İçeriğe Yönlendir

Opel Insignia Stop Etme Sorunu


Selim Köse

Recommended Posts

Selim Köse

Malesef bugün arızayı tekrarladı araç.. ustaya bıraktım sabah. Ayrıca bu defa hafif dik bir bayırı 1.viteste bile çok zor çıktı. Sonunda ilk başladığımız yere dönüp sübapları değiştircez galiba. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Malesef bugün arızayı tekrarladı araç.. ustaya bıraktım sabah. Ayrıca bu defa hafif dik bir bayırı 1.viteste bile çok zor çıktı. Sonunda ilk başladığımız yere dönüp sübapları değiştircez galiba. 
Atesleme bobinleri de kontrol edildi mi?
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Hiç bilmiyorum abi ya ustayı aradım arka fonda ankara oyun havası ve bira şişesi sesi geliyodu bakıyorum halletcem m.etme dedi :D benim arabada içmiyