Mustafa Kenar 17 Ocak 2018 Yazar Paylaş 17 Ocak 2018 Lpg de ayar denedim rölantide farları ve kaloriferi açınca dalgalanmaya başlıyor yüke binen yerleri zenginleştirdim ama nafile araba dalgalanma yaparken maf sensorunun soketini cikardim ama hırıltı ve dalgalanma kesildi yağ gibi kaldı araba resmen rahatladı ama bu seferde gaz yemesi ağırlaştı sizce sorun maf sensörumu temizliğini yapmıştım. parça alarak 2 inci ford topladım oldum bir şasesi eksik ?? Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı 18 Ocak 2018 Paylaş 18 Ocak 2018 Mustafa bey k bakmayın şehir dışındayım gelecek hafta sonu döneceğim. O yüzden ilgilenemedim. Ama bu kadar işlemden sonra aracımda devir 650 700 lerde çalışıyordu. Şimdi 1 in altındaki çizginin tam üzerinde çalışıyor. Rolantim düzeldi ama gaza bas çek pır pır hala devam. Dikkatimi çeken olay benzinde bu durumu çok nadiren yapıyor. Siz maf sensörü demişsiniz ama bende maf yok map var sadece. Dönünce devam edeceğim. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 18 Ocak 2018 Yazar Paylaş 18 Ocak 2018 Bekir bey ford focus 1 ler rölantide 700 devir + - 30 fabrika devirleri sizin arabanın devri suan 1000 devirde yüksek devirde çalışıyor yapılan işlemler sonucunda deviriniz bozulmuş durumda Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 18 Ocak 2018 Yazar Paylaş 18 Ocak 2018 bu ford focuslardaki dalgalanma sizce aküden kaynaklı olabilirmi bunun bi yolu yordamı yokmu maf sensörü rolanti de iken sinyal çıkışı kaç volt olması gerek multi metre ile ölçtüm 700rpm 650rpm dalgalanmaya başlayınca 0,6 volt sinyal veriyor maf sensörü akünün yabancı sitelerde gümüş akü olması gerek diye bişeyler yazıyordu sizce bu kadar önemi varmı farları ve kaloriferi açınca dalgalanma başlıyor birde üstüne arka cam rezistansını açınca kesiliyor gidişinde çekişinde hiçbir sıkıntı yok yakıtı da iyi Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 19 Ocak 2018 Yazar Paylaş 19 Ocak 2018 Enjeksiyon pulu o-ring vs diplerinden kaçırma yapabilirmi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ocak 2018 Paylaş 20 Ocak 2018 Farları açınca voltaj düşer. Ecu bunu anlar ve devri yükseltmek ister. Akü kaynaklı değildir. Devri yükseltmek için emir veriyor ama tutmak istediği devirde tutamıyor. Rolanti valfi dahil bir çok yer ve parça buna sebep olabiliyor. Tek tek saymayacağım. Bu forumun yarısı bu sorundan ibaret zaten. Eski konulara bakıp. Şüpheli parçaları ve yerleri tek tek eleyerek sorunu düzeltmelisiniz. Nokta atışı bir cevabı yok bu sorunun maalesef. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 21 Ocak 2018 Yazar Paylaş 21 Ocak 2018 Dün yazılım yükselttik daha önceden dtc none yazıyordu simdi ise dtc262 yazıyor yazılım öncesi dtc none yazan şimdi ise dtc262 Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 21 Ocak 2018 Yazar Paylaş 21 Ocak 2018 Konya oto sanayisinde hic bir yerde kompresyon testi yaptıramadım kompresyon testinden haberleri yok Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Ocak 2018 Paylaş 21 Ocak 2018 Dün yazılım yükselttik daha önceden dtc none yazıyordu simdi ise dtc262 yazıyor yazılım öncesi dtc none yazan şimdi ise dtc262Mevcut bir mesajınız var bu konuda Mustafa Bey. Dtc konusunu takip edin. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 21 Ocak 2018 Yazar Paylaş 21 Ocak 2018 1. Enjektör devresi yüksek ne anlama geliyor Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 23 Ocak 2018 Yazar Paylaş 23 Ocak 2018 Bugün aracıma kompresyon testi yaptırdım 1. silindir 5 2. Silindir 15 3. Silindir 15 4. Silindir 15 Rölantide dalgalanma titreme mevcuttu sonunda sorunu bulmuş bulunmaktayız yarın üst kapak sökülerek bakıma alınacak revizyonda hangi parça marka önerisiniz subap vs. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ocak 2018 Paylaş 23 Ocak 2018 rektifiyeci söylecek onları ölçüm yapınca Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 27 Ocak 2018 Yazar Paylaş 27 Ocak 2018 Motor silindir kapak tekrar revize edildi takıldı araba suan benzinde lpg sigortasi sokuk araba kaloriferi farları açınca dalgalanma mevcut bu araba kafayi yedirtecek sorun nedir sizce Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Ocak 2018 Paylaş 27 Ocak 2018 Sadece ust kapak mi revize edildi? Subaplar, silindirler vs nasildi? Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 27 Ocak 2018 Yazar Paylaş 27 Ocak 2018 silindir kapak sökülüp Subaplar komple değişti sorunum çözüldü ilk teslim aldığım da yapıyordu şimdi ise yapmiyor tamirci ilk lpg de deneme yapmışlar sonra ben benzinde binmeye başlayınca araba kendine yakıt karışımını duzeltmeye başladı hicbir sorun kalmadı cok şükür kurtuldum 2 Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı 28 Ocak 2018 Paylaş 28 Ocak 2018 (düzenlendi) herkese selamlar. 1500 km yol yaptım 600 km si benzinle. Araç lpgde farlar v.s pır pır devirde nadiren bayılma toplama var benzinde saat gibi hiçbir sıkıntı yok. Çok defa denedim. Lpg ye geçince bahsettiğim saçmalamalar başlıyor. Benim içinse lpg problem değil. Müsait olunca bi lpg filtre değişeceğim. Bi dahada oynamayacağım. Önceden benzindede net yapıyordu fakat uğraşırkenki yaptığım şeylerden birisi veya birkaçı çözdü olayı. Tahminim akü değişimi ve devirdeki bariz farkettiğim gaz kelebeği ve rolanti valfi temizliği sonrası devirde farkedilir düzelme. Mustafa bey rolantim 1000 de çalışmıyor ona müdahale edilmedi. 1000 in altındaki çizginin tam üzerinde.yani 700-750 lerde gibi. Sorununuz düzeldiğine sevindim bu arada. Araç güzel gerçekten çok hoşuma gidiyor sürüş keyf veriyor. Yeterki sorun olmasın:) 28 Ocak 2018 tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 5 Şubat 2018 Yazar Paylaş 5 Şubat 2018 (düzenlendi) sonunda buldum rolantide dalgalandıran bunca çabadan sonra sorun fordun bulduğu akıllı şarj sisteminden kaynaklı olduğunu buldum şarj dinamosu dediler değiştirdim. sonuç hüsran rolanti valfi dediler değiştirdim. sonuç hüsran maf temizliği ve değiştirdim sonuç hüsran oksijen sensörü değiştirecektim ölçümleri yapıldı sıfırdan farksız çalışıyor deyilmedi. kompresyon testi dediler silindir birinin subapları yanıkmış komple yapıldı subaplarda dahil kompresyon ölçümleri (1.150) ( 2.150) (3.150) (4.150) yazılım atıldı sonuç hüsran akü kutup başları kablo şase ve bağlantı yerleri yenilendi sonuç hüsran akü değişimi yapıldı sonuç hüsran (en çok zoruma giden bu oldu sinirden gitti bizim sağlam akü pisi pisine neyse sağlık olsun) farları kaloriferi açınca dalgalanma farlarda pır pır etme mevcut sonuç olarak şarj dinamosunun üzerindeki 3 soketli pin mevcut 2 si araba beynine gidiyor 1 inde ise akü voltajı var eğer bu soket takılı olursa araba 14.80 ile 15 volt arası şarj ediyor bu sarj dinamosunu devamlı yükte tutuyor buda rolantiyi bozuyor farlar ve kalorifer işin içine girerse sorun daha çok belirginleşiyor bu soketi cıkartınca 14 volt olması gereken değere düsüyor araba rahatlıyor farlarda pır pır etme sorunu çözülüyor araba huzura kavusuyor ama o soket sökülünce akü ışığı yanıyor bağlantı koptuğu için forumda araştırma yaptım 162 numaralı 2 adet dirençten bahsedilmiş beyinciye giderek bu iki direncin ölçümlerini yaptırdım smd dirençlerde problem olmadığı hatta beyini ilk defa açıldığı söyledi elimde farklı beyin var istersen takalım dediler bende başladık bu işe bulacaz değiştirin dedim 2 adet beyin daha takıldı aynı 15 volt veriyor lpg kaynaklı değil 1000 km benzinde bindim yine aynı durum fark etmiyor tek sorun fordun geliştirdiği akıllı şarj sisteminin rolantide dalgalanmayı bu yüzden yapıyor iyibir ford elektrikci usta bulabilirmiyiz ne yapmamız gerekiyor. 