İçeriğe Yönlendir

BMW 320ied 40.Yıl Serisi, Estoril Mavi


Kerim Bilge

Recommended Posts

Kerim Bilge

Cümleten selamlar değerli abilerim, ablalarım ve kardeşlerim.

Aralık ayının sonlarına doğru sorunsuzca bindiğim 2013 model B7 1.6 TDI Exclusive aracıma alıcı çıkması, geçen sene çok yakın arkadaşımın da 14 bin kmde kendisine aldığı mevzu bahis olan bu aracı araç değişikliği sebebiyle satışa çıkarması ve sattığım araç için de aldığım araç için de güzel fiyat avantajlarına sahip olmam üzerine hiç aklımızda yok iken bütün birikimimizi hayalim olan bu araca ailem sayesinde yatırmış bulundum. Aracın geçmişini hangi şartlarda kullanıldığını bildiğimi için ilk defa ekspertiz dahi yapılmadan almanın ne kadar rahat bir şey olduğunu anlatmama gerek dahi duymuyorum :) . 

Aracın Genel Özellikleri

- Makyajlı kasa (LCI diye geçiyor)

- 2015 Aralık trafiğe çıkışlı (2015.10 ayın sonuna doğru üretildiği için fabrikadan 2016 model olarak çıkmış)

- 38.632 km de aldım şu an 39.700 e kadar geldi (22 Aralıktan bu yana :D

- Değişen veya boyalı parçası yok

- 1.6 litre hacminde 170 hp 250 nm tork

- ZF 8 ileri şanzıman

-  Dışı estoril mavi içi kırmızı renkte

- 3 yıl /60.000 km bakım paketi

-  40. yıl paketlere ek olarak Borusan'da takılan fren destekli hız sabitleyici ve araca uzaktan telefon üzerinden erişim sağlayan connect drive hizmeti

-  Yine arkadaşım tarafından Borusunda yaptırılmış seramik kaplama var aracın üzerinde. Ayrıca alır almaz wax ile seramik korumayı destekledim.

 

Motor-Performans-Yakıt Tüketimi Üçlüsü:

Motor N13 kodlu Prins marka diye geçen PSA grubu ile BMW nin ortak geliştirdiği ancak şu an günümüzde üretimi durmuş bir motor. Araştırmalarım doğrultusunda çok büyük kronik sorunlarının olmadığına kanaat getirdiğim bir motor. Belli başlı 3-4 tane kronik sorunu olan ancak 2016 model araçlarda (özellikle makyaj ile) bu sorunların üzerine gidildiğine dair yazılar internette bolca mevcut. Bunların başlıcaları: Bobin arızası, turbo valfi, egzos valfi, soğutma genleşme kabında su kaçağı vs... Şükür ki benim aracımın evveliyatından bu yana bu sorunların hiç biri bulunmadı. İnşallah da bulunmaz.

 

Performansa gelirsek öncelikle şunu demeliyim ki bu araçları bilmeyen birisi bu araca bindiğinde inanın 1600 motor olduğuna inanmıyor. Alt devilerden orta devirlere kadar yayılmış tork ve orta devirlerden redline a kadar olan beygir gücü ile araç çok iyi denebilecek şekilde yürüyor. Özellikle 4500 rpmden 6500 e kadar dolu dolu çeviriyor devir bandını. Zaten fabrika verisi olan 0-100 değerinin 7.6 saniye olması da bu başarısını gösterir nitelikte. Tabi bu performansta 8 ileri ZF'nin payı da çok büyük.

 

Yakıt tüketimi... Bu mevzu biraz karışık ama bu güçte bu zevki veren bir araca göre kesinlikle fazla olmadığını söyleyerek meseleye girmek isterim.  Şöyle ki ben bu aracın 2016 Aralık ayında arkadaşıma aldığımız zamanı da göz önünde bulundurarak, o zamandan bu yana bir takım değişikliklerin (yakıtta artış yönünde) olduğunu söyleyebilirim. Biliyorum biraz anlaşılmaz bir cümle kurdum ama meseleyi şöyle özetleyeyim:

Aracın km si 40.000 km ye dayandı. Haliyle servis 2 kere geçmişinde hava filtresini değiştirmiş. Ben aldığımda hava filtresinin pislik içinde olduğundan dolayı değiştirdim. Borusana neden her bakımda hava filtresinin değişmediğinin sebebini sorduğumda bakım paketi olsun ya da olmasın araçların her bakımında hava filtresini değiştirmediklerini, bu filtrelerin uzun ömürlü olduğundan bahisle 2-3 bakıma bir değiştirdiklerini söylüyorlar. (Ha bu arada aracın belirli bir km sınırı yok araç sizi servis zamanı geldiğinden servise gidin diyerek uyarıyor. Bunun da ortalama kmsi 9000-10000 km gibi bir şey)

Borusanın anlattığı bu iş benim kafama yatmadı. Çünkü üzerinden çıkan filtrenin halini ben gözlerimle gördüm. Neyse hava filtresi basit bir ekipman ve bu araçlarda iki tane klipsin sökülüp takılması ile değişeceği için çok sorun etmedim ama asıl canımı sıkan mevzu, buji mevzusudur. Şöyle ki servis bana bujilerin de uzun ömürlü olduğunu ve 50.000 km de sonra kontrolünün yapılıp değişip değişmeyeceğine karar verdiklerini söyledi. Bu durumun muzdaripliğini şöyle çektiğimi düşünüyorum; sabahları aracın motoru soğukken marş bastığımda devir saati 1250 lerde başlayıp yavaş yavaş 1000 lere doğru inerken araçta sallantı tabiri caizse avans vurma olayı oluyor. Ancak sadece soğuk motora marş bastığımda böyle oluyor, günün devamında kesinlikle böyle bir şey yaşamıyorum. Bu meseleye 2014 yılında sıfır aldığım Seat Leon FR 1.4 Tsi aracımda aşina olsam da o araçta sorunun yakıtla alakalı olmasından yani aracın yakıt seçmesinden kaynaklandığını tespit edip ona göre yakıt almam ile çözüme kavuşturmuştum. Ancak bu aracımda hangi yakıtı denediysem bu sorunun üstesinden henüz gelebilmiş değilim. Şüphe oklarımın hepsi bujileri göstermekte anlayacağınız. Ayrıca bir miktar artan yakıt miktarını da artık buna bağlamaktayım. Servis bakım paketinin içinde bujilerin de olduğunu bakım zamanı geldiğinde ancak bujileri değiştirebileceklerini söyledi. Haliyle bakımının da 8.ayda olması üzerine bu konuyu yaza kadar askıya aldım. Eğer mesele çok büyürse (avans vurmalar artarsa, performansta düşüklük olursa) bujileri dışarıda değiştirmeyi düşünüyorum. Gelelim şu bana göre artmış haliyle bu arabanın ne kadar tükettiğine. Öncelikle şehirlerarası verimle başlamak istiyorum. Bu aracı 90-100 arasında sürerseniz çok rahat 5.2 litre ile gezebiliyorsunuz. Hızı 100-115 aralığına yükseltirseniz bu sefer 5.6-5.8 arası yakıyor. Son olarak benim kullandığım aralık olan 120-150 bandında ise ben Ankara-Antalya yolculuğumu full bagaj ve 2 yetişkin ile 6.4 le tamamladım. Burdurun içine girmem ve Antalya'nın girişinde akşam trafiğine takılmama rağmen ortalama hızım 107 idi gerisini siz düşünün artık. Şehir içi yakıtım ise şu an 8.2 8.3 arası gidip gelmekte 30 km/h ortalama hızım ile. Tabi bu şehir içi değeri sakin kullanım ve 5 km gidilip kontağı kapat tarzı ile yakalanmış değerdir. Dikkat etmeyip normalin üstü bir kullanımda bu değerin 9.4 litre olacağı kanısındayım edindiğim tecrübelere göre. Ayrıca şunu belirtmek isterim ki yakıta şu buji mevzusunun nereden baksanız 0.2-0.3 litre minimum olumsuz etkisinin olduğu kanaatindeyim. Ha bu arada 255/40 R18 arka, 225/45 R18 ön lastik ebatlarının ve kış lastiğinin etkisini söylemiyorum bile. Baharın gelmesi ve bujilerin değişmesi ile yakıtımın şehir içi 0.5 lt daha düşeceği kanısındayım. Buradan detaylarını paylaşırım.

 

Yol Tutuş ve Konfor:

Yol tutuş konusunda aldığımda arkadan itiş olmasından dolayı kafamda soru işaretleri olsa da inanın bu aracı yoldan çıkarmak için viraj içerisinde ağırlık transferi yapmanız ya da gaza sağlam oturmanız gerekiyor. Ancak bu dediklerimi yaparsanız araç arkasını bırakıyor ve DTC (nam-ı diğer ESP) devreye giriyor. Tabi kimisi için bu durum hoş ya da istenen bir durum olsa da hatta DTC kapatılıp yanlama tarzı eylemler gerçekleştirilse de böyle eylemlerin hoşuma gitmemesi ve trafikli ortamda tehlike arz etmesinden ötürü tasvip etmemekteyim. Sonuç olarak yukarıda belirttiğim lastik ölçüleriyle beraber çok güzel bir yol tutuşunun olduğunu söyleyebilirim.

Konfor meselesi ile biraz göreceli. Şöyle ki M paket araca göre ve bahsettiğim lastik ebatlarına göre araç gerçekten konforlu olabiliyor. Peki ne zaman bu konforlu moda geçiliyor? Hemen söyleyeyim şöyle ki; aracın lastiklerine fabrika verileri yerine önlere 32 arkalara 34 psi hava bastığınızda... Aracın kapı içi etiketinde önerilen hava basınçları konfor açısından verdiğim değerlerden 1-2 tık yukarıda olduğu için maalesef lastikler çukurlarda hassas oluyor. Ama şunu da söylemeden geçmeyeyim, bu araç sertlik (yani diğer bir deyişler bam güm) bakımından asla bir mk3 leon fr kadar sert değil. Süspansiyonların çalışmaları passattan bu araca geçmeme rağmen gerçekten çok başarılı geldi. (Şu dip notu da ekleyeyim benim exclusive passatta 235/45/R17 lastik ve diğer donanım modellerinden farklı olarak nappa deri döşeme ile gelen spor süspansiyon vardı. Yani m paket bir F30 asla comfortline b7 passat kadar konforlu olamıyor. Bizzat hala deneyimlemekteyiz çünkü eniştemde comfortline b7 passat var) 

 

Sonuç olarak ilk gözlemlerim ve sizlere aktarabildiklerim bunlar. Biliyorum biraz uzun bir anlatım oldu affınıza sığınıyorum  :) ama ben bu aracı almadan önce internette bu bahsettiğim kısımlara yönelik bir inceleme bulamadığım için ve mevcut yorumların sığ, karşılaştırmasız olduğundan dolayı alacak arkadaşlara da yardımcı olmak maksadıyla bu kadar uzun yazdım.

 

Şimdi sizleri bugün çektiğim fotoğraflarla baş başa bırakıyorum. Zamanla deneyimlediğim hususları bu konuya yazacağım, sizlerin de aklına takılan bir soru olursa seve seve cevaplamaya çalışırım. :flowers:

 

1JPNP5.jpg

LbPQPV.jpg

rOLELP.jpg

76mAml.jpg

Pl3Q38.jpg

gOlXlN.jpg

Z9NY2g.jpg

oOQEnQ.jpg

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Hayırlı olsun. Psa motor olması dediğiniz için total i deneyin denemediyseniz. Koltuk renklerine bayıldım. Keza dış renginede. Bol gezmeler.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Renk çok güzel güle güle binin

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Zevk meselesi tabi. Koltuklar bana göre değilmiş ? Benim Fiesta ‘dan az yakıyor. Maşallah. Özellikle gaz pedalının her kademesinde hissederek yürümesi ayrı bir keyif. Güzel günlerde kullanın. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serdar Yaman

Hayırlı olsun geçen hafta aynısını satıp audiye geçtim [emoji4]

Kronik kapı gıcırdama sorunu var teflon bant ile serviste sesi kesiliyor

Turbo hortum bobin vs gibi sorunlara dikkat et ben hiç sorun yaşamadım ama

Bendeki 2016 lci idi ek olarak bady kit

Hayalet gösterge

F1 kulakçık

Black line stop vs yapmıştım

Stoplarınıda black line çevirmek istersen stopları sökmüştüm yardımcı olabilirim [emoji4]

 

3bc6bda8823f61f7f30b354b9654d238.jpg

 

a9f939ba1edee5164162f121d3ac7b46.jpg

 

c3ee3d69481230b29f3cfd54d84fb95e.jpg

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

servise göre: yağ ne zaman değişiyor? hava filtresi ne zaman değişiyor?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serdar Yaman
servise göre: yağ ne zaman değişiyor? hava filtresi ne zaman değişiyor?


Servis bakımını araç belirliyor takibini ordan yapacaksın ortalama 12-14 bin km arasında götür diyor servise gitmek içinde +2000 km geçirebilirsin borusan veriyor bu opsiyonu filtreleride gittiğinizde anahtarı servis danışmanına veriyorsunuz anahtarı okutuyor araç servis ihtiyaçlarını kendi belirleyip değişim istiyor hava polen vs için sadece yağ ve yağ filtresi 500-600 arası komple filtreler 1100 civarı ayrıca polen ve hava filtreni servis harici değişimine sorun çıkarmıyor garanti için illaki hava ve poleni bende değiştir demiyor
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tekerleri açıp, balatalara falan bakıyorlar mı serviste , onu da mı söylüyor bu? balata bitti değiştir diye:)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serdar Yaman
Tekerleri açıp, balatalara falan bakıyorlar mı serviste , onu da mı söylüyor bu? balata bitti değiştir diye[emoji4]


Servis danışmanı ölçüm aleti ile ölçüyor
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Hayırlı olsun Bilgehan. Kazasız belasız güle güle kullan. :nazar:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Önce mavi A3 sonra Mavi Bmw.

Neler oluyor. Nefis imtihanındamıyım. [emoji15]

Mükemmel bir araç.

 

Bmw’deki teleservis aracın tüm verilerini takip ediyor. Hava filtresinden lastik basıncına kadar.

Şöyle ki. Bakım zamanını hatırlatmak için sizi arayan serviş çalışanı, sol arka lastiğinizin havasını da 4 ps artırın derse şaşırmayın.

Hayran olduğum bir başka özellik de. SOS

Tavan lambası yanında bulunan SOS düğmesine bastığınızda araç sizi Almanya Bmw ye bağlıyor. Araç menüsünü hangi dilde kullanıyorsanız o dilde konuşan bir acil yardım personeli sizi karşılıyor. Bu arada aracın yeri, rengi, aracın eğimi, çarpışma yapıp yapmadığı anında karşıya iletilmiş oluyor.

Yada bir çarpışma yapmışsanız ve hava yastığı açılmışsa araç bu durumu karşıya bildiriyor ve ilgili birim sizi arıyor. Telefonu cevaplayıp iyiyim demediğiniz takdirde aracın bulunduğu yere acil yardım gönderiyor.

Alman yasalarına göre bu hat 2 çalmada açılmaz ise ciddi yaptırımları varmış.

Bu özellik, Temmuz 2014 ten sonra üretilen her otomobilde standart.

 

Bir de detay. Bu araçtaki şanzıman tam otomatik. Tork konvertörlü ve söylendiği gibi 8 ileri. 8 ileriyi duyunca çoğu bunun çift kavrama olduğunu zannediyor ama değil.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Maşallah mis gibi. Allah kaza bela vermesin insallah... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Yaman
Önce mavi A3 sonra Mavi Bmw.
Neler oluyor. Nefis imtihanındamıyım. [emoji15]
Mükemmel bir araç.
 
Bmw’deki teleservis aracın tüm verilerini takip ediyor. Hava filtresinden lastik basıncına kadar.
Şöyle ki. Bakım zamanını hatırlatmak için sizi arayan serviş çalışanı, sol arka lastiğinizin havasını da 4 ps artırın derse şaşırmayın.
Hayran olduğum bir başka özellik de. SOS
Tavan lambası yanında bulunan SOS düğmesine bastığınızda araç sizi Almanya Bmw ye bağlıyor. Araç menüsünü hangi dilde kullanıyorsanız o dilde konuşan bir acil yardım personeli sizi karşılıyor. Bu arada aracın yeri, rengi, aracın eğimi, çarpışma yapıp yapmadığı anında karşıya iletilmiş oluyor.
Yada bir çarpışma yapmışsanız ve hava yastığı açılmışsa araç bu durumu karşıya bildiriyor ve ilgili birim sizi arıyor. Telefonu cevaplayıp iyiyim demediğiniz takdirde aracın bulunduğu yere acil yardım gönderiyor.
Alman yasalarına göre bu hat 2 çalmada açılmaz ise ciddi yaptırımları varmış.
Bu özellik, Temmuz 2014 ten sonra üretilen her otomobilde standart.
 
Bir de detay. Bu araçtaki şanzıman tam otomatik. Tork konvertörlü ve söylendiği gibi 8 ileri. 8 ileriyi duyunca çoğu bunun çift kavrama olduğunu zannediyor ama değil.


Zf şanzıman ve diğerleri diyorum ben :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Hayırlı olsun maşallah. Forumda neler oluyor [emoji5]

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Renk harika yine. Aynen Mehmet abiye katıyorum. Bu renk çok güzel. Arabaya diyecek birşey yok zaten. Kazasız belasız kullanın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkam Elma

Hayırlı olsun Bilgehan bey ben de 1 hafta oldu 2014 modern line paket 3,20 ied kullanıyorum ilk defa benzinli bir araba kullanıyorum.Siz epey araştırmışsınız arasıra sizi rahatsız edebilirim bilgi alabilmek için şimdilik şehir içi tüketim 8 ile 9 arası geziniyor performansı yaşamak lazım.Bahsettiğimiz buji konusu için haftaya bi özel servise sormak istiyorum. Kazasız belasız günlerde kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nuri Güngör
(düzenlendi)

Güzel araç en yakışan renk Allah kaza bela vermesin Bilgehan biz de yeni yıl öncesi arkadaşa 2016 sport line aldık güzel kasa ama ben her zaman d den yanayım 

tarihinde Nuri Güngör tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerim Bilge
15 saat önce, Serdar Yaman yazdı:

Hayırlı olsun geçen hafta aynısını satıp audiye geçtim emoji4.png

Kronik kapı gıcırdama sorunu var teflon bant ile serviste sesi kesiliyor

Turbo hortum bobin vs gibi sorunlara dikkat et ben hiç sorun yaşamadım ama

Bendeki 2016 lci idi ek olarak bady kit

Hayalet gösterge

F1 kulakçık

Black line stop vs yapmıştım

Stoplarınıda black line çevirmek istersen stopları sökmüştüm yardımcı olabilirim emoji4.png

 

 

 

 

 

 

Çok teşekkür ederim Serdar Bey. Sizin aracında maaşallahı varmış. Hele o 6WB kodlu  hayalet göstergeye bittim diyebilirim. Ancak şu anki A5 inizin duruşu da maaşallah. Tekrardan hayırlı uğurlu olsun size de. Bu blackline stoptan kastınız stoplara sürme mi çekilmesi acaba? Gerçekten çok hoş duruyor hatta geçen yanımdan aynısının sürmeli stoplusu ve 1 tık siyah folyoyla karartılmış stoplusu hali geçti iç geçirmedim desem yalan olur. Bu işlemi yaparken dikkat edecek bir şey var mıdır? Stopa zarar verme olasılığı yüksek midir?

14 saat önce, Evren Erakçora yazdı:

Tekerleri açıp, balatalara falan bakıyorlar mı serviste , onu da mı söylüyor bu? balata bitti değiştir diye:)

İdrive ekranında uyarı veriyor. Aldığımda arka balataları değiştir diye uyarı vermiştir. Ön balatalar için de 2000 km kaldı yazıyordu. Biz ustayla baktığımızda önlerin de değişmesinin iyi olacağına karar verip 4 tane ATE marka seramik fren balatasıyla değiştirmiştik. Balata ikaz fişleri ile bana 850 TL ye patladı :) . Borusan sadece arka balatalara 1200 TL fiyat istemişti.

12 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Önce mavi A3 sonra Mavi Bmw.

Neler oluyor. Nefis imtihanındamıyım. emoji15.png

Mükemmel bir araç.

 

Bmw’deki teleservis aracın tüm verilerini takip ediyor. Hava filtresinden lastik basıncına kadar.

Şöyle ki. Bakım zamanını hatırlatmak için sizi arayan serviş çalışanı, sol arka lastiğinizin havasını da 4 ps artırın derse şaşırmayın.

Hayran olduğum bir başka özellik de. SOS

Tavan lambası yanında bulunan SOS düğmesine bastığınızda araç sizi Almanya Bmw ye bağlıyor. Araç menüsünü hangi dilde kullanıyorsanız o dilde konuşan bir acil yardım personeli sizi karşılıyor. Bu arada aracın yeri, rengi, aracın eğimi, çarpışma yapıp yapmadığı anında karşıya iletilmiş oluyor.

Yada bir çarpışma yapmışsanız ve hava yastığı açılmışsa araç bu durumu karşıya bildiriyor ve ilgili birim sizi arıyor. Telefonu cevaplayıp iyiyim demediğiniz takdirde aracın bulunduğu yere acil yardım gönderiyor.

Alman yasalarına göre bu hat 2 çalmada açılmaz ise ciddi yaptırımları varmış.

Bu özellik, Temmuz 2014 ten sonra üretilen her otomobilde standart.

 

Bir de detay. Bu araçtaki şanzıman tam otomatik. Tork konvertörlü ve söylendiği gibi 8 ileri. 8 ileriyi duyunca çoğu bunun çift kavrama olduğunu zannediyor ama değil.

Emmi çok teşekkür ederim. Yine harika bir bilgilendirmelerde bulunmuşsun. Benim anlatmayı atladığım yerlere çok güzel değinmişsin. Sana da en iyisinden bir Audi A5 ya da A6 yakışır. Dört gözle beklemekteyiz. :D 

6 saat önce, Erkam Elma yazdı:

Hayırlı olsun Bilgehan bey ben de 1 hafta oldu 2014 modern line paket 3,20 ied kullanıyorum ilk defa benzinli bir araba kullanıyorum.Siz epey araştırmışsınız arasıra sizi rahatsız edebilirim bilgi alabilmek için şimdilik şehir içi tüketim 8 ile 9 arası geziniyor performansı yaşamak lazım.Bahsettiğimiz buji konusu için haftaya bi özel servise sormak istiyorum. Kazasız belasız günlerde kullanın.

Erkam Bey çok teşekkür ederim efendim. Sizlere de hayırlı uğurlu olsun inşallah. Modernlinelara da bir ara bakmıştım beş döşeme, direksiyon ve torpido ile baya ferah bir iç tasarım sunuyorlar. Buji konusunda özel servisinizin dediklerinden beni de haberdar ederseniz çok müteşekkir olurum. Bilgi konusunda bildiğimi paylaşarak ve beraber bir şeyleri öğrenmek adına rahatsızlık vereceğinizi asla düşünmeyin. Seve seve elimden geleni yaparım. :)

3 saat önce, Nuri Güngör yazdı:

Güzel araç en yakışan renk Allah kaza bela vermesin Bilgehan biz de yeni yıl öncesi arkadaşa 2016 sport line aldık güzel kasa ama ben her zaman d den yanayım 

Çok teşekkür ederim. Gönül isterdi ki d olsun ama bu donanıma bu model yılına çıkıldığında (zaten 40.yıl 320d görmedim bile) 2015 model bir e250 bluetec alınabiliyor. 

 

İyi dileklerde bulunan herkese çok teşekkür ederim. :flowers:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serdar Yaman
Çok teşekkür ederim. Gönül isterdi ki d olsun ama bu donanıma bu model yılına çıkıldığında (zaten 40.yıl 320d görmedim bile) 2015 model bir e250 bluetec alınabiliyor. 
 
İyi dileklerde bulunan herkese çok teşekkür ederim. :flowers:


Black line stoplar film değil komple stoplar değişiyor :)
Yorum bağlantısı
Hakan Yavaş
(düzenlendi)
6 saat önce, Bilgehan Arbek yazdı:

Aldığımda arka balataları değiştir diye uyarı vermiştir. Ön balatalar için de 2000 km kaldı yazıyordu. Biz ustayla baktığımızda önlerin de değişmesinin iyi olacağına karar verip 4 tane ATE marka seramik fren balatasıyla değiştirmiştik. Balata ikaz fişleri ile bana 850 TL ye patladı :) . Borusan sadece arka balatalara 1200 TL fiyat istemişti.

 

 

Öncelikle soğuk motorda ılk 1-2 dk lık sarsıntı bende de mevcut. Bujileri değiştireli de yaklaşık 2 ay oldu henüz.

Aracı son 1 yıldır eşim kullanıyor. Günlük yaklaşık olarak 80 km uzun yol git gel yapıyor. Ortalaması 6,2 lt lerde. 

 

Son olarak araç fren balatası değişim zamanını da gösteriyor. Balataya bağlı fişten alıyor bu bilgiyi. Bana da arkalar için 4000 km kaldığını söylüyor son 3 aydır:) 3 aydır azalmadı o 3000 km.

Sorun olarak benim araç ıkı kere manyetik valf değiştirdi. Boyle bir sorun olursa parçalar peugeot ile muadil ve fiyatları 1/3 oranında aklınızda olsun.

 

ATE yi sorucam ben size. Memnunmusunuz herhangi bir sorun çıkardımı acaba.  

tarihinde Hakan Yavaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Demirci

Hayırlı olsun çok hoş gerçekten. BMW görünce bakmamak elde değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici

Çok kapsamlı ve güzel bir inceleme olmuş Emeklerinize sağlık güle güle kullanın Allah kaza bela vermesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
9 saat önce, Bilgehan Arbek yazdı:

Sana da en iyisinden bir Audi A5 ya da A6 yakışır. Dört gözle beklemekteyiz. :D 

 

 

Quattro olsun :)

Sağolasın.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...