Mustafa Tüfekçi 28 Kasım 2017 Paylaş 28 Kasım 2017 (düzenlendi) Kompresorün zevkini alınca insan hep arıyor. E bide Mercedes konforu da kötü bı alışkanlık yaratıyor. 1999 w202 kompresor pert olunca istemeye istemeye bu kasaya bakmak zorunda kaldım. İstemeye istemeye dememin ilk sebebi aşırı elektronik olması . W202 e göre daha büyük ve hantal olması ( ki 230 kompresor e gecmemiz ondan oldu) W202 parasına w203 kasayı alınca da işler değişti o ayrı. Araçlarımız 203 kasa kodlu 5g-tronic ikinci yada üçüncü nesil şanzıman. Elektronik olarak vites düşürme ve yükseltme var. 2000 model olan ilk seri 203 kasa elegance donanımında. Orta dolulukta bir araç. Elektronik çift yönlü klima var. Ama tam otomatik değil. Far yağmur sensörü kararan iç dikiz aynası deri koltuklar ve genelden 15" olmasına rağmen 16" elegance jantlar belli başlı donanım. Motor m111 kodlu kompresörlu tıp 2.0 bir ünite. 240 nm yaklaşık tork ve 163 PS gücünde . Max sürat fabrikasyon 235 civarı olması lazım ama biz kadranı sona yasladik. İlk kalkış ve ani hızlanmalarda biraz nazlı, tabi bizdeki araç 160 bin km de ama iyi kondisyonda denebilir. Sebebi neredeyse 1450 kg civarında bir ağırlık olması. Ama yüksek süratte sanki araç hafiflemiş gibi 0-100 ile 100- 200 hızlanması yakın gibi hissettiriyor. Yakıt konusunda ise beklenenden daha makul. Aşırı yoğun durkalk trafiği girilmediginde ortalama yakıt 8 9 litre civarında. Uzun yolda uzuuuun son vites oranı ile 6 litreleri görebilirsiniz. Hemde öyle 70 80 gitmeden. İç hacim belki de en geniş c serisi denebilir ama orta şaft yolu arka koltukta 3. Kişi için sıkıntı. Araç aslında 4 kişilik denebilir. Yani gerçek mercedes konforu ile uzun yol yapılacaksa tâbi. Bagaj hacmi yine aynı şekilde geniş sayılır. Elegance olan versiyonda arka koltuklar yatırılabiliyor. Bu standart bı donanım olmayabilir. Ama olduğunda çok işe yarıyor. Orta konsolda soğutmalı kolçak mevcut. Yine torpido genis gibi de görülse ilginç bı iç tasarım var. Bölmeli kısımda cd changer ünitesi de bulunabiliyor. Bizim aracımızda Audi 10 CD çalar mevcuttu MP3 calmayan bı ünite yeterli ses sistemi var. Hatta orjinal subwoofer arka pandizotta gizli duruyor. Genel olarak Mercedes mekanik sorumsuzluğu olsada elektronik sam modülleri genelde kronikleşmiş sorunlu. Ön sam beyni pek korunaklı bir yerde olmadığı için oksitlenme yapıyor ve tüm donanım bu modüllerden yönetildigi için arıza veriyor. Bizdeki de yağmur sensörü devre dışı kalmıştı bu yüzden. Tamiri mevcut yada çıkma olarak temin edilebilmekte. Yine klima yönlendirme ayakları kronikleşmiş olarak ya dişli sıyırıyor yada step motor arızası oluyor. Genelde ilk kontak açıldığında tıkır tıkır ses yapma ve istenilen bölgeye havayı yönlendirememe sorunu oluyor. Makyajsız seride gösterge paneli LED ekranı görsel olarak yılına göre hoş ama yılların yorgunluğu ile kararmalar rahatsız ediyor. Yağ seviyesi göstergeden ölçülebiliyor. Yine bakım Aralık sayacı ve diğer donanım arızaları görsel ve yazılı olarak gösteriliyor. Elegance donanım iç detayları ahşap vari. Süspansiyonlar avangart donanıma göre daha yumuşak ve salınımlı. Birkaç makyaj ile 2000 model araç 2007 görünüme bürünüyor ve halen güncelliğini koruyabiliyor. Gelelim c230 kompresore. Araç avantgarde ve bizim aracımızda ısıtmalı hafizali koltuk harici tüm donanım mevcut. Öncelikle avantgarde olduğu için süspansiyon fabrikasyon olarak yaklaşık 3 cm daha alçak ve nispeten daha sert ama bı AMG değil. İç konsol makyajla daha güncel bir form almış. Avantgarde iç döşeme gri görünümde. Koltuklar delikli deri sürücü ve yolcu koltuğu yarı elektrikli ( ileri geri kaydırma işlemi hariç ) Araçta bı Xenon farlar far yıkama ve otomatik seviye sensörü Kararan iç dikiz aynası Katlanır dış dikiz aynası ve sağ ayna elektrikli kararan tıp Ön arka park pilot Arka elektrikli makam perdesi İç dış denetimli alarm Çift yönlü aktif karbon filtreli tam otomatik klima CD çalar aux girişi on hazırlıkli Nokia araç telefonu kiti Vs donanım Eksi olarak arka koltuklar yatırılamiyor araçta bu benim gibi tek başına uzun yola gidip eşya taşıyan birisi için sıkıntı. Elektronik sam modülleri yine bu araçlarda da sıkıntılı olabiliyor. Ama bu araçta sn modül üstünde ikinci bir muhafaza mevcut. Şanzımanda yeni bir şey yok. Sadece sport editions versiyonlarda direksiyondan vites değişimi olanağı veren bir mod da var. Bizde o yok. Motor yeni nesil m271 kodlu ve 2003 den sonra tüm mercedeslerde kullanılan 1.8 bir ünite. Makyajlı 203 serisinde aynı motor c180 kompresor c200 kompresor ve en üst versiyonu c230 kompresor olarak sunuluyor. C230 kompresor 192ps 260 nm civarı torka sahip. 9 küsur sn de 100 km ulaşıyor. Max hız yine 235 gibi gözükse de kadran bitiriyor. Ama diğer c200 den daha seri şekilde. Orjinal jantlar ön arka ofsetli önlerde 205 55 16 arkalarda 225 50 16 lastik ile geliyor. Eleganca göre daha kararlı gibi geliyor yol tutuşu. Gaz tepkisi daha iyi daha atik bir sürüşe sahip. C200 ile yan veremezler avangart ve daha güçlü motorla c230 da arka lastikler daha çabuk bitiyor . Yine ESP sistemi sanki makyajlıda daha iyi çalışıyor. Hatta makyajsız olanda araca özel bir durum mu bilmiyorum ( ki bir arıza belirtisi yoktu) ESP çok geç devreye giriyor artık herşey bitmiş gibiyken hoop diyor ve mudahale ediyor. Süspansiyon yumuşaklıgindan böyle hissettiryorda olabilir. Makyajlı versiyonda ise mekanik tutunma lastik ve süspansiyon sertliği ile daha güzel. Ve ESP yerinde müdahale ile daha kararlı. LPG ile uyumlu iki tip motorda. Yeterki daha önceki 99 sport içinde dediğim gibi kompresor için gerekli basınç algılayıcı ve hızlı enjektör olsun. C230 da prins kit mevcut ama turbo kit değil bu yüzden yüksek hızda kesiklik yapabiliyor. C200 için prins vsi2 turbo versiyon kullandım. LPG'de benzinden daha iyi bile gidiyor diyen var ki kadranı LPG de bile devirirken hiç sıkıntı yaratmadi. Makyajsız araç güncel ikinci elde 50 bin civarında temiz bulunabiliyor. Makyajlı olan seri km sine göre uçuk rakamlara satılabiliyor. 2000 c200 kompresor elegance 2005 c230 kompresor avantgarde Ayrıca avantgarde donanımda mavi renk camın farklı bir duruşu var elegance ye göre. Tabi filmli olunca gölgelemiş 29 Kasım 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 28 Kasım 2017 Yazar Paylaş 28 Kasım 2017 Bu da Alman otoyolunda bazı denemeler nette denk geldihttps://youtu.be/HxPbbMzQCccM111 kompresor teknik veriler c200 kompresor kırmızı motorM271 c230 kompresor teknik verilerİlginçtir m271 motor daha düşük yakıt tüketimine sahip c200 versiyonda 7 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Kasım 2017 Paylaş 28 Kasım 2017 Masallah kazasiz belasiz her ikisi de cok guzel araclar. Yorum bağlantısı
Mustafa Karaaslan 28 Kasım 2017 Paylaş 28 Kasım 2017 Bu alman otoban videolarında mondeonun da olduğu bir videoda görmüştüm c200 ü sonlara doğru bir uzaması vardı sağdan sağdan yok artık demiştim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts