İçeriğe Yönlendir

Nissan Qashqai 2008 Model 2.0 dCi 4x4 J10 Kasa İncelemesi


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Qashqai; ilk defa 2007 yılında üretilmeye başlanmış, Renault ve Nissan ortak yapımı diyebileceğimiz, gerçek bir Suv'dir. 

İlk üretildiği dönemde, 1,6 benzinli ve 2,0 dizel motor, manuel ve otomatik şanzıman, Önden çekiş veya 4x4 çekiş sistemi, Tekna, Tekna Execituve ve Visia donanım paketleri ile satışa sunulmuştur. 

İnceleyeceğim araç, kendi aracım olan 2008 Model, J10 kasa, 2,0 dizel motor, 4x4 çekiş sistemi ve Tekna Execituve donanımına sahip bir araç. 

 

IMG_5165.JPG

 

Aracımı 2 yıla yakın süredir kullanıyorum.

Alırken çok tereddüt ederek almıştım. Özellikle yüksek oluşu ve benim virajlara olan zaafım beni çok korkutuyordu. Ancak ilk aylarda aracı kademeli olarak zorladıkça korkularımın yersiz olduğunu, aracın mükemmel bir yol tutuşa sahip olduğunu gördüm. Bunu nasıl başardığını da kendimce şöyle yorumluyorum; Araç kasası yükseldikçe daralan bir yapıya sahip. Kasaya göre dingil açıklığı oldukça geniş. Bu sayede ağırlık merkezi hep ortada kalabiliyor. İkinci bir etken ise, sert süspansiyon sistemi, bozuk yollarda biraz sesli çalışarak rahatsız etse de üstün bir yol tutuş sergiliyor. 

Yol tutuş yetersiz gelirse de, esp devreye girerek müdahale edecektir, şu ana kadar testlerim hariç yolda hiç devreye girmedi. hiç ihtiyaç duymadı. Sadece çalışıp çalışmadığından emin olmak için arada bir kendim zorlayarak test ediyorum. 

 

P_20160607_180811.thumb.jpg.fd7a7c1b06081ee305d94c996e693e11.jpg

 

Kullanılan Motor : M9R, 

Sıralı 4 Silindirli, 4 Zamanlı, 

Çap x strok mm (inç) : 84 x 90(3.31 x 3.54), 

Rölanti Devri : 700 (+-) 50, 

Triger : Zincirli, 

Silindir Hacmi : 1995

Soğutma Sistemi 8,8 litre. (otomatik şanzımanlı ) 

Motoru da oldukça başarılı buldum, benim aracımdaki motor 150 beygir ve 320 nm torka sahip bir araç. 150 beygiri 4000 devirde, 320 nm torku ise 2000 devirde verebiliyor. Buna rağmen araç 6. viteste 90 km sabit hızla 1500 devirde rahatlıkla yürüyebiliyor. Son hız ise, insanı şımartacak cinsten. 

Tüketim verileri kataloglarda hep bir muamma, bir çok kaynak farklı farklı şeyler söylese de, benim testlerime göre ;  Şehir içi kısa mesafe soğuk motor 10 litre. Normal şehir içi 8 litre.  uzun yolda ise 100 km sabit hız ile 5,2 litre. 120 km hızla 6 litre.  0-100 hızlanması benim ölçümlerime göre 10 saniye civarında. 0-200 hızlanması ise 35 saniye civarında. 

Yağ değişim periyodu, ülkemizde 10 bin km veya bir yıl. Ancak avrupaya baktığımızda 20 bin km veya bir yıl olduğunu görüyoruz. Kullanılacak motor yağı:
Kullanma kılavuzuna göre : ACEA A1–B1 *1 *2, SAE 5W30
Mobil'e Göre : Mobil 1 Esp 0W-30
Castrol'a Göre : EDGE 0W-40 A3/B4
Motul'a göre : 8100 X-MAX 0W-40
Yağ kapasitesi : Filtresiz 7,0 litre, Filtre ile birlikte 7,4 litre.  
Bu motor; Nissan Qashqai, X-Trail ve Teana, Renault Megane, Laguna, Koleos, Espace ve Velsatis'te kullanılmış

 

IMG_5186.JPG

  

4x4 Çekiş sistemi oldukça başarılı; 2 önden çekiş, 4x4 otomatik ve 4x4 kilit modları olmak üzere üç moddan tarzımıza ve yolumuza uygun olanı seçip devam edebiliyoruz. 

* 2 çeker sistem : 100:0 şeklinde önden çekişlidir.

* Auto Mod : Torkun ön ve arka tekerleklere dağılımı sürüş koşullarına bağlı olarak, otomatik olarak değişir. 100.0 (2wd), 50:50 (4wd) 

* Kilit (Lock) Modu : Bu modda araç sürekli 50:50 oranında çekişe sahiptir. Ancak hız 40 km'yi aştığında otomatik olarak auto moda geçer ve hız 40 in altına düştüğünde tekrar lock moduna geçer.

Çekiş sistemi, X-Trail ile aynıdır. Aynı çekiş sistemini Dacia Duster'da da görmekteyiz. 

Ayrıca yaptığımız testlerde arka diferansiyelde kilit olduğunu görüyoruz ancak bunun hakkında bir belgeye ulaşamadım. 

 

IMG_5158.JPG

 

 

Kullanılan şanzıman  Jatco üretimi, JF613E 6/1 kodlu, Tork konvertörlü ve 6 ileri bir şanzıman. Vites geçişleri mükemmel. Ayrıca tiptronik tabir edilen  manuel mod imkanı da sunmakta. Ben sadece performanslı kullanımda ve uzun inişlerde motor kompresyonundan faydalanmak için manuel mod kullanıyorum. Servis bilgileri ve kullanım kılavuzlarına bakıldığında, bakımsız bir şanzıman olduğu yağ değişim periyodunun olmadığı görülmektedir. Şanzıman inişlerde daha duyarlı olsa daha güzel olurdu kanaatindeyim, mevcut vitesi koruması için ciddi bir eğim olması gerekiyor.  Bunun dışında düşük eğimlerde ayak gazdan çekilince düşük viteste ise bir üst vitese alabiliyor. 
Yağ değişimi gerekir ise şanzımanda kullanılacak yağ : NISSAN Matic Fluid (ATF) tip S *4 *6 Yağ kapasitesi 7,5 litre. 

 

IMG_5151.JPG

 

Kasasını oldukça şık buluyor olmama rağmen, sacının ince olduğunu düşünüyorum, küçük çarpmalarda bile kapılarda gamzeler oluşabiliyor. Aynı şeyi araç içi plastiklerde de gözlemek mümkün, daha kaliteli plastik kullanılabilirdi. Normal sürüşte trim sesleri gelmiyor ancak, çok sök tak yapılacak bir yapısı yok, dikkatli davranılmaz ise sökerken klipsler kırılabiliyor. 
Boyutları ve Hacimler:
Toplam uzunluk 4,332
Toplam genişlik 1,780
Toplam yükseklik 1,605
Ön tekerlek iz genişliği 1,540
Arka tekerlek iz genişliği 1,545
Dingil mesafesi 2,630
Bagaj Kapasitesi : 410 Litre
Yakıt Deposu : 65 litre

 

IMG_5164.JPG

 

Kabin bana oldukça kullanışlı ve yeterli geliyor, ilk zamanlarda koltuk ayarında zorlandım, ancak zamanla doğru ayarı mı buldum yoksa, ben mi alıştım bilemedim ama şu an bir şikayetim yok. Aşırı kalabalık değil, gerekli her şey de el altında. Direksiyon ileri geri ve aşağı yukarı ayarlı. Sürücü koltuğu tam beşik hareketi yapamasa da yükseklik ayarı var. Emniyet kemerleri yükseklik ayarı var. Klasik el freni benim hoşuma gidiyor, Koltuklardaki ve özellikle kapı içlerindeki deri dikişleri çok spor, çift dikiş yapılmış. Deri kısımlar oldukça kaliteli, 9 yıllık bir araç olmasına rağmen derilerde ve döşemelerde herhangi bir deformasyon yok. Ancak özellikle kapılardaki plastik aksam kaplamalarında bazı soyulmalar mevcut. Arka kısımdaki oturma alanı 3 yetişkin için yeterli görünüyor. Diz mesafesi oldukça iyi. Baş mesafe sorunu zaten yok. 

 

IMG_5148.JPG

 

IMG_5150.JPG

 

IMG_5140.JPG

 

Jant lastik uyumunu doğru yapılmış olarak gözlemliyorum. arazi ve asfalt her iki şart da göz önünde bulundurularak en uygun ölçünün kullanıldığını düşünüyorum. 
Benim aracımda kullanılan jant: 17x6.5J   Lastikler ise 215/60R17 Opsiyon olarak 215/65R16 ve 215/55R18 takmak da mümkün. 
Lastik basınçları normal kullanımda, kış ve yaz ayrımı yapmaksızın Önler 33, arkalar 30 olarak belirlenmiş. Ben de çeşitli kombinasyonlar denedim ancak en iyi performansı bu değerler ile aldım. 


Donanım olarak oldukça yeterli buluyorum. (Tekna Execituve)
Güvenlik : Abs, Esp, Patinaj Önleme Sistemi, Ön yan ve perde hava yastıkları, immobilizer, isofix, Merkezi kilit, Otomatik kilitleme, tüm koltuklar için ağırlık kontrollü ışıklı, ön koltuklar için sesli emniyet kemeri uyarısı
İç Donanım : Çift bölgeli otomatik klima, kararan aynı, submarine light, deri koltuklar, koltuk ısıtma, katlanır koltuklar, önde ileri geri hareketli arkada sabit kol dayama, soğutmalı torpido, yolcu koltuğu altında çekmece, ön ve arka okuma lambalı tavan aydınlatması, anahtarsız çalıştırma, hız sabitleyici, direksiyondan radyo teyp ve hız sabitleme kontrolleri, önden yüklemeli 6 cd kapasiteli bluetooth özellikli radyo teyp, elektrikli camlar, manuel el freni, makyaj aynaları ve aydınlatmaları, çok fonksiyonlu yol bilgisayarı 
Dış Donanım:  Anahtarsız giriş, Yağmur sensörü, far sensörü, ön ve arka sis farları, elektrikli katlanır aynalar, arka silecek, park sensörü, follow me home, alaşım jantlar. 

 

Genel kanaatim: 
Aracın yol tutuşunu ve performansını çok beğendim, arazi kabiliyetine hayran kaldım. Tüketimi uzun yolda tatminkar, şehir içi kısa mesafede çok yakıyor ama 2,0 150 hp bir motor ısınmadan kontak kapanan bir mesafede daha iyisi olamazdı galiba çünkü eski aracım da böyle yakıyordu.
Tam deri koltukları beğenmedim. kışın soğuk, önleri ısıtabiliyorum ama arkalar soğuk. Yazın ise klima çalışsa dahi uzun yolda rahatsız ediyor. kısmi deri yada güzel bir kadife olsa daha iyi olurdu.
Araç yol tutuşu iyileştirebilmek için sert süspansiyonla tasarlanmış, bu da bozuk yollarda ses olarak bize geri dönüyor. 
Kronik denir mi bilmiyorum ama, travers burçlarını sık bozduğu söyleniyor. 
Bakımı çok maliyetli değil, 7,5 litre yağ konması dışında standart dizel bakımı. 
Parçaları servislerde bulunabiliyor, ancak bazı parçaları çok ucuz iken, bazıları çok pahalı olabiliyor. Orjinal paspas takımını 50-60 liraya bulabilirken, aks lazım olursa servis buna 5 bin lira isteyebiliyor. O zaman mecburen diğer parçacılara yönelmek gerekiyor. Camlar klasik japon sadece sürücü camı tek dokunuşta iniyor. Diğer tüm camlar için basılı tutmak gerekiyor.

 

Araç her fırsatta toprağa bastığı için genellikle tozlu oluyor, tozsuz resim bulamadım kusura bakmayın.. 

  • Beğen 20
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu araçta bana kaba gelen iki şey farları ve direksiyonu. Arka stoplar ise gayet şık. Araca katılan eklenen herhangi birşey yok mu :) Bilgisayardan olunca foto düzeni on numara olmuş. Tapatalktan düzenleme işi karman çorman olmuş önceden mesajın hemen altına foto eklenebiliyordu. Biz o yüzden gerekli düzenlemeyi tam manasıyla yapamadık :) İnceleme için teşekkürler.

 

Konu açılış tarihi Çarşamba diyor herhangi bir bildirim de gelmedi gözümden kaçmadı değil :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

İlk aklıma gelen soru,

Vites topuzunun ele oturuşu nasıl?

 

Çok fazla oynamadığım için bir önemi yok ancak. Kullanımda bir sıkıntı yok. Ergonomisi güzel. Düğmenin yeri de çok güzel.. Sadece çirkin işte :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Araca katılan eklenen herhangi birşey yok mu :) 

 

İç aydınlatmalar led, 

Geri vites led

c5d93ed75beee63faa7d073d5f94a65e.jpg

 

Gündüz farı taktım, 

Detaylar burada..  Motor çalışınca açılır, parklar yanınca kısılır, motor kapandıktan 15 saniye sonra kapanır. 

 

dc1ea439a7c622518b32b355fd6a34c0.jpg

 

Teybini değiştirdim. Detaylar burada

 

f8c2e9a821be579cb3cb1b5594ccbf37.jpg

 

Başka da bir şey yapmadım galiba. 

Bir saat önce, Metin Akbal yazdı:

Konu açılış tarihi Çarşamba diyor herhangi bir bildirim de gelmedi gözümden kaçmadı değil :)

 

3 günde ancak tamamlayabildim.. 

Pc'den yazdım tapatalktan bozdum falan :)

Tapatalk iğrenç bir hata veriyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
9 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Harama bulaşmalı bence bu araç :f1:

Araç o işi kaldırır da, öyle sürücü nerde :fiuw:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Harama bulaşmalı bence bu araç :f1:

 

Sence gerek var mı ;)

Daha ne yapsın, uçsun mu :)

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Araç o işi kaldırır da, öyle sürücü nerde :fiuw:
Yok yok, sürücüye laf yok.
 
Sence gerek var mı [emoji6]
Daha ne yapsın, uçsun mu [emoji4]
 
Elimin altında 180 tane beygirin olmasından daha güzel ne olabilir ki :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Tırıs koşan 150 olsa, 180 olsunlar derdim de.. 

Maşallah 150 si de yarışçı çıkması.. Yetiyor.. Girme kanıma :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

En guzel tarafi gunahi yok. Biy gün bende tuybolu ayabaya binicem [emoji23]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
On 15.11.2017 at 17:53, Mehmet Ozyurek yazdı:

Araç her fırsatta toprağa bastığı için genellikle tozlu oluyor, tozsuz resim bulamadım kusura bakmayın.. 

 

Siyah araçların kaderi böyle malesef... üzerine sinek konsa ayak izleri belli oluyor...

 

Mehmet abinin kullandığı araçların nerde ise hepsini biliyorum.... mk3 mondeo dan sonra bunu almıştı... dedim kendi kendime napcak bunu süremez...satar... dücüncesindeydim baya iradeli çıktı...süremezden kasıt yanlış anlaşılmasın... kullanamaz sedan otomobile alışık.. sonra sonra alışmaya başladı... 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tırıs koşan 150 olsa, 180 olsunlar derdim de.. 
Maşallah 150 si de yarışçı çıkması.. Yetiyor.. Girme kanıma [emoji4]
 
Fazla güçten zarar gelmez. Bak dinle beni
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bir saat önce, Hasan Karabekiroglu yazdı:

Mehmet abinin kullandığı araçların nerde ise hepsini biliyorum.... mk3 mondeo dan sonra bunu almıştı... dedim kendi kendime napcak bunu süremez...satar... dücüncesindeydim baya iradeli çıktı...süremezden kasıt yanlış anlaşılmasın... kullanamaz sedan otomobile alışık.. sonra sonra alışmaya başladı... 

 

Ben de süremem zannediyordum, Doğrularımdan şaşırttı bu araba beni  :)

 

59 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
1 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:
Tırıs koşan 150 olsa, 180 olsunlar derdim de.. 
Maşallah 150 si de yarışçı çıkması.. Yetiyor.. Girme kanıma emoji4.png
 

Fazla güçten zarar gelmez. Bak dinle beni

 

Valla mı diyon.. :unsure2:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Valla mı diyon.. default_unsure2.gif
Bak okumuş adamın haline
Yazilimsiz binilen her turbolu arac ziyandadir [emoji4]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Estagfirullah :) Yakit ekonomisi ve performans artisi attigin tas urkuttugun kusa deger. Arac torku daha dusuk devirlerde artacagindan yuksek devire gerek kalmayacak buda ekonomi olarak yansiyacak. 450 km yazilimsiz aracin yazilim sonucu 540 km gittigini biliyorum.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ekonomi imkansız hocam :)

Placebo sadece. 90la giden aracın harcadığı kw belli. Ona denk gelen yakıt miktarıda

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
32 dakika önce, Köksal Yılmaz yazdı:

Dpf var mı abi?

 

Galiba yok... 

Alttan çok inceledim göremedim bişey.. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ekonomi imkansız hocam [emoji4]
Placebo sadece. 90la giden aracın harcadığı kw belli. Ona denk gelen yakıt miktarıda
Abi bir miktar dusus oldugunu kullanici arkadaslar aktardi. TDI ve 1.8T icin konusuyorum.
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
5 dakika önce, Metin Akbal yazdı:
15 dakika önce, Servet Aydın yazdı:
Ekonomi imkansız hocam emoji4.png
Placebo sadece. 90la giden aracın harcadığı kw belli. Ona denk gelen yakıt miktarıda

Abi bir miktar dusus oldugunu kullanici arkadaslar aktardi. TDI ve 1.8T icin konusuyorum.

 

Pisikolojik bence bu... çünkü enjektörlere gelen yakıt miktarı aynı...

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Pisikolojik bence bu... çünkü enjektörlere gelen yakıt miktarı aynı...
450 km giden araba 540 km gidiyorsa psikolojik midir :)
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
4 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

450 km giden araba 540 km gidiyorsa psikolojik midir :)

 

Evet... :)

 

Nasılsa yazılım var chip var gidiyor makine fazla gaza basmama gerek yok psikolojisi :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yaptırıp denemek lazım aslında :)

Ama sıkıntı şu ki... Yok buralarda yapan. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...