Mehmet Ozyurek 27 Aralık 2017 Paylaş 27 Aralık 2017 Manuel vites kutusuna sahip araçlarda, Motor ve vites kutusu arasında bulunan, motorun üretmiş olduğu mekanik gücü şanzımana ileten genel olarak yuvarlak halka şeklinde olan araç bileşenine debriyaj balatası denir. Debriyaj balatası sayesinde motorun üretmiş olduğu güç vites dişlilerine iletilir. Vites dişlilerinden çıkan güç, arkadan itişli araçlar da şafta ve diferansiyele, ardından akslar yardımıyla tekerlere, önden çekişli araçlarda, diferansiyele ve oradan akslar yardımıyla tekerlere iletilir. Aşınmış veya bitmiş bir debriyaj balatasının belirtileri * İlk hareket yani kalkış daha zorlaşır, araç titreyerek veya zorlanarak kalkar. * Ara hızlanmalarda motor devri yükselmesine rağmen, araç hızı aynı oranda artmaz. * Son hız düşer. * Yakıt tüketimi artar. * İleri seviyede bitik ise, gaz verilmiş, debriyaj bırakılmış olmasına rağmen araç hareket etmez. * Özellikle rampalarda kötü bir yanık kokusu gelir. Debriyaj balatasının durumunun testi şu şekilde yapılır. Araç çalıştırılır, el freni sonuna kadar çekilir, vites 1'e takılır. Gaz pedalına hiç dokunmadan debriyaj yavaş yavaş bırakılır.. Araç ileri yürüme eğiliminde ve motor stop edecek gibiyse yada stop ederse balata sağlam demektir. Debriyaj balatasına zarar veren hareketler * Ayağı sürekli debriyaj üzerinde tutmak. * Patinajla kalkış yapmak. * Kar, buz, çamur vs şartlarla aracı uzun süre patinaj yaptırmak. * Aracı sert kullanmak. * Aşırı yük * Işıklarda aracı yarım debriyajda durdurmak. * Yoğun trafik ve buna bağlı olarak fazla dur kalk yapmak. Debriyaj balatası nasıl çalışır baskı balata, debriyaj balatası, debriyaj balatasının bittiği nasıl anlaşılır 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts