İçeriğe Yönlendir

Hadi Hayırlısı Olsun, Yerli Otomobil İmzaları Atıldı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Servet Aydın
kalınlaştı ne incelmesi [emoji3]
İçten yanmalı motor kalacak Ali. Şartlara göre elektrik motoru, içten yanmalı motor veya ikisi görev alacak. Göktürk hocam yapar senkronizasyon işini
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:
Bir saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:
kalınlaştı ne incelmesi emoji3.png

İçten yanmalı motor kalacak Ali. Şartlara göre elektrik motoru, içten yanmalı motor veya ikisi görev alacak. Göktürk hocam yapar senkronizasyon işini

içten yanmalı sadece akü dolduracak, aktarmayla bağlantısını unut, olmayacak, Tesla gibi olacak agaaa,  şartlara göre değil, sürekli her daim aracın 4 tekeride elektrikli motor gücüyle gidecek, yok öyle çakma elektrikli pardon hibrit yapmak, zaten olmaz Üğber Fiestaya, hem uymaz hemde kabul etmez araba, teper adamı :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

lifte gerek kalmadan, kriko bil eyok, yere yandan eğilip egzosunu tamir etmiştim almanya da :) çok şirinnnnn ahahyt

oda birşeymi, benim arabayı 1.4 tdci motorun yerleşimini bilirsin, araç yerde motor baya sıcak, sadece bir iki alet kullanarak elim yana yana motorun ÜSTÜNDEN kalorifer çatal hortumunu söküp yenisini taktıydım,  eksoz tamiri ne ki :D  daha neler yaptım şaşarsın :p

Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

tap sipid kaça çıkar? 210 da kalıyoruz hep?

yeterli, o hıza 10 sn. de çıksın yeter :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
tap sipid kaça çıkar? 210 da kalıyoruz hep?
600 nm 9000 dd motoru tek kapı focus'a taksak ?
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
tap sipid kaça çıkar? 210 da kalıyoruz hep?

600 nm 9000 dd motoru tek kapı focus'a taksak ?

fiestaya tak, focus neki ....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

50bin dolara ruhsatı teslim edilmeyen var. gözler gördü kör bilgisi değildir. gururla paylaşılaiblir

5 dakika önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

benim arabayı 1.4 tdci motorun yerleşimini bilirsin

vakvağı durmadan patlayan mı

3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

tek kapı

celica :wub: araba bol, motordan haber ver

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
fiestaya tak, focus neki ....
Benim fiesta kalsaydı şu an hibrit 4x4 idi.
50bin dolara ruhsatı teslim edilmeyen var. gözler gördü kör bilgisi değildir. gururla paylaşılaiblir
celica :wub: araba bol, motordan haber ver
Motor dükkanda 7 metre yukarıda rafta. Biri çıkıp almalı
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
8 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

 

vakvağı durmadan patlayan mı

 

tarihte yazmaz öyle şey, 181 binde araç, hala orjinal fabrikasyon, baskı balata, fren diskleri ve ön arka balataları duran araç, vak vak patlaması ne demek :)

4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Benim fiesta kalsaydı şu an hibrit 4x4 idi. Motor dükkanda 7 metre yukarıda rafta. Biri çıkıp almalı

şöyle bir alet varmış diola...

30D-9-Feature-1-e1482325348746-600x600.p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Boşuna demiyorum, elektrikli araç için bizim kapımızın çalınması lazım diye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
12 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

7 metre

niye hep sonradan geilyor bu kısım, fragmanda yoktu :s

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
8 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

elektrikli araç için

bindirin bizi pilli kartinge, sesi yok bişi yok, pul bibersiz adana yenir mi yahu

3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

çukulat

konu çirkinleşmesin, çuklatsa alırım , raflar dayanmaz..... kremalısı güzeldi :wub:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Yeni bir marka ve yeni bir araç... Dünyada eşi olmayacak... %100 yerli diye bişey olamaz. Bir çok parça başka firmalardan alınacak. Ama marka olarak Türk markası olacak. (Milliyetçi düşüncelerle) hemen alırım diyenler de var. Aslında hepimizin kullandığı araçları kimse bize zorla satmıyor. Önce aracı dış görünüş olarak beğeniyoruz, artısını eksisini hesaplayıp karar verip alıyoruz. Türkiye de üretileni de var, dışarda üretileni de. Bu aşamada milliyetçi düşüncelerle hareket eden sayısı çok azdır. Öyle bir araç olmalı ki, teknolojik olarak (en azından şu an kullandığım araç kadar) veya daha iyisi; görünüm, tüketim, performans, konfor, vb. daha iyisi olunca yerli mi diye bakmadan direkt alırım. Hatta yabancılar da alır. Mesele, böyle bir araç yapabilir miyiz? Bunun için irade var mı? Var. Para var mı? Var. İnsan var mı? Var. Yapabiliriz.  İşimiz kolay değil. Hem de hiç kolay değil. Çünkü bunu (yeni bir model ve marka) yapan dünyada onlarca firma var. Çoook geç kalınmış gibi görünüyor olsa da mutlaka bir yerlerden başlanmalı diye düşünenlerdenim. Belki biz göremeyiz (dünya standartlarında bir marka olmayı) ama çocuklarımız görecektir. Umutlu olmak zorundayız. İnatçı olmalıyız. Pes etmemeliyiz...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Yerli otomobil diye bir şey olmaz zira otomobil gibi çoklu bileşenlerden olan bir aletin tüm parçalarını üretmek hem mümkün değildir hem ekonomik değildir. Yerli olan markadır. Bir marka yaratılırsa baskı balatayı Valeo'dan, aydınlatma sistemlerini Hella'dan, motoru PSA'dan, ABS ve ESP bileşenlerini Bosch'dan alırsınız. Bu ülkeye, bu ülkenin mühendislerine, ara elemanına, yedek parça üreticilerine kadar her şeye güvenim tam. Lakin, güvenmediğim ne yazık ki siyasetçiler. Bu işin siyasi bir şova dönüştürülmesi yanlış. Sessiz sedasız yapar, dikkatleri üzerine çekmez, aracı ortaya koyarsın, malı görünce herkes zaten bunu yapan siyasetçiyi takdir ederdi. Belirlenecek hedefler gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır. Benim düşüncem, siyasi rant uğruna 2021 yılını hedef göstermek, işi başlamadan bitirdi. 3-5 yıl otomotiv gibi bir sektör için başarı getirmeyecek kadar kısadır.

 

Tüm bu sözlerimden umutsuz olduğum anlaşılmasın. Başlamak en önemli adımdır. Haksız çıkarsam ülkemiz bir marka kazanmış, haklı çıkarsam tecrübe kazanmış olur. Her halde karlı haldeyiz. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

lafın gelişi yerli, şöyle adam gibi tam elektrikli üretsinler alalım, özeti bu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yerli otomobil diye bir şey olmaz zira otomobil gibi çoklu bileşenlerden olan bir aletin tüm parçalarını üretmek hem mümkün değildir hem ekonomik değildir. Yerli olan markadır. Bir marka yaratılırsa baskı balatayı Valeo'dan, aydınlatma sistemlerini Hella'dan, motoru PSA'dan, ABS ve ESP bileşenlerini Bosch'dan alırsınız. Bu ülkeye, bu ülkenin mühendislerine, ara elemanına, yedek parça üreticilerine kadar her şeye güvenim tam. Lakin, güvenmediğim ne yazık ki siyasetçiler. Bu işin siyasi bir şova dönüştürülmesi yanlış. Sessiz sedasız yapar, dikkatleri üzerine çekmez, aracı ortaya koyarsın, malı görünce herkes zaten bunu yapan siyasetçiyi takdir ederdi. Belirlenecek hedefler gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır. Benim düşüncem, siyasi rant uğruna 2021 yılını hedef göstermek, işi başlamadan bitirdi. 3-5 yıl otomotiv gibi bir sektör için başarı getirmeyecek kadar kısadır.
 
Tüm bu sözlerimden umutsuz olduğum anlaşılmasın. Başlamak en önemli adımdır. Haksız çıkarsam ülkemiz bir marka kazanmış, haklı çıkarsam tecrübe kazanmış olur. Her halde karlı haldeyiz. 

İmza
Mehmet Özyürek
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Vestel pil ve elektrik kısmı ile ilgili diye okudum. Ayrıca tesla örneği verilmiş ancak tesla aldığı siparişi yapamaz hale geldi, dünya elektrikli otomobil için hala hazır değil bana göre. Ankara +İstanbulu tek sarjla gidip gelebilen pil olursa o zaman tercih ederim ben..

3 saat önce, Ali Cihangiroğlu yazdı:

içten yanmalı sadece akü dolduracak, aktarmayla bağlantısını unut, olmayacak, Tesla gibi olacak agaaa,  şartlara göre değil, sürekli her daim aracın 4 tekeride elektrikli motor gücüyle gidecek, yok öyle çakma elektrikli pardon hibrit yapmak, zaten olmaz Üğber Fiestaya, hem uymaz hemde kabul etmez araba, teper adamı :D

 

İçten yanmalı aküyü ne kadar zamanda dolduracak ? Seyahat süresince mi ? Kaloriferide ısıtsın bari, bunu da not alalım. Rampa çıkıyoruz ufoyu kapat hanım demeyelim.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

hazır, Tesla çok sipariş aldı o yüzden şiti :) Vestelin bor pili ne oldu? sessiz sedasız nedense yokoldu, Toshiba 400 km götürecek ve yarımsaatte dolacak pil yaptı, yani pil var....

 

olay şu, üsttede yazdım, pil 400 km. götürsün yeter şimdilik, araçta jenaratör olacak, hibritle karıştırma, bu başka, Ankara-İstabula 4 sefer yaparsın o pil bitmez, harcayacağın benzin  sadece şarj için olur, oda zaten cüzzi kalır, Ankara-İst. tek şarjla git-gel e uygun pil şuan için fazla gelir, darbe olur ülkende :) o yüzden henüz piyasaya çıkmayacak, yok değil dikkat et ;)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

O zaman şu an 2 terabayt flash bellekte var ama piyasada yok. Önce 256 lar bitsin hayırlısıyla.. :D Hadi vestelin pili petrol lobisi susturdu, toshibaya noldu ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın




olay şu, üsttede yazdım, pil 400 km. götürsün yeter şimdilik, araçta jenaratör olacak


Araç 30 kw harcıyor, pil uyarısı Bolu'da yandı.
Hop jeneratör otomatik devreye girdi.
Jeneratör 60 kw harcayacak ki araç durmadan yola devam etsin.
Zaten içten yanmalı motor kendi başına 30 kw ile aracı yürütüyor.
Nerde kaldı teknoloji, bilim, ekonomi?
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
2 saat önce, Serkan Toker yazdı:

O zaman şu an 2 terabayt flash bellekte var ama piyasada yok. Önce 256 lar bitsin hayırlısıyla.. :D Hadi vestelin pili petrol lobisi susturdu, toshibaya noldu ?

onuda onları  lobi susuturdu :D

24 dakika önce, Servet Aydın yazdı:


 

 


Araç 30 kw harcıyor, pil uyarısı Bolu'da yandı.
Hop jeneratör otomatik devreye girdi.
Jeneratör 60 kw harcayacak ki araç durmadan yola devam etsin.
Zaten içten yanmalı motor kendi başına 30 kw ile aracı yürütüyor.
Nerde kaldı teknoloji, bilim, ekonomi?

 

gayet basit, senin jenaratör 60 kw dan çok daha azıyla güç üretiyor ve çevirdiği alternatör diyelim, 30 kw dan fazlasını rahatça üretiyor, içten yanmalı motorun o jenaratörü çevirirken zorlanmıyor bile, ileri düzey alternatör, senin bilmediğin ama olan teknoloji kardeş :D bilim ve teknolojide burada zaten,  mesela, sanıyormusunki uzayda kullanılan fotoelektrik paneller çarşıda satılanlarla aynı, değiller.... daha neleer var neler,  doğru insanı bulursan ucundan azıcık anlatırlar adama, bana olduğu gibi :tongue:

 

neyse kanıtlayamadığım şeyde diretmeye gerek yok, araç 30 kw harcasın, jenaratörü çeviren motorun sarfiyatı aracın haracadığı enerjiden daha azıyla güç üretsin ve bunun içinde az yakıt harcayan güzel bir motor kullansınlar yeter, yeterki pili haracanandan daha fazlasıyla şarj etsin yada şarj seviyesini sabit tutsun, bu bile yeter şimdilik...

 

sonuç: ya uzun menzilli ve çabuk dolan pilli araç yapacaklar yada dediğim sistemli araç, yoksa boşa debelenmeye gerek yok, içten yanmalı motorlu araç yaparlarsa alır kendileri binerler...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
27 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Almadan vermek Allah'a mahsus

 

Burada çok verimli jenaratör ve az yakan motordan bahsediyoruz, denge var, pilin deşarj oluyor ama onu doldururken aldığını veriyorsun, denge bozulmuyor, kardiş :)  aracın gidiyor, az yakıt harcıyorsun bir yandan şarj oluyor pilin dengede hatta doluyor, nasıl oluyor bunu anlatmamam o kadar bilgim yok, bu sebeble diyelimki;  adam gibi pili koyuyorlar aracın tek şarjla İst-Ank yapıyor, bu yeter, bitti gitti, pili çıkarsınlar ortaya...

Teslada mesela çift batarya olayı var, öyle ileri düzey teknoloji aramayada gerek yok, aha var işte pil, tek batarya 400 km. menzile sahip, çifti.... bitti gitti olay, eve dönünce şarja takarız ağırdan dolar, güneşle dolar, rüzgarla dolar....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...