İçeriğe Yönlendir

Caddy - Hani DSG Sorun Çıkarıyordu?


Bülent Tarakçı

Recommended Posts

Bülent Tarakçı

Bu hafta sonu yakın bir aile dostumuzu ziyaret için Ulubey ilçemize gittim. Kendisinin 2016 model 56 000 km'de Dsg'li Caddysi var. Hiç sorun çıkarmamış. Hiç bir zamanda kararsızlık, şanzımandan ses vs. gelmemiş. Evinin olduğu yer rampa bir yerde. Bizim buralar hep inişli çıkışlıdır. Ve sahil kesimi hariç sürate müsait değildir. Bir de aracı kullanırken hiç özenmez. Yollar zaten yarı kaplama yarı stabilize.  Dsg şanzımanın sorunlu olduğu biraz abartı mı? Yoksa bizim dostumuz şanslı mı?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Sorunlar genelde istisnalar harici kullanıcıda oluyor. Otomatik vites araç usulüne uygun kullanılır ise sıkıntı çıkartmaz. 

Ayrıca 56.000 km 2 yaş çokda fazla sayılmaz. 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bir mekantronik hatası yakındır. vw mutlaka bir değişim istetiyor.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Fatih abinin dizel cvt c maxi de sorun çıkarmadı ama yüzlercesi çıkardı. Genel görüşün "dsg sorunlu eyvallah ama kaça hallediliyor" a doğru gittiğini düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

1 araba örnek teşkil etmez . nasıl bir duyum aldınız dsg ile ilgili bilmiyorumda 20 30 binde şanzıman açtırmıyor yani :D  çok keyifli şanzıman

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Sanki DSG sorunlu diyenler yalan söylüyor, iftira atıyor... Konu başlığı çok irite edici.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

2014 öncesi DSG kuru tip çalışırdı, mekatronik sorunları olurdu. 2014'ten sonra DSG sorunlu lafı şehir efsanesi oldu bir kaç olay dışında...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hangi Dsg gibi okumuşum başlığı, meğerse hani imiş.. 

Dsg bozuluyor.. 

Ancak, Caddy gibi bir araçta yağlı tip yada daha sağlam bir tip dsg kullanılmış olma ihtimali yüksek.

Dsg 110 beygir 300 nm tork bir araçta bozulabilirken.  450 beygir RS te bozulmayabiliyor. Bu sebeple golfte bozulan dsg, Caddy'de bozulmaz ise şaşırmam.. 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Birisi sorun çıkarmadı diye hepsi sorun çıkarmacak gibi bi kanı bence yanlış. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Kim demiş bozuluyor diye, siz de alın bir tane. Korkmadan kullanın. Isınırsa ve uyarı verirse de kenara çeker soğumasını beklersiniz. Başka sıkıntısı olmaz.:yes:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sakınan göze çöp batar, özensiz kullanmaya devam. Düz vites olanlarda şanzıman çatlatıyordu, her an her şey olabilir yani..

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Ben de 5000 km oldu dsg kullanıyorum. Anladığım kadarıyla tek sıkıntısı tümseklerden geçmek..

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bilmediğimden soruyorum, manuel şanzımanda balata bitiyor rulman bozuluyor baskı değişiyor debriyaj merkezi bozuluyor.

Dsg bozuluyor diye kabul edersek, bozulması manuel şanzımanın arızalanan veya aşınan parçalarına denk geliyor diyebilir miyiz ?

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Ben bir ortamda benim Punto hiç sorun çıkarmadı, beni yolda bırakmadı dedim. 2 saat sonra arabama bindiğimde akünün birden gittiğini gördüm. Aynı şekilde arkadaşım benim araç Golf taş gibi dedi. Ertesi sabah da onun araba bozuldu ve çalışmadı...

 

Umarım DSG sıkıntı çıkarmaz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Allah ın takdiri niye canınızı sıkıyorsunuz :)

 

4 kere garantiden DSG kavraması değişen arkadaşım var Golf VII uzatılmış garanti. 14 bin km de kavraması değişen A3 ü olan arkadaşım var :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bilmediğimden soruyorum, manuel şanzımanda balata bitiyor rulman bozuluyor baskı değişiyor debriyaj merkezi bozuluyor.
Dsg bozuluyor diye kabul edersek, bozulması manuel şanzımanın arızalanan veya aşınan parçalarına denk geliyor diyebilir miyiz ?
Ortalama 200.k gidiyor manuel vites baskı balatası. Maliyet olarak daima ekonomik
Allah ın takdiri niye canınızı sıkıyorsunuz [emoji4]
 
4 kere garantiden DSG kavraması değişen arkadaşım var Golf VII uzatılmış garanti. 14 bin km de kavraması değişen A3 ü olan arkadaşım var [emoji4]
5 km gidip bozulan var ancak rekor bende. Sadece 20 metre gidip aksı koptu kangoo'nun sıfır iken :)
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
18 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ortalama 200.k gidiyor manuel vites baskı balatası. Maliyet olarak daima ekonomik 5 km gidip bozulan var ancak rekor bende. Sadece 20 metre gidip aksı koptu kangoo'nun sıfır iken :)

 

Allah ın takdiri işte :)

 

Benim Opel sıfır alındı yılı dolmadan uzun yola çıktım memlekete geliyorum. Servo ve AFL arıza ışığı yaktı. İşin garibi her iki donanımda benim aracımda yok :D Servisi aradım böyle böyle. Rize den Trabzona kadar çekici ile garanti kapsamında geldi. Birşey çıkmadı. Rize den Trabzona yakıt ödememiş oldum :D Hatta bana dediler ki arabaya sabah bakılacak dedim yapmayın etmeyin düğüne yetişecem bebek var nerde kalırım. Beyfendi masraflarınız tarafımızdan karşılanacak ama aracınıza malesef sabah bakabilirler dedi genel merkez. Servisteki görevli biz ustamızı çağırırız sıkıntı yok dedi genel merkeze. Şimdi düşünüyorum da keşke kabul edeymişim :D

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
35 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ortalama 200.k gidiyor manuel vites baskı balatası. Maliyet olarak daima ekonomik 5 km gidip bozulan var ancak rekor bende. Sadece 20 metre gidip aksı koptu kangoo'nun sıfır iken :)

 

Dsg nin içinde baskı balata yok mu ? Hem de çift çift ? :D

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
(düzenlendi)

Dün yakın arkadaşımın dizel dsg 2013 octaviası şanzıman arızası, araç hareket etmiyor diye servise çekildi. Servis min. 6 bin demiş masrafa, Almanya ile yazışıldı ve zar zor iyi niyet garantisi ile parçayı ücretsiz verecekler 300 tl işçilik ödeyecek ve mekatroniği değişecek. Servisin dediği bu sıkıntıyı 10 bin km de yaşayan da var 150 bin de yaşayan da. Kullanımın önemli olduğunu stop etmeden önce N'ye alınıp ağırlığın el frenine verilmesi gerektiğini ve özellikle sıkışık trafikte hareket ederken ayağı frenden yarım çekip arabayı hareket ettirmenin arıza sürecini hızlandırdığını iletmiş servis. 

bu arada aracı 91 bin km de. 

tarihinde Ali Ozan Yurtsever tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Minimum 2000 TL kavrama-mekatronik değişim ücreti ödediğiniz gün bu konuyu hatırlıycaksınız. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Dsg nin içinde baskı balata yok mu ? Hem de çift çift ? [emoji3]
İçini biliyorum, oranı yazdım cnm :)
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
53 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

 5 km gidip bozulan var ancak rekor bende. Sadece 20 metre gidip aksı koptu kangoo'nun sıfır iken :)

 

Şaşırdık mı.. Haayır tabi ki. :)

15 dakika önce, Ali Ozan Yurtsever yazdı:

Dün yakın arkadaşımın dizel dsg 2013 octaviası şanzıman arızası, araç hareket etmiyor diye servise çekildi. Servis min. 6 bin demiş masrafa, Almanya ile yazışıldı ve zar zor iyi niyet garantisi ile parçayı ücretsiz verecekler 300 tl işçilik ödeyecek ve mekatroniği değişecek.

 

Araç Vag ve servis bakımlı ise, manuelden ekonomik bu durumda :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Nihat Palolu yazdı:

Bilmediğimden soruyorum, manuel şanzımanda balata bitiyor rulman bozuluyor baskı değişiyor debriyaj merkezi bozuluyor.

Dsg bozuluyor diye kabul edersek, bozulması manuel şanzımanın arızalanan veya aşınan parçalarına denk geliyor diyebilir miyiz ?

 

Mondeoyu sattığımda, baskı balata volan değişmiştim.. 1700 lira harcamıştım. dolar o zaman 1,5 lira falandı heralde.. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...