Mustafa Tüfekçi 13 Kasım 2017 Paylaş 13 Kasım 2017 Aracımız focus 2 Ghia son seri . 2007 sonrası üretim ile focus 2 artık son makyajli haline büründü. Önce farkları yazalım sonra detayları anlatırız. 2005 ilk seriden sonra 2006 da küçük farklar varken 2007 Mayıs sonrası bu araç gibi olanlarda artık focus 2.5 kasaya geçişte olacak bazı dokunuşlar var. Bariz fark tabiki klima paneli ve Sony teybin ovallesmesi. Yine gösterge paneli artık sıkıcı Ford yeşili yerine kırmızı renkli tabi iki satır halen.arka kelebek camdaki Ghia arması yerinde çamurluk sinyali yerinde Ghia yazısı ve yan sinyallerin aynaya taşınması gibi. Araç 1.6 PSA üretimi tdci 110 Luk motora sahip.dpf olmayan en sorunsuz dertsiz tip tdci versiyon. 240 nm tork overboost ile anlık 250 nm kadar çıkıyor. ( Tabi kronik turbo selenoid arizaniz yoksa) Fabrikasyon 11 sn civarı 0 100 hızlanması ve 185 km civarı max hız verisi olması lazım. Ki 200 lere geldiğinde artık 200.5 201 201.5 şeklinde zorlanarak 210 a kadar çıkabiliyor. Üstü hızlara çıkanlarda varmış ben çıkamadım pek. Aracı 140 bin km gibi almıştım 175 binde verdim sanırım. Kroniklesen turbo hortumu patlatma selenoid arızası gibi şeyleri yaşadım. Yan sanayii filitre aracın hem performansıni düşürüyor hemde mazot filtresi eger ucuza kaçıldiysa arıza lambası yaktiriyor. Benden önceki sahibi biraz ucuzcu yada sanayi esnafının merhametine bıraktığı için bir iki sıkıntıyı orjinal yedek parça ile aştim. Şanzıman oranları güzel uzun yolda 4 litre ve altına sakin kullanımda düşen yakıtı var. Yine yol bilgisayarı ortalama yakıtı pek düzgün göstermiyor en az yarım litre fark oluyor pompa ile. sehir içinde soğuk motor ile gidilen mesafeye göre 8 litrelere çıkabilir. Ortalama 6 ile gezerdim. Eski focus 1 gibi Ghia donanımı dolu ve koltuklar yine çok sevdiğim tam kadife tıp. Bizim aracımız 6 hava yastıkli kimine göre 8. Ön yan ve boydan boya tavan perde hava yastığı mevcut. ESP mız yok ama yine tam bağımsız süspansiyon ile yol tutuşu güzel. Tabi motor PSA olunca direksiyon elektrik destekli . Çok bariz fark olmasa da menüden 3 tıp sürüş seçeneği var. Sözde sport versiyon daha hisli. Ama focus1 kadar değil. Teknoloji donanımı güzel.Tam otomatik klima çift yönlüHız sabitleyiciFar yağmur sensörüKararan iç dikiz aynasıSony MP3 çalar aux bağlantısıYol bilgisayarıAnahtardan kapanan camlarİç denetim alarmAmbians aydınlatma submarine [emoji14]Sürücü koltuğu elektrikli yükseklik ayarlıBel desteğiSoğutmalı torpidoArka yan makam perdeleri Araç iç hacim olarak en geniş focus. Hb olmasına rağmen çoğu sedan araçtan daha kullanışlı. Ki parçalı yatan koltuklar ile sedan focustan daha geniş bir yükleme alanı sağlıyor. Malzeme kalitesi olarak kapı terimleri sert plastik olması bir eksi. Ama aşırı bir trim sesi yok. Konsolun ortasındaki saklama gözünün kırılmaması ise imkansız. [emoji4] Ben kenarına kağıt sıkıştırmıştım. Nette sadece o kırılan kısmını gördüm satılıyor galiba. 6 Yorum bağlantısı
Zafer Bakar 14 Kasım 2017 Paylaş 14 Kasım 2017 Tebrikler güzel inceleme olmuş. Rengi çok güzel Yorum bağlantısı
Metin Akbal 15 Kasım 2017 Paylaş 15 Kasım 2017 Renk maşallah dedirtiyor tek sırıtan arka tampondaki siyah kısım. Araç gövde rengine boyanmalı bence Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Kasım 2017 Yazar Paylaş 15 Kasım 2017 Teknik özellikler ?[emoji4]Küçük sapmalar ile yorumda yazmışım [emoji14] Yorum bağlantısı
Serdar Çekiç 2 Aralık 2017 Paylaş 2 Aralık 2017 Mustafa kardeşim incelemen güzel. emeğine sağlık. bende de şu an focus2 var 2005 model 1.6 tdci 109 luk HB . Bu kronik turbo selenoidi sorunu derken ne demek istedin. bende de buna benzer bir sorun var. giderken birden gaz keser gibi oluyor 1-2 sn. sonra normale dönüyor. bu mu selenoid sorunu ve çözümü nedir? yardımını bekliyorum. birde araç soğukken ilk çalıştırdığımda acı bir koku veriyor. bu nedir sence? gaza biraz yüklendiğimde duman atıyor. aynadan görüyorum. bu sorunlarım var. senin değerlendirmen nedir bu sorunlarım ile ilgili. Yorum bağlantısı
Murat İnan 3 Aralık 2017 Paylaş 3 Aralık 2017 Aynı sorun bende de var selenoid sorunu ve çözümü nedir? yardımını bekliyorum. birde araç soğukken ilk çalıştırdığımda acı bir koku veriyor. bu nedir sence? gaza biraz yüklendiğimde beyaz duman atıyor Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Aralık 2017 Yazar Paylaş 3 Aralık 2017 Selenoid arızası varsa turbo geç doluyor. Alt devirlerde araç çekişi zayif oluyor. Beyaz Duman sorunu enjektör kaynaklı olabilir bende olmadı On 14.11.2017 at 13:01, Mehmet Ozyurek yazdı: Yorum bağlantısı
Murat İnan 5 Aralık 2017 Paylaş 5 Aralık 2017 hocam zaten sanayi de gittiğim tek bir usta var devamlı ona gidiyorum. turbo bakımı olması lazım dedi enjektörleri de 8 ay önce komple temizlettim. araçta gaz pedalına basıp çektiğim zaman bir vuruntu sesi geliyor. bu neden olabilir bunun gibi bir sorun ile hiç karşılaşan arkadaş oldu mu. Motor içinde de bir koku geliyor bu bahsettiğiniz Selenoid hortumunun kırılması ve ya çatlaması sonucu oluşabilir mi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Aralık 2017 Paylaş 5 Aralık 2017 Bir saat önce, Murat İnan yazdı: araçta gaz pedalına basıp çektiğim zaman bir vuruntu sesi geliyor. bu neden olabilir Video çekebilirseniz duyunca belki biliriz.. Bu şekilde zor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts