Metin Uzunoğlu 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Servet Aydın yazdı: 200bin yazarlar rakamı Söverim! Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Bu araba için benden vergi kesilmez umarım. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Ali Gök yazdı: bazı işlerde kervan yolda düzülür. ilk heron denemelerinde bildiğiniz çocukların oynadığı dron gibiydi yaptıkları. şimdi geldiği seviye parmak ısırtır. keşke yapsalar vazgeçmeseler. devlet büyük bütçe ayırsa da üretsek ilk modellerinde illaki problemler olacak ama 10 sene içinde düzgününü üretirler lakin fiyat 150 200 bin civarı olursa vatandaş satın alamaz Ülkemize ilk gelen Hyundai araçlarını bir hatırlayın nasıl sırıtıyordu. Fiyatı Türkiyede üretilen C segmenti araçlara denk olursa tutulur yoksa iş yapmaz. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Metin Uzunoğlu yazdı: Söverim! Bende söveceğim zaten Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Yapılan köprü ve otobanlardan kaçımız geçtiği ortada. Devlet arabası olanı zengin sayıyor. 200 bin ve üzeri olur o araba . Devletimiz kendi ülkesinde üretilen yerlilik oranı yüksek arabalar için hiç doğru düzgün indirim yapmadı. İ10 i20 ve egea alan adama devlet hiç bir indirim yapmıyor. Sonra elin Romanyalısı, dacia daha ucuza satıyor. Türkiyede en yüksek yerlilik oranı %62 ile i20 ilk sırada , Bundan sonra %61 ile i10. İ20 bakın ne güzel bir otomobil. Egea 1.4 bile son derece yeterli arabalar. Bu iki model Türk halkı tarafından fazlasıyla seviliyor. Devletin yapacağı şey belli. İ20 alacak adamın cebine 5000 tl para verecek. Yada ilk 5 yıl vergi muhafiyeti. Ford Otosan Tourneo/Transit Courier Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 53.92 % Courier; Ticari olduğu kadar binek yani otomobil olarak kullanılan bir araç! TOFAŞ FIAT Egea Sedan Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi 54,2 Egea Sedan Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi 60,6 Egea Hatchback Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi 51,5 Egea Hatchback Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi 57,6 Egea Station Wagon Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi 51,3 Egea Station Wagon Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi 56,5 Doblo Panoroma Binek M1 Dizel Manuel Hepsi 51,4 Fiorino Panoroma Binek M1 Dizel Manuel Hepsi 55,5 Doblo Cargo/Combi Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 51,7 Fiorino Cargo/Combi Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 52,0 Pratico Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi 50,3 Doblo ve Fiorino'da Courier gibi hem ticari hemde otomobil olarak kullanılan iki model. Bu arada yakında Yeni Fiorino gelebilir! Belki B sınıfı SUV imal edilme ihtimali belirebilir. Emektar Linea, Aralık ayında jübilesini yaptı. OYAK Renault Clio IV Hatchback M1 Dizel Manuel (6+1) Joy 55,80 Clio IV Sport Tourer M1 Dizel Manuel (6+1) Joy 56,10 Megane IV Sedan M1 Benzin Manuel (6+1) Icon 54,90 Hyundai Assan Hyundai i10 Binek Araç IA M1 Hepsi Hepsi Hepsi 61,00 Hyundai i20 Binek Araç GB M1 Hepsi 62,00 Kona; Türkiye deki üçüncü model olur mu? Toyota Corolla 1,3 E15EJ(A) M1 Benzin Manuel 55,00 Corolla 1,4 E15EJ(A) M1 Dizel Manuel 53,00 Corolla 1,4 E15EJ(A) M1 Dizel MMT Otomatik 51,00 Corolla 1,6 E15EJ(A) M1 Benzin Manuel 56,00 Corolla 1,6 E15EJ(A) M1 Benzin CVT Otomatik 52,00 C-HR 1,2 Axit M1 Benzin Manuel 53,00 C-HR 1,2 Axit M1 Benzin CVT Otomatik 51,00 C-HR 1,8 M1 Hibrit CVT Otomatik 45,00 (Verso, listeye eklenmemiş, belki de yenilenecektir) Honda Türkiye Cıvıc Sedan Rs Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Rs 18,60 Cıvıc Sedan Elegance Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Elegance 26,90% Cıvıc Sedan Executıve Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Executıve 23,60% Cıvıc Sedan Elegance Manuel Vites Binek Araç M1 Lpg Manuel Elegance 30,30% Cıvıc Sedan Elegance Otomatik Vites Binek Araç M1 Lpg Otomatik Elegance 30,00% Cıvıc Sedan Executıve Otomatik Vites Binek Araç M1 Lpg Otomatik Executıve 26,60% Cıvıc Sedan Elegance Manuel Vites Binek Araç M1 Dizel Manuel Elegance 23,20% Cıvıc Sedan Executıve Manuel Vites Binek Araç M1 Dizel Manuel Executıve 19,40% Cıvıc Export Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Elegance 26,30% Cıvıc Export Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Executıve 26,70% Cıvıc Export Turbo Manuel Vites Binek Araç M1 Benzin Manuel Executıve 27,00% Cıvıc Export Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Executıve 24,10% Cıvıc Export Turbo Manuel Vites Binek Araç M1 Benzin Manuel Rs 22,60% Cıvıc Export Turbo Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Rs 20,80% Cıvıc Export Manuel Vites Binek Araç M1 Dizel Manuel Premıum 24,10% Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 150 bin liradan başlayacakmış.. 5 farklı segmentte olacakmış. 2022 de satışı umuluyormuş. Bu süre zarfında şarj istasyonları da kurulacakmış.. Otonom sisteme sahip olacakmış. dünya pazarına da sunulacakmış. Yorum bağlantısı
Ali Gök 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 yedek parça sağlayıcıları , servisleri kimler olacak acaba. muhtemelen bilindik bir markanın yetkili servisleri destek verecektir. elektrikli arabanın tamirinin sanayide yapılabilme durumu nedir şuanda. 2022 ye kadar örneğin mersinde adanada nevşehirde antepte tamir edecek adam çıkarmı bunları ? Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 (düzenlendi) Mert Gulkokan yazdı: İstanbul taksiciler oda başkanı yerli otoyu görmemize gerek yok 17 bin sipariş vermeye hazırız demiş Uber'in diyeti O taksiciler odası başkanı her taksici tacizi dolandırılma olayları sonrasında söylediği tek bir cümle vardı "aramızdaki çürük elmalar" başka bir çözümü yok vizyonsuzun. 23 Aralık 2019 tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 (düzenlendi) Taksici esnafında son 1 yılda üst düzeyde bozulma mevcut. son bindiğim 6 7 taksinin 5 tanesinde sinir olarak indim aşırı hızlı sürme , makas atma araba sürerken telefonla oynama telsiz gibi bişeyle birilerine bişeyler anlatırken kırmızıda geçme vs vs iyice tuhaflaştılar 23 Aralık 2019 tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 bu iş yaş arkadaş... siz hele 2020 de neler olacak neler onu hayal edin.... Yorum bağlantısı
Murat Gedik 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Yerli otomobilin farları ortaya çıkmış arkadaşlar. Tahminler doğru gibi. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Murat Gedik yazdı: Yerli otomobilin farları ortaya çıkmış arkadaşlar. Tahminler doğru gibi. O zaman ön panjur ve ön tampon concepte göre biraz değişime uğramış far tasarımından bunu tahmin ediyorum Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Kimimiz şarj istasyonu olmamasını dert ediyor ama elektrikli otomobil satılmaya başlansa 1 ay içerisinde çoğu önemli akaryakıt istasyonunda şarj istasyonu kurulur bence. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 200 binden aşağı elektrikli var mı? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Evren Erakçora yazdı: 200 binden aşağı elektrikli var mı? Fluance var. 60a alınır. 30da akü olsun en iyisinden bitti Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Servet Aydın yazdı: Fluance var. 60a alınır. 30da akü olsun en iyisinden bitti menzil? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Servet Aydın yazdı: Fluance var. 60a alınır. 30da akü olsun en iyisinden bitti 60'a nerede var efendiii https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-fluence-z.e-100-elektrikli-736494084/detay Bu arada piller garantiden değişiyormuş. Pil parası yok yani. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: menzil? Adıyaman? 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Aralık 2019 Paylaş 23 Aralık 2019 Mert Yeldan yazdı: Adıyaman? Adıyaman merkezdenmi floresan hakkında bir kullanıcı yorumu, benim yorumumsa, hayatta almam üretimdede değil galiba... "Arkadaşlar merhaba. Ankara'da yaşıyorum. Makina mühendisiyim. Temmuz 2016'dan beri Fluence ZE kullanıyorum. Çok isteyerek aldım. Şu ana kadar inişli çıkışlı bir serüven oldu. Bulup alabileceğim en iyi arabayı hem de yaşadığım şehirde bulduğumu düşünerek, 2015 trafiğe çıkışlı, hatasız 24bin kmde ve ilk sahibinden aldım. İlk sahibi Aselsan'da müdür olan bir mühendisti. 1 yıl kullanmış sonra ben aldım. Ben de 1 yıl büyük bir keyifle kullandıktan sonra arabanın motoru arızalandı. Renault Mais Ankara, elektrikli araçlara bakan personelinin izinde olmasından dolayı tam 1 ay arabaya bakamadı. Sonra arabaya baktılar ve motorun değişmesi gerektiğini söylediler. Motoru sipariş ettiler, motor geldi ve değiştiler. sonrasında, tam 1 yıl boyunca arabanın yeniden ruhsatı çıkarılamadı. Sonunda 2018 Haziran ayında arabayı tekrar teslim aldım. Bu süre içerisinde biraz bastırmam neticesinde kullanmam için dizel otomatik bir Fluence tahsis ettiler fakat yaptığım yakıt masrafını karşılamadılar. Arabayı teslim ederken bitmiş olan sigortasını ve bakımını yenilediler. Pil durumunu öğrenmek istedim. Sözlü olarak %85 dediler. Ne pille ne motorla ilgili yazılı bir rapor vermediler. İşte sorun şuydu, şu yapıldı vs gibi hiçbir şekilde bilgi alamıyorsunuz. Arabanın sürüşü gerçekten eşsiz. Yakıt için para harcamanız gerekmiyor. Çevreyi kirletmiyorsunuz. Bunlar mükemmel yanları fakat işin başka yönleri de var. Birincisi Renault bu araba için son derece sınırlı (mecburiyetten) bir destek veriyor. Hiçbir konuda bilgisi olan ve sizinle doğrudan ilgilenen bir personelleri yok. Sorduğunuz sorunun yanıtını alamıyorsunuz. Renault için şu an bir yük gibiyiz denebilir aslında. Diğer husus, motorun ve pilin garantisi dolduktan sonra bir problem çıktığında ne ile karşılaşacağımız belli değil. Yani motor tekrar arızalanırsa ve garanti dolmuşsa ne olacak? Bu motorları Renault için Almanya'da başka bir üretici üretmiş ve "sealed" olarak tabir edilen, müdahale edilemeyen bir paket gibi düşünebiliriz. Yani atıyorum 5 dolarlık çok önemsiz bir parçada bile olsa problem, yine motorunuz komple değişmeli diyecekler büyük ihtimalle ve bunun nasıl bir fiyatla yapılacağı belli değil. Ucuz olmayacaktır. Dışarda bir servise götürüp baktırabileceğiniz birşey de değil. Pil için kira ödemiyorsunuz evet fakat pil yasal olarak size ait de değil. Renault'nun malı. Yani 10 yıllık kullanım süresi ve güvencesi dolduktan sonra Renault pili geri alabilir, sizde kalması için ya da yenileme için para talep edebilir ve bu ücret sanırım 8bin Euro civarında. İyi bir ihtimal ise pili bu süre bitmeden yenileyip sizde bırakması. Bu da size 6-7 yıl daha kullanım sağlayabilir. Arabanın ihtiyaç halinde ücretsiz çekilmesi gibi bir hizmet kesinlikle yok. Yani sözleşmede var tamam fakat o hizmete nasıl ulaşabileceğiniz konusunda kimsenin bir fikri yok. Renault yardımı aradığınızda sizi ücretli bir çekiciye yönlendiriyor. Ya olur mu böyle böyle benim hakkım var falan diye istediğiniz kadar anlatın. Karşısındaki öyle bir bilgi sahibi değil. Motorum arızalandığında bunu tecrübe ettim. Malesef öyle bir hizmet alamıyorsunuz. Arabanın şarj durumunu görebildiğiniz, klimayı başlatabildiğiniz haberleşme programı 3 yılın ardından çalışmamaya başladı. Renault bu konuda da yardımcı olmadı ve Türkiye'de artık bu hizmetin verilmeme kararının alındığını söyledi. Tabi bu da doğru bir bilgi mi bilmiyorum. Sonuç olarak bu özellik araba ile birlikte bu özellik var diye lanse edilen ve ücretsiz olması gereken bir özellikken ben şu an bu özelliği de kullanamıyor pozisyondayım. Telefondan arabaya erişim sağlayamıyorum. Hiçbir şekilde çözüme ulaştıramadım. Kabullendim. Gelelim menzil konusuna. Şu an kendi yaptığım ölçüme göre pilim %75 kapasitede. Ankara'da şehir içinde yazları 134 km menzili gördüm. Kışın ise çok soğuklarda bu rakamın 60 km'ye kadar düştüğünü gördüm. Bu arada bu rakamlar çok tutarlı bir metodoloji ile hesaplanıyor ve güvenilir. Arabadaki ısıtma, soğutma suyunun pile bağlı bir cihazla ısıtılması sonucu sağlanıyor. Isınan su konvensiyonel arabadaki sistem ile aynı şekilde kabini ısıtıyor farkı yok. Bu ısıtma sistemi metodu menzili ciddi oranda düşüyor. Bu tüm elektrikli araçlarda aynı. Webasto tarzı bir ısıtıcı ile bu durumu bertaraf edebilirsiniz. Bazı kış günleri gerçekten bu ihtiyaç hissediliyor. Yazın 2-3 gün şarj etmediğim oluyor klima kullanımının böyle bir etkisi yok. Şarj süresi şarj istasyonlarında 16 amperle 4 saat civarı. Duvar prizinden 10 amperle şarj ediyor bu da 6 saat civarı sürüyor. Bir cep telefonunun bile 3 saatte şarj olduğunu düşünürseniz makul denilebilir. Tabi ki çok hızlı şarj eden otomobiller var ama bu daha fazla pil stresi demek. Düşük amperle şarj pil sağlığı açısından iyi birşey diyebiliriz. Yani ben arabayı aldığımdan beri pilde hiçbir performans kaybı yaşamadım pratik olarak. Yani ilk aldığımda ne kadar gidiyorsa şimdi de o kadar gidiyor. Toparlamam gerekirse, bir sorun çıkmadığı ve destek alabildiğiniz sürece mükemmel bir deneyim yaşatan, muhteşem bir teknoloji paketlenmiş harika bir araç. Çok verimli, çok ekonomik (100 kmde max 15 kwh tüketiyor bu da 7.5 tl demek), bakım gerektirmiyor, vergi ödenmiyor. Ama ülkemiz maddi koşullarını düşündüğünüzde yatırımınızın çöpe gitme ihtimali de var. Ben arabayı aldığımda fiyatlar çok düşüktü 30küsür bin lira gibi bir fiyata aldım. Ne olursa olsun araba kendini amorti etmek üzere ama günümüzde bu fiyatlar 70-80'ler seviyesine ulaşmış durumda ve arabaların çoğu 2012 çıkışlı yani garantileri bitmiş durumda. Bundan sonra fiyatların yukarı doğru gideceğini düşünmüyorum açıkcası ama belli de olmaz. 6 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 24 Aralık 2019 Paylaş 24 Aralık 2019 Bence bunlardan biri https://www.nevs.com/en/partnerships/ http://saabworld.net/wp/nevs-starts-city-mobility-pilot-new-9-3-series-tianjin/ Yorum bağlantısı
Tahir Ak 24 Aralık 2019 Paylaş 24 Aralık 2019 Bence bunlardan biri https://www.nevs.com/en/partnerships/ http://saabworld.net/wp/nevs-starts-city-mobility-pilot-new-9-3-series-tianjin/ Kötü baya tipi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Aralık 2019 Paylaş 24 Aralık 2019 tip fena değil, içi nasıl acep? fiyatı ise ana sorun... 2 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Aralık 2019 Paylaş 24 Aralık 2019 PArayı verdikten sonra tüm tipler güzel olur da, yerli ve milli diye yutturulacak, ona üzülüyorum. 3 Yorum bağlantısı
Ali Gök 24 Aralık 2019 Paylaş 24 Aralık 2019 valla bilen varsa açıkça söylesin bu araba için maaşımıza çökecekmi devlet ekstra Yorum bağlantısı
Recommended Posts