İçeriğe Yönlendir

Hadi Hayırlısı Olsun, Yerli Otomobil İmzaları Atıldı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

Konuyla alakalı mesajlarında hep bir hafif alaycı tavır, bir bıyık altından gülümseme var.

fabrikada çalışan bir mühendis rakam , belge okur, niyet okumaz, okuyanı en iyi ihtimal ile kovarlar. Başkalarını mesajlarını bilmem benimkiler teknik.

Dünyada otomotivin gidişatında ülke sınırlarına bakılmayalı onca yıl geçti, volvo 244 zamanı bir toros ile farkı büyüktü, artık aynı hatta ortak parça kullanımı ile apaynı.

Türkiye den yeni kurulan bir AŞ dünya pazarına ürün sunacak ise şu anki izlediği yolu hatalı.

Türkiye üretimi diye öne çıkacak vurgu yapılacak ise şu anki lansman da hatalı

Türkiye kamu bir otomobil üretecek ise AŞ üstünden üretim de hatalı

Türkiye pazarına bir otomobil üretilecek ise 1milyon TL pazarına yönelik plan da hatalı.

Bu cüölelerde tavır yok, sanayi gerçekleri var. Bir fabrika kolay kurulmuyor, kolay yaşam savaşı vermiyor, var olaları kaybetmeden istihdama katkı sağlamak şu anki pazarda ilk yapılması gereken.

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ
Dogan Arsiray yazdı:
Dogan Arsiray yazdı:

bir aylik asgari ucreti kapora olarak on talep icin verebilirim. cybertruck 100 dolarmi toplamisti? 250000 on siparis almislar.

 

 

https://www.webtekno.com/haber/amp/82867

asgari ücret pek yetecek gibi değil :)) 

Cybertruck ile karşılaştırmak da pek mantıklı değil çünkü Tesla hali hazırda üretim yapan bir firma. Bizim fabrikamız yok daha. İster istemez akla ilk gelen ilk isim Jet Fadıl, ikincisi de Çiftlik Bank oluyor :(

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

fabrikada çalışan bir mühendis rakam , belge okur, niyet okumaz, okuyanı en iyi ihtimal ile kovarlar. Başkalarını mesajlarını bilmem benimkiler teknik.

Dünyada otomotivin gidişatında ülke sınırlarına bakılmayalı onca yıl geçti, volvo 244 zamanı bir toros ile farkı büyüktü, artık aynı hatta ortak parça kullanımı ile apaynı.

Türkiye den yeni kurulan bir AŞ dünya pazarına ürün sunacak ise şu anki izlediği yolu hatalı.

Türkiye üretimi diye öne çıkacak vurgu yapılacak ise şu anki lansman da hatalı

Türkiye kamu bir otomobil üretecek ise AŞ üstünden üretim de hatalı

Türkiye pazarına bir otomobil üretilecek ise 1milyon TL pazarına yönelik plan da hatalı.

Bu cüölelerde tavır yok, sanayi gerçekleri var. Bir fabrika kolay kurulmuyor, kolay yaşam savaşı vermiyor, var olaları kaybetmeden istihdama katkı sağlamak şu anki pazarda ilk yapılması gereken.

 

 

Eğer üretim olursa, Kervanı yolda düzerler hocam. Orada kuşkum yok ama Araba full yerli değil zaten. Çoğu şeyi ithal olacaktır. Ortak üretim olacaktır. Yoksa ömrü çok kısa olur. Bugün fiat ile peugeot bile ortak oluyorsa boşuna olmuyor. Bi mazda bi subaru kaldı sadece kendi markalarına has ve ortaksız :) onlar da araçların bir çok sistemini ortak üreticilerden tedarik ediyorlar diğer markalar gibi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Eyüp Çetin yazdı:

Siyasiler birbirine her şeyi söyler fakat vatandaş söylememeli. Çoğu vatandaş ülkenin iyiliğini ister fakat iyiye giden yolda birbirinden farklı fikirleri vardır. Diğerinin fikri farklı olduğunda hakarete varan laflar etmemeliyiz. Fikrini desteklemediğini söyleyin ama lütfen gurur kırıcı laflar etmeyin. Siyaset dışı olarak araba ile ilgili konuşalım bence. Onlar yaptı, biz yaptık, onlar bilmiyor, biz biliyoruz...vb gibi laflardan kaçınarak konuşulmalı. 

 

Bunları niye yazdım çünkü üzülüyorum insanların siyasetçi gibi birbirine hakaret etmesine. 

mesela güzel ifadeler, sorun algıda, bir süre önce saab ın üretmediği bir modelinin haklarını alarak tanıtım yapılmıştı, 40 milyon avro civarında bir harcamadan bahsediliyordu, devamı gelmeyecek ise  bu 40 milyon neden harcandı diye sorulunca değişik yerlere çekiliyor. O harcanan bizim vergiler, sorgu sual olmayacak ise kasa boşalır haberimiz olmaz.

Otomotiv pahalı bir yatırımdır, bugün biraz eli yüzü düzgün bir montaj fabrikası (know how ödemesi olmadan) 2 milyar dolar civarıdır. Para akmaya başlarsa deliği kapatamassınız sonu iflastır

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Çağlar Bayur yazdı:

fabrikada çalışan bir mühendis rakam , belge okur, niyet okumaz, okuyanı en iyi ihtimal ile kovarlar. Başkalarını mesajlarını bilmem benimkiler teknik.

Dünyada otomotivin gidişatında ülke sınırlarına bakılmayalı onca yıl geçti, volvo 244 zamanı bir toros ile farkı büyüktü, artık aynı hatta ortak parça kullanımı ile apaynı.

Türkiye den yeni kurulan bir AŞ dünya pazarına ürün sunacak ise şu anki izlediği yolu hatalı.

Türkiye üretimi diye öne çıkacak vurgu yapılacak ise şu anki lansman da hatalı

Türkiye kamu bir otomobil üretecek ise AŞ üstünden üretim de hatalı

Türkiye pazarına bir otomobil üretilecek ise 1milyon TL pazarına yönelik plan da hatalı.

Bu cüölelerde tavır yok, sanayi gerçekleri var. Bir fabrika kolay kurulmuyor, kolay yaşam savaşı vermiyor, var olaları kaybetmeden istihdama katkı sağlamak şu anki pazarda ilk yapılması gereken.

 

 

Togg un fabrikasında mühendis olmadığına göre sen de iyi temennilerde bulunabilirsin. Kimse sana hesabını soramaz. Bu yazdığın sana göre yanlış ilerleyişi de yazabilirsin aynı mesajlarında. Bunda birşey yok ki. Teknik gene yaz. İçinden ne geçiyor mesela? Umarın yanlışlar düzeltilir ve bu otomobil o şekilde üretilir diyor musun? Evetse bunu duymadık, ondan bahsediyorum. Hayırsa zaten ilk mesaja geri dönüyor olay.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Emrah Uludağ yazdı:

 

https://www.webtekno.com/haber/amp/82867

asgari ücret pek yetecek gibi değil :)) 

Cybertruck ile karşılaştırmak da pek mantıklı değil çünkü Tesla hali hazırda üretim yapan bir firma. Bizim fabrikamız yok daha. İster istemez akla ilk gelen ilk isim Jet Fadıl, ikincisi de Çiftlik Bank oluyor :(

tescilli dolandırıcılar ile kıyaslamak doğru değil.  ama 3 sene sonra kaç para olacağını bilmeyeceğim birşeye 40 bin tl vermem ben. 2 sene sonra zaten gidip ikinci el BMW i3 filan alırım.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)
Önder Özcan yazdı:

Togg un fabrikasında mühendis olmadığına göre sen de iyi temennilerde bulunabilirsin. Kimse sana hesabını soramaz. Bu yazdığın sana göre yanlış ilerleyişi de yazabilirsin aynı mesajlarında. Bunda birşey yok ki. Teknik gene yaz. İçinden ne geçiyor mesela? Umarın yanlışlar düzeltilir ve bu otomobil o şekilde üretilir diyor musun? Evetse bunu duymadık, ondan bahsediyorum. Hayırsa zaten ilk mesaja geri dönüyor olay.

