İçeriğe Yönlendir

Hadi Hayırlısı Olsun, Yerli Otomobil İmzaları Atıldı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Metin Uzunoğlu
Ali Gök yazdı:

bazı işlerde kervan yolda düzülür. ilk heron denemelerinde bildiğiniz çocukların oynadığı dron gibiydi yaptıkları.

şimdi geldiği seviye parmak ısırtır. 

keşke yapsalar vazgeçmeseler. devlet büyük bütçe ayırsa da üretsek

ilk modellerinde illaki problemler olacak ama 10 sene içinde düzgününü üretirler

lakin fiyat 150 200 bin civarı olursa vatandaş satın alamaz

Ülkemize ilk gelen Hyundai araçlarını bir hatırlayın nasıl sırıtıyordu. Fiyatı Türkiyede üretilen C segmenti araçlara denk olursa tutulur yoksa iş yapmaz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yapılan köprü ve otobanlardan kaçımız geçtiği ortada. Devlet arabası olanı zengin sayıyor. 200 bin ve üzeri olur o araba . 

 

Devletimiz kendi ülkesinde üretilen yerlilik oranı yüksek arabalar için hiç doğru düzgün indirim yapmadı. 

İ10 i20 ve egea alan adama devlet hiç bir indirim yapmıyor. Sonra elin Romanyalısı, dacia daha ucuza satıyor. 

Türkiyede en yüksek yerlilik oranı %62 ile i20 ilk sırada , Bundan sonra %61 ile i10. 

İ20 bakın ne güzel bir otomobil. Egea 1.4 bile son derece yeterli arabalar. Bu iki model Türk halkı tarafından fazlasıyla seviliyor. 

Devletin yapacağı şey belli. İ20 alacak adamın cebine 5000 tl para verecek. Yada ilk 5 yıl vergi muhafiyeti. 

 


Ford Otosan
Tourneo/Transit Courier   Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi     53.92  %
Courier; Ticari olduğu kadar binek yani otomobil olarak kullanılan bir araç!

33ed4e_0067993226a4451fa7ac3cc6847a52f7~

TOFAŞ FIAT

 

Egea Sedan Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi                       54,2

Egea Sedan Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi                       60,6

Egea Hatchback Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi              51,5

Egea Hatchback Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi               57,6

Egea Station Wagon Binek M1 Dizel Manuel/Otomatik Hepsi      51,3

Egea Station Wagon Binek M1 Benzin Manuel/Otomatik Hepsi        56,5

Doblo Panoroma Binek M1 Dizel Manuel Hepsi                                   51,4

Fiorino Panoroma Binek M1 Dizel Manuel Hepsi                                55,5

Doblo Cargo/Combi Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi                                51,7

Fiorino Cargo/Combi Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi                             52,0

Pratico Ticari N1 Dizel Manuel Hepsi                                                       50,3

Doblo ve Fiorino'da Courier gibi hem ticari hemde otomobil olarak kullanılan  iki model.
Bu arada yakında Yeni Fiorino gelebilir! Belki B sınıfı SUV imal edilme ihtimali belirebilir.
Emektar Linea, Aralık ayında jübilesini yaptı.

 

OYAK Renault 

 

 Clio IV Hatchback M1 Dizel Manuel (6+1) Joy                                  55,80

 Clio IV Sport Tourer M1 Dizel Manuel (6+1) Joy                         56,10

 Megane IV Sedan M1 Benzin Manuel (6+1) Icon                           54,90
 

Hyundai Assan

 

 Hyundai i10 Binek Araç IA M1 Hepsi Hepsi Hepsi              61,00

 Hyundai i20 Binek Araç GB M1 Hepsi                                62,00

Kona; Türkiye deki üçüncü  model olur mu?

33ed4e_3b96c7fbf5f4452094523221a16930d7~

Toyota 

 

 Corolla 1,3 E15EJ(A) M1 Benzin Manuel                  55,00

 Corolla 1,4 E15EJ(A) M1 Dizel Manuel                    53,00

 Corolla 1,4 E15EJ(A) M1 Dizel MMT Otomatik         51,00

Corolla 1,6 E15EJ(A) M1 Benzin Manuel                  56,00

 Corolla 1,6 E15EJ(A) M1 Benzin CVT Otomatik      52,00

 C-HR 1,2 Axit M1 Benzin Manuel                            53,00

 C-HR 1,2 Axit M1 Benzin CVT Otomatik                 51,00

 C-HR 1,8 M1 Hibrit CVT Otomatik                         45,00

 

(Verso, listeye eklenmemiş, belki de yenilenecektir)

 

Honda Türkiye 

 

Cıvıc Sedan Rs Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Rs                           18,60

Cıvıc Sedan Elegance Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Elegance    26,90%

Cıvıc Sedan Executıve Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Executıve 23,60%

Cıvıc Sedan Elegance Manuel Vites Binek Araç M1 Lpg Manuel Elegance                30,30%

Cıvıc Sedan Elegance Otomatik Vites Binek Araç M1 Lpg Otomatik Elegance         30,00%

Cıvıc Sedan Executıve Otomatik Vites Binek Araç M1 Lpg Otomatik Executıve       26,60%

Cıvıc Sedan Elegance Manuel Vites Binek Araç M1 Dizel Manuel Elegance              23,20%

Cıvıc Sedan Executıve Manuel Vites Binek Araç M1 Dizel Manuel Executıve           19,40%

Cıvıc Export Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Elegance                  26,30%

Cıvıc Export Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Executıve                   26,70%

Cıvıc Export Turbo Manuel Vites Binek Araç M1 Benzin Manuel Executıve            27,00%

Cıvıc Export Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Executıve                   24,10%

Cıvıc Export Turbo Manuel Vites Binek Araç M1 Benzin Manuel Rs                           22,60%

Cıvıc Export Turbo Otomatik Vites Binek Araç M1 Benzin Otomatik Rs                    20,80%

Cıvıc Export Manuel Vites Binek Araç M1 Dizel Manuel Premıum                              24,10%

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

150 bin liradan başlayacakmış.. 5 farklı segmentte olacakmış. 

2022 de satışı umuluyormuş.

Bu süre zarfında şarj istasyonları da kurulacakmış.. 

Otonom sisteme sahip olacakmış. 

dünya pazarına da sunulacakmış. 

 

Yorum bağlantısı

yedek parça sağlayıcıları ,

 

servisleri kimler olacak acaba.

 

muhtemelen bilindik bir markanın yetkili servisleri destek verecektir.

 

elektrikli arabanın tamirinin sanayide yapılabilme durumu nedir şuanda. 2022 ye kadar örneğin mersinde adanada  nevşehirde antepte tamir edecek adam çıkarmı bunları ?

 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

İstanbul taksiciler oda başkanı yerli otoyu görmemize gerek yok 17 bin sipariş vermeye hazırız demiş

Uber'in diyeti :) O taksiciler odası başkanı her taksici tacizi dolandırılma olayları sonrasında söylediği tek bir cümle vardı "aramızdaki çürük elmalar" başka bir çözümü yok vizyonsuzun.

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Taksici esnafında son 1 yılda üst düzeyde bozulma mevcut. 

 

son bindiğim 6 7 taksinin 5 tanesinde sinir olarak indim

 

aşırı hızlı sürme , makas atma 

 

araba sürerken telefonla oynama telsiz gibi bişeyle birilerine bişeyler anlatırken kırmızıda geçme vs vs 

 

iyice tuhaflaştılar 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

bu iş yaş arkadaş...

siz hele 2020 de neler olacak neler onu hayal edin....

Yorum bağlantısı
Murat Gedik

Yerli otomobilin farları ortaya çıkmış arkadaşlar. Tahminler doğru gibi. 

o_4435.jpg

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Murat Gedik yazdı:

Yerli otomobilin farları ortaya çıkmış arkadaşlar. Tahminler doğru gibi. 

o_4435.jpg

O zaman ön panjur ve ön tampon concepte göre biraz değişime uğramış far tasarımından bunu tahmin ediyorum 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Kimimiz şarj istasyonu olmamasını dert ediyor ama elektrikli otomobil satılmaya başlansa 1 ay içerisinde çoğu önemli akaryakıt istasyonunda şarj istasyonu kurulur bence.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Evren Erakçora yazdı:

200 binden aşağı elektrikli var mı?

Fluance var. 60a alınır. 30da akü olsun en iyisinden bitti 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Servet Aydın yazdı:

Fluance var. 60a alınır. 30da akü olsun en iyisinden bitti 

menzil?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mert Yeldan yazdı:

 

Adıyaman?

Adıyaman merkezdenmi :)

floresan hakkında bir kullanıcı yorumu, benim yorumumsa, hayatta almam :)  üretimdede değil galiba...

 

"Arkadaşlar merhaba.

Ankara'da yaşıyorum. Makina mühendisiyim. Temmuz 2016'dan beri Fluence ZE kullanıyorum. Çok isteyerek aldım. Şu ana kadar inişli çıkışlı bir serüven oldu.

Bulup alabileceğim en iyi arabayı hem de yaşadığım şehirde bulduğumu düşünerek, 2015 trafiğe çıkışlı, hatasız 24bin kmde ve ilk sahibinden aldım. İlk sahibi Aselsan'da müdür olan bir mühendisti. 1 yıl kullanmış sonra ben aldım. Ben de 1 yıl büyük bir keyifle kullandıktan sonra arabanın motoru arızalandı. Renault Mais Ankara, elektrikli araçlara bakan personelinin izinde olmasından dolayı tam 1 ay arabaya bakamadı. Sonra arabaya baktılar ve motorun değişmesi gerektiğini söylediler. Motoru sipariş ettiler, motor geldi ve değiştiler. sonrasında, tam 1 yıl boyunca arabanın yeniden ruhsatı çıkarılamadı. Sonunda 2018 Haziran ayında arabayı tekrar teslim aldım. Bu süre içerisinde biraz bastırmam neticesinde kullanmam için dizel otomatik bir Fluence tahsis ettiler fakat yaptığım yakıt masrafını karşılamadılar. Arabayı teslim ederken bitmiş olan sigortasını ve bakımını yenilediler.

Pil durumunu öğrenmek istedim. Sözlü olarak %85 dediler. Ne pille ne motorla ilgili yazılı bir rapor vermediler. İşte sorun şuydu, şu yapıldı vs gibi hiçbir şekilde bilgi alamıyorsunuz.

Arabanın sürüşü gerçekten eşsiz. Yakıt için para harcamanız gerekmiyor. Çevreyi kirletmiyorsunuz. Bunlar mükemmel yanları fakat işin başka yönleri de var.

Birincisi Renault bu araba için son derece sınırlı (mecburiyetten) bir destek veriyor. Hiçbir konuda bilgisi olan ve sizinle doğrudan ilgilenen bir personelleri yok. Sorduğunuz sorunun yanıtını alamıyorsunuz. Renault için şu an bir yük gibiyiz denebilir aslında.

Diğer husus, motorun ve pilin garantisi dolduktan sonra bir problem çıktığında ne ile karşılaşacağımız belli değil. Yani motor tekrar arızalanırsa ve garanti dolmuşsa ne olacak? Bu motorları Renault için Almanya'da başka bir üretici üretmiş ve "sealed" olarak tabir edilen, müdahale edilemeyen bir paket gibi düşünebiliriz. Yani atıyorum 5 dolarlık çok önemsiz bir parçada bile olsa problem, yine motorunuz komple değişmeli diyecekler büyük ihtimalle ve bunun nasıl bir fiyatla yapılacağı belli değil. Ucuz olmayacaktır. Dışarda bir servise götürüp baktırabileceğiniz birşey de değil.

Pil için kira ödemiyorsunuz evet fakat pil yasal olarak size ait de değil. Renault'nun malı. Yani 10 yıllık kullanım süresi ve güvencesi dolduktan sonra Renault pili geri alabilir, sizde kalması için ya da yenileme için para talep edebilir ve bu ücret sanırım 8bin Euro civarında. İyi bir ihtimal ise pili bu süre bitmeden yenileyip sizde bırakması. Bu da size 6-7 yıl daha kullanım sağlayabilir.

Arabanın ihtiyaç halinde ücretsiz çekilmesi gibi bir hizmet kesinlikle yok. Yani sözleşmede var tamam fakat o hizmete nasıl ulaşabileceğiniz konusunda kimsenin bir fikri yok. Renault yardımı aradığınızda sizi ücretli bir çekiciye yönlendiriyor. Ya olur mu böyle böyle benim hakkım var falan diye istediğiniz kadar anlatın. Karşısındaki öyle bir bilgi sahibi değil. Motorum arızalandığında bunu tecrübe ettim. Malesef öyle bir hizmet alamıyorsunuz.

Arabanın şarj durumunu görebildiğiniz, klimayı başlatabildiğiniz haberleşme programı 3 yılın ardından çalışmamaya başladı. Renault bu konuda da yardımcı olmadı ve Türkiye'de artık bu hizmetin verilmeme kararının alındığını söyledi. Tabi bu da doğru bir bilgi mi bilmiyorum. Sonuç olarak bu özellik araba ile birlikte bu özellik var diye lanse edilen ve ücretsiz olması gereken bir özellikken ben şu an bu özelliği de kullanamıyor pozisyondayım. Telefondan arabaya erişim sağlayamıyorum. Hiçbir şekilde çözüme ulaştıramadım. Kabullendim.

Gelelim menzil konusuna. Şu an kendi yaptığım ölçüme göre pilim %75 kapasitede. Ankara'da şehir içinde yazları 134 km menzili gördüm. Kışın ise çok soğuklarda bu rakamın 60 km'ye kadar düştüğünü gördüm. Bu arada bu rakamlar çok tutarlı bir metodoloji ile hesaplanıyor ve güvenilir.
Arabadaki ısıtma, soğutma suyunun pile bağlı bir cihazla ısıtılması sonucu sağlanıyor. Isınan su konvensiyonel arabadaki sistem ile aynı şekilde kabini ısıtıyor farkı yok. Bu ısıtma sistemi metodu menzili ciddi oranda düşüyor. Bu tüm elektrikli araçlarda aynı. Webasto tarzı bir ısıtıcı ile bu durumu bertaraf edebilirsiniz. Bazı kış günleri gerçekten bu ihtiyaç hissediliyor. Yazın 2-3 gün şarj etmediğim oluyor klima kullanımının böyle bir etkisi yok.

Şarj süresi şarj istasyonlarında 16 amperle 4 saat civarı. Duvar prizinden 10 amperle şarj ediyor bu da 6 saat civarı sürüyor. Bir cep telefonunun bile 3 saatte şarj olduğunu düşünürseniz makul denilebilir. Tabi ki çok hızlı şarj eden otomobiller var ama bu daha fazla pil stresi demek. Düşük amperle şarj pil sağlığı açısından iyi birşey diyebiliriz. Yani ben arabayı aldığımdan beri pilde hiçbir performans kaybı yaşamadım pratik olarak. Yani ilk aldığımda ne kadar gidiyorsa şimdi de o kadar gidiyor.

Toparlamam gerekirse, bir sorun çıkmadığı ve destek alabildiğiniz sürece mükemmel bir deneyim yaşatan, muhteşem bir teknoloji paketlenmiş harika bir araç. Çok verimli, çok ekonomik (100 kmde max 15 kwh tüketiyor bu da 7.5 tl demek), bakım gerektirmiyor, vergi ödenmiyor. Ama ülkemiz maddi koşullarını düşündüğünüzde yatırımınızın çöpe gitme ihtimali de var. Ben arabayı aldığımda fiyatlar çok düşüktü 30küsür bin lira gibi bir fiyata aldım. Ne olursa olsun araba kendini amorti etmek üzere ama günümüzde bu fiyatlar 70-80'ler seviyesine ulaşmış durumda ve arabaların çoğu 2012 çıkışlı yani garantileri bitmiş durumda. Bundan sonra fiyatların yukarı doğru gideceğini düşünmüyorum açıkcası ama belli de olmaz.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

PArayı verdikten sonra tüm tipler güzel olur da, yerli ve milli diye yutturulacak, ona üzülüyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

valla bilen varsa açıkça söylesin

 

bu araba için maaşımıza çökecekmi devlet ekstra :D 

Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...