5 Şubat 2018 tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Şubat 2018 Paylaş 5 Şubat 2018 Yapar. Onu da değiştirin. Zaten araba sıfırlanmış oluyor. Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 5 Şubat 2018 Paylaş 5 Şubat 2018 Mustafa bey çıkmacıdan bulabilirseniz emanet alıp gaz (boğaz) kelebeğini değiştirip bir deneseniz birde gaz kelebeği soketini ve kablolarının uçtan uca tesisatını bir iyice kontrol ettirseniz acaba hernangi bir yerde oksitlenme, korozyon yada yalıtımında bozulma mı var? Yaştan dolayı olabiliyor maalesef bunlar Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 6 Şubat 2018 Yazar Paylaş 6 Şubat 2018 17 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Yapar. Onu da değiştirin. Zaten araba sıfırlanmış oluyor. Mehmet bey neyi değiştirelim 16 saat önce, Bahadır Taşpolat yazdı: Mustafa bey çıkmacıdan bulabilirseniz emanet alıp gaz (boğaz) kelebeğini değiştirip bir deneseniz birde gaz kelebeği soketini ve kablolarının uçtan uca tesisatını bir iyice kontrol ettirseniz acaba hernangi bir yerde oksitlenme, korozyon yada yalıtımında bozulma mı var? Yaştan dolayı olabiliyor maalesef bunlar Tps sensorunu değiştirdim boğaz kelebegini söküp komple 1000 lik zimpara ile kurum yapan yerleri guzelce temizledim sıkıntı tek sorun akıllı sarj sistemi Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 (düzenlendi) 4 saat önce, Mustafa Kenar yazdı: Mehmet bey neyi değiştirelim Tps sensorunu değiştirdim boğaz kelebegini söküp komple 1000 lik zimpara ile kurum yapan yerleri guzelce temizledim sıkıntı tek sorun akıllı sarj sistemi Meraba mustafa bey. Bence araçta birşeyler gereğinden fazla yük çekiyor. Soket çekmek çözüm değil. Çözümü olmalı. Bendeki durum elektrikçimin yaptığı şeylerden sonra kalmadı. Sizin olay için takipteyim inşallah çözeriz ama masraf olacak şeylere girmeden iyi düşünün. 6 Şubat 2018 tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat 6 Şubat 2018 Paylaş 6 Şubat 2018 8 saat önce, Mustafa Kenar yazdı: Tps sensorunu değiştirdim boğaz kelebegini söküp komple 1000 lik zimpara ile kurum yapan yerleri guzelce temizledim sıkıntı tek sorun akıllı sarj sistemi Yok ben temizleme açısından dememiştim, eğer kelebek beyni, soketi yada tesisatı elektriksel olarak sorum taşıyorsa bunu en net anlayabileceğiniz yerlerden biri rölanti konumu bu bakımdan çıkma parça ile denemeyi önermiştim Yorum bağlantısı
Ozer Oz 24 Şubat 2018 Paylaş 24 Şubat 2018 On 06.02.2018 at 22:08, Bekir Çatlı yazdı: Meraba mustafa bey. Bence araçta birşeyler gereğinden fazla yük çekiyor. Soket çekmek çözüm değil. Çözümü olmalı. Bendeki durum elektrikçimin yaptığı şeylerden sonra kalmadı. Sizin olay için takipteyim inşallah çözeriz ama masraf olacak şeylere girmeden iyi düşünün. Elektrikçiniz ne yaptı ??? keşke onuda yazsaydınız aynı sorun bende dahil olmak üzere forumda çoğu kişide mevcut ben, ford lpg ile uyumsuz ve bunlar takılırken elektrik elektronik bir çok yer ve motor kurcalandığı için saçmalııyor diye düşünüyordum ,, ama akıllı sarj sistemini ilk defa duydum Yorum bağlantısı
Recommended Posts