İçeriğe Yönlendir

Suzuki Vitara İncelemesi


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Cumartesi günü Suzuki Bayisindeydim. Vitara'yı inceledim.

İncelediğim araç; 1.6 120 hp, 4x4, otomatik vites idi. 

 

Vitara çok şık, kutu gibi bir araba, şehir içi için çok ideal. Testimde uzun yol testine örnek bir sürüş yapamadım, bu sebeple sessizlik ve yol tutuş gibi detaylara giremeyeceğim. 4x4 bir araç pazarlayıp, 4x4 sisteminin testinin de yapılamamasını yadırgadım. Bir tarla kiralanıp, basit bir parkur hazırlanabilirdi. Bunun da test edemedim.. 

Donanım listesini ve teknik bilgileri kısaca aşağıda vereceğim. 

Öncelikle neleri beğendim neleri beğenmedim, artılar ve eksiler ne, bunlara değineceğim. 

Aracı görür görmez, dış tasarımına odaklandım.. 

Ön tasarımında, far grubunu çok beğendim, mercek çok yakışmış, özellikle led gündüz farları da çok şık durmuş. ön tampon çok spor, bunu da beğendim. Ön ızgaralardaki krom detayları aşırı buldum.

 

07e54d2dc1972f194744a40de355a816.jpg

 

623cff1c617e3ba8dc70e8ef5a589dab.jpg

 

 

Aracın içine girerken ilk dikkatimi çeken koltuklar ve multimedya sistemi oldu. Koltuk döşemeleri çok kaliteli görünüyordu, tam deri olmaması da çok iyi düşünülmüş. Kenarlar deri, orta kısımlar süet olarak yapılmış. 

 

3149be1c763cc322c77035ab9f3facd5.jpg

 

Teyp ekranı dev bir ekran, 10.1 inç. her açıdan net görülebiliyor ve akıllıca düşünülerek android olarak tasarlanmış. Neler yapabileceğiniz detayına hiç girmeyeceğim. tablette yapabildiğiniz her şeyi mümkün gibi görünüyor. Ekran bir tık küçük olsa daha şık olabilirdi.. 

 

18a6b3a0e639ef75527a54b1c20ac142.jpg

 

0f22f33023228ec1c222a8a844918061.jpg

 

Direksiyon simidi şık, içerideki dikkatimi çeken, anolog saat, bazıları tarafından sevilmese de bence çok şık.. 

Koltuk ısıtma düğmeleri vitesin arkasına konumlandırılmış. 

 

a8ffcf191c86b1b149521b81c40c52c6.jpg

 

Arka koltukları da çok beğendim, ancak aracın tasarımı küçük olduğu için haliyle diz mesafesi biraz dar, uzun boylular uzun yolculuklarda rahatsız olabilir. Ben rahatsız olmadım. 

 

68c9a02a7cbd4f1614e86975c676fceb.jpg

 

Kullandığım araçta iki parçalı cam tavan vardı, çook beğendim. 

 

7da531e401cbb96c66b4b523aea0977e.jpg

 

Bagaj, iki kademeli idi, küçüktü, koltuklar tam olarak yatabiliyordu. Bu detay da güzeldi. Bagajda çakmaklık gördüm, güzel bir detaydı. 

 

79e9a6a44d8b663a1ef72e856135ddd5.jpg

 

5c818784dc7267eb4de94b6ee7f441af.jpg

 

Sürüşünde hiç bir şey beni rahatsız etmedi, araç zaten 1.6 atmosferik bir motordu ve beklentim de buna göreydi. 

Hızlanması yeterli, devirlenmesi yeterli bir araç. Benim kullandığım araçtan daha iyisi.. 1.4 tsi olanıdır.. Ancak bu araç yok satıyor ve test aracı bile yok. 

Şanzımanın çok güzel çalıştığını gördüm. Kullanılan şanzıman tork konvertörlü 6 ileri tam otomatik bir şanzıman. Bence her firma böyle bir şanzıman kullanmalı. 

Dikkatimi çeken bir saçmalık donanımda çıktı karşıma.. 1.4 tsi ile cam tavan alınamıyor. 

Lastikler 17 inç ve maliyetten kaçılmamış, continental lastikler gördüm. 

 

Çekiş sistemi: Çok başarılı olacağına inanıyorum. Malum test edemedim. 

Çekiş sisteminde bir kontrol anahtarı var, iki mod seçilebiliyor. Sport ve Kar/Çamur. 

Sport modda araç normalde önden iki çeker olarak yürüyor ve patinaj yada kayma algılarsa arka tekerlere de güç veriyor. 

Kar çamur modunda ise sürekli dört çeker moduna geçiyor, bu modda iken lock düğmesi ile arka diferansiyelleri de kilitliyor. 

 

07e96d1df18f672d92194e75f4ae9eea.jpg

 

db5b7c1761667730b79b16318709b511.jpg

 

Donanım olarak çok dolu buldum aracı... 

Abs

Esp

Bas (Fren Destek sistemi)

Hhc (Yokuş Kalkış Desteği) : Tam otomatik şanzımanın bir getirisi zaten. 

Hdc (Eğim iniş kontrol sistemi) : Bu mod ile fren ve gaza dokunmadan tehlikeli inişler yapılabiliyor. 

Tpms (Lastik basınç uyarı sistemi) : Her lastiğin basıncını ayrı ayrı gösterebiliyor. 

Rbs (Radar destekli fren sistemi) : Buna çarpışma önleme sistemi de diyebiliriz. 

Ess (Acil fren sinyali) : Ani frende dörtlülerin yanması.

9 hava yastığı (diz dahil)

 

Anahtarsız giriş ve anahtarsız çalıştırma

Start stop sistemi

Ön ve arka park sensörleri

Adaptif hız sabitleyici

Hız sınırlama

Otomatik klima

Alarm

Otomatik far

Otomatik far yükseklik ayarı

Yağmur sensörü

Geri görüş kamerası

Koltuk ısıtma

 

Led Farlar

Sis farları

Led gündüz farları

Elektrikli ısıtmalı yan aynalar

Karartılmış arka camlar.

17" jantlar

Lastikler 215/55 R17

 

Bagaj hacmi 375 litre. koltuklar yatırılırsa 710 litre. 

Depo kapasitesi 47 litre. 

 

Motor : 1.6 litre 120 hp, 156 nm atmosferik veya 1.4 litre boosterjet 140 hp, 220 nm turbo

1.6 atmosferik olana lpg takılabiliyor. 

 

Maksimum hız : 1.6 atmosferik için 185 km. 1.4 turbo için 200 km

 

Fiyatlar, 

1.6 için 91 bin ile 118 bin lira arasında değişiyor. 

1.4 turbo için 110 bin ile 120 bin arasında değişiyor. 

 

Genel kanaatim, 

Parasını sonuna kadar hak eden bir araç, donanım merakı olanların hiç tereddütsüz alacağı bir araç. 

Fazla uzun yol yapmıyorum, hem şehir içinde işimi görsün, hem de hafta sonu kendimi dağa bayıra atayım diyenlerin kesinlikle mutlu olacağı bir araç. 

Eve ikinci bir araç alayım diyenlerin tek geçeceği bir araç. 

 

  • Beğen 19
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hahhh, Emmi tamda merak ettiğim aracı incelemişsin, hemmen okuyorum :)

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Ses yalıtımı bildiğin yok seviyesinde. Gerisini beğendim şehiriçi aracı olarak. Cvt şanzıman güzel. 1.4 atmosferik motorla uzun yolda 5.6 lt ile Giresun-Bursa yaptı yazın bacanak 2 tombik yetişkin 2 çocuk full bagaj ile(klima kapama huyu yoktur).

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

 Cvt şanzıman güzel. 

 

 

 

Bu araçtan bahsediyorsan eğer.. Cvt değil Köksal.. 6 ileri tork konvertörlü 

Yorum bağlantısı
Emre Öğüt

bence aracın arka kısmı biraz çirkin ve dizel seçeneği olmamasıda bir eksi 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Daha öncede sitesinden bakmıştım, fiyatı dikkatimi çekmişti, emmi nin yorumlarıda okudum, benim olmazsa olmazlarım ne yazıkki bunda yok

Adaptif Cruise

Çarpışma Önleme

TSi de yok evet, Cam tavan

mazleme kalitesi ve yalıtım (zayıfmış)

arka çirkin

altta gözüken egzost susturucusu dahada çirkin

 

yoksa fiyatı güzel gibi ama araç yetersiz geldi bana, aklıma Ateca geldi şimdi...

Ateca nında hayalet ekranı yok, aslında varda bizde yok, 1.6 tdi versiyonda DSG yok ama geri kalan herşey var,  eee Doğuş illaki gıcıklık yapacak,  1.6 dizelde dsg neden yok aloooo, 2.0 dizel neden yok huuuu, ille tiguan mı alacağız gıcık doğuş heeyyyy.... :angry:

 

hale bak :angry: vergi konusuda ayrı mesele zaten....

                                                                                      Net           ÖTV         KDV         MTV     Trafik                        opak renk toplam fiyat

ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 hp DSG S&S Style 76.686 ₺ 38.343 ₺ 20.705 ₺ 776,5 ₺ 192,8 ₺ 297,2 ₺             137.000 ₺

ATECA 1.6 TDI 115 hp S&S Ecomotive Style 76.686 ₺ 38.343 ₺ 20.705 ₺ 776,5 ₺ 192,8 ₺ 297,2 ₺                 137.000 ₺

ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 hp DSG S&S Xcellence 78.945 ₺ 39.473 ₺ 21.315 ₺ 776,5 ₺ 192,8 ₺ 297,2 ₺     141.000 ₺

ATECA 1.4 EcoTSI ACT 150 hp DSG S&S FR 78.945 ₺ 39.473 ₺ 21.315 ₺ 776,5 ₺ 192,8 ₺ 297,2 ₺                  141.000 ₺

 

tip güzel ama aması var :(

2017711112427828_1.jpg

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
39 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

db5b7c1761667730b79b16318709b511.jpg

 

 

 

Japonlar şu çirkin kaba butonlardan vazgeçsinler artık. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bak buna katılıyorum, bir Mazda farklı galiba...

2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Kodiaq bak Ali
Onu da test ettim. Hayran oldum.

Onun incelemesini yazsana esas :)  fiyattan yattı ama, istediğim ayara getirince 200 ü buluyor,  1.4 tsi 150 hp DSG ve tırt donanım Style bile 177 kaat, olmadı...

1.6 dizeli özellikle yok :angry: 2.0 dizelide  314 bin...

uçacaksam gider sedan  2.el Audi A6 3.0 dizel 245 hp. quatro alırım, daha ucuza gelir hemde....

 

birde Karoq var, az ufağı, gelmek üzre, inşallah yeti gibi bunuda harcamazlar....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
benim olmazsa olmazlarım ne yazıkki bunda yok
Adaptif Cruise
Çarpışma Önleme
 


Bunlar var Ali.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 


Bunlar var Ali.

 

bir dakikaaaa, varmış vallahi, ozaman iş değişebilir,  yalıtımı zaten hallederim dert değili Ford dan sonra zaten uzman oldum,    TSİ de cam tavan yokmu, şikayet eder araya adam sokar kavga doğuş getirtiriz, arakadaşı Seattan özel renk getirmiştiya hani....

 

yinede aklım Ateca ya kaymıyor değil, daha kalite daha büyük daha donanımlı vs.... ah ulen...

 

RBS (Radar Destekli Fren Sistemi)

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Japonlar şu çirkin kaba butonlardan vazgeçsinler artık. [emoji4] 
Eller çamura bulanınca büyük buton iyi oluyor. Tatlı su araçlarında bu yüzden olmaz bu tuşlar :)
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
 
Bu araçtan bahsediyorsan eğer.. Cvt değil Köksal.. 6 ileri tork konvertörlü 
Abi bizdeki 4x2 direksiyonda vites kulakçıkları var. Cvt diye biliyorum o kasa, bu konudaki ile farklı mı bilmiyorum.
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
2 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Eller çamura bulanınca büyük buton iyi oluyor. Tatlı su araçlarında bu yüzden olmaz bu tuşlar :)

Tatlı su mu :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Tek beğenmediğim yanı, çok rüzgar sesi alıyor. Malzeme kalitesi kötü geldi. Aralık ayında 1.4 olanı 108 bine alınıyordu.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Öncelikle test için teşekkürler. İlk geldiği zamanlarda bende alıcı gözüyle yakından incelemistim. Bana sanki başka başka parçaları bir araya getirmişler de bir araba yapmışlar gibi gelmişti. Bir bütünlük  hissetmemiştim kokpitte.Arka diz mesafesine baktığımız zaman yanimdaki arkadaş bu ideadan da kısa demişti. Ve gerceken de arkası kısa geldi bana da . Bence Suzuki bu araçta  önceki yıllarda çıkardığı s-cross devamı bir araç yapmış. Baktığım zaman s- cross a benzeyen yönleri bayağı var.  Tabi ki Vitara isminden yararlanıyor ve mirasyedi gibi davranıyor. Yinede otomobil den devşirme Avrupa suvlarından daha alınabilir geliyor gözüme.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Acaba mercek kapaginin rengi standart mi yoksa govde renginde mi [emoji16]

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bir önceki nesilden daha mı küçük bu. Sanki daha kısa ve daha basık gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 
RBS (Radar Destekli Fren Sistemi)
 
 


Var var. Donanım çok iyi.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

 
yinede aklım Ateca ya kaymıyor değil, daha kalite daha büyük daha donanımlı vs.... ah ulen...
 


4x4 ?
Tek beğenmediğim yanı, çok rüzgar sesi alıyor. Malzeme kalitesi kötü geldi. Aralık ayında 1.4 olanı 108 bine alınıyordu.


Hız yapamadım. Sese bişey diyemem.
Direksiyon vites beğendim.
Konsol sert malzeme.
Kapılar hafif geldi. İlk hissettiğim kapı oldu. Qashqaiden sonra.
Acaba mercek kapaginin rengi standart mi yoksa govde renginde mi [emoji16]


Cevap.

7f81171e00116a85894ac4579392babf.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arka diz mesafesine baktığımız zaman yanimdaki arkadaş bu ideadan da kısa demişti. Ve gerceken de arkası kısa geldi bana da .

Araba küçük Cavit.
Rakipler büyümüş. Bu küçülmüş.

Kodiaq Q7 boyutlarında.

d787c8c33599add4a06232cc276d5ec4.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...