İçeriğe Yönlendir

Subaru Servisi'nin Yaşattığı Mağduriyet


Mustafa Serdar Şalcı

Recommended Posts

Mustafa Serdar Şalcı

Subaru Servisi'nin  yaşattığı mağduriyeti paylaşmak isterim;

Kısa özet :

Servisten çıkan aracımın CD çalarının bozulmuş olması ve göğüs kaplamasında 2cm çapında parça kopması ve hasarlar şikayetim ile araç geri çağrıldı ve CD çalar arızasının kendilerinden olmadığını iddaa ettiler ama müşteri memnuniyeti için tamir ettireceklerini, diğer taraftan göğüs hasarındaki hatalarını kabul ettiklerini ama göğüsün tamir edilemeyeceğini ve servisten tedarik edilemediği bilgisine istinaden değişmesinin de mümkün olmadığı (ki edilememesi söz konusu değil), zaten CD çaların maliyetine katlanıldığı belirtilerek araç, göğüs kısmı hasarlı şekilde geri teslim edildi. Tarafıma CD çaların tamir bedeli yada şartlı olarak yapıldığı belirtilmemesine rağmen bunun bahane edilerek göğüsdeki hasarın tamir edilememesinin CD çaların tamirinin müşteri memnuniyeti ile alakasının olmadığı da anlaşılmış oldu. asıl gözle görünen hasarın öylece bırakılarak konuyu bu şekilde sonuçlandırmaya karar vermişler. Kendilerine hakkımı farklı platformlarda arayacağımı belirterek ayrıldım ve gerekli hukuki işlemleri başlattım.  

Geniş özet:

Subarunun global geri çağırmaları kapsamında 2007 Subaru legacy aracımın hava yastıklarının geriye dönük garanti kapsamında değişim olması için Subaru Türkiye merkez ile yazıştım ve adresime en yakın olarak "Servise" gidebileceğim bildirildi. Arayıp görüştüm ve parça sipariş edilebilmesi için araçla gelmem söylendi ve giderek parça siparişi geçildi. Parça geldiğinde aradıklarında gidip aracımı bıraktım ve tekrar geri aranınca aracımı almaya gittim. Aracımı alıp ayrıldıktan sonra CD değiştiricinin takılmış olarak arızalı olduğunu ve göğüs kaplamasının torpido üstü kısmında 2cm çapında bir parçanın kopuk olduğunu ve havalandırma ızgarası kenarlarında da hasarlar olduğunu gördüm ve kendilerine web site iletişim formundan neden bu şekilde bir şeyin bildirilmeden ve kontrol edilmeden teslim edildiği de dahil durumu yazdım. Servis tarafından Geri arandım ve özür dilenerek düzeltileceği belirtilip araç kendilerince gelinip teslim alındı. İkame bir araç da tahsis edildiğini ama müsait olamadığından 1 gün sonra gelip alabileceğimi belirttiler ve araç gidilerek alındı. Sonrasında müşteri ilişkileri yetkilisi telefonla arayarak göğüs hasarının 2cmlik kısmının taraflarınca olduğunun tespit edildiğini, bunu kabul ettiklerini ve bunun için üzgün olduklarını ve telafisi için araştırdıklarını, cd çaların ise kendilerinden kaynaklanmış olmadığını düşündüklerini ama müşteri memnuniyeti için onu da düzelteceklerini belirtti. CD çalar tamiri için geçen süre içinde arandım ve göğüs hasarının tamirinin mümkün olmadığı, kaplama değişimi de tavsiye etmedikleri için bu konuda birşey yapamayacaklarını belirttiler. Ben de bunun kabul edilemeyeceğini ve görsel olarak çok kötü bir durum olduğu için asıl önemli sorunun zaten bu olduğunu, tekrar araştırmalarını belirttim. Bu arada dışarıda konuyu araştırdım ve değişiminin mümkün olduğunu öğrendim. Daha sonra müşteri ilişkilerine telefonlarından ulaşamadığım için bu durumu web sitesinden kendilerine tekrar yazdım ve göğüs kısmının tamiri mümkün değilse plastik aksamıyla birlikte değiştirilmesini istedim. Kendileri geri aradıklarında yazımın kendilerine ulaşmadığını öğrendim ve talebimi sözlü olarak ilettim ve değerlendireceklerini belirttiler. CD çalar tamiri bittikten sonra geri arandım ve aracı alabileceğim söylendi. Göğüs kısmı için gelince konuyu görüşürüz denildi. Aracı almaya gittiğimde göğüs tamiri yada değişiminin mümkün olmadığını hatta böyle bir parçanın sistemde olmadığını belirttiler ve zaten buna karşılık cd çaların yüksek maliyetine katlandıklarını belirterek aracı bu şekilde teslim ettiler. Kendilerine göğüs değişimin mümkün olduğunu belirtmeme rağmen bu araçlarda böyle bir değişimin olamayacağının bilgisinin geldiğini belirttiler. Bu işlemin yüksek maliyetli olması dolayısıyla yapılmasının mümkün olmadığını belirttiler. Dolayısıyla CD çaların tamirinin şartlı olarak yapılacağının tarafıma bildirilmemesi ve asıl gözle görünen hasarın öylece bırakılarak konuyu bu şekilde sonuçlandırmaya karar vermişler. Kendilerine hakkımı farklı platformlarda arayacağımı belirterek ayrıldım ve gerekli hukuki işlemleri başlattım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Şimşek

sıradan bir tamirhaneden ne farkı var şimdi bu yetkili servisin... belli ki günü kurtarma peşinde

geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Yazıklar olsun. Parça değişmez diye bir şey yok. Maliyeti yüksek, elemanlarının hatası, ceplerinden gidecek. Bu yüzden değişmek istemiyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Hatayı kabul ettiklerine göre hukuksal olarak arayın hakkınızı. Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bana bilirkişi dosyası olarak gelse muhtemelen eskime payı düşer bir tazminat çıkarırım. değişmesi pek çözülebilir görülmüyor bence.

Yorum bağlantısı
Barış Göktürk

Yapmış olduğun bir hatadan dolayı bir hasar oluşturuyorlarsa o hatayı telafi etmek durumundalar. Hatanın telafi noktasının ürünün kullanım ömrünün, yıpranma payının bir önemi yoktur. 

 

Gönül ister ki, kimse bir hata yapmasın ve ben malımı olduğu haliyle kullanmaya devam edeyim. Ama madem ki bir hata var ve artık görsel açıdan yaratılan bir sıkıntı söz konusu: maliyet ya da yıpranma payı vs. gözetmeyip yerine yenisini koymayı sineye çekecekler. Ha; sonrasında oluşan zararın bedelini kendi içlerinde sorumlu ya da sorumlulara rücu eder. O da kendilerinin bileceği iş...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Bir saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

bana bilirkişi dosyası olarak gelse muhtemelen eskime payı düşer bir tazminat çıkarırım. değişmesi pek çözülebilir görülmüyor bence.

 

Eskime payı düşülecek bir ürün müdür bu torpido parçası hocam, bıraksan doğada 500 senede zor kaybolur

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
17 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

 

Eskime payı düşülecek bir ürün müdür bu torpido parçası hocam, bıraksan doğada 500 senede zor kaybolur

 

torpidodan biblo yapacaksan sıkıntı yok tabi. Aracın eskime payı.   Kullanım ömrü 20 yıl hesabı ile hesaplanabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
1 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı:

 

torpidodan biblo yapacaksan sıkıntı yok tabi. Aracın eskime payı.   Kullanım ömrü 20 yıl hesabı ile hesaplanabilir.

 

20 yaşındaki arabanın başına gelse hak iddia edemez miyiz bu durumda?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Şimdi hukukçu arkadaşlar daha iyi yorum yapar ancak burada kullanım engellenmesi fonksiyonalite engellenmesi yok. Kozmetik kusur ve satışa yönelik değer kaybı var. Bu nedenle manevi tazminat (üzülme nedeniyle ve görsel nedenle) artı değer kaybı telafisi (satıştaki fiyat düşüşü).

 

Bu araç 20 yaşlarına geldiğinde marjinal hale geleceği için zaten dava açmazsınız. Açarsanız o zaman ona göre oldukça düşük bri bedel verilebilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kurallarımıza uymadığı için Konudaki firma ismini gizledim arkadaşlar.

 

Yorum bağlantısı
Ergün Kol

Tüketici mahkemesine ayıplı hizmet nedeniyle dava açın. Elinizdeki bütün bilgi ve belgeleri ekleyin. Bence bu davayı kazanmanız zor olmaz.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Samet YILMAZ

Araciniza zarar veriyorlar ve tamir edilmez / degistirilmez diyorlar. Sende kamyonla showroom a gir ve ozur dile abi.. Ben bu kadar dangalagin biraraya toplandigi bir servis gormedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk
Araciniza zarar veriyorlar ve tamir edilmez / degistirilmez diyorlar. Sende kamyonla showroom a gir ve ozur dile abi.. Ben bu kadar dangalagin biraraya toplandigi bir servis gormedim.
Benim de aklıma o geldi. sıfır bir araca oturun, orasını burasını hırpalayin sonra afedersiniz telafi etmeye çalışacam deyip ayrılın
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...