Mustafa Kenar 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar Ateşleme bobini rölantide dalgalanmaya sebep olurmu birde gidişi gaz yemesinde sorun yok gayet iyi bobinin kontrolü nasıl yapılır sadace rölantide dalgalanma olayını çözemedim. her yere sordum soruşturdum yabancı forumlara baktım çözümü kesin var nasıl olacak bu konuyu tekrar araştıralım herkes tamircisinden bilgi alabilirse çok iyi olur. bu konu hakkında bir sürü yazı var ama eski tarihli olduğundan çözüme kavuşan kimse yok 30 Ocak 2018 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 Yurt dışından önce, Forumda arama yaptınız mı ? Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 3 Ocak 2018 Yazar Paylaş 3 Ocak 2018 (düzenlendi) Yapmadığım yer kalmadı bütün forum siteleri video kanalları bakmadığım yer kalmadı sorunu bulmuş değilim kimisi lpg kaynakli demiş Sarj dinamosu Boğaz kelebeği Maf veya map Rolanti sensoru Tps sensoru Hego oksijen sensoru Vs. Vs daha nerelere bakıla bilir 3 Ocak 2018 tarihinde Mustafa Kenar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 3 Ocak 2018 Yazar Paylaş 3 Ocak 2018 2 dakika önce, Erdoğan Temur yazdı: Lpg varsa eğer sübaplar gidiyor. Lpg var ama yeni takılmış 7 bin km oldu Şimdi, Mehmet Ozyurek yazdı: Bobin yapmaz. Neler yapıldı ? Sarj dinamosu değişti orjinal denso T seklindeki hortum ve subap degisti orjinal Rolanti valfi degisti orjinal Iyi bir lpg ayari var kendim kaplo ile ayarladım zengin veya fakir karisim yok Boğaz kelebeği maf sensoru temizlendi Bazen yapıyor bazen yapmıyor dalgalanma Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 3 Ocak 2018 Yazar Paylaş 3 Ocak 2018 Hatta hava filtre kabini sökerek hava deliğini elimle tikadim hava kaçağı varmi diye motor stop etti boruda sıkıntı yok Benzin enjektorlerin oring ten kompresyon kaçırma gibi bir durum olabilir mi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 Sorun ne zamandır var. Benzin veya lpg de fark var mı. İlk marş düzgün mü. Silindir kompresyonlarını ölçüldü mü ? Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 3 Ocak 2018 Yazar Paylaş 3 Ocak 2018 Arabayi yeni aldım 5 bin km oldu ilk hevesle dalgalanmayı fark etmedim arabayla tanışmaya başlayınca bu durumu fark ettim. ilk marş mükemmel lpgde yapıyor benzine çekiyorum yapmaya devam ediyor direksiyon müşüründen yaparmı Ağırlıklı dalgalanma kaloriferi ve farları açınca başlıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 Direksiyon müşürü ne bilmiyorum. Masraf yapmadan önce Silindir kompresyonlarını bi ölçtürün. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Ocak 2018 Paylaş 3 Ocak 2018 Doğru ölçülürse 13-14 çıkması gerek. Ancak her silindir bir birine yakın çıkmalı. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 7 Ocak 2018 Yazar Paylaş 7 Ocak 2018 Tanıdık tamirci arkadaşlara soralım soruşturalım ben konyadan bi kaç ustaya sordum ilk önce sarj dinamosu dedi sonra rölanti valfi dedi boğaz temizligi maf temizligi hepsini degistirdik temizledik ama nafile devam dalgalanma baska usta tps sensörü degistir voltaj dusuk gonderiyordur dedi orj aldım yine aynı Yorum bağlantısı
Bekir Çatlı 7 Ocak 2018 Paylaş 7 Ocak 2018 (düzenlendi) 1 saat önce, Mustafa Kenar yazdı: Tanıdık tamirci arkadaşlara soralım soruşturalım ben konyadan bi kaç ustaya sordum ilk önce sarj dinamosu dedi sonra rölanti valfi dedi boğaz temizligi maf temizligi hepsini degistirdik temizledik ama nafile devam dalgalanma baska usta tps sensörü degistir voltaj dusuk gonderiyordur dedi orj aldım yine aynı Mustafa bey inan servis bakmıyor bu araca bu sorunlara. Burada yetkili serviste tanıdık var normal diyor. Kayseride allahtan mehmet bey sayesinde usta buldum. Nereye yöneleceğimizde belli değil. Lpg ve benzinde yapıyo sorun lpg değil dedik, elektrikmi motor aksanımı belirsiz motorcu elektrik diyor elektrikçi mekanik aksan diyor. Bende stop yok sadece boşta rolantiye düşünce pır pır. O yüzden aklıma mantığıma birşeyler gelince ve fırsat buldukça uğraşıyorum çünkü aracımı sök tak oynatmak istemiyorum. Ama paylaşımda bulunarak çözeriz bence.taktım kafaya. Bundan önce 2 adet aracım oldu onlardada böyle kronik sıkıntılarla uğraştım ama çözdükten sonra hep sattım. Çözünce gerçekten keyif veriyor ama bir an önce çözülürse. 7 Ocak 2018 tarihinde Bekir Çatlı tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 9 Ocak 2018 Yazar Paylaş 9 Ocak 2018 Bekir bey bende bir kaç ustaya sordum Böyle binmeye alış diyor birde aklıma lpg ayar kablosu var bizim arabalar sadece farları kaloriferi açınca dalgalanma yapıyor araba rölantide yüke binen lpg haritası zenginlestirerek çözüm olabilir onu deneyecem haber ederim Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 10 Ocak 2018 Paylaş 10 Ocak 2018 Rolantide dalgalanma konusunu şöyle bir kontrol etmenizi önereceğim: Aracı benzine alın, benzindeyken akü kutup başını sökün 10 dk. lığına sonra kutup başını takıp aracı benzinde çalıştırıp, lpg ye geçmeden deneyin. Dalgalanma olmuyorsa sorununuz lpg kalibrasyon sorunudur. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 10 Ocak 2018 Yazar Paylaş 10 Ocak 2018 hepsini denedik akü kutup başını söküp yeniden benzin haritası oluşmasını sağladık yine aynı arabanın yazılımına müdahale edebilsek şöyle yapardım kaloriferi farları açınca ecu beyni rolanti valfine diyorki örnek veriyorum 3 volt elektrik veriyor rolanti valfide o volta göre açıyor motor ona göre rolantiyi yükseltiyor yazılımla oynayarak yüke binen yeri 3 volt değilde 3,5 volt yaparak rolanti 850 devirlere kadar yükseltirdim burdaki dalgalanma sorunu ortadan kaldırırdım herşey yılların verdiği yorgunluk olsa gerek motor ömrü valflerin kompresyon kabloların voltaj akım geçirme özelliğini yitirmesi daha bir çok şey Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ocak 2018 Paylaş 10 Ocak 2018 9 dakika önce, Mustafa Kenar yazdı: hepsini denedik akü kutup başını söküp yeniden benzin haritası oluşmasını sağladık yine aynı arabanın yazılımına müdahale edebilsek şöyle yapardım kaloriferi farları açınca ecu beyni rolanti valfine diyorki örnek veriyorum 3 volt elektrik veriyor rolanti valfide o volta göre açıyor motor ona göre rolantiyi yükseltiyor yazılımla oynayarak yüke binen yeri 3 volt değilde 3,5 volt yaparak rolanti 850 devirlere kadar yükseltirdim burdaki dalgalanma sorunu ortadan kaldırırdım herşey yılların verdiği yorgunluk olsa gerek motor ömrü valflerin kompresyon kabloların voltaj akım geçirme özelliğini yitirmesi daha bir çok şey Aynen böyle çalışıyor zaten... Sizdeki sorun, böyle çalışamaması.. Araç her yükte rolantisini koruyabilir, voltaj çekimi algıladığı an, voltajı yükseltir, devri yükseltir. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 10 Ocak 2018 Yazar Paylaş 10 Ocak 2018 mehmet bey arabının aküsünden şüpheleniyorum farları yakıyorum araba çalışmazken 11.98 volt kadar düşüyor sonra kapatıyorum sonra 5 10 dk bekledikten sonra 12.5 volt tekrar çıkıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ocak 2018 Paylaş 10 Ocak 2018 2 dakika önce, Mustafa Kenar yazdı: mehmet bey arabının aküsünden şüpheleniyorum farları yakıyorum araba çalışmazken 11.98 volt kadar düşüyor sonra kapatıyorum sonra 5 10 dk bekledikten sonra 12.5 volt tekrar çıkıyor Akü sağlam.. Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 10 Ocak 2018 Yazar Paylaş 10 Ocak 2018 kasabada yaşıyorum oto tamirciler bana uzak 120 km bekir bey kompresyon testi yaptırsın bakalım sonuçları Yorum bağlantısı
Mustafa Kenar 16 Ocak 2018 Yazar Paylaş 16 Ocak 2018 Bekir bey ne yaptınız rolanti dalgalanmasini çozebildinizmi Yorum bağlantısı
Recommended Posts