Serkan Özer 1 Kasım 2017 Paylaş 1 Kasım 2017 Nissan micra 2004 tekna paket Motor hacmi 1.2 4 silindir 16v 80 hp benzinli maksimum tork 110 nm/ Yağmur sensörü Abs Dijital klima çift yönlü Park sensörü Anahtarsız giriş ve anahtarsız çalıştırma 4 adet hava yastığı sürücü ve yolcu Motorda Hondalardaki gibi vtec sistemi mevcut çok yüksek devirlerde değil 3 bin devirlerde devreye giriyor 3. Vitese kadar çekiş gücünü hissettiriyor motor hacmine göre iyi bir performans var. Uzun yolda Yokuşlarda çok fazla yığılma veya vitesi 2 ye 3 düşürme gibi bir durum olmuyor (yüklü yüksüz lastik basınçlarına dikkat ediyorsanız) Otomatik kararan dikiz aynası kararma ben göremedim başkalarının aracına da bindim serviste var diyor ama kararmıyor Yakıt tüketimi şehir içi 7.4 şehir dışı 5.1 Hızlanma 0 – 100 km 13.6 sn kendi yaptığım veri 0 – 100 km hızlanma 10.7 sn Fabrika azamı hız 167 km/saat kötü örnek olmaması için yazmıyorum servis testlerinde ve kendi testlerimdeki hızı Birilerinin yanından hızlı geçtiğinde gaza gelip peşinden geliyorlar Aracın 2. Sahibiydim 133 binde aldım 157 binde sattım 40 litre benzinle şehir içi 450 km ile 500 km arası şehir içi 9 lt/100 km – 9.5 lt 100 verileri ni yakalıyordum bu durum yol durumu hava şartları trafik durumuna göre değişiyor. Kullanımdaki devir aralığı şehir içi 2 bin devir de vites değiştirme dik yokuşlar hariçtir Kış aylarında 400 ve 450 km arası şehir içi 40 litre 850 km 4.7 lt/100km 99 k hızı geçmemek şartıyla 110 – 120 arası 750 ile 800 km 5.7 lt/100km arası yine yol durumu ve hava şartlarına göre değişken Araçta olması gereken lastik ebatları 175 65 r15 takılı olan 185 60 r15 teneke jant Orjinal yayla duruşu Spor yayla duruşu konig orijinal çelik jant takıldı ve red aegle 3.5 cm spor yay takılı idi yüklü yüksüz lastik basınçlarına kadar dikkat ediyordum 4 * 100 bijon aralıklarına sahip Orijinal yaylarda badala girildiğinde ses çok fazla geliyor ve virajları savurmuyor ama güvensizlik hissi veriyor heran atacakmış gibi Yol seslerini fazla alıyor özellikle bagaj kısmından arka davlumbazlardan yağmurlu havalarda su sesini arka bagaj kapağından üst köşelerden 100 km hızdan sonra rüzgar sesi geliyor Spor yay takıldıktan sonra direksiyonda sertleşme oldu bana göre iyi hissiyatı artırıyor Bagaj kısmı idare eder çok küçük de değil büyükte değil şoför ve arka oturum kısmı çok geniş olmasa da darda değil tavan yüksek olduğu için uzun boylu biriside binse tavana değmiyor Teyp track çalıyor direksiyondan kumanda edilebiliyor Koltuk rahatlığı koltuklar sert veya çok yumuşak değil rahatsız etmiyor Sürücü yan koltuğunda oturma kısmında bir göz daha var o bölümün olması güzel bana göre Ön camlar düğmeli arka camlar manuel Arka koltukların ileri geri hareket ederek bagaj hacmi yükseltilebiliyor Klima hemen soğutma yapıyor klima açıldığında motor hacminden dolayı çok fazla olmasa da çekişte düşme oluyor düz yolda pek fark ettirmiyor ama yokuşlarda fazla fark ettiriyor Küçük olduğundan dolayı park sorunu yaşamadım hiç gözümün kestiği her yere giriyordum en sevdiğim yanı buydu Lpg hiç takılmamış benden önce bende taktırmadım takıldıktan sonra 20 bin 30 bin km sonunda subapları erittiği ve hava akış debimetresini hataya düşürüyor zaten hiçbir aracıma lpg taktırmadım Beğendiğim kısmı anahtarsız giriş ve çalıştırma Parça olarak sürekli serviste taktırdım parça maliyetleri çok yüksek değildi belki eski model olduğundan dolayıdır bakımları dışarıda 180 tl civarındaydı serviste 230 tl ye yaptırıyordum Araçta renoult ile ortak üretime geçildikten sonra takozlar clio 3 ünki ile aynı Z rotlar Hyundai accentlerle aynı Ön üst kulelerin arka taraflarında boşluklar var o bölümlerden hareket halinde lastiklerdeki sular sıçrıyor ben öne davlumbaz içlerine yalıtım yapmıştım motor kirlenmeside kesilmişti fazla olmasa da lastik sesi azalmıştı Sürekli olarak serviste yapıldığı için kayseri de kam mili sensörü bozulmuştu sürekli olarak serviste bakımları yapıldığı için müşteri memnuniyeti olarak sensörü ücretsiz olarak değiştirmişti servis sadece çekici parası verildi İç döşeme de bej renkli olan modellerde ön konsolda lekeler kalıyor çıkartamıyorsun kapı kollarında da aynı durum söz konusu açık renk oldğundan dolayı iç döşemelerde kirlenmeyi daha çok belli ediyor Bagaj kapağı kısmında tıkır tıkır sesler geliyor lastikleri değiştirsenizde farketmiyor bunun içinde normal kabortacıda kilit bölümü çok hafif içeri itelettiğinizde seslerin hepsi gidiyor en çok sesi alan bölüm orası zaten Direksiyon aşağı yukarı ayarlanabiliyor Diğer bi eksiğide motor hararet göstergesi yerine mavi ve kırmızı lamba konulması soğuktan mavi lamba ısındığında sönüyor hararet kritik sıcaklığa geldiğinde ise kırmızı lamba yanıyor Ön konsol bölümü 2 parça üst kısım sekmalarla tutturulmuş ama ses yapmıyor elektriksel arızada konsol arkasındaki devrelere rahatlıkla ulaşılabiliyor Ön cam direklerin konumlamaları güzel yapılmış dönüşlerde görüş açısını engellemiyor Araçta arka stop lambalarından biri söndüğünde motorda belli devir aralıklarında çekiş düşüyor Arka stop lamlarının hepsi söndüğünde 2 bin devir sütüne ve 50 km hızın üstüne çıkamıyorsun Kumanda pili bitmeye yakın olduğunda kilitlemek istendiğinde uyarı sesi veriyor arka arkaya 5 defa uyarı veriyor 20 sn ye kadar kumanda da veya anahtarsız giriş butonundan kilitleme yapamıyorsunuz Pil bittiğinde şöför kapısı anahtarsız giriş düğmesinin kapağını çıkartmanız gerekiyor manuel olarak açmak için Araç uzun yolda veya şehir içinde yormaz Vites aralıkları mesafe olarak kısa tutulmuş 1. Vitesten 2. Vitese atarken vitesi uzatmıyorsun Şoför aynası ısıtmalı arkam cam ile aynı çalışıyor aynalar elektrikli 14 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Kasım 2017 Paylaş 2 Kasım 2017 Guzel inceleme. Kendi orijinal alasim jantlari var yerinizde olsam onlari takardim. Yorum bağlantısı
Serkan Özer 2 Kasım 2017 Yazar Paylaş 2 Kasım 2017 orjinal jantlarından bulamadım açıkcası baktım bunlarıda .çıkma almıştım aldığım eleman da erjinal konig olduğu bilmiyordu muhtemelen 350 tl ye verdi onları bana saolasın mehmet abi Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 3 Kasım 2017 Paylaş 3 Kasım 2017 Eşimin ilk arabasından, ben çok seviyordum. Ama manuel kullanamayınca satmak zorunda kaldık. Efsane kasası bu. Hem sağlam, hem az yakar, donanaımlısı da süper olur. Bizde pek özellik yoktu. Ama yol bilgisayarı vardı. Tüketim değerleri, hatırlatmalar ve km bilgilerini görebiliyorduk. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 3 Kasım 2017 Paylaş 3 Kasım 2017 Şu stop lambaları söndüğünde belli devir ve hızın üzerine çıkamama özelliği iyiymiş. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Hanıma almak istediğim bir araç, otomatik olsun dediğimizden sağlam ve uygun araç bulamamıştık, şehir içi ve acemi bayanlar için güzel bir alternatif... bunun donanım harbiden güzelmiş 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 4 Kasım 2017 Paylaş 4 Kasım 2017 Tekna donanımı canavar.Bende hanıma aldım 3 aydır sorunsuz kullanıyor. Anahtarsız giriş ve çalıştırma gerçekten büyük kolaylık. Oksijen sensörünü değiştim, rot kollarını da. Muayenesini de yaptırdım. Yine de alıcı çıkarsa satabilirim, güzel araba ama benim A3'ten sonra pek sarmadı hanımı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Kasım 2017 Paylaş 5 Kasım 2017 Tekna executive benim qashqai. Gayet yeterli hatta dolu dolu bir donanım. 1 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 6 Kasım 2017 Paylaş 6 Kasım 2017 On 03.11.2017 at 23:21, Koray Demir yazdı: Şu stop lambaları söndüğünde belli devir ve hızın üzerine çıkamama özelliği iyiymiş. İş bilmeyen ustalar yüzünden akrabamın arabasının kurcalanmadık yeri kalmamıştı. Şanzımana kadar indi araç... 2 1 Yorum bağlantısı
Serkan Özer 6 Kasım 2017 Yazar Paylaş 6 Kasım 2017 (düzenlendi) 1 saat önce, Tahir İlter yazdı: İş bilmeyen ustalar yüzünden akrabamın arabasının kurcalanmadık yeri kalmamıştı. Şanzımana kadar indi araç... Yazmayı unuttum aynı zamanda bunlarda tirger zincir olduğu için gergi paletleri aşınmaya başladığında ve gergi rulmanının üstünde zincir ve dişli yağlama deliği var ufak bir delik. Yağ değişimini geciktirdiğinde orası tıkanmaya başlıyor yağlamayı tam yapmadığında yıpranmayı ve dişli kırmasını zincir kopması zincir uzaması bundan kaynaklı paletler aşınmaya başladığında da belli aralıklarda örnek 3800 ile 4000 devir arası motor sıcaklığına göre değişiyor uzun yolda genelde 4200 ile 4300 arası yapıyor tamamen paletlerle alakalı da olabilir o durum görev yapmadığı zaman Zincir ve paletler bozulmaya başladığında sabah ilk çalıştırdığınız yaklaşık 1 dk boyunca tık tık vuruyor. Sadece paletler bozulmaya başladığında arabanın içinde duyulabilen 2000 devir ile 3000 devir arasında uğultu yapmaya başlıyor uğultu duyulmaya başlandığında götürmeniz iyi oluyor sadece paletler değişiyor diğer türlü zincire kadar değişiyor 6 Kasım 2017 tarihinde Serkan Özer tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts