Metin Akbal 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 (düzenlendi) Sa arkadaslar. Eski aracim, yedek subay maasimla zor sartlarda biriktirerek aldigim, tadi hala damagimda olan ve sifir araca binmeme ragmen hala gozlerimi alamadigim ilk goz agrim okyanus yesili 2004 Vw Bora 1.6 16V Pacific donanim incelemem ile karsinizdayim. Araci 2010 Haziran da 41500 km de aldim lpg taktirdim ve 2014 Kasim da 125 bin km de sattim. Bu surede ariza olarak bir bobin patlatti bir hararet musiri degisti birde aku degisti Once teknik veriler: Jenerasyon olarak aslinda Jetta IV diye gecer. Jetta III Wento, Jetta IV ise Bora dir. Bazi ulkelerde (Gurcistan, Ingiltere, ABD vb) Jetta olarak satilmistir. Motor 1.6 16V 105 Hp benzin cok noktali enjeksiyon ustten cift egzantrik (2002-2005 arasi yillarda uretildi ve sadece manueller 16V dir) 5700 dev/dak (6000 de devir kesici var teknik verilerde 5700 yaziyor) Maksimum tork 148/4500 rpm Maksimum sürat 192 km (teknik verilerde bu sekil yaziyor ben lpg ile 210 gordum son hiz) Hızlanma 0 - 100 km/saat 11.3 saniye Yakıt deposu hacmi 55 Lt Üretim yillari 1998-2005 Uzunluk 4376 mm. Genişlik 1735 mm. Aynalar dahil genişlik 2018 mm. Yükseklik 1446 mm. Dingil Mesafesi 2519 mm Ön tekerlek izi 1513 mm. Arka tekerlek izi 1494 mm. Bagaj hacmi 455-785 litre Agirlik 1350 kg (benim ruhsatimda 1290 kg yaziyordu) Bijon araligi 5x100 Bagimsiz on suspansiyon yari bagimsiz arka suspansiyon Yakit tuketimi Sehir ici 9.5 (Ben 8.6 ortalamayi normal kullanimda tutturuyordum en fazla 8.9 gordum) Sehir disi 5.7 (4.4 litre rekorum var ileriki fotolarda 4.7 olan foto atacagim) Karma 7.1 (6.5 litre goruyordum) Aracın Artıları Yedek parça ve bakım sanılanın aksine uygun Çok sessiz, konforlu bir araç (konsantre Mercedes der bir çoğu) Yumusaş süspansiyona rağmen etkin yol tutuş Araca bindiğinizde sade ferah ve kalite kokan bir kokpit sizi karşılıyor, görüş açısı kör nokta denen birşey yok Frenaj ve yol tutuş başarılı yere yakınlık bundan etken Derin bagaj ve geniş ağızlı bagaj yükleme alanı Kaporta olarak ciddi derecede sert kapılar tok VW kalitesi o yıllarda kendini başgösteriyor LPG uyumlu motor Sanılanın aksine düşük yakıt tüketimi (4.4 litre rekorum var) VW her anlamda oynamaya çok musait donanım yazılım vs Günümüz bir çok araca kafa tutan tasarım Motor ustası değilsiniz ama yapılacak işlemlerde araçtaki düzenli işçiliğin olması her şeyin toplu olması ustalara kolaylık sağlıyor [emoji4] Kırmızı mavi iç kadran ve aydınlatmaları araca gerçekten elit bir hava katmış Aracın Eksileri Ön kısmın yere yakın olması ülkemiz yollarında sıkıntı yaratabiliyor karteri delenler çok fazla Yumuşak süspansiyon kafadan kopmalara neden olsa da erken toparlanabiliyor Kapı switchleri arıza verebiliyor Kapı kollarındaki yumuşak plasti dip tarzı kaplama soyulabiliyor Far tasarımı çok iyi olmasına rağmen mühendislik adına rezil, aydınlatma sıfır Arka diz mesafesi muadillerine göre darDosemeler zamanla sarkabiliyor Arac donanimi: Pacific donanim bu aracta 5 donanim seviyesine gore 3. sirada ve 2003 ten itibaren sunulmus. 2005 yilinda da Pacific donanimda bir kac degisiklige gidilerek Pacific Extra denilmis. Yarim ekran (half fis diye gecer) yol bilgisayari (sadece Highline donanimda tam-full fis ekran mevcut) Analog klima Sade spor kadran (ust donanimlarda krom cerceveli kadran mevcut) Spor kumas koltuk 15" 5 kollu alasim jantlar 4 disk fren ABS, EBD, 4 hava yastigi, Arka kol dayama Elektrikli isitmali aynalar (o donemki muaddillerinin bircogunda yok elektrikli ayna) 3 kollu deri direksiyon ve vites topuzu Mavi kirmizi kadran aydinlatmalari Krom giydirme kapi ve tampon citalari (2003 ten itibaren Pacific ve ustunde var) Aluminyum giydirme ic kapi kollari kulluk ve teyp citalari, Panjur klima petekleri (muadili bircok aracta hatta Golf IV te bile yok) Elektronik gaz pedali ve dolayisi ile bogaz kelebegi (o donemki cogu aracta yok avantaji hiz sabitleyici takilabiliyor olmasi) Radyo kasetcalar 4 hoparlor Dolgu on gogus ve kapi ustu malzemeler (sert plastik degil yani) 4 cam elektrikli ve cocuk emniyeti mevcut Isofix Mutevazi olamayacagim iddia ediyorum arac Turkiye de orijinaline sadik kalinarak doldurulmus en dolu Bora larin 3 adetinden birisi idi (Birtanesi Omer Bulent Seker, biri Necati Kaygusuz ve biri de ben [emoji4]) Aracin benden sonraki evrimi (yapilan degisim donusum ve eklemeler, mumkun oldugunca orijinalligine sadik kalinarak ve bircogu tarafimca gerceklestirilen islemler buradan yukarida saydigim isimlere de selam olsun): 17" RH AS Speiche jantlar (Seat Toledo, Leon Cupra, Polo Cup ve hatta Polo WRC Vw Motorsports janti) Hella bixenon mercek ve BMW mercek kapagi kullanılarak oluşturulan Bixenon farlar Philios 4300K D1S ampüller, AL Bosch balastlar Far camı reflektör karartma (far tası değil cama bağlı olan kısım) Far içi sinyal alt kısmının kesilerek amerikan park uygulaması Amerikan park-sinyal senkronu 3. fren lambasına F1 çakar fren modülü eklendi. Frene basıldığı zaman ledler 10 kere çakıyor ve sonra sürekli yanıyor Kadrana menzil yazılımı eklendi (gösterge paneli ile çeşitli oynalamar mümkün ama ben tercih etmedim) Hella Optilux mercekli sis farı ve sis-Uzun far senkronu (yeni nesil VW ler gibi) Çift kademe krom far anahtarı ile ön arka sisler ayrıldı Tek dokunuş arka camlar (ön camlar gibi çift kademe oldu) Kumandadan cam açma kapama Tek seferde tüm kapıların açılması (normalde ikinci basışta tüm kapılar açılır VAG-COM ile ayar degistirildi) 2 tuşlu anahtar kabı 4 tuşlu anahtar kabı ile değiştirildi ve özelliği eklendi bunlar PANIC alarm ve kumandadan bagaj açma Cruise Control- Hız sabitleyici Blaupunkt RCD200 mp3 lü cd çalar ve CANBUS etkinleştirme ile ekran aydinlatmasi, GALA (hiza duyarli ses) kontağa bağlı olamama sorunlarının giderilmesi (bu teyp eklendiginde kadrandan canbus hatti cekilmez ise teyp tum fonksiyonlari ile calismaz) Arka kapılara 4 oem hoparlör (2 bas 2 tiz) Dokunmatik süreli rezistans anahtarı (o zaman ki bir cok aracta manuel olarak kapanirdi. Bu parca Golf R32, GTI ve Jetta GLI de kullanildi yurtdisindan siparis gecildi) Jetta GLI, Bora V5, VR6 spor ön lip İç Ambiyans aydınlatması MKIV panjur ve bagaj logoları Wolfsburg Edition Çamurluk logoları Kelebek camlarına MKIV arka fonlu Bora araç sticker Türkçe sesli görüntülü (kameralı değil) park sensörü Arka VW amblemi içine kırmızı reflektör eklendi K&N kutu içi filtre Far anahtarına arka sis farı ikaz ledi Amerikan clear Jetta GLI stoplar Ambiyans küllük aydınlatma Vites topuzuna led eklendi Shark anten Satmaya karar verince uygulamaya koyamadigim parcasini bulamadigim donanimlar projeler [emoji4]: 3.5 mm yay veya coil over Bagaj pistonu güçlendirilip yay eklenerek kumandadan basılınca bagajın komple açılması İç kısma bagajdan hat çekilerek düğme eklenmesi ve içeridende açılması V6 arka lip, olmazsa V6 gibi kesilerek o görüntü sağlanacak V6 egzoz ucu Coming-leaving home Ani fren ikazı Mirror down Tam ekran yol bilgisayarla birlikte Highline kadrana gecis projesi Aldigim ilk gunden sattigim zamana kadar ki fotograflar Edit: Konudaki mesaj ve fotoların çokluğu sebebi ile bazı eksiklikler sonradan eklenmiştir [emoji4] (artılar, eksiler vs) 15 Kasım 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi Foto düzeni değiştirildi. 14 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 Aşkla yazılmış bir inceleme Ellerine sağlık. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Kasım 2017 Yazar Paylaş 15 Kasım 2017 (düzenlendi) Bir saat önce, Metin Akbal yazdı: Bu fotoğraf ta @Cavit Çırakoğlu na ithafen özlemiştir memleketini 9 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Aşkla yazılmış bir inceleme Ellerine sağlık. Teşekkür ederim abi. ne yaparsan yap aşk ile yap demişler 4 dakika önce, Önder Özcan yazdı: Ağzına sağlık. Teşekkür ederim üstad 15 Kasım 2017 tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Onur Bulut 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Bu aracın üretimi neden durdu acaba ? Oysaki kendi yıllarındaki passattan bile yakışıklı duruyordu. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 10 dakika önce, Onur Bulut yazdı: Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Bu aracın üretimi neden durdu acaba ? Oysaki kendi yıllarındaki passattan bile yakışıklı duruyordu. Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü Yani çok kabaca böyle. 2 Yorum bağlantısı
Onur Bulut 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 Şimdi, Önder Özcan yazdı: Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü Yani çok kabaca böyle. Bu ayrıntıyı bilmiyordum abi. Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 28 dakika önce, Metin Akbal yazdı: Bu fotoğraf ta @Cavit Çırakoğlu na ithafen özlemiştir memleketini Teşekkür ederim abi. ne yaparsan yap aşk ile yap demişler Teşekkür ederim üstad Yutkunmakta zorlanıyor ve gözlerimden ip gibi yağmur boşalıyor..:((( Sen de özlemiş sindir?:)) 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü [emoji4] Yani çok kabaca böyle.Kısaca Golf un sedanıdır.İsim fark etmez. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Kasım 2017 Yazar Paylaş 15 Kasım 2017 Elinize sağlık güzel inceleme olmuş. Bu aracın üretimi neden durdu acaba ? Oysaki kendi yıllarındaki passattan bile yakışıklı duruyordu.Aslinda uretimi durmadi isim degisikligine gitti. Lakin uretim yeri Almanya Wolfsburg iken Meksika ya gecti. Bu araç (yukarda da bahsedildiği gibi) zaten Jetta idi. Bazı ülkelerde isim değişikliği ile Bora olarak satıldı. Sonra, yapılan hatadan dönüldü ve yeniden Jetta ismine dönüldü [emoji4] Yani çok kabaca böyle.Valla ben Bora ismini seviyorum daha sık geliyor ismi gibi arabada hircin gorunuyordu [emoji4] Yutkunmakta zorlanıyor ve gözlerimden ip gibi yağmur boşalıyor..[emoji20](( Sen de özlemiş sindir?[emoji4])Ortamimizi ozledim de nem icin sukur diyorum su an [emoji4]Kısaca Golf un sedanıdır.İsim fark etmez. Aynen Golf ten ic kisimda da degisik yerler mevcut mesela Golf te 4 kollu direksiyon bulunur Bora da 3 kollu. Golf te yolcu hava yastigi kapakli iken Bora da 2000 den sonra dolgu malzeme ile kapatilmistir. Bora da kalirifer petekleri panjurdur gibi. 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 2 yıl kullandım. Kullanımı çok zevkli bir araç. Bahsettiğin gibi; -kapı swich leri kolay arıza yapıyor tamiri için kaçı içinin komple sökülmesi gerekiyor. -Aydınlatması çok zayıf. -Orta konsol çok ses yapıyor. -tavan döşemesi sağlıyor. -kapi iç tutacakları soyuluyor. -en önemlisi önü yere çok yakın bazen yüksek kasislerde biraz hızlı geçsem sürttüğü oluyordu. Sağını solunu çok söktüm kapı swich lerini tamir yaptim. Vw kalitesini alt yapıda görüyorsun. Kalitesi gösterişe yönelik değil sağlamlığı yönelik, hayran kalmıştım parçalarını söktükçe alt yapıda yatan mühendisliğe. 3 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Kasım 2017 Yazar Paylaş 15 Kasım 2017 2 yıl kullandım. Kullanımı çok zevkli bir araç. Bahsettiğin gibi; -kapı swich leri kolay arıza yapıyor tamiri için kaçı içinin komple sökülmesi gerekiyor. -Aydınlatması çok zayıf. -Orta konsol çok ses yapıyor. -tavan döşemesi sağlıyor. -kapi iç tutacakları soyuluyor. -en önemlisi önü yere çok yakın bazen yüksek kasislerde biraz hızlı geçsem sürttüğü oluyordu. Sağını solunu çok söktüm kapı swich lerini tamir yaptim. Vw kalitesini alt yapıda görüyorsun. Kalitesi gösterişe yönelik değil sağlamlığı yönelik, hayran kalmıştım parçalarını söktükçe alt yapıda yatan mühendisliğe.Aynen gercekten muhendislik alt yapisi dehset verici hayranlik birakici. Dosemeleri hatirlattiginiz iyi oldu ekledim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 2001 bora comfortline vardı 9 yıl kullandım. HAla bora görünce kıskanırım 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 comfortline iç görünüş. Çin malı bora. 3 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Kasım 2017 Yazar Paylaş 15 Kasım 2017 38 dakika önce, Mehmet Göktürk yazdı: Çin malı bora. Cinde de bizdeki Bora lardan vardi ama Vw orada Bora olarak uretime devam etti. Hatta Brezilya sanirim orada da ayni sekilde Bora mevcut. 2 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: 2001 bora comfortline vardı 9 yıl kullandım. HAla bora görünce kıskanırım Kiskanmamak elde degil Bende bugun eski aracimin renginde gordum. Gecmisi hatirlamak adina iyi oldu. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 16 Kasım 2017 Paylaş 16 Kasım 2017 Kayran halmamak elde değil. Aracı çok güzel yapmışsın üstad. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 16 Kasım 2017 Yazar Paylaş 16 Kasım 2017 35 dakika önce, Emre Şimşek yazdı: Kayran halmamak elde değil. Aracı çok güzel yapmışsın üstad. Çok teşekkür ettim son haliyle ellere yar edemediğim için biraz da üzülmüştüm o zamanlarda eklediklerimi geri sökerken içim acımadı değil Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Aralık 2017 Paylaş 15 Aralık 2017 11 beğeni, 16 mesaj, 279 okuma 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 17 Aralık 2017 Paylaş 17 Aralık 2017 İlk arabam 2001 beyaz trend bora idi.8v olanlardan.40.000 de aldım 115.000 e kadar bindim.Lpg takıldıktann sonra arızası hiç bitmedi.Kapı swiçleri, alt torpido ve orta konsol kalitesi vasatın altında idi.Bunların dışında pek olumsuz bir şey hatırlamıyorum.Farlar zayıftı gerçekten temizletip philips extreem power takınca iyileşmişti. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 Bir de 70.000 den sonra sabahları 1 vitese girmekte zorlanıyordu. Yorum bağlantısı
Yücel Metin 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 38 dakika önce, Mustafa Yanar yazdı: Bir de 70.000 den sonra sabahları 1 vitese girmekte zorlanıyordu. 18 saat önce, Mustafa Yanar yazdı: İlk arabam 2001 beyaz trend bora idi.8v olanlardan.40.000 de aldım 115.000 e kadar bindim.Lpg takıldıktann sonra arızası hiç bitmedi.Kapı swiçleri, alt torpido ve orta konsol kalitesi vasatın altında idi.Bunların dışında pek olumsuz bir şey hatırlamıyorum.Farlar zayıftı gerçekten temizletip philips extreem power takınca iyileşmişti. 2 sene 1999 vw Bora kullandım. Forumdaki arkadaşlar ne der bilmiyorum ama lpg'ye en dayanıklı motorlardan biridir bora'daki. Diğer bahsettiğiniz sorunları herkes tarafından bilinir, kroniktir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Aralık 2017 Paylaş 18 Aralık 2017 16 aynı motor değil ama o da dayanır. 16v versiyonu aynı blok galiba. 8V nin homurtusu gitmiş tın tın bir başka ses gelmiş, ama yüksek devire daha çabuk çıkar az biraz az yakar. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Aralık 2017 Yazar Paylaş 19 Aralık 2017 On 17.12.2017 at 21:43, Mustafa Yanar yazdı: İlk arabam 2001 beyaz trend bora idi.8v olanlardan.40.000 de aldım 115.000 e kadar bindim.Lpg takıldıktann sonra arızası hiç bitmedi.Kapı swiçleri, alt torpido ve orta konsol kalitesi vasatın altında idi.Bunların dışında pek olumsuz bir şey hatırlamıyorum.Farlar zayıftı gerçekten temizletip philips extreem power takınca iyileşmişti. Aslinda lpg ye en dayanikli motorlardan biridir. Sizinki talihsizlik olmus. 17 saat önce, Mustafa Yanar yazdı: Bir de 70.000 den sonra sabahları 1 vitese girmekte zorlanıyordu. 20 km nin altina dusmedikce 1. vitese kolay kolay gecmez. Aslinda sorn degil bu senkromecle alakali. Ben 41.500 km de aldigimda da ayni durum soz konusuydu. 16 saat önce, Yücel Meta yazdı: 2 sene 1999 vw Bora kullandım. Forumdaki arkadaşlar ne der bilmiyorum ama lpg'ye en dayanıklı motorlardan biridir bora'daki. Diğer bahsettiğiniz sorunları herkes tarafından bilinir, kroniktir. Aynen katiliyorum. Hitler motor tas gibidir. 12 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı: 16 aynı motor değil ama o da dayanır. 16v versiyonu aynı blok galiba. 8V nin homurtusu gitmiş tın tın bir başka ses gelmiş, ama yüksek devire daha çabuk çıkar az biraz az yakar. Blogunu bilmem ama benim aracta 16V idi 80 bin km lpg de kullandim lpg kaynakli ariza olmadi. Hatta uzun sureli 210 km hizlarda da kullandim yag bile eksilmedi diyebilirim. 400 bin km de taksi 16V lik motor hala motor yaptirmadan kullandigini soylemisti. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 19 Aralık 2017 Paylaş 19 Aralık 2017 20 km altına düşmeden 1 vitese geçmek zor oluyor dediğiniz gibi aynı.ZTE BLADE V0730 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Aralık 2017 Paylaş 19 Aralık 2017 3 saat önce, Serkan Ünsalan yazdı: 20 km altına düşmeden 1 vitese geçmek zor oluyor dediğiniz gibi aynı. Bir çok araçta böyledir.. Ya beklemek ya yavaşlamak gerekir.. Sebebi bir çok şanzımanda 1 ve geri viteste senkromeç olmamasıdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts