu. :)

Ayrıca, Golf'ün ham fiyatının ötv vergilendirme dilimi ile passatın ham fiyatının ötv vergilendirme dilimi aynı değil. Bunu söylüyorum ama ısrarla :)

Bazı donanımları aracı aldıktan sonra ekletmek fiyat olarak çok avantajlı mesela, kendi aracım için hız sabitleme. Servis 230 liraya satıyor ilgili parçayı, aracı alırken ekletseniz parça fiyatının üstüne %50-60 ötv biniyor.

Dsg'ye başka yerde 10 sene garanti verebilir. Arızalı da olabilir. Bu ülkedeki kullanım ortamı kalitesi ile de alakalı olabilir. Ben burada 15 bin kilometrede bir götürüyorum bakıma, alman 20 bin kilometrede bir. 

 

Çok savunuyor durumuna düşürülüyorum ama söylemekten de çekinmiyorum. Para verdim kullanıyorum. Kimsenin eleştirmeye hakkı yok. Arızalı mı? Mahkeme karar verir gerekirse toplatır. Fahiş fiyat uygulaması mı var ikinci eli değerli mi, parası olan alır kardeşim. Benim şartıma uydu aldım. Yedek parçası mı pahalı ucuz olanı tercih eder. Bana stop lambasına 290 lira vermek dokunmuyor. Triger değişimini 600 liraya yaptırmak dokunmuyor.

Neyse, fazla yazdım işim var. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

DSG kelimesi müthiş popüler yahu seven sevmeyen duydumu bi girim yazim diyor maşallah :D:D 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ne oldu yaa.. konu cvt'den bir anda dsg'ye dönmüş tekrar.. :D

Şaka tabi ki.. 

Konumuz Dsg

Kullandım defalarca.. test ettim.. Evet bozmadım.. Ancak bozanlarla konuştum.. 

Bozulana kadar süper bir şanzıman. imkanım olursa, denk gelirse alırım ben. kaygı duymuyorum.. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
DSG kelimesi müthiş popüler yahu seven sevmeyen duydumu bi girim yazim diyor maşallah [emoji3][emoji3] 
 
 
Dedikodu Sevenler Gelsin
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Size hiç bir zaman niye aldınız demedim. Alanın kendi kararıdır, beni ilgilendirmez. Ben o zaman ford aldım, şimdi x marka alırım ama kaygım ve eleştirim her marka için aynı. Ford için de aynı. 

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Vag ve dsg konuları çok fazla sıkıcı olmaya başladı. Üstelik yazılardaki kelimelerin seviyesi tartışılır hale gelmiş...

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı:

Ne oldu yaa.. konu cvt'den bir anda dsg'ye dönmüş tekrar.. :D

Şaka tabi ki.. 

Konumuz Dsg

Kullandım defalarca.. test ettim.. Evet bozmadım.. Ancak bozanlarla konuştum.. 

Bozulana kadar süper bir şanzıman. imkanım olursa, denk gelirse alırım ben. kaygı duymuyorum.. 

 

 

Ben de alırım ama bozulmasından kaygı duyduğum serisi var. Alırken arıza durumunda ne yapacağımla ilgili kendimi sağlama alırım. Hatta vw almak şu an benim için çok iyi bir seçenek. Kayseri ÖZSA'dan ayrılma 3 usta ve 1 müdürün açtığı bir yer var. Ustalardan birisi bacanağım. Şimdi yaptığım gibi derdimi bacanağa liste halinde yazar torpidoya koyarım. Ertesi gün de aracımı alırım. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Şimdi, Ali Gök yazdı:

DSG kelimesi müthiş popüler yahu seven sevmeyen duydumu bi girim yazim diyor maşallah :D:D 

 

 

 

Odak noktası, DSG :) Cazibe merkezi :D:D

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Benim arabada hala 1 tane airbag var ya. Sizi gördükçe mutluyum :p

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Şimdi, M.Fatih Yüce yazdı:

Vag ve dsg konuları çok fazla sıkıcı olmaya başladı.

 

Aynen, gitgide sıkıcı hale gelmeye başladı. Don lastiği gibi çekiyorda çekiyor millet.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Şimdi, Tahir İlter yazdı:

Benim arabada hala 1 tane airbag var ya. Sizi gördükçe mutluyum :p

Çalışıyormu ? :p

Yorum bağlantısı
Tahir İlter
Şimdi, Ersen Tapan yazdı:

Çalışıyormu ? :p

10 numara hemde :) Çağlar abi sağ olsun :friends:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Şimdi, Mahmut Yıldız yazdı:

Size hiç bir zaman niye aldınız demedim. Alanın kendi kararıdır, beni ilgilendirmez. Ben o zaman ford aldım, şimdi x marka alırım ama kaygım ve eleştirim her marka için aynı. Ford için de aynı. 

 

Dile getirin o zaman diğer markalar için de aynı şeyleri, destekleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Şimdi, Tahir İlter yazdı:

10 numara hemde :) Çağlar abi sağ olsun :friends:

deneyelimmi :crazy:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...