Erdem Çağla 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 Arkadaşlar merhaba, bizim superb'yi trim seslerinden ve tavandan gelen seslerden servise bıraktık, 10 güne yakın kalacağı için 3. günden itibaren geçici olarak Rapid araç temin ettiler sağolsunlar. yaklaşık 1 hafta ve 300km kullandığım için aracı az çok tanıma fırsatı buldum incelemelerimi sizlerle paylaşıyorum. D segmenti superb'den inip B segment rapid'e binince araç aşırı dar ve küçük geliyor. SuperB'nin sığmadığı yerlere çok rahat giriyor. Kafadan direkt park yerine girdiğin zaman sağında solunda hep boş yer kalıyor. Style paket olduğu için 16 alaşım jant ve 215/45 lastikler var. 45 yanak ile 18 jant 45 yanak superb'den daha konforsuz. Sert ve küçük girintili çıkıntılı bozuk yollarda darbeleri sönümleyemiyor, B segmentinde çoğu modelde olan sert plastik parçaların birleşim yerlerinden sesler geliyor. Ama bu sesleri duymak için "hah şimdi bozuk yola gireceğim arabanın içinden ses gelecek mi" diye dinlemeniz lazım, yoksa radyo açıksa gelen sesleri duymazsınız. Bayinin test aracı olduğu için üzerinde sıfır pirelli kış lastikleri var 100KM hızdan sonra araç yolda gezmeye başlıyor tedirgin ediyor. Full kumaş koltukları bizim superB nin yarı deri yarı süet koltuklarından daha yumuşak ve rahat. Ayrıca kol dayamanın tamamen dik konuma gelip ortadan yok olması büyük avantaj. Mesela kısa mesafa çok kullanacaksanız sürekli el freni çekmek için kol dayamayı kaldırmanıza gerek yok, bir kere yukarı kaldırıp hiç kol dayama yokmuş gibi gidebiliyorsunuz. El freni mekanik, anahtarsız giriş ve çalıştırma yok, auto hold maalesef yok. Auto hold olmayınca start stop'un çok anlamı kalmıyor. Arabanın her tarafı sert plastik, ön göğüs kapılar vs sert her taraf. Otomatik far ve gündüz ledi var ancak otomatikta olunca gündüz ledlerini yakmıyor, sadece karanlık ortama girince farları ve kısık olarak ledleri açıyor. sadece Ledleri yakmak için manuel kendinizin yakması lazım o zaman ne anladım otomatik fardan. Ayrıca sadece sürücü camı tek tuşla açılıp kapanıyor japon kore arabaları gibi çok ilginç buradan da kısmışlar. Kumadadan cam açma kapatma yok. Araç dar olduğu için sağ dizimin denk geldiği sert plastik bombe baya rahatsız ediyor. Biz önde rahat otururken arkası bu şekilde. Bagaj Skoda klasiği, superb gibi camla açılıyor ve son derece büyük Kadranlar octavialardaki gibi 5'erli devir gösteriyor, ortadaki matrix ekran tek renk pikseller kırık kırık belli oluyor üst segmentlerde renkli oluyor. B segmentinden bu kadar. Multimedya ekranımız 6.5 inç bolero, bundaki 6.5 superb'deki 8 inç gibi durmuş araba küçük olunca, arabanın boyutuna göre gayet yeterli ancak mirrorlink gibi özellikler devredışı. Telefonumu bluetooth'dan bağlayıp şarkı dinleyebildim. Bu arada çift yönlü klima yok. Gözlüklük var makyaj aynası ışıklı değil. SuperB'de gözlüklük yok Evet arabamız e-5 açık olduğu zaman yakmıyor bedava gidiyoruz Şehir içi kıyamet trafikte, şişli-taksim-aksaray-topkapı ve e-5 esenyurt'a 2 saatte geldiğim zaman 7 litre yaktı. Normal trafikte 6 litre yakıyor, SuperB'den 1 litre az yakıyor. Sonuç olarak; Arabaya bindiğinizden itibaren B segmenti ekonomik ucuz olsun diye yapılmış araba olduğunu hissettiriyor. ( Ucuz dediğim bence ederi en fazla 60.000TL'dir liste fiyatı 105.700 TL) Babama dedim baba bu araba 105.000TL arabadan inesi geldi. Motorunun çekişi çok güzel 90PS bizim 120PS super'b den düşük hızlarda daha iyi gidiyor kasasıyla motor hacmi daha uyumlu bir araba kullandığınızı anlıyorsunuz. 3 silindirli 1.4 dizel motor tekliyor gibi çalışıyor ama insan zamanla alışıyor sesine. Ses demişken yalıtımın ne kadar önemli olduğunu bir kere daha anladım. Rapid'de yalıtım namına bir şey yok. Yol sesi, lastik sesi en kötüsü motor sesi komple içeride. Bakırköyden bahçelievlere arkadaşımı bırakayım dedim trafikte kaldık, radyo kapalıydı gar gar gar beynimi ütüledi motor sesi. Superbde motor sesi gelmiyor, gelse bile rahatsız etmiyor. Şehir içinde DSG'si hiç hantal kalmıyor anında tepki veriyor sanki tam otomatik ve tork konvertörlü şanzıman gibi zıp zıp istediğin yere anında zıplıyor hatta hiç sporta atma isteği duymadım, sport ile normal D arasında çok fark göremedim. Ancak yokuş çıkarken 40-50 KM'den itibaren DSG arabayı baymaya başlıyor o zaman ya sporta atmak ya da gaza fazla basmak gerekiyor. Superb'nin yanında bir tane bunun Spaceback olanından ve lastik yanakları daha kalın olanından almak isterim şahsen ancak fiyatları çok uçuk malum vergilerden dolayı. Mondeo parasını B segmentine vermem Şimdi biri çıkar der ki D segmentiyle B segmentini karşılaştırmışsın hayır sadece Superb'den inip B segmenti bir araca binince neler hissettiğimi anlattım. Aynı markanın 2 gömlek üstün bir aracından inip buna binince kullanım olarak neyin nerede olduğuyla ilgili hiç yabancılık çekmedim. Kendi arabamın biraz küçüğünü kullanıyor gibiydim. Yakıtı son derece az, motorunun çekişi kuvvetli, yol tutuşu sert süspansiyonları sayesinde iyi bir araç ancak sıfırı çok para, ikinci eli de çok yüksek. Ancak boyutu ufak kullanması kolay park etmesi kolay olması açısından tercih ediliyor. Fiyatı uygun olsaydı ben de tercih ederdim. SuperB ile gittiğim her yere 1 hafta bununla gidebildim hatta ufak olduğu için daha rahat gittim, tüm işimi gördü ve gün sonunda temel araba ihtiyacımı karşılıyor ancak fiyatı bir tık yüksek bana göre. 5 Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 18 Ocak 2018 Yazar Paylaş 18 Ocak 2018 9 dakika önce, Evren Erakçora yazdı: Suberb ile karşılaştırmak hata olmuş bence. karşılaştırsam rapid ağır basar bir türlü sevemedim superb'yi sol kapıdan, kol dayamasından çok ses geliyor skoda trim sesi manyağı bir araba üretmiş. Tavan sesini kestiler ama tavan leke içinde arabanın dışında tavanda yağ izleri var onları da ücretsiz temizleyeceklermiş ama götüremedim tekrar servise. Hiç böyle problem çıkarmasa da işimize baksak daha iyiydi. Sıfırı 178.000TL olmuş superb'nin el insaf premium parasına skoda alıyoruz. Keşke 1 ay kadar passat binme şansım olsa da karşılaştırabilsem. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 Guzel inceleme tesekkurler. Bu Rapid, Fabia ve Ibiza MKIV B5-5.5 parcalarini, hatta Polo Classicler in parcalarini kullaniyor onu yadirgamistim. Fiyat performans arabasi olarak alinmaz. Ayni markanin 2 aracini kullanmak buyuk sans. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 İnceleme çok güzel olmuş, teşekkürler. Yorumlarınıza bakılırsa sadece A noktasından B noktasına götürmek için tasarlanmış olduğunu anladım. Fiyatını bilmiyordum, şok oldum. 105 'e ne ikinci elde neler var neler... 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 Gündüz LED'leri ile alakalı farklı bi durum olmalı mutlaka. Bi ayar karışıklığı vs. Yoksa arabada gündüz yanan bir ampül yok demektir ki, avrupa'da satamaz böyle. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Gündüz farları kodlama ile alakalıdır muhtemelen. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 Çok güzel bir test olmuş. Ellerine sağlık zevkle okudum. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 18 Ocak 2018 Yazar Paylaş 18 Ocak 2018 Gündüz ledi yazılımsal bir sorun olabilir lastik basınçlarını da hafızaya almamıştı hata vermişti test aracı diyedir belki. Resimleri öylesine hatıra olsun diye çekmiştim inceleme yapmak sonradan aklıma geldi. 1 ay önceki resimler bunlar, aklımda kalanları yazdım. Rapid'le ilgili şöyle bir şey diyebilirim, bunların 1.6 TDI 90'lıkları var bizim 120PS ile aynı motor diye biliyorum, yazılımla 140PS yapıyorlar o zaman yerinde durmuyor şaka makinesi oluyor. Araç segmentine göre güzel ama oturaklı sağlam güvenli hissettirmiyor kullanıcısına özellikle 100'den sonra sanki yerle bağlantısını kesecek gibi gidiyor rüzgarlardan çok etkileniyor. Benim superb ile kış lastikleriyle çok rahat 150 ile gidebiliyorum. Segment farkı da burada meydana çıkıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 Gündüz ledi muhtemelen olması gerektiği gibi programlanabilir de. Bu sebeple takılmadım ben de ona. Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 bagajı müthiş,araba da fena sayılmaz ama bu paraya yüksek modelli a3 tdi bile alınır Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 19 Ocak 2018 Paylaş 19 Ocak 2018 Bu aracın Spaceback olanına bakıyorum otomatik sevdası herkes gibi banada bulaştı. Yalnız yazınızın başlangıcında 100 km yi geçince yolda geziniyor demişsiniz, aşağıdada sert süspansiyonlar sayesinde yol tutuş iyi demişsiniz. Ben arada kaldım biraz daha net açıklarsanız sevinirim. Görüşünüz önemli. Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 19 Ocak 2018 Yazar Paylaş 19 Ocak 2018 Bir saat önce, Hakan Gürsu yazdı: Bu aracın Spaceback olanına bakıyorum otomatik sevdası herkes gibi banada bulaştı. Yalnız yazınızın başlangıcında 100 km yi geçince yolda geziniyor demişsiniz, aşağıdada sert süspansiyonlar sayesinde yol tutuş iyi demişsiniz. Ben arada kaldım biraz daha net açıklarsanız sevinirim. Görüşünüz önemli. Düz yolda bastım biraz 100'ü geçince araba gezmeye sağ sol yapmaya başladı ama bana balans bozuk gibi gelmedi çünkü direksiyonda titreme yoktu. 100 ile viraja girmedim 60-70 ile yoncalara girdim o zaman iyi tutuyor. Belki hava çok rüzgarlıydı ondandır ama ne kadar rüzgarlı olursa olsun komple savrulmaması lazımdı. Üzerinde sıfır kış lastikleri var hem de pirelli 100 km'yi geçince de yol bilgisayarından "kış lastığı hız uyarısı 100km/h" diye uyarı veriyordu sanki zincir takmışlar arabaya. Kış lastiği ile 120 yapamayacak mıyız yani demeden geçemedim. Yaz lastiği ile bahar aylarında tekrar bi denemek lazım 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts