Mehmet Ozyurek 26 Ekim 2017 Paylaş 26 Ekim 2017 Hybrit/Hibrit Teknolojisi Hybrid, kelime anlamı olarak “melez” demek. Otomobil teknolojisinde ise bu hybrid kavramı elektrik motoru ile koordineli olarak çalışan içten yanmalı motorlar için kullanılıyor. Buradaki içten yanmalı motor, benzinli yahut dizel motor olabilir. Fakat dünyada hybrid denildiğinde ilk akla gelen, benzinli motor ile elektrikli motorun bileşimidir. Sistemin yaratılışındaki nedenlerin başında yakıt tüketimini azaltmak ve emisyon miktarını düşürmek yatıyor. Aslında yakıt tüketimi ile emisyon birbirine bağlı unsurlar. Şöyle ki, sıkışık trafikte yapılan dur-kalk yahut belirli aralıklarla kırmızı ışıktaki beklemeler, araç hareket etmese de motorun çalışır vaziyette kalması yüzünden yakıt tüketimine ve egzoz gazı salımına neden olmakta. Günümüzde bu iki durumu ortadan kaldırmak için çoğu otomobil start-stop sistemine sahip olsa bile hybrid motora sahip bir otomobil, start-stop sistemine sahip bir otomobilden çok daha ileridedir. Nedenlerini sıralayacak olursak: Hybrid otomobil marş motoruna sahip değildir. Dolayısıyla start-stop sisteminde uzun vadede yaşanabilecek marş motorundan kaynaklı problemler yaratmaz. Diğer otomobiller ister start-stop sistemine sahip olsun, ister olmasın, hareket edebilmek için içten yanmalı motorun çalışmasına ihtiyaç duyarlar. Oysa ki hybrid otomobilde ilk hareket elektrik motoru tarafından verilir. Bu, ciddi manada bir yakıt tasarrufudur çünkü bir otomobilin en çok torka ihtiyaç duyduğu an, kalkış anıdır. Tonluk araçların durur haldeyken hareket haline geçirilebilmesi, motorun yüksek döndürme kuvveti üretmesi ile mümkündür. Dizel araçlar bu döndürme kuvvetini çok düşük devirlerde elde edebildikleri için benzinli araçlara göre yakıt tasarrufu sağlarlar. Hybrid araçlarda ise ilk hareket anında ihtiyaç duyulan tork ve hareket elektrik motoru tarafından sağlandığı için hem benzinli hem dizel araçları tasarruf bakımından çok geride bırakır. Hybrid otomobillerde, diğer otomobillerdeki gibi bir akü mevcut değildir. Bunun yerine aracın yakıt deposu büyüklüğünde oldukça büyük bir batarya vardır. Bu yüzden akü bitmesi yahut değişimi gibi bir durum söz konusu değildir. Kaynak 4 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 26 Ekim 2017 Paylaş 26 Ekim 2017 Hybrid güzel de, uzun yolda da az yaksa keşke. Elde kalan atmosferikleri mi tüketiyorlar ne... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Ekim 2017 Paylaş 26 Ekim 2017 adam gibi kullanılırsa az yakar uzun yolda da. Hocam 3 yanlış galiba. normal 12V akü yine olması lazım. ve değişiyor. https://www.youtube.com/watch?v=865rivJxl-s 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts