İçeriğe Yönlendir

Hadi Hayırlısı Olsun, Yerli Otomobil İmzaları Atıldı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

https://veryansintv.com/iste-yerli-otomobilin-ilk-goruntusu/

Tasarım süreci kapsamında Türkiye’den ve dünyadan toplamda 18 tasarım evi, TOGG’un belirlediği 6 farklı kriter ile objektif bir değerlendirmeye alındı. Murat Günak’ın da yanında yer aldığı TOGG Tasarım Ekibi yaptığı değerlendirmede en yüksek skoru alan 3 tasarım eviyle sürece devam etme kararı verdi. Türkiye’nin otomobilinin tasarımını belirlemek için yurt içinde geniş kitlelerle yapılan otomobil satın alma davranışları araştırmasındaki bulgular doğrultusunda hazırlanan ipuçları bu 3 tasarım eviyle paylaşılarak 2 boyutlu tasarım yarışması süreci başladı.

4 aşamalı olarak kurgulanan yarışma toplamda 6 ay sürdü. Bu süre zarfında 100’ün üzerinde farklı tema değerlendirildi, tüketici araştırmalarında tespit edilen beklentiler tasarım evlerine geri bildirim olarak verildi. Süreç tamamlandığında her tasarım evinden gelen bir dış ve bir iç tasarım çalışması Türkiye’de geniş kitlelerle test edildi. Ortaya çıkan sonuç yine TOGG Tasarım Ekibi tarafından endüstrileşmeye uygunluğu konusunda değerlendirildi. Bu aşamalardan sonra dünyanın en iyilerinden Pininfarina tasarım evi iş ortağı olarak seçildi ve 3 boyutlu tasarım aşamasına geçildi.



Diyor yazıda :)

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

Mesela bu yeni yerli mpv

Ben yenisi için arat dedim. Firmayı biliyor musun demedim.

 

C6FA2CA8-7299-4D2F-863D-BF9598006D95.jpeg

 

Yıl sonu yoğunluğumdan takipte biraz zayıf kaldım. Dikkatimden kaçtıysa düzeltin lütfen. Henüz bu iki modelin örneğini görmedim. 

 

Pininfarina olur ya da olmaz. Belki de bunların tasarımlarının tamamı adı geçen Türk tasarımcılar tarafından yapılacak. O zaman da pininfarina tasarımı olsaydı keşke mi diyeceğiz.

 

Volvo bozması A8 ‘in bile o çirkinliğine rağmen hatrı var. 

 

İlaveten model adına bakmadım ama Mahindra’nın SUV’u da Pajero’ya benzemiyor mu? Ama Mahindra denince benim aklıma sadece Hindistan geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

İlk mevcut tasarımın bu hale dönüştürülmesi ve yazılım için 200 mühendisin emek vermesi normal. Sadece yazılımda belki 100 binlerce satır kod var, kapı altlarındaki aerodinamik gitintiler bile tasarım, kalıp vs bşr çok işlem var. Ön tarafı büyük bir ihtimalle hidrojenli model için öyle hacimli yapılmış olabilir, üretim aşamasına gelinceye kadar daha çok değişir ve gelişir. 

Türk markası olması almam için yeterli ilk sebep. Fiyat konusu mantıklı olursa alırım. 

Sadece belediye başkanları makam aracı olarak beğenmez,  onlar dışında kaymakam, emniyet müdürü, hakim, savcı vs. İl protokolünde kullanılan araçlar bu araçlardan olsa hem millete örnek olur, hemde geniş kapsamlı bir test olur.

Bence gelecek için destek olmalıyız.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Yüzlerce mühendis günlerce evlerinden ayrı ne yaptı ? Soru bu ?

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

100 lerce mühendisimiz üretti. demek yerine Pininfarina yapmış.. gördük beğendik, satın aldık arkadaşlar. Bundan sonra biz üreteceğiz.. Bitti. 

Beklediğimiz bu. 

 

Sinan Akgöl yazdı:

Abi ne mi yaptılar yüzlerce mühendis kesin fikirlerini sundular belki rapor yazdılar eksiklerini artıların yazdılar bilmiyoruz, sonuçta karar merci(leri) iki dudaktan çıkana bakıyor. Bu olacak bitti. Örnek Kanal İstanbul. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
(düzenlendi)

Bu tartışma çok gereksiz bence. Artık global bir Dünya'da yaşıyoruz. Marka hangi ülkeye ait bu daha önemli. Çoğu büyük çaplı şirket çok uluslu konsorsiyumlardan oluşuyor fakat insanların bildiği ortaya konan ürünün hangi ülke menşeli olduğu. Araba olarak değil başka bir markadan örnek vermek istiyorum. Belçika'da Godiva'yı öven bir Belçikalı'ya bunun Türk çikolatası olduğunu söylediğimde çok şaşırmıştı. Çünkü 1926'da ilk olarak Belçika'da oluşturulmuş dünyaca ünlü bir çikolata markasıydı. 

tarihinde Eyüp Çetin tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hepsine eyvallah.
Ama bize olayların bir üst mesajımda paylaştığım gibi olduğu anlatıldı.
Biz yaptık biz çizdik firmalar yarışa girdi italyanı seçtik. Taslağı verdik önce iki boyutlu sonra üç boyutlu yaptı sonra yürüttü derse olmaz .
Adam 2017 kasımda üretmiş.

Hal böyle olunca
O mühendislerin ellerine sağlık der susarım.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Yıl sonu yoğunluğumdan takipte biraz zayıf kaldım. Dikkatimden kaçtıysa düzeltin lütfen. Henüz bu iki modelin örneğini görmedim. 

 

Pininfarina olur ya da olmaz. Belki de bunların tasarımlarının tamamı adı geçen Türk tasarımcılar tarafından yapılacak. O zaman da pininfarina tasarımı olsaydı keşke mi diyeceğiz.

 

Volvo bozması A8 ‘in bile o çirkinliğine rağmen hatrı var. 

 

İlaveten model adına bakmadım ama Mahindra’nın SUV’u da Pajero’ya benzemiyor mu? Ama Mahindra denince benim aklıma sadece Hindistan geliyor. 

 

Neden kızgınsın ki?

 

 

Hexagon studyo vardı jan nahum vardı koç grubu diye şutladılar.. Anadolu yapmış adamdı.

 

 

Türkiye de araç tasarımı yapan bir merkez kurmalılardı.. hala kurmalılar paralelinde.. hatta pininfarinaya arge merkezi ortak açtırmalılar. Saklamaya gerek yok bilakis.. saklayınca ayıp oldu..

 

kapı içi süslerle farlarla uğraşmışlar...

Bırakın artık kureyş muhabbetini.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Neden kızgınsın ki?

 

 

 

Niye kızgın olayım ki. Öyle göründüysem bilemiyorum. Daha çok üzgünüm. Üzülüyorum. Oysaki umut dolu olmak istiyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Devrim arabasına erbakanı oturtmuşlar.. devrim i yapmaya kalkan cehape zihniyetiydi.. erbakan nerden çıktı?

Recep Selim Kaya yazdı:

 

Niye kızgın olayım ki. Öyle göründüysem bilemiyorum. Daha çok üzgünüm. Üzülüyorum. Oysaki umut dolu olmak istiyorum. 

Gerek yok. Yönetimin her işi böyle malesef.. içindeyiz görüyoruz.

 

düzelecek inşallah ama şu yabancıya toprak satışı olmasa.. ev değil bak toprak...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Daha çok üzgünüm. Üzülüyorum. Oysaki umut dolu olmak istiyorum. 

Yemin ederim ben de.
Heyecanlanmıştım. Gururlanmıştım.
Ancak olanlarla anlatılanlar tutmuyor bir birini.
Ayıp oldu.
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

En büyük markalar için Araç tasarlamak markaların yıllarını alıyor. Bizim gibi hiç araç tasarlamamış ülkeden araç tasarlanması beklenmiyordu zaten. Tasarladık deseler ben istemezdim. Bunun aerodinamiği var. Darbe emiciği vs vs bin tane kriteri var. Ya tasarlayansan alacaksın ya da hazır üretilmemiş arabayı üretime sokacaksın. 
 

bu araçtaki en önemli şey fabrika. Kurulsun. Üretsin. Gerisi teferruat. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

Devrim arabasına erbakanı oturtmuşlar.. devrim i yapmaya kalkan cehape zihniyetiydi.. erbakan nerden çıktı?

 

Devrim arabası için başka bir şey söyleyeyim mesela. Ben sanırım filmi çıkıncaya kadar böyle bir arabadan habersizdim. Belki de biraz daha eski olabilir. Hep Anadol bildik. Ama Anadol’u bağrımıza basarken STC için kimsenin Datsun 240z ‘ye benziyor dediğini de duymadım. 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

düzelecek inşallah ama şu yabancıya toprak satışı olmasa.. ev değil bak toprak...

 

Bunu başka bir konuda konuşabiliriz. Dikkatinizi çekerim tartışırız demiyorum. Tartışılacak bir tarafını görmüyorum çünkü. Ben an itibariyle otomobil konusuna verdim dikkatimi ve bu konuyu yönetimden ayrı olarak bir devlet meselesi olarak görüyorum. Birileri arkasında dursun, kim olursa olsun. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Metin Uzunoğlu yazdı:

İlk mevcut tasarımın bu hale dönüştürülmesi ve yazılım için 200 mühendisin emek vermesi normal. Sadece yazılımda belki 100 binlerce satır kod var, kapı altlarındaki aerodinamik gitintiler bile tasarım, kalıp vs bşr çok işlem var. Ön tarafı büyük bir ihtimalle hidrojenli model için öyle hacimli yapılmış olabilir, üretim aşamasına gelinceye kadar daha çok değişir ve gelişir. 

Türk markası olması almam için yeterli ilk sebep. Fiyat konusu mantıklı olursa alırım. 

Sadece belediye başkanları makam aracı olarak beğenmez,  onlar dışında kaymakam, emniyet müdürü, hakim, savcı vs. İl protokolünde kullanılan araçlar bu araçlardan olsa hem millete örnek olur, hemde geniş kapsamlı bir test olur.

Bence gelecek için destek olmalıyız.

 

 

 

 

Kimse projeyi kötülemiyor ki aksine destekliyoruz tartışıyoruz. Eksik kısım var ise tartışmak çok doğal. Konseptin önceden yayınlanmış görsellerinde olan LCD ekranlarındaki görüntülerin teması bile aynısı şuan tanıtılan araçla, yazılan kod anca Cumhurbaşkanlığı Forsunun orta ekrana konması olabilir. Ha bundan sonra eksikler  için bana derseniz 100 binlerce kod yüzde yüz haklısınız. Biz bu aracı kısa süre içinde halkımıza sunmak için hazır olan Pininfarina ile çalıştık hazır bir konsept modelini uygun gördük üstünde eksikleri gerekli tasarımlarını çözümledik ve tamamlayacağız denilir olur biter. Ancak kimse baştan sona biz yapacağız yaptık bu kadar sürede demesin, 200bin lira fiyatla olsun arabamı satıp alırım. İişin özü inşallah dedikleri gibi olur bizde Türk olarak Türk markasına bineriz.

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yemin ederim ben de.
Heyecanlanmıştım. Gururlanmıştım.
Ancak olanlarla anlatılanlar tutmuyor bir birini.
Ayıp oldu.

 

Eğer seri üretim ile dünya pazarına açılabilirsek, yabancıların anlattıkları daha önemli olmaz mı? Farklı pencereden bakıyoruz. Tofaş her ne kadar Regata olsa da bizden biriydi mesela. Markanın milliyeti algısı bir adım önde benim için. 10-15 yıl sonra bizim tasarımlarımızın başkaları tarafından örnek alınması imkansız mı? Enteresan tasarımlarımız da olmadı mı şimdiye kadar. Ka ‘nın tasarımında emeği geçen bir Türk hanımefendi var diye hatırlıyorum mesela. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 
Eğer seri üretim ile dünya pazarına açılabilirsek, yabancıların anlattıkları daha önemli olmaz mı? Farklı pencereden bakıyoruz. Tofaş her ne kadar Regata olsa da bizden biriydi mesela. Markanın milliyeti algısı bir adım önde benim için. 10-15 yıl sonra bizim tasarımlarımızın başkaları tarafından örnek alınması imkansız mı? Enteresan tasarımlarımız da olmadı mı şimdiye kadar. Ka ‘nın tasarımında emeği geçen bir Türk hanımefendi var diye hatırlıyorum mesela. 

Anlatamadım.
Sorun italyanın yapmasında çizmesinde değil ki.
Yukardaki yazıda.
Sorun, biz çizdik denmesinde.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Otomotiv tasarım okumayi çok istedim lisede derslerde araba çiziyom diye kızarlardı. Artık o iş geçti. Ama fırsat olsa bu markada çalışmak isterdim. Mühendislik olmasa da bı yerinde yer almak güzel olurdu. Kimin çizdiğinin önemi yok nerden "esinlendiğinin" de.  Benim için tekrar ediyorum Fiat lisanslı Tofaş değilde lisansı Türk  bir marka olarak üretilip yan sanayi kollarının desteklenmesi. Bosch tedarikçi diye  yerli araba değil ki bu geyiği saçma.  Marka Türk olsun fabrikası kurulsun yan sanayinde üretilecek  parçalar kim uretecekse Türkiye de uretilsin ki katma değeri olsun.  Fabrikasında çalışan işçi çalışıp ürettiği aracı rahatça alabilsin. Teknolojisini argesini ülkemdeki mühendis kendi ülkesi için yapabilsin . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

Anlatamadım.
Sorun italyanın yapmasında çizmesinde değil ki.
Yukardaki yazıda.
Sorun, biz çizdik denmesinde.

 

Dünyaca ünlü bir isim olunca ön planda görünmesi gayet normal değil mi? Sonuçta o ifadeler biraz da politik. Herkeste karşılığı farklı olabilir.

 

Kendimden örnek verebilirim şu an için, akşamdan beri araç tanıtım videoları ile takip ettiğim YouTuberlar ne diyor ona bakıyorum. Zerre hazzetmem kendisinden ama Jeremy ne yorum yapardı diye merak ediyorum mesela. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

O kadar yalan dolan yaygın ki sana bana ona doğal geliyor Recep...

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Otomotiv tasarım okumayi çok istedim lisede derslerde araba çiziyom diye kızarlardı. Artık o iş geçti. Ama fırsat olsa bu markada çalışmak isterdim. Mühendislik olmasa da bı yerinde yer almak güzel olurdu. Kimin çizdiğinin önemi yok nerden "esinlendiğinin" de.  Benim için tekrar ediyorum Fiat lisanslı Tofaş değilde lisansı Türk  bir marka olarak üretilip yan sanayi kollarının desteklenmesi. Bosch tedarikçi diye  yerli araba değil ki bu geyiği saçma.  Marka Türk olsun fabrikası kurulsun yan sanayinde üretilecek  parçalar kim uretecekse Türkiye de uretilsin ki katma değeri olsun.  Fabrikasında çalışan işçi çalışıp ürettiği aracı rahatça alabilsin. Teknolojisini argesini ülkemdeki mühendis kendi ülkesi için yapabilsin . 

 

Türk motiflerinden esinlenmişler evet kapı içi trimde italyanlar.

Recep Selim Kaya yazdı:

 

Devrim arabası için başka bir şey söyleyeyim mesela. Ben sanırım filmi çıkıncaya kadar böyle bir arabadan habersizdim. Belki de biraz daha eski olabilir. Hep Anadol bildik. Ama Anadol’u bağrımıza basarken STC için kimsenin Datsun 240z ‘ye benziyor dediğini de duymadım. 

 

 

Bunu başka bir konuda konuşabiliriz. Dikkatinizi çekerim tartışırız demiyorum. Tartışılacak bir tarafını görmüyorum çünkü. Ben an itibariyle otomobil konusuna verdim dikkatimi ve bu konuyu yönetimden ayrı olarak bir devlet meselesi olarak görüyorum. Birileri arkasında dursun, kim olursa olsun. 

Datsuna benzemiyor o dönemin araçları hep öyledir

 

tartışma niye yok? Tartışma kavga değil ki?

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mehmet Göktürk yazdı:

O kadar yalan dolan yaygın ki sana bana ona doğal geliyor Recep...

 

Tesla Türk kanalında tanıtımdan önce öngörülerini paylaşmış.

İşin magazin tarafı ile ilgilenenlerde vardır muhakkak ama bahsettiğim kanalda anlatılanlar inandırıcı geldi bana. Duyduklarımızdan farklı varsayımlarda var burada. Özellikle fiyatlama konusunda. 

Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ

asgari ücret pazarlığı vardı bi ara ne oldu o? sendikalar masadan kalktı falan, nereye bağlandı? iki adım geri çıkın, gündeme oradan bakın. DRD'nin Toyota'ları da son derece yerli ve milli ve kendi pazarını oluşturmuşken cambaza bakadurun... 

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Bugün gördüğümüz modeller prototip değil mi? Bunlarla alakasız  modeller üretilecek belki de.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Salman

Anlatamadım.
Sorun italyanın yapmasında çizmesinde değil ki.
Yukardaki yazıda.
Sorun, biz çizdik denmesinde.
Ben gerçekten anlayamadım Mehmet Bey. Niye bu kadar kızıyorsunuz.?
Adamlar apartman kadar duvara yazmışlar pirinfarina diye, 8-10 tane daha firma var bazıları tanıdık, sözlü olarakta belirttiler bu firmalarla çalışıyoruz diye.Paylaştığınız yazıda açıkça ve daha ayrıntılı anlatmışlar.
Eee geriye Tayyip Erdoğanın konuşması kalıyor.
Bunun adı lansman, tanıtım, reklam. Yani orda öveceksiniz, kendinize göre iyi yönlerinden bahsedeceksiniz ilk intiba çok önemliyse bence beşardılar. Günler önceden o arabanın görselleri paylaşılmasına rağmen çevremdekilerden anladığım kadarıyla kimsenin aklına o görsel gelmedi. Fiyatı uygun olursa ben bunu alırım dedilerse o dokunuşlar işe yaramıştır bence.
Hangi reklamda, tanıtımda yada broşürde verilen yakıt tüketiminin test verisi olduğu aynı puntolarla yazılıyor. Hiç rastlamadım cücük kadar anca. Yada Peugeot, yaa benim yaptığım şanzıman randıman vermedi. O yüzden japonlardan aldık biz yapamadık diye özellikle vurguluyormu yoo eat6 yazıp geçiyor.
Hepsini geçtim, adam çıkardığı dumanı gizlemek için arabasına virüs yüklüyor, ona bile bu kadar kızılmıyorsa diyecek birşey yok.
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

O degilde bence sarj ve sarj istasyonlari alt yapisi duzgun oturana kadar balsangicta dizel ve benzinli motorlar da olmaliydi. 

Söyle denilebilirdi: Bizim hedefimiz elektrikli otomobil ve elektrik motorunu kendimiz uretiyoruz ama piyasada taninmak ve yayilmak icin ve dunya genelinde sarj altyapisi henuz musait olmadigi icin simdilik benzinli/lpg li ve dizel motorlari forddan falan aliyoruz.

Direkt tesla mantigi da bir strateji tabi ama fiyatin ben 200bin olacagini pek zannetmiyorum. Bence savunma sanayisinde oldugu gibi ulke icin daha islevsel bir sekilde baslanabilirdi.

Hayirli olsun. Umarim iyi bir baslangic yapilir. Fiyati uygun olursa ve uzun mesafeye uygun olursa ben de alirim bir tane :)

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Recep Selim Kaya yazdı:

Her neye benzerse benzesin, kim tasarlamışsa tasarlasın. Bu araba Türk arabası olarak bilinecek. Bırakın bu modeller bir hayat suyu olsun. Bakalım MPV ve B sınıfı hatchback tasarımları nasıl olacak. 

Vestel gibi. Yerliyim diye dolanıyor ortakıkta 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Servet Aydın yazdı:

Vestel gibi. Yerliyim diye dolanıyor ortakıkta 

 

Sorunlarda orada başlamıyor mu zaten. Al Huawei’nin, Samsung ‘un arkasına bas Vestel ‘i kaç kişi tercih eder. Vestel logosu varsa eğer bu Türkiye’nin tercih edildiğini gösterir. Marka algısı bu değil midir? Doblo’nun hem Opel ‘i de var.  Ama Doblo Doblodur. 

Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...