Fatih Sarıkaya 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 Birazcık güçten kazanayım diye geçen yıl egryi iptal etmiştim.Şu meşhur kaçan beygirleri belki yakalarım umudu ile.Amma velakin bu hiçbir zaman gerçekleşmedi.Son 4 aydır aracımda rampa çıkarken motor arıza ışığı yanıyordu.Rampa çıkarken sabit,rampa bitince sönüyor ve motoru yüksek devire çıkardığımda anlık olarak meydana geliyordu.Motorumda hiçbir sıkıntı yok.Bundan emindim.Hatta üst kapak sökülüp devirdaim ve valfleride değiştirmiştim.Araçda sorun olduğunda onu giderenekadar aklımdan hiç çıkmaz.Pazar günü idi evdeydim.Aklıma egryi iptal ettiğim geldi.Belkide egrden dolayı yapıyordur.İndim aşşağı egr valfini tıkadığım contayı söktüm.Motoru çalıştırdım.Hiçbir sıkıntı yok.Egr valfi sağlam çalışıyor.Gelelim asıl meseleye.Ben arıza ışığı yandığı için egryi tekrar aktif etmiştim ama bana başka kazanımlarda sundu.Normalde en iyi yakıt tüketimim karma olarak 100 km de 5.9 oda 80 km hız ile 2 bin devirin üzerine çıkmamak kaydı ile zorda olsa mümkündü.Şuan hiç kasmadan 258 km ortalamada 5.2 litre yakıt tüketimine sahibim.Bunu 100km ortalama ile sabit tutmak istersem aracı kasmadan 4.6 lara geldim.Şaka değil gerçek.Bunun mümkün olabileceğini hayal bile edemezdim. Bu eski yakıt verisi Bu yeni verim Buda kurtulduğum arıza ışığı 1 Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 Bu EGR mevzusu ile ilgili oldukça forumda oldukça konu var. Kimisi faydalı buluyor, kimisi zararlı. Açıkçası ben de sistemi herhangi bir sebeple bozmama/değiştirmeme taraftarıyım. Makinanın tüm parçalarının bir görevi vardır sonuçta. Bu durum vida arttıran ustaya benziyor. Bunlara gerek yok nasıl olsa çalışıyor demek yanlış. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 (düzenlendi) egr nin tek olayı havaya nox gazını daha az salınmasını sağlamak, bunun yanında nox u az verirsin ama kurum artar, yakıt az artar verimde az düşer, bunlar net. bunlara gerek yok evet, motor için gerek yok, motora temiz oksijenli havamı vermek iyi yoksa az egzost gazı karışmış kirli havamı, peki neden egr denen aleti üretici koymuş, biz dahamı iyi biliyoruz? yoo öyle bir iddaa yok, neden koymuş ona bakın esas, mecburen koymuş istediğinden değil, tıpkı dpf denen dahada maliyetli dolaylı yoldan dünyayı dahada kirleten sistemde olduğu gibi... egr nin olayı havayı kirletmemek, bunun yanında bu aletin dolaylı verdiği zararlara bakansa yok, neyse.... senin araçta başka sıkıntı var kardeş, egr iptal edince yakıt artması falan olmaz, senin araç Opel, opel nazlıdır, fazla elektroniktir, bir yerini kaparsan başka şeyleride etkiler, sen sebebi egr de arama, sendeki durum egr iptaline arabanın uyum sağlamaması, egr nizi iptal etmeyin demen genel olmuş biraz.... iptal işi elbette herkesin kendi kararı, demek istediğim başka, ben olayı açıklamak istedim, mesela benim araçtada seneleeerdir iptal, motoru düzenli kontrol ederim, kompresyon normal, yakıt ilk aldığım yıl gibi hatta egr iptalinden sonra daha az yakıyor, hızlanma vs, herşey aynı, emme manifoltu temiz, yağ yakma sıfır, motor daha sağlıklı, egr açık olaydı bunlar kötüye gidecekti, aracın daha kötü olup tamir görmesi yeni parçalar alımı çıkanların imhası, yeni parça üretilerken dünyaya verilen zararlar ne oldu, dolaylı zarar dediklerim bunlar mesela, araç 190 bine geliyor bu arada, arızasız 12 sendedir saat gibi çalışması bunun yanında biraz nox gazı salmasımı dünyaya daha zararlı yoksa yazdığım dolaylı ve bir sürü etkenmi daha zararlı düşünün..... araba ne kadar az arıza yaparsa okadar dünyaya daha az zararlıdır. yani egr iptal etmeyin derken genel olarak yazmayalım 19 Mart 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 EGR, Soğuk motoru daha çabuk ısıtarak verimli yanma ısısına ulaşım sağlar, Kalorifer hattı suyunu ısıtarak soğuk havada yaşam alanına ısı transferini hızlandırır, Seyir esnasında düzensiz yanmayı engeller, Soğuk motorda vuruntu olmaması için egzos dönüşünden sıcak hava verir sisteme, Emisyon değerlerini düşürür, Doğru araç kullanımı ile egr araçta zarar oluşturmaz, bilakis yanmayan yakıtı takrar yakarak yakıtın düşmesini sağlar. 13 1 Yorum bağlantısı
Oğuz Özkeskin 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 EGR, Soğuk motoru daha çabuk ısıtarak verimli yanma ısısına ulaşım sağlar, Kalorifer hattı suyunu ısıtarak soğuk havada yaşam alanına ısı transferini hızlandırır, Seyir esnasında düzensiz yanmayı engeller, Soğuk motorda vuruntu olmaması için egzos dönüşünden sıcak hava verir sisteme, Emisyon değerlerini düşürür, Doğru araç kullanımı ile egr araçta zarar oluşturmaz, bilakis yanmayan yakıtı takrar yakarak yakıtın düşmesini sağlar.Egr konusunda bilgi sahibi değilim ama açıklamanıza göre yoğuşmalı kombiyi hatırlattınca 20 w bir armut ampul ışığı yaktı kafamda.. [emoji362] [emoji362][emoji2][emoji2][emoji4]Venus_V3_5580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 19 Mart 2018 Yazar Paylaş 19 Mart 2018 (düzenlendi) Ben sırf beygirden kazanayım diye iptal etmiştim.Birde şu var.Yanmamış gazları tekrar silindire gönderip bobinin fazlaca yorulmasına vesile olduğunuda googlda biryerlerde okumuştum.Lpg de dahada az yakıt tüketimime vesile olması ballı kaymak.Ben bunu yerim. Şuan bende hiçbir arıza ışığı yanmıyor.Egr yi bağladıktan sonra yanan arıza ışığıda söndü.Belki opellerde egr motorun tam performanslı çalışması için sisteme bağlı kalması gerekiyordur.Zannenersem 2004 den beri ople ecotec twinport motor kullanıyor.Şuan mulijet oldular orası ayrı.Bence çok ekonomik harika bir motor. Bizim cruze de egr yok.Oda ecotec motor.Çok ilginç.Mutlaka vardır ben görememişimdir.Ama heryeri aradım bulamamış olmam çok garip.İyi yere saklamışlar. Araçda egr sıkça sorun çıkarmıyorsa iptal etmemek gerekir. Bu egryi iptal etmeden önce googleda çok arama yaptım.Büyük çoğunluk egrnin iptal edilmesinden sonraki kazanımlarını anlatıyor.İptal edipte memnun kalmayan çok az.Ben egr ile mutluyum.Ortalama yakıt tüketimi 5 lerde gösterdiğinde çok keyifleniyorum.Her 1.4 motor bu verileri yakalayamaz. 19 Mart 2018 tarihinde Fatih Sarıkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 benim de egr iptal kendim yaptım zararı yok karı var bana emilen hava bölünmüyor daha verimli direk silindirlere basıyor. 1,9 tdi gecen hafta mersine gittim ortalama degerim Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 (düzenlendi) 2 saat önce, Servet Aydın yazdı: EGR, Soğuk motoru daha çabuk ısıtarak verimli yanma ısısına ulaşım sağlar, Kalorifer hattı suyunu ısıtarak soğuk havada yaşam alanına ısı transferini hızlandırır, Seyir esnasında düzensiz yanmayı engeller, Soğuk motorda vuruntu olmaması için egzos dönüşünden sıcak hava verir sisteme, Emisyon değerlerini düşürür, Doğru araç kullanımı ile egr araçta zarar oluşturmaz, bilakis yanmayan yakıtı takrar yakarak yakıtın düşmesini sağlar. yakıt tırt, o yüzden farketmez, soğuk motor ısınması olayı doğru, tabii orta anadolu ve doğuda, bizde 2 dk. ibre kıpırdar, kıprsayınca az seri kalk 90 yap anında fırın, neyse sayın king, aman aman faydası yok işte şu zımbırtının, zararı daha çok, kurum kesin oluşur, über uzmanda olsan araç kurumu yapıyor valla... yakıt hayatta düşmez, onu geç sen yanmamışı tekrar verdin tamam, ee oksijen az giren hava pis, yatar bu iş + - yi götürdüüü... hem turbonun bastığı havayı soğutup daha fazla hava tıkalım silindire diye interkul çabalarken sen araya kirli oksijensiz ve sıcak hava tıkıyorsun, olmaz bu iş gardaş. 19 Mart 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 (düzenlendi) 19 Mart 2018 tarihinde Erdem Dertsiz tarafından düzenlendi 8 2 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 1 saat önce, Erdem Dertsiz yazdı: Kardeş senin soyadına layık bir araç olmuş 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 9 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı: egr nin tek olayı havaya nox gazını daha az salınmasını sağlamak, bunun yanında nox u az verirsin ama kurum artar, yakıt az artar verimde az düşer, bunlar net. bunlara gerek yok evet, motor için gerek yok, motora temiz oksijenli havamı vermek iyi yoksa az egzost gazı karışmış kirli havamı, peki neden egr denen aleti üretici koymuş, biz dahamı iyi biliyoruz? yoo öyle bir iddaa yok, neden koymuş ona bakın esas, mecburen koymuş istediğinden değil, tıpkı dpf denen dahada maliyetli dolaylı yoldan dünyayı dahada kirleten sistemde olduğu gibi... egr nin olayı havayı kirletmemek, bunun yanında bu aletin dolaylı verdiği zararlara bakansa yok, neyse.... senin araçta başka sıkıntı var kardeş, egr iptal edince yakıt artması falan olmaz, senin araç Opel, opel nazlıdır, fazla elektroniktir, bir yerini kaparsan başka şeyleride etkiler, sen sebebi egr de arama, sendeki durum egr iptaline arabanın uyum sağlamaması, egr nizi iptal etmeyin demen genel olmuş biraz.... iptal işi elbette herkesin kendi kararı, demek istediğim başka, ben olayı açıklamak istedim, mesela benim araçtada seneleeerdir iptal, motoru düzenli kontrol ederim, kompresyon normal, yakıt ilk aldığım yıl gibi hatta egr iptalinden sonra daha az yakıyor, hızlanma vs, herşey aynı, emme manifoltu temiz, yağ yakma sıfır, motor daha sağlıklı, egr açık olaydı bunlar kötüye gidecekti, aracın daha kötü olup tamir görmesi yeni parçalar alımı çıkanların imhası, yeni parça üretilerken dünyaya verilen zararlar ne oldu, dolaylı zarar dediklerim bunlar mesela, araç 190 bine geliyor bu arada, arızasız 12 sendedir saat gibi çalışması bunun yanında biraz nox gazı salmasımı dünyaya daha zararlı yoksa yazdığım dolaylı ve bir sürü etkenmi daha zararlı düşünün..... araba ne kadar az arıza yaparsa okadar dünyaya daha az zararlıdır. yani egr iptal etmeyin derken genel olarak yazmayalım sizin arac dizel arkadasinki benzinli Yorum bağlantısı
Eyüp Kosif 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 Millet olarak bazı şeyleri farklı düşünüyoruz, VW in emisyon skandalı patladığında Amerika ve Avrupa da satışlar düşerken, şirket özellikle Amerika da zora girerken ülkemizde hala satış rekorları kırıyordu. Sorarsan kızarız çevreyi kirletiyorlar diye, ama biz de çok farklısını yapmıyoruz ne yazık ki. EGR NOx emisyonlarını azaltmak için çok önemli bir parça, ama birazcık az yakalım diye NOx emisyonunun insan sağlığı üzerindeki etkisini tamamen görmezden geliyoruz, sonrasında da aynı havayı soluyoruz. Küçük bir not olsun bu da, karbondioksit küresel olarak dünyayı etkilerken NOx lokal olarak etkiler, çünkü ağır gazdır. Yani uzun vadede direkt olarak kendimizi zehirliyoruz maalesef... Selamlar, Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Mart 2018 Paylaş 19 Mart 2018 (düzenlendi) 4 saat önce, Mustafa Cerci yazdı: sizin arac dizel arkadasinki benzinli biliyorum, egr iptaliyle dediği sıkıntılar normalde olmaz, dediğim gibi opel antikadır, egr yi iptal edince başka şeyler dengesizleşmiştir, normalde motora iyi gelmesi gerekir, onda tersi oluyor, iptal etmemesi doğru olmuş, doğru ama iptal etmemek faydalı diye değil, aracı sorun çıkarıyor adapte olamıyor diye.... 3 saat önce, Eyüp Kosif yazdı: Millet olarak bazı şeyleri farklı düşünüyoruz, VW in emisyon skandalı patladığında Amerika ve Avrupa da satışlar düşerken, şirket özellikle Amerika da zora girerken ülkemizde hala satış rekorları kırıyordu. Sorarsan kızarız çevreyi kirletiyorlar diye, ama biz de çok farklısını yapmıyoruz ne yazık ki. EGR NOx emisyonlarını azaltmak için çok önemli bir parça, ama birazcık az yakalım diye NOx emisyonunun insan sağlığı üzerindeki etkisini tamamen görmezden geliyoruz, sonrasında da aynı havayı soluyoruz. Küçük bir not olsun bu da, karbondioksit küresel olarak dünyayı etkilerken NOx lokal olarak etkiler, çünkü ağır gazdır. Yani uzun vadede direkt olarak kendimizi zehirliyoruz maalesef... Selamlar, kardeş, doğrusunda geniş düşünelim biraz, egr denen aleti üretirken havayı daha beter bozarsın hammadde harcarsın, oluşturduğu dertleri ve onların değişimi vs. de kat, nox üretmedin iyi güzel bu ne olaca, egr dpf falan bunlar bana göre havayı kirletmeyelim ayağına çıkarılmış şeyler, adamlar madem mecburuz bari bundanda para kazanalım demişler, dolaylı yolda daha zarar verir gezegene, bunu tamiri var atılan parçaların geri dönüşümü var, azıcık nox tan kaçtık 100 katı zarar verdik haberimiz yok, madem hava derdimiz o zaman fosil yakıtı bıraksınlar, bir anda olmaz tabii, işte böyle egr idi dpf idi hem iyi gözükelim hem para kazanalım sistemi işliyor ne yazıkki, bana göre hikaye, daha beter zarar veriyoruz ama görünen efendim nox azaldı... 19 Mart 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 20 Mart 2018 Yazar Paylaş 20 Mart 2018 Benim derdim yakıt tasarrufu.Egr takılı iken yakıttan iyi tararruf ediyorum.Arıza ışığımda artık yanmıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 Egr iyi bişeydir... Çevreyi korumalıyız. Gerekirse az fazla yaksın Sorunu çözmene de sevindim Fatih.. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 20 Mart 2018 Yazar Paylaş 20 Mart 2018 3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Egr iyi bişeydir... Çevreyi korumalıyız. Gerekirse az fazla yaksın Sorunu çözmene de sevindim Fatih.. Ne arıyordum ne buldum.Bende çok sevindim Mehmet abi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 3 saat önce, Mert Gulkokan yazdı: 1.6 dizele dönsene emmi Mantıklı bir önerin var mı ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 46 dakika önce, Mert Gulkokan yazdı: 1.6 dizel 130 luk ilk kasa var bir abimizde kaşkayi Alet çok güzel uzuyor 130'luk dizel bana yeter. Şanzıman ne var onlarda? Çekiş sistemi 4x4 yok galiba ? Mantıklı araba bulsam 2,0 motor saplantım yok. Gerektiğinde yürüsün yeter.. Normalde zaten hızlı gitmem.. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 1 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: 130'luk dizel bana yeter. Şanzıman ne var onlarda? Çekiş sistemi 4x4 yok galiba ? Mantıklı araba bulsam 2,0 motor saplantım yok. Gerektiğinde yürüsün yeter.. Normalde zaten hızlı gitmem.. 2013 modellerde düz vites 4x4 var olması lazım.1.6 dizel diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 1 dakika önce, Mert Gulkokan yazdı: Dediğin gibi 1.6 1.5 dizellerde 4x4 olmuyor Benim kasanın makyajlısı var şu an aklımda.. 2010-2011 1 dakika önce, Cavit Çırakoğlu yazdı: 2013 modellerde düz vites 4x4 var olması lazım.1.6 dizel diye hatırlıyorum. Düz vites almam artık Hocam.. Yani imkanım varken almam.. 1 Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Benim kasanın makyajlısı var şu an aklımda.. 2010-2011 Ne oldu quattro işi abi... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2018 Paylaş 20 Mart 2018 Ne oldu quattro işi abi...Quattro alamazsam tabi Hep çekmesi ilk tercihim Yorum bağlantısı
Recommended Posts