İçeriğe Yönlendir

2018 Dacia Duster


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
1 saat önce, Servet Aydın yazdı:
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
yok 6 sn. gizli silindir vardır belki emoji4.png
 

1.4 olanmış

1.5 yanlış olmasın...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Ali 330ci atmosferik olur mu?

 

OOooo  bumuydu, anca kurtarır :yes::good1:

arkadan itiş, güç, bmw yesssss....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
11 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ali

 

100Nm ve 4000 devir mi yoksa 50Nm 8000 devir mi daha hızlıdır?

50 Nm, 8000 devir daha hızlıdır. İşi yapan güçtür ve tork diye güç kavramı yoktur. Tork ve devrin sonucu güç vardır, arabayı götüren de yani iş yapan güçtür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Fizikten kaçla geçtik ;)

Fizikle aram hep iyi oldu, kimyayı da severdim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

Fizikle aram hep iyi oldu, kimyayı da severdim. 

Tamam 8000 neden hızlıdır açıklayalım o zaman.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
25 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Tamam 8000 neden hızlıdır açıklayalım o zaman.

İki motorda aynı araçta kullanıldığını düşünüyoruz. Aracın hızı tekerin devri * teker çevresi ile bulunur. Araç aynı olduğundan teker çevresi aynı olur ve geriye teker devri kalır. 

 

Teker devrini bulmak için de motor devri o anki vites oranı ile diferansiyel oranına bölünür ki vites ve diferansiyel oranları da aynı olduğu için 8000 devir çeviren motorda teker hızı, 4000 devir çevirenin iki katı olur. Yani 8000 devir çeviren motor 2 kat hızlı olur. 

 

İşin içine torku da katarsak bu iki motor bu durumdayken 100 Nm tork, 4000 rpm devir çeviren motor tekere 50 Nm, 8000 rpm devir çeviren motordan 2 kat daha kuvvet uygular. 

 

 

Yorum bağlantısı
Okan Tansel
40 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı:

İki motorda aynı araçta kullanıldığını düşünüyoruz. Aracın hızı tekerin devri * teker çevresi ile bulunur. Araç aynı olduğundan teker çevresi aynı olur ve geriye teker devri kalır. 

 

Teker devrini bulmak için de motor devri o anki vites oranı ile diferansiyel oranına bölünür ki vites ve diferansiyel oranları da aynı olduğu için 8000 devir çeviren motorda teker hızı, 4000 devir çevirenin iki katı olur. Yani 8000 devir çeviren motor 2 kat hızlı olur. 

 

İşin içine torku da katarsak bu iki motor bu durumdayken 100 Nm tork, 4000 rpm devir çeviren motor tekere 50 Nm, 8000 rpm devir çeviren motordan 2 kat daha kuvvet uygular. 

 

 

sonuç hangi motor ? 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

8000 rpm çeviren motor daha hızlıdır. Tek başına tork işe yaramaz.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Tork ağır taşıtlar için önemli.Bizim kullandığımız taşıtlarda devir ve güç daha iyi, turbo sayesinde zaten iyi kötü her araçta her ebat motorda yeterli tork bulunuyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Fatih Abi, her zaman önemli olan güçtür. Tork ve devir birleşerek güç olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
2 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

8000 rpm çeviren motor daha hızlıdır. Tek başına tork işe yaramaz.

 

Hocam bi zahmet et de tork beygirgücü formülünü buraya yaz. İkisi de aynıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ?
Şanzıman, hız 10km
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
1 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
55 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:
burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ?

Şanzıman, hız 10km

 

Anlamadım... O zaman..

 

Hız = Beygir

Güç = Tork

 

mu oluyor ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Mahmuttan hayır yok:

 

HP = K x TORK x DEVİR                        (K sabit sayı, hp, nm ya da lbft e göre)

 

detay isteyen:

 

http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/power_and_torque.htm

 

KW ve NM için:   Power (kW) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488

 

Belli bir devirdeki HP  yi burdan hesaplayabilirsiniz:

 

http://www.wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp

 

sonuç olarak sonuç HP de biter. başka şeye bakılmaz. 

Gaza basamayanlar tork fazla olan dizelleri çok gidiyor sanır.

araba bağırmadığı için.

Bir saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ?

 

yavaş gidiyor. şanzıman düzgün olursa mobiletle de çekersin bir haftada.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
29 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Mahmuttan hayır yok:

 

HP = K x TORK x DEVİR                        (K sabit sayı, hp, nm ya da lbft e göre)

 

detay isteyen:

 

http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/power_and_torque.htm

 

KW ve NM için:   Power (kW) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488

 

Belli bir devirdeki HP  yi burdan hesaplayabilirsiniz:

 

http://www.wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp

 

sonuç olarak sonuç HP de biter. başka şeye bakılmaz. 

Gaza basamayanlar tork fazla olan dizelleri çok gidiyor sanır.

araba bağırmadığı için.

 

yavaş gidiyor. şanzıman düzgün olursa mobiletle de çekersin bir haftada.

 

jeton biraz geç düştü ama anladım, dişli büyüklüğü 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
7 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

 

7 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı:

İki motorda aynı araçta kullanıldığını düşünüyoruz. Aracın hızı tekerin devri * teker çevresi ile bulunur. Araç aynı olduğundan teker çevresi aynı olur ve geriye teker devri kalır. 

 

Teker devrini bulmak için de motor devri o anki vites oranı ile diferansiyel oranına bölünür ki vites ve diferansiyel oranları da aynı olduğu için 8000 devir çeviren motorda teker hızı, 4000 devir çevirenin iki katı olur. Yani 8000 devir çeviren motor 2 kat hızlı olur. 

 

İşin içine torku da katarsak bu iki motor bu durumdayken 100 Nm tork, 4000 rpm devir çeviren motor tekere 50 Nm, 8000 rpm devir çeviren motordan 2 kat daha kuvvet uygular. 

 

 

 

diferansiyel vites oranlarını niye eşitliyorsun? biri duster dizel diğeri benzinli tın tın tsi.?  hızlıdan kasıt= kim kimi geçer.iki tane motor verdik sana biri 160 la giderken diğeri 320 ile mi gidecek? Elbette onları ayarladığını düşünmemiz lazım. şasi teker model şöför aynı. iki ayrı motor var diyoruz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bazı araçlar son hızı 6. viteste yapamaz. bmw türevleri.  misal..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
bazı araçlar son hızı 6. viteste yapamaz. bmw türevleri.  misal..

Özellikle düşük güçte olanlar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...