Saab ne oldu, hele bi söyle bakalım? 4 yıl geçti bekliyoruz. Aynı şekilde vitrine 3 tane araç kondu mu evet, 

Yapacağız dendi mi evet, şu kadar yatırım yaptık dendi mi evet. Hani neredeler? Adam realist. Yapılamacağına geçmişten gelen senden benden misli ile olan teknik bilgi ile bakıyor. Senin benim bizim görmediğimiz yerden görüyor. Mutfağın içinde ve masadakiler 20 porsiyon köfte beklerken içeride 2 tane ekmek bile olmadığını görüyor.  Görmediği şeye görüyormuş gibi ümit vererek müşteriyi masada bekletmeyi sevmiyor. Farkı bu. 

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eğer üretim olursa, Kervanı yolda düzerler hocam. Orada kuşkum yok ama Araba full yerli değil zaten. Çoğu şeyi ithal olacaktır. Ortak üretim olacaktır. Yoksa ömrü çok kısa olur. Bugün fiat ile peugeot bile ortak oluyorsa boşuna olmuyor. Bi mazda bi subaru kaldı sadece kendi markalarına has ve ortaksız :) onlar da araçların bir çok sistemini ortak üreticilerden tedarik ediyorlar diğer markalar gibi. 

pilinin yerli olamayacağı 100 de 100. kaç tane lityum pil üreticisi vardır ki?

 

https://www.imarcgroup.com/top-lithium-ion-battery-manufacturers

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Dogan Arsiray yazdı:

pilinin yerli olamayacağı 100 de 100. kaç tane lityum pil üreticisi vardır ki?

 

https://www.imarcgroup.com/top-lithium-ion-battery-manufacturers

TÜBİTAK yaptı, başında görev alanlardan biri kapı komşumun eşi. Bir anda şalter kapatıldı. 

Hafızaları tazeleyelim. Unutkanlık milli huyumuz 

 

https://www.google.com.tr/m?q=saab+satın+alındı&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1

 

https://www.google.com.tr/amp/s/m.sabah.com.tr/ekonomi/2015/10/15/bakan-isik-saab-9-3un-tum-haklarini-satin-aldik/amp?espv=1

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İmkan olsa evet. Lion üreten vardı hatırladığım. Kaldı ki iş batarya ile bitmiyor. Motoru yaparız kolay. Sürücü tasarımı okey ama tüm komponent dışarıdan gelecek. Güzel sonuç alırız. 

Bana bi 60bin ateşleyen olsa üfff 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
mesela güzel ifadeler, sorun algıda, bir süre önce saab ın üretmediği bir modelinin haklarını alarak tanıtım yapılmıştı, 40 milyon avro civarında bir harcamadan bahsediliyordu, devamı gelmeyecek ise  bu 40 milyon neden harcandı diye sorulunca değişik yerlere çekiliyor. O harcanan bizim vergiler, sorgu sual olmayacak ise kasa boşalır haberimiz olmaz.
Otomotiv pahalı bir yatırımdır, bugün biraz eli yüzü düzgün bir montaj fabrikası (know how ödemesi olmadan) 2 milyar dolar civarıdır. Para akmaya başlarsa deliği kapatamassınız sonu iflastır
Abi suriyelilere 30 milyar harcamış ülkeyiz biz (Neden harcadigimizi bir türlü anlamadım 30 daha verip yollamaya raziyim ben )
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Servet Aydın yazdı:

Saab ne oldu, hele bi söyle bakalım? 4 yıl geçti bekliyoruz. Aynı şekilde vitrine 3 tane araç kondu mu evet, 

Yapacağız dendi mi evet, şu kadar yatırım yaptık dendi mi evet. Hani neredeler? 

Adam realist. Yapılamyacğaına geçmişten gelen senden benden misli ile olan teknik bilgi ile bakıyor. Senin benim bizim görmediğimiz yerden görüyor. Mutfağın içinde ve masadakiler 20 porsiyon köfte beklerken içeride 2 tane ekmek bile olmadığını görüyor.  Görmediği şeye görüyormuş gibi ümit vererek müşteriyi masada bekletmeyi sevmiyor. Farkı bu. 

Saab. Eleştiriler haksız demiyorum ki. Ben de merak ediyorum ne oldu? Sorunun muhatabı ben değilim, bilemem ki. BELKİ kaldırıp kenara atılmamıştır, ne bileyim pil kullanımıyla, yürüyenle, motorla ilgili testler yapılmıştır, Togg'a fikri altyapı olması için. BELKİ bir basamak olmuştur bilemem, belki de direk çöpe gitmiştir. Ama Saab ilk alındığında da bunu üreteceğiz denmedi ki, bunda çalışıp öğreneceğiz dendi.

Hep deniyor ya öyle hemen olmaz bu işler diye, işte Saabdan başladı. Ayrıca şahsi fikrim bu araba mutlaka üretilecek, ama 2022 imkansız gibi. 2025 gibi yola çıkar sanırım.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

Yıl 2011 yerli uçağımız göklerde!
Daha fabrikanın f si yok. (Aynı kampanyada savaş uçağı ve elektrikli oto da vardı )
Bunun üstüne saab fiyaskosu...
Malesef sadece işin şov kısmını yapıyoruz ama ortada iş yok. Bu sefer tersi olabilirdi. Yani önce işi yapsaydık şovu sona bırakarak.
Tanıtılan konsept araçlara lafım yok. 4 çeker 400 beygir olana talibim fiyat 150-200 olacaksa bugüne kıyasla [emoji3]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

. İçinden ne geçiyor mesela

içimden geçen , dünyaya made in türkiye damgası ile çıkılacak ise

 her eve minik bir buzdolabı boyunda bir cihaz ile enerji tüketimini %30 azaltan cihaz üretmek geçiyor. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Kangal
Abi suriyelilere 30 milyar harcamış ülkeyiz biz (Neden harcadigimizi bir türlü anlamadım 30 daha verip yollamaya raziyim ben )
hocam suriyelilerede laf etme mecburuz
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Önder Özcan yazdı:

Ama Saab ilk alındığında da bunu üreteceğiz denmedi ki, bunda çalışıp öğreneceğiz dendi.

Zamanın Bakanı başka şey söylemiş bilgine:

 

Bu noktada ciddi bir araştırma yaptık ve Saab 9-3'ün platformunun bizim açımızdan çok uygun olduğunu tespit ettik."  demiş...

 

platforma bakılınca, lansmandaki platform 88 Land platformu ile aynı, saab daki ile ilgisi yok .

Levent Güzelkalp yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
mesela güzel ifadeler, sorun algıda, bir süre önce saab ın üretmediği bir modelinin haklarını alarak tanıtım yapılmıştı, 40 milyon avro civarında bir harcamadan bahsediliyordu, devamı gelmeyecek ise  bu 40 milyon neden harcandı diye sorulunca değişik yerlere çekiliyor. O harcanan bizim vergiler, sorgu sual olmayacak ise kasa boşalır haberimiz olmaz.
Otomotiv pahalı bir yatırımdır, bugün biraz eli yüzü düzgün bir montaj fabrikası (know how ödemesi olmadan) 2 milyar dolar civarıdır. Para akmaya başlarsa deliği kapatamassınız sonu iflastır

Abi suriyelilere 30 milyar harcamış ülkeyiz biz (Neden harcadigimizi bir türlü anlamadım 30 daha verip yollamaya raziyim ben )

Ordaki 30 milyar rakamı da aslında harcanan değil, EU nun 1 mülteci nin ülkeye maliyetinden 3,5 milyon ile çarpılmış hali, güncel son zikrolan rakam da 40 milyar dolar. Aslında harcanan değil de, maddi yük olarak adlandırılsa daha iyi bir terim olur.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Halil Gümüş yazdı:

Yıl 2011 yerli uçağımız göklerde!
Daha fabrikanın f si yok. (Aynı kampanyada savaş uçağı ve elektrikli oto da vardı )


2023 vizyonuydu onlar. Kötü bir kampanyaydı o ayrı ama yaptık demiyordu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2023 vizyonuydu onlar. Kötü bir kampanyaydı o ayrı ama yaptık demiyordu. 

 

Dendi maalesef.

Hatta 29 Ekim 2019 tarihli uçak biletleri satıldı.

İnsanların bu kadar tepkili olma sebepleri geçmişteki hatalar ve bunun da gidiş yolunun hatalı oluşu.

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Çağlar Bayur yazdı:

mesela güzel ifadeler, sorun algıda, bir süre önce saab ın üretmediği bir modelinin haklarını alarak tanıtım yapılmıştı, 40 milyon avro civarında bir harcamadan bahsediliyordu, devamı gelmeyecek ise  bu 40 milyon neden harcandı diye sorulunca değişik yerlere çekiliyor. O harcanan bizim vergiler, sorgu sual olmayacak ise kasa boşalır haberimiz olmaz.

Otomotiv pahalı bir yatırımdır, bugün biraz eli yüzü düzgün bir montaj fabrikası (know how ödemesi olmadan) 2 milyar dolar civarıdır. Para akmaya başlarsa deliği kapatamassınız sonu iflastır

 

Şu anda bahsettiğin Saab yatırımını eleştirmekten doğal hiç bir şey yok bence. Evet 40 milyon avro çöp oldu. Kim bu işle uğraştı ise eline yüzüne bulaştırdı. Fakat o yatırım yapılmadan önce de yerli otomobil lafları edildiği zaman eleştiriliyordu. Sorun burda @Çağlar Bayur abi. Ne olacağını görmeden eleştirmek de biraz saçma oluyor. Bazı kişiler yapılacak olan ne ise görmeden itiraz ediyor. Bir şey yapıldıktan sonra da iyi olup olmaması önemli değil, hemen eleştiriyor. Açıkça istemediği şey karşı düşüncenin ideolojisi aslında. Onlar ülke için iyisini yaparsa biz oy alamayız ve asla yönetemeyiz kaygısından. Şimdi ise yerli otomobili istemeyen kesim bu iş dünyanın en akıllıca işi de olsa asılsız iddialarla doğru olmadığını söyleyeceklerdir. Zaman gösterecek. Haklı da çıkabilir eleştirenler. Bu durumda zaten bu işe girenler siyasi olarak zor durumda kalacaklardır. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Aynı şekilde her şeye evet diyenler de var. Hatta yanlış yapıldığını görüp olabilir ne var diyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ
Dogan Arsiray yazdı:

tescilli dolandırıcılar ile kıyaslamak doğru değil.  ama 3 sene sonra kaç para olacağını bilmeyeceğim birşeye 40 bin tl vermem ben. 2 sene sonra zaten gidip ikinci el BMW i3 filan alırım.

Kiyaslamadım zaten, devletin de dahil olduğu bir girişimde kullanılan dilin ne planlamanın kadar kötü olduğuna vurgu yapmak istedim.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bir de dahil olduğum olumsuz bakış açılı grubun bir üyesi olarak umutsuzluğumun temel kaynağı daha önce yapılanlar. Saab olayında mesela hazır arabayı alıp kamuflajladılar, ortaya çıktıktan sonra bu daha akıllıcaydı falan filan... 

Şimdi de fabrikası olmayan arabanın lansmanını yaptık. Bakın 99'dan kalma bir haberde geçen cümleler:

 

 

Ortada bırakın fabrikayı, daha fabrikanın temeli yokken, ‘‘Türkiye'nin ilk dünya otomobili’’ diyerek, İngilizler'in geliştirdiği bir modeli tanıttı.

 

Jetpa, ‘‘İMZA 700’’ü İngiliz CMAK Ltd. adlı dizayn firmasına çizdirtti. Renualt Twingo, Hyundai Atos, Mercedes A karışımı bir model olan ‘‘İMZA 700’’ için Fadıl Bey, ‘‘Modeli ben yarattım’’ tabirini kullandı... 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

Zamanın Bakanı başka şey söylemiş bilgine:

 

Bu noktada ciddi bir araştırma yaptık ve Saab 9-3'ün platformunun bizim açımızdan çok uygun olduğunu tespit ettik."  demiş...

 

platforma bakılınca, lansmandaki platform 88 Land platformu ile aynı, saab daki ile ilgisi yok .

Ordaki 30 milyar rakamı da aslında harcanan değil, EU nun 1 mülteci nin ülkeye maliyetinden 3,5 milyon ile çarpılmış hali, güncel son zikrolan rakam da 40 milyar dolar. Aslında harcanan değil de, maddi yük olarak adlandırılsa daha iyi bir terim olur.

 

Evet şasi var alette ve arka dif

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Herkes Saab diyor ama ondan önce de Cadillac vardı 2019 da yollarda olacak...

Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...