İçeriğe Yönlendir

Hadi Hayırlısı Olsun, Yerli Otomobil İmzaları Atıldı


Serkan Aktay

Recommended Posts

Eren Gökmen
(düzenlendi)

Simdi cok kisi kizacak ama yerli arac bir kac seneye sadece elektrikli olarak cikarsa satmaz...

1. Nerede, ne kadar surede sarj edilecek? 400km gittikten sonra saatlerce sarj etmek gerekiyor. Hizli sarj desek, o da yarim saat ki uzun yolda ne yapacagiz

2. Pillerin fiyati malum. Arabada ucuz olmaz. (Zaten pil teknolojisi de su an icin yetersiz. Pil olayi cozuldukten sonra dunyada farkli bir teknoloji sıçramasi olacak bu arada...)

Bunlari dusunen insanlar kesinlikle almaz. Araba satilmazsa kepenkler kapanir.

Ama...

Dunya tam elektrikliye dogru gidiyor. Bir cok yerde dizel yasaklanmaya basliyor...

Bence atilacak en guzel adim hepsinden ayri ayri cikarmak. Dizeli psa dan, benzinliyi forddan alip, yapabiliyorsak elektrikli motoruda kendimiz uretip piyasaya en az 3 cesit sunmak su an icin en mantiklisi bence. Hibrit ise bence su an icin en uygun aractir ki avrupada taksiciler priuslari bolca kullanmaktadir.

Araci uretenlerin para kazanmasi lazim ki bu ise devam etsinler ve gelistirsinler. Bu da su anda pilli arabayla olmaz

 

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Vatana millete hayırlı olsun.

Elektrikli araç ısrarını mantıklı bulmuyorum şahsen. Dünyada elektrik araç pazarı ne kadar? İçten yanmalı motorlu araç pazarı ne kadar? 

Her şey zamanla olacak inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Bu konunun üzerine gidilmesi gerken nokta hem geleceği görerek yatırım yapmak, hem de günü karşılamak. O nedenle hibrid bir araç daha çok piyasaya (özellikle ticarilere) hitap eder diye düşünüyorum. Otomotiv yan sanayi olarak ülkemiz çok kıymetli yan sanayilere sahip, o nedenle orada bir sorun yaşanacağını sanmam. Sorun, devletin bu tip bir araca ne kadar destek vereceği olur. Vergi ne olacak, satın almalar için teşvik yapılacak mı, daha ucuz mu olacak, yoksa fırsattan istifade vergiler coşturulacak mı? Bu konular daha önemli bence, üretmek işin kolay tarafı bana göre, ürettikten sonra nereye ne kadar satabilirsin? Pazar araştırması yaptın mı? Bu gibi sorular cevaplanmadan konuşmak hoş sohbetten öteye gitmiyor maalesef...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aynen öyle. Hep bunu dedim. Çok gerideyiz. Bu sebeple çok bişey beklemiyorum.
X bir yeni marka olarak çıkıp pazar bulmak iç piyasada bile kolay değil.
Önce küçük ticari denemek daha mantıklı olabilir.
Çin pazarının önünü keser.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ticari ve bir de bunları devlet araçlarına polise zabıtaya PTT ye vermeliler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
1 dakika önce, Sedat Oral yazdı:

Teşvik için 2 seçenek var. Yerliye vergi indirimi veya ithale vergi bindirimi..

Önce ithale  x vergisi bindirilir. Sonra yerliden bu x vergisini almiyoruz denir. Herkes memnun olur :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

Önce ithale  x vergisi bindirilir. Sonra yerliden bu x vergisini almiyoruz denir. Herkes memnun olur :)

 

Çözdün sen olayı :)

Ama çözemeyen çok :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
11 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

Önce ithale  x vergisi bindirilir. Sonra yerliden bu x vergisini almiyoruz denir. Herkes memnun olur :)

Sonra biz yapmıyoruz sistem var otomatik koyuyor diye de bir açıklama yapılır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o değil de hakkkaten bu gibi haberlere inanan varmış ben yeni öğrendim :)

15 dakika önce, Mustafa Tüfekçi yazdı:

üretiyoruz

enter tuşuna basınca pc üretmek demek olmuyor o. misal...

daha yerli telefonu tercih etmeyen bir talep kitlesi varken, canımı içine koymam akredite olmayan bir tenekeye.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdal Aydın

Üretim ile fasonculuk aynı şey değildir. Adam milyonluk ARGE, binlerce protetip yapıp patentini almış, sonra bunu işciligi ucuz olan bize urettirmis. Bunun anlamı biz imal ediyoruz değil, fason çalışıyoruz. Askerliğimi milyonlarca insanın yerli bildiği hucumbotta yaptım, telsizi alman, topu İtalyan, güdümlü füzesi İngiliz (sallama değil, ülkeler doğru), kaburgası, sacı, kaynağı Gölcük Pendik tersane. Radarı, telsizi, topu, füzesini test etmeye gelen yabancı mühendisler gemiye bizim askeri personelimizi bile almamış onların izin verdiğinden fazla bişey öğrenmesin diye.

Sonra? E milli muhrip gemimiz denizde yüzüyor.

Yaylalar yaylalar.

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
o değil de hakkkaten bu gibi haberlere inanan varmış ben yeni öğrendim [emoji4]
enter tuşuna basınca pc üretmek demek olmuyor o. misal...
daha yerli telefonu tercih etmeyen bir talep kitlesi varken, canımı içine koymam akredite olmayan bir tenekeye.
Bazı ortaklar alakasız olabilir ama belki onlar finans yada pazarlama ayağı içindir. Karsan firmasınin bu işte olması bence umut verici. Diğer 4 ortak içinde Anadolu grubu da belki satis sonrası destek yada disbiritorluk deneyimi için iyi olacaktır.

Bu işin şova dönüşmeden daha kararlı ve somut adımlarla reklam edilmesi daha güzel olurdu.


Birde şu hibritti elektrikliydi felan geyiği gereksiz. Önce emeklemeyi çözelim sonra yer çekimsiz yerde patinaj denemelerine geçeriz.

Tekrar diyorum yan sanayi üretimi olan bir ulkeyiz. Gerekirse saç rulodan kaportada imal ederiz. Lisanslı markamız da olacaktır. İhracat da yaparız elin cinlisi gelip bize güvensiz araç satıyordu bizde satacak ülkeler buluruz.

Mısır'a mı nereye yollamıştık kuş serisini
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Benim çalıştığım firmada bu ve bunun gibi premium markalara kalıp yapıyoruz (tedarikçiyiz) . f781d980e052dd0c8170dc6a4d7514f8.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

üzerimizde ki pis ellerden, içimizdeki hainlerden sıyrılırsak alasını yaparız, aselsan buna örnektir.
motoru ordan şanzımanı şurdan almak bir şeyi değiştirmez, satacak olan isim/markadır. pazara girmektir, ne derler; başlamak bitirmenin yarısıdır. 1-0 yenik başlamış olsak bile denenebilir, bu uğurda para kaybedilse de denemeden risk almadan başarı olmaz. inşaAllah kaybetmeyiz ama çok parasız günlerde gördük  milletçe, Allah o günleri bir daha yaşatmasın, daha güzel günler görelim, çalışalım, araçsa en iyisini yapalım, silahsa en iyisini yapalım, herkes taşın altına elini koymalı.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

direk elektrikliye girilmeli bence, patent olayı diğerlerinden daha az olmalı, aracın kendisini yani gövdeyi zaten yaparız, elektronik malzemeyi Aselsan gibi firmalarımız yapar, yazılım zaten dert değil, pil dert değil, (gelişmiş teknoloji pilde var çok başka şeylerde biliyorum, kullanmak şuan için olmaz bunu bilin) ne kaldı geriye, patent elektrik motorunda olursa olur sanırım,  sadece benzinli yada dizel olacaksa hiç olmasın, boşa zaman kaybı, emekleme buradan başlamaz, gerekte yok buna, zaten biliyoruz bunları...

 

yapacakları araba hybritte olmaz, olmamalı.

 

Bizim arabada olması gereken sistem şu,  araç tamamen elektrikle yürüyecek,  benzinli yada dizel, ufak hacimli destek motor olacak, bu sadece elektrik üretip akü dolduracak, aracı yürütmekle bağı olmayacak, 400 km. menzil olacak 1000 km. çok çok az yakıtla sürekli şarj edeceğiz, gerektiğinde fişede takıp dolduracağız, bu özellikte olacak, hibrit değil yani.

 

hibrit saçmalığın daniskası, hibrit tam elektrikli araca geçmeden yada dediğim tipte araç yapmamak için şuan için oyalama taktiği olan birşey zaten, bunuda yapmamalılar...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ali, yaklaşık 30bin tl ile senin hali hazırda olan aracını 4x4 hibrit yaparım. 120 kmh sınırlı. Parçala yakıtın 3 litreyi geçmez.
Tüv derdin de olmaz. Var mısın?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
10 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

aracını 4x4 hibrit yaparım

şasesi ikiye ayrılır tam ortadan

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
şasesi ikiye ayrılır tam ortadan
Fordu ikiye bölecek sistemi yapayım ayda yaşarım artık. 2x8 kw motor koyacağım. 0 100, 6 saniye ile sınırlı yaparım. Ali ahlaksız kullanır yoksa
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Şimdi, Servet Aydın yazdı:

Ali

günde 2 defa suya yatırıyor, 3 günde 5 kat cila.. incelmiştir tilla kopar ikiye :rofl:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:

Ali, yaklaşık 30bin tl ile senin hali hazırda olan aracını 4x4 hibrit yaparım. 120 kmh sınırlı. Parçala yakıtın 3 litreyi geçmez.
Tüv derdin de olmaz. Var mısın?

2 adet elektrik motoru olacak öylemi, bu hibrit değil tam elektrikli, şarjı içten yanmalı motor yapacak, bu durumda yerli otoyu sen yap, uğraştıma tepedekileri, milletin parası çarçur olmasın :) hız düşük, kurtarmaz, 200 den aşşağısı mındar....

Bir saat önce, Servet Aydın yazdı:
Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:
şasesi ikiye ayrılır tam ortadan

Fordu ikiye bölecek sistemi yapayım ayda yaşarım artık. 2x8 kw motor koyacağım. 0 100, 6 saniye ile sınırlı yaparım. Ali ahlaksız kullanır yoksa

yazılım kilitsiz olsun, 6 sn. nedir yahu :)  Ford 2 ye mi bölüncek :biggrin: tofaşkmı sandın bunu :)

Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

günde 2 defa suya yatırıyor, 3 günde 5 kat cila.. incelmiştir tilla kopar ikiye :rofl:

kalınlaştı ne incelmesi :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...