Servet Aydın 15 Mart 2018 Paylaş 15 Mart 2018 yok 6 sn. gizli silindir vardır belki [emoji4] 1.4 olanmış Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Mart 2018 Paylaş 15 Mart 2018 1 saat önce, Servet Aydın yazdı: 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: yok 6 sn. gizli silindir vardır belki 1.4 olanmış 1.5 yanlış olmasın... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Mart 2018 Paylaş 15 Mart 2018 (düzenlendi) 2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Ali 330ci atmosferik olur mu? OOooo bumuydu, anca kurtarır arkadan itiş, güç, bmw yesssss.... 15 Mart 2018 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 11 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Ali 100Nm ve 4000 devir mi yoksa 50Nm 8000 devir mi daha hızlıdır? 50 Nm, 8000 devir daha hızlıdır. İşi yapan güçtür ve tork diye güç kavramı yoktur. Tork ve devrin sonucu güç vardır, arabayı götüren de yani iş yapan güçtür. 1 Yorum bağlantısı
Okan Tansel 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 şimdi nouldu sonuç anlamadım almıyoruzmu 1.6 yı 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 1 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: Fizikten kaçla geçtik Fizikle aram hep iyi oldu, kimyayı da severdim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 2 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı: Fizikle aram hep iyi oldu, kimyayı da severdim. Tamam 8000 neden hızlıdır açıklayalım o zaman. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 25 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Tamam 8000 neden hızlıdır açıklayalım o zaman. İki motorda aynı araçta kullanıldığını düşünüyoruz. Aracın hızı tekerin devri * teker çevresi ile bulunur. Araç aynı olduğundan teker çevresi aynı olur ve geriye teker devri kalır. Teker devrini bulmak için de motor devri o anki vites oranı ile diferansiyel oranına bölünür ki vites ve diferansiyel oranları da aynı olduğu için 8000 devir çeviren motorda teker hızı, 4000 devir çevirenin iki katı olur. Yani 8000 devir çeviren motor 2 kat hızlı olur. İşin içine torku da katarsak bu iki motor bu durumdayken 100 Nm tork, 4000 rpm devir çeviren motor tekere 50 Nm, 8000 rpm devir çeviren motordan 2 kat daha kuvvet uygular. Yorum bağlantısı
Okan Tansel 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 40 dakika önce, Mahmut Yıldız yazdı: İki motorda aynı araçta kullanıldığını düşünüyoruz. Aracın hızı tekerin devri * teker çevresi ile bulunur. Araç aynı olduğundan teker çevresi aynı olur ve geriye teker devri kalır. Teker devrini bulmak için de motor devri o anki vites oranı ile diferansiyel oranına bölünür ki vites ve diferansiyel oranları da aynı olduğu için 8000 devir çeviren motorda teker hızı, 4000 devir çevirenin iki katı olur. Yani 8000 devir çeviren motor 2 kat hızlı olur. İşin içine torku da katarsak bu iki motor bu durumdayken 100 Nm tork, 4000 rpm devir çeviren motor tekere 50 Nm, 8000 rpm devir çeviren motordan 2 kat daha kuvvet uygular. sonuç hangi motor ? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 8000 rpm çeviren motor daha hızlıdır. Tek başına tork işe yaramaz. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 Tork ağır taşıtlar için önemli.Bizim kullandığımız taşıtlarda devir ve güç daha iyi, turbo sayesinde zaten iyi kötü her araçta her ebat motorda yeterli tork bulunuyor. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 Fatih Abi, her zaman önemli olan güçtür. Tork ve devir birleşerek güç olur. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 2 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı: 8000 rpm çeviren motor daha hızlıdır. Tek başına tork işe yaramaz. Hocam bi zahmet et de tork beygirgücü formülünü buraya yaz. İkisi de aynıdır. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ?Şanzıman, hız 10km 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 1 dakika önce, Servet Aydın yazdı: 55 dakika önce, Hasan Karabekiroglu yazdı: burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ? Şanzıman, hız 10km Anlamadım... O zaman.. Hız = Beygir Güç = Tork mu oluyor ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 Mahmuttan hayır yok: HP = K x TORK x DEVİR (K sabit sayı, hp, nm ya da lbft e göre) detay isteyen: http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/power_and_torque.htm KW ve NM için: Power (kW) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488 Belli bir devirdeki HP yi burdan hesaplayabilirsiniz: http://www.wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp sonuç olarak sonuç HP de biter. başka şeye bakılmaz. Gaza basamayanlar tork fazla olan dizelleri çok gidiyor sanır. araba bağırmadığı için. Bir saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı: burayı tam anlamadım 100 hp bir traktör koca 30 tonluk Tır ı rahat rahat çekebiliyor ? yavaş gidiyor. şanzıman düzgün olursa mobiletle de çekersin bir haftada. 2 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 29 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Mahmuttan hayır yok: HP = K x TORK x DEVİR (K sabit sayı, hp, nm ya da lbft e göre) detay isteyen: http://www.epi-eng.com/piston_engine_technology/power_and_torque.htm KW ve NM için: Power (kW) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488 Belli bir devirdeki HP yi burdan hesaplayabilirsiniz: http://www.wentec.com/unipower/calculators/power_torque.asp sonuç olarak sonuç HP de biter. başka şeye bakılmaz. Gaza basamayanlar tork fazla olan dizelleri çok gidiyor sanır. araba bağırmadığı için. yavaş gidiyor. şanzıman düzgün olursa mobiletle de çekersin bir haftada. jeton biraz geç düştü ama anladım, dişli büyüklüğü Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 7 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı: 7 saat önce, Mahmut Yıldız yazdı: İki motorda aynı araçta kullanıldığını düşünüyoruz. Aracın hızı tekerin devri * teker çevresi ile bulunur. Araç aynı olduğundan teker çevresi aynı olur ve geriye teker devri kalır. Teker devrini bulmak için de motor devri o anki vites oranı ile diferansiyel oranına bölünür ki vites ve diferansiyel oranları da aynı olduğu için 8000 devir çeviren motorda teker hızı, 4000 devir çevirenin iki katı olur. Yani 8000 devir çeviren motor 2 kat hızlı olur. İşin içine torku da katarsak bu iki motor bu durumdayken 100 Nm tork, 4000 rpm devir çeviren motor tekere 50 Nm, 8000 rpm devir çeviren motordan 2 kat daha kuvvet uygular. diferansiyel vites oranlarını niye eşitliyorsun? biri duster dizel diğeri benzinli tın tın tsi.? hızlıdan kasıt= kim kimi geçer.iki tane motor verdik sana biri 160 la giderken diğeri 320 ile mi gidecek? Elbette onları ayarladığını düşünmemiz lazım. şasi teker model şöför aynı. iki ayrı motor var diyoruz. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 bazı araçlar son hızı 6. viteste yapamaz. bmw türevleri. misal.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Mart 2018 Paylaş 16 Mart 2018 bazı araçlar son hızı 6. viteste yapamaz. bmw türevleri. misal..Özellikle düşük güçte olanlar. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts