Mehmet Ozyurek 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Eren Gökmen yazdı: Simdilik benzin motoru baska markadan alarak hibrit yapilsaydi keske Tabi ki, göründüğü kadar bağnaz bi şekilde reddedici değiliz.. Hamle doğru olursa herkes destek olur. dci veya multijet varken yeni dizel geliştirmeye çok gerek yok şu an.. Ben otomobil üretsem dci koyarım mesela. Koyana da çok görmem. Çağlar Bayur yazdı: Ceo deniyor , duydum medyada, şirketi nedir bu Ceo nun? Şirketsiz Ceo olmaz zira. Yok muymuş şirket.. 😲 Grubun ceosu demekki. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Ceoyu dinledim.. çok güzel konuştu.. Hedefimiz % 51 yada 55 gibi bir rakam ile yerli parça kullanmak dedi.. Tamamen yerli üretmek zaten imkansız. Bunun da hepimiz bilincindeyiz. Yerli kavramları kargaşası var o halde. Parçasının üretiminden önce bizi hatırlatması derim ben. Çünkü zaten araba fabrikaları var. Markamız yok. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: bir passat satın alınırken , alıcının aklından alman bayrağı veya Steinmeier in geçtiğini sanmam. Dünya otomotiv sektörü böyle işlemez "Alman" otomobili, "Fransız" otomobili, "Japon" otomobili algılarını yadsımayalım bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Yerli kavramları kargaşası var o halde. Valla mal bizim olsun, gerekirse çinde yapılsın.. Benim için önemsizdir. Jetta meksikada yapıldı diye meksikalı olmuyor.. Mercedes de afrikada üretiliyor ama hala almanın. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Eğitim sistemini iyileşir, bilimsel düşünce gelişir, sanata önem verir, okumaya önem verirsen marsa da gidersin, elektrikli uçak da yaparsın, markadan da olur. 4 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: Ceo deniyor , duydum medyada, şirketi nedir bu Ceo nun? Şirketsiz Ceo olmaz zira. Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş. https://www.togg.com.tr/Dosyalar/Pdf/olagan-genel-kurul-cagri-ilani-gundem-1.pdf Mehmet Ozyurek yazdı: Yok muymuş şirket.. 😲 Şirket var, @Çağlar Bayur başka bir şeyi kastediyorsa bilmiyorum. 5 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Ben hâlâ yerli vestel telefondayım. Biri şunu biz imal ettik sıfırdan desin. Montaj bandı bile ithal 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Ali Kangal yazdı: Sezgin Yılmaz yazdı: Tamir gerektirecek bir durum olmuyor bu araçlarda. Bakim bile yok gibi bişey . Cam suyu lastik ve silecek disinda değiştirmeniz gereken birşey yok Geneli diyom abi bu araç için degil hem tat vermez böyle arabalar biz söküp takmalıyız mafı mapı temizlemeliyiz 10 yıl önce otomatik tat vermez diyenler şimdi DSG mi CVT mi tartışıyor. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Yok muymuş şirket ben şirketi bulamadım borsa da henüz yok, borsa dışı firmaların kamuya açıklama zorunluluğu da yok Recep Selim Kaya yazdı: Yerli kavramları kargaşası var o halde. teknik konu, kavram karmaşamız çok en basitinden 2016 da yan sanayi birliği derneği gibi birşey kuruldu, yan sanayi parça tanımı yapamdan Kasım 2019 da kapandı bu en basit somut örnek. Yerli parça üretmek başka, yerli parça tasarlamak başka. Teknolojide üretim başka tasarım başka. Lamborghini şanzıman ları Türkiye de üretiliyor, Bugatti elektrik tesisatı türkiye de üretiliyor. Katma değerdir ekonomi için istihdam sağlar ama yerli demek değilidr, tasarımı teknolojisiyerli demek değildir. Recep Selim Kaya yazdı: Biz nasıl başladık peki Üretimi bitmiş Saab modelleri için 40 milyon avroyu sokağa atarak başladık. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Valla mal bizim olsun, gerekirse çinde yapılsın.. Benim için önemsizdir. Jetta meksikada yapıldı diye meksikalı olmuyor.. Mercedes de afrikada üretiliyor ama hala almanın. Aynı fikirdeyim. Hatta bir kaç mesaj önce aynısını yazdım. Alman’ın mühendisliğine, Japon’un sorunsuzluğuna, İtalyan’ın tasarımına atıfta bulunulur hep. Aklıma ilk gelen de dünyanın neresi olursa olsun aile arabası denince biz akla gelelim mesela. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 %100 yerli denen Elo entegreyi nereden alıyor, yerli denen ayfar ampülü nereden alıyor, yerli denen farba led çipi nereden alıyor. Çağlar Bayur yazdı: Üretimi bitmiş Saab modelleri için 40 milyon avroyu sokağa atarak başladık. Montaj bantları kullanılacak bilgisi var. Zaten alınmıştı 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Selim Bilgin yazdı: Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş. https://www.togg.com.tr/Dosyalar/Pdf/olagan-genel-kurul-cagri-ilani-gundem-1.pdf Şirket var, @Çağlar Bayur başka bir şeyi kastediyorsa bilmiyorum. Borsa ya kote olmadan bilançoyu açıklama zorunlulukları yok, açıklayınca okuyabiliriz Servet Aydın yazdı: %100 yerli denen Elo entegreyi nereden alıyor, yerli denen ayfar ampülü nereden alıyor, yerli denen farba led çipi nereden alıyor. Montaj bantları kullanılacak bilgisi var. Zaten alınmıştı tasrımı yerli ise üretimdeki muhtelif parçayı tazmanya dan bile alabilir, yarın japonya dan da alablir normaldir, şirketler kar etmek zorunda. patenti firmaya ait ise ona aittir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: ben şirketi bulamadım borsa da henüz yok, borsa dışı firmaların kamuya açıklama zorunluluğu da yok Maliyeye girip Sedef İstif Makinaları Sanayinin bilançosunu görebilirsin. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: Üretimi bitmiş Saab modelleri için 40 milyon avroyu sokağa atarak başladık. Yeri gelir 1 euro bile göze batar. Vizyon eksikliğiydi o belki de. Tecrübe kazandırdı sonuçta. Olmasaydı daha iyiydi tabi. Çağlar Bayur yazdı: Borsa ya kote olmadan bilançoyu açıklama zorunlulukları yok, açıklayınca okuyabiliriz Belli bir süre zararda olacağı belli değil mi? Hele ki üretim daha başlamamışken. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: Borsa ya kote olmadan bilançoyu açıklama zorunlulukları yok, açıklayınca okuyabiliriz Şirket yok dedin diye yazdım abi. Şirket var, daha yeni, mutlaka önümüzdeki dönemde kurumsal yapıyla ilgili detaylar netleşir. Halka arz ancak üretimden sonra olur bence. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 (düzenlendi) Recep Selim Kaya yazdı: Belli bir süre zararda olacağı belli değil mi? Hele ki üretim daha başlamamışken. KAr Zarar ayrı konu ve bi tip büyük yatırımlarda da izafidir, genel kanaat tüm sermayeyi cepten koymadan üretime geçmektir, sonra çark döner, idealde üretime geçmeden yeni ortağa gelecek ciroyu satmakır mesela Servet Aydın yazdı: Maliyeye girip Sedef İstif Makinaları Sanayinin bilançosunu görebilirsin. nasıl olacak o, sicil no ver, rakiplerininin yumuşak karnını bulup, bir bir çökerteyim 💵 28 Aralık 2019 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Kaya 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: KAr Zarar ayrı konu ve bi tip büyük yatırımlarda da izafidir, genel kanaat tüm sermayeyi cepten koymadan üretime geçmektir, sonra çark döner, idealde üretime geçmeden yeni ortağa gelecek ciroyu satmakır mesela Spekülatif hareketlere açık bırakmayacak şekilde borsada işlem görse, kar/zarar aramadan ilgilenirdim ben de. Kapalı bir yapı olmasını koruyucu düşünceye bağlayamaz mıyız? Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Ali Kangal yazdı: İsmi ne olacak ree-jeep mi acaba Not funny. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Spekülatif hareketlere açık bırakmayacak şekilde borsada işlem görse, kar/zarar aramadan ilgilenirdim ben de. Kapalı bir yapı olmasını koruyucu düşünceye bağlayamaz mıyız? bu derece milyar sermayeli firmada spekülatörler çalışamaz, teknik olarak otomotivde artık koruyucu kalması zor, adamlar yutupta tesla motoru kesip içini açıp yayınlıyor, işi iblen bir portifçi o videoya bakarak ertesi gün aynı şanzımanı üretir mesela. Aliexpress ten basit siparişler ile bir anadolu otonom hale çevirebiliriz 1 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: bu derece milyar sermayeli firmada spekülatörler çalışamaz, teknik olarak otomotivde artık koruyucu kalması zor, adamlar yutupta tesla motoru kesip içini açıp yayınlıyor, işi iblen bir portifçi o videoya bakarak ertesi gün aynı şanzımanı üretir mesela. Aliexpress ten basit siparişler ile bir anadolu otonom hale çevirebiliriz İşin o boyutları hakkında bir şey diyemem tabi. Sadece varsayımlarım bunlar. Ama borsada işlem görmesini isterim ben de şeffaf bir şekilde. Selim Bilgin yazdı: Not funny. Kolçakta vites tuşu var sanırım. Tam tespih asmalık. Sabır çekmeye uygundur. 👍🏻 1 Yorum bağlantısı
Ali Kangal 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Kolçakta vites tuşu var sanırım. Tam tespih asmalık. Sabır çekmeye uygundur. [emoji1303]Komik degil [emoji28] Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Sadece varsayımlarım bunlar. Ama borsada işlem görmesini isterim ben de şeffaf bir şekilde. Otomotiv de mesela Röno kamuya kapalıdır, bilgi açıklama zorunluluğu yoktur , şirket yönetim tercihidii olabilir, borsa ya açılırsa yatırmıcı bulamaz mıI bulur ama tercih etmemiş. Tofaş açıktır öyle tercih etmiş. Milli yerli olarak resmileştirilen bir lansman sonrası Togg AŞ mutlaka halka açılmak zorundadır, etik olarak. Zorunlu değil. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: nasıl olacak o, sicil no ver, rakiplerininin yumuşak karnını bulup, bir bir çökerteyim 💵 Vergi numaram ile akıllı vida aldığım nalbur kestiğim fatura aldığım fatura ödediğim vergi hepsini görüyor Yorum bağlantısı
Selim Kaya 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: Milli yerli olarak resmileştirilen bir lansman sonrası Togg AŞ mutlaka halka açılmak zorundadır, etik olarak. Zorunlu değil. Katılıyorum. Sahiplenilmesi ve temsil hissiyatı için %10 u bile olsa halka açılabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts