İçeriğe Yönlendir

Yağışlı Havada Audi A4 Quattro 140 km/saat


Gökhan Tuna

Recommended Posts

Mehmet Furkan Cıbıl
Böyle bir olay arabada hanımla benim başıma gelse. Hanım benim elime koluma yapışıyor... ya diyorum bırak şu kolumu kurtulacağımız varsa da senin bu yaptın yüzünden ölecez... [emoji3] 
Ne yapayim ben ne yaptığımın farkındamıyım diyor... 
Ben burada yanda oturan ablayı tebrik ediyorum... [emoji3] 

Sen arabayı yoldan kaydırıyosun bişey yok, yenge koluna yapışınca suçlu.
Andolsun hanımcılık kazanacak [emoji3][emoji3]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Seviyesiz facebook yorumlarına cevap vermiş, videoyu izledim, tek diyebildiğim Allah'tan Audiye biniyormuş. Yoksa o hızda suda ne yapsa kurtulamazdı..
Orada iyi pilot şahini de yolda tutar-dı. Audi değil esp görev yaptı, onca yoldan çıkarmaya uğraşsa bile bilmeden
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Orada iyi pilot şahini de yolda tutar-dı. Audi değil esp görev yaptı, onca yoldan çıkarmaya uğraşsa bile bilmeden
Orda iyi pilot o hıza çıkmazdı. Şahinle o hızda ölünebilirdi :(
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Amerikalılar ne demiş: Money talks..!
Japonlar ne demiş: 4 çekerim üzerim
Orda iyi pilot o hıza çıkmazdı. Şahinle o hızda ölünebilirdi [emoji20]
Yollar sürpriz dolu. İyi lastik hangi aracın altında ise o maçta öndedir, çekiş sistemi de bir yere kadar
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
36 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Japonlar ne demiş: 4 çekerim üzerim Yollar sürpriz dolu. İyi lastik hangi aracın altında ise o maçta öndedir, çekiş sistemi de bir yere kadar

 

Eskiler ne demiş, atın yiğit olacak.. ;) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 saat önce, Emre Şimşek yazdı:

Seviyesiz facebook yorumlarına cevap vermiş, videoyu izledim, tek diyebildiğim Allah'tan Audiye biniyormuş. Yoksa o hızda suda ne yapsa kurtulamazdı..

faced ede ne çok mal varmış

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
9 saat önce, Servet Aydın yazdı:
10 saat önce, Emre Şimşek yazdı:
Seviyesiz facebook yorumlarına cevap vermiş, videoyu izledim, tek diyebildiğim Allah'tan Audiye biniyormuş. Yoksa o hızda suda ne yapsa kurtulamazdı..

Orada iyi pilot şahini de yolda tutar-dı. Audi değil esp görev yaptı, onca yoldan çıkarmaya uğraşsa bile bilmeden

 

Kartalla buz üzerinde giderken aniden farkettiğim ve yolun yarısından çoğunu kapatan direğe çarpmış belediye otobüsünü yanlayarak kurtardım, arabayı düzelttim ama gel bana sor. O süre zarfında üç kez sağa sola döndü araba ama olay film gibi geçiyor, zaman yavaşlıyor falan filan.. :D Yaş 20 lerin başı olunca kafa seri çalışıyor ve beyinde tecrübe kaydı bölümüne kaydediyorsun. Şimdi o riske girmemek en güzeli geliyor haliyle.. ;) 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

4 çeker olmasa 3 defa spin (muhtemelen de takla) atmıştı o araba. Youtube da 100 lerce rusyadan kaza videosu var. Araçlarda esp de var. Ama sonuç hep hüsran.

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Bir benzeri geçen sene yanımdan geçen bir symbol. ESP olmaması farkı. Benim hızım 80 di. Kamera tarihi yanlış :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Erdoğan

Bu olayın benzerini 90 km/s ile esp siz araba ile yaşadım tek el mümkün değil diyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

 

özet: esp sayesinde şansa kurtulmuş...

 

şahsi analizim= hız zaten yanlış, söze gerek yok, devam; zaten söylemiş, normal sürücüyüm diye, deneyimli değil, kalite arabalar kullanmış ama sadece kullanmış, ESP li araç nasıl kullanılır bilmiyor, esp yi bozmak için elinden geleni yapmış, kuatrolukta bir durum yok, gazı bırakmış olay bitmiş, yapabilsem vites düşerdim demiş, iyikide düşememiş, neyse....

 

şansa kurtatmış Allah korumuş o kadar.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Furkan Avcı

ESP li ve 4 çeker arabanın kayarken nasıl kullanılacağını Servet abiden öğrendim :D

Quattro nun bu olayda çekiş yönünden ne artısı var anlamadım, adam zaten gazdan çekmiş ayağı, araba 0 çeker. Arabayı toplamaya çalışan direksiyonun yönü ve bağımsız frenler. Yanlış mıyım?

Belkide ilk anda gaza mı basmalıydı quattronun avantajından faydalanmak için?

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Furkan Avcı yazdı:

ESP li ve 4 çeker arabanın kayarken nasıl kullanılacağını Servet abiden öğrendim :D

Quattro nun bu olayda çekiş yönünden ne artısı var anlamadım, adam zaten gazdan çekmiş ayağı, araba 0 çeker. Arabayı toplamaya çalışan direksiyonun yönü ve bağımsız frenler. Yanlış mıyım?

Belkide ilk anda gaza mı basmalıydı quattronun avantajından faydalanmak için?

4 çeker demiş herkes hakkaten. Ne alaka onu anlayamadım çekişle bu olayın. Kaliteli aracın ESP sistemi de kaliteli hepsi bu. 

Furkan Avcı yazdı:

gaza mı basmalıydı

Benim araçta çok denedim. ESP açtığı anda araç gaz yemez, gaz tepki vermez.  Tepki verse bile bu sefer gaz ve aracın savrulma momenti birleşirse, ESP' tekeri kitlemeye kalkarsa onu durdurmaya disklerin gücü yetmez :)
Not: Bu arada aracı kaydıran ukalalık yapmış. Bu olay BMW ve Mercedeste olsa kimse kurtaramazdı diye :) :) :) 

tarihinde Mehmet Yıldız 1 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Fiesta da yaşadım böyle bir olay, ESP zaten yok, 2 el tuttum ama normal güçte tutuş ve yüklenme sıfır, zaten suda kızaklamada direksiyon hafifler güce zaten gerek yok, en baştaki  audi videosundaki gibi burun sola attı, çok az sağa kırdım, sapma kadar çok değil, az gaz kestim  ve tuttum direksiyonu sabit,  rotaya girdiği an direksiyonu düzledim, ön tekerlerde tutuş geldiği an gazı tam bıraktım, hız düştü tutuş normale döndü, kontra zaten yok o pozisyona düşmeyecek araç, düşerse iş sansa kalır, hele esp yoksa,  kontralık durum olsa anında uçardım zaten, sağa fazla kırsaydım iş bitmişti, hız 120 bu arada, yol İzmir Aydın otoban, yağmur şakır mod, acil işim vardı....

 

bu tip manevrada direksiyon kontrolü çok önemli, kaydığı yönün tersine kıracaksın ama dozlama güzel olacak araç dönüşüne ters yönde ve aynı oranda olmalı, az yapacaksın, çok yaptığın an terse atar sonrası kontra ve gümmm yada ilk videodaki gibi Allah koruyacak, gazı keseceksin ama tam değil az vermek lazım ama bu azı nasıl tarif edeyim, aracın o andaki hızına denk teker dönüşünü sağlayacak kadardan biraz az, araba kullana kullana yıllar içinde bunu hissedersiniz, acemiler için diyecek lafım yok, gazı tam kesmeliler neyse, tutuş geri gelince gazı kesip güvenli hızda devam eder sakinleşirsin....

 

ESP li araçtada bu kural geçerli, burada dikkat edilmesi gereken esp li araçta sistem esas direksiyona bakar, yani açısına bakar, çok kırarsanız audide olduğu gibi atar kafayı, çünki çevirmişsin direksiyonu çok fazla araba oraya gitmek istiyor, baktınız kayıyor, kurtulmak esp lide daha kolay, kes gazı, araç zaten haarttt diye kaymaz, yavaştan kayma olur genelde, sende gözünü gitmek istediğin yöne yani şeride çevireceksin ve direksiyonuda o açıda tutacaksın, biraz kıracaksın ve rotaya girdiği an toplayacaksın direksiyonu, gerisini araba halleder,  esp bile devre dışı kalır hemen,  esp li araçta kurtulmak çok daha kolay, tabii alışkın olmak ve mantığını bilmek lazım...

 

böyle durumlarda deneyim gerekiyor arkadaşlar, 30 sene sürmek deneyim kazandırır elbet ama olması gereken deneyimi değil, asıl deneyim böyle durumlardan kurtularak kazanılır, boş yer bulursanız deneyin, ben uzun yolda yaşaya yaşaya alıştım ama çoğunda şansa kurtardım, şimdi ise şansa pek gerek duymuyorum çünki ne hızda olmam gerektiğini biliyorum, ancak birden önüme su birikintisi çıkarsa iş değişiyor ki onuda kontrollü hızda olduğumdan atlatıyorum, sürekli uzun yol yapanlar bu açıdan avantajlılar, hep şehir içi araç kullananlarsa uzun yolda genelde gümlüyorlar, bu işler böyle... tabii bu durumlar saçma hızlarda değilseniz birazda şansınız varsa kurtarır...

 

yakın zamanda yağışta değil ama hafif mıcırlı yolda dusterle kafadan kaydım, esp yanıyor ama beni esas kurtaran yine direksyonu düzgün kullanmak oldu, işin anahtarı direksiyonu panikle çok fazla kırmamakta, az kırın kaydığı oranda kırın ve gazı kesin, tutuş geldiği an yada gelmesin aracın gidiş yönü rotaya uyduğu an direksyonu o rotayı koruyacak ayarda tutmalısınız olay bu.... motor kullananlar daha rahat yaparlar bu hareketi, sebebi basittir, motor baktığın yere gider, motor kullanan arabayıda bu mantıkla kullanır, kayma varsada panik yok, gözler yolda ve gitmek istediğin yönde, direksiyon açısı kayma açısı 30 dereceyse tersi 30 derecede yani aynı açıda, hisseder sürücü durumu ve şak diye oturtur yola, deneyimli motorcu arkadaşlar varsa beni çok iyi anlayacaklardır....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

Saolsun avensise trc+ koymuş Toyota.
Böyle kayma durumunda kontra verme diye yanlış tarafa çevirmeyi önlemek için ters tarafa direksiyonu sertleştiriyor döndüremiyorsun. İyice zıvanadan çıkarsa kendi direksiyona kontra bile veriyor.




  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Mehmet Yıldız 1 yazdı:

4 çeker demiş herkes hakkaten. Ne alaka onu anlayamadım çekişle bu olayın. Kaliteli aracın ESP sistemi de kaliteli hepsi bu. 

Benim araçta çok denedim. ESP açtığı anda araç gaz yemez, gaz tepki vermez.  Tepki verse bile bu sefer gaz ve aracın savrulma momenti birleşirse, ESP' tekeri kitlemeye kalkarsa onu durdurmaya disklerin gücü yetmez :)
Not: Bu arada aracı kaydıran ukalalık yapmış. Bu olay BMW ve Mercedeste olsa kimse kurtaramazdı diye :) :) :) 

Arkadan çekiş için gaz verme (Esp kesmezse) durumu zaten daha kötü eder. 

4 çeker de benim dediğim, @Servet Aydın abi gaza basınca önlere daha fazla güç verip çekmişmiydi nasıldı, ben camdaydım o sıra anlat bi :D :D

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Tahir Ak yazdı:

Saolsun avensise trc+ koymuş Toyota.
Böyle kayma durumunda kontra verme diye yanlış tarafa çevirmeyi önlemek için ters tarafa direksiyonu sertleştiriyor döndüremiyorsun. İyice zıvanadan çıkarsa kendi direksiyona kontra bile veriyor.

 

iyimiş valla, bu sistemi pikaplarınada koysunda yolda durmayı öğrensin arabaları... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Arkanın torku düştü gücün çoğu öne ve viraj dışındaki ön sağ tekere gitti. yabancı torku kokteyl yapıyor tekere 4

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
iyimiş valla, bu sistemi pikaplarınada koysunda yolda durmayı öğrensin arabaları... [emoji4]
Pikap güncellendi sorun yok :)
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tahir Ak yazdı:

Pikap güncellendi sorun yok :)

son istihbarata göre güncellemde işe yaramamış, denk getirirsem kendim deneyeceğim, denediklerimde az kaldı hastanelik oluyordum, az daha denedimmi 2 teker uzmanı yapar bu pikap beni, neyse şuan piyasada en iyi yol tutan Ranger, diğerlerinin bu konuda şansı bile yok, düzde ise sadece Amorok v6 geçebilir o da viraja kadar arazide zaten şansları yok,  hele sen pikabı bırak son kasa rav4 bile kötü, pikabı gibi taklaya gelmemiş sadece, yinede afferim gelişme var doyotada, yavaş yavaş yolda durmayı öğrenecek zamanla:)

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Konu hortlamış da Audi sadece 4 çeker olmasa topmasi zor olurdu gibi. Eleman hatası tek el Allah'tan kaynamış eli direksiyondan. Lastiğin su tahliyesi zayıf ki daldiginda sapitmis ESP tutunabilen lastiğe fren yaptıkça gezmiş araç. Sadece arkadan ceker olsa direksiyon boşa çıkardı o durumda. Zaten demiş kayınca sağa atmaya çalıştım diye.  Lastik suyu yarıp gidebilse direksiyonu düz de zabdeteste ESP kendi toplardi tutunsukca. Saga atınca aptal bı iki tepki vermiş de tutununca yolda kalmış

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Güneş gözlüğü ile yağmurda daha net görürsünüz, ek bilgi olarak dursun 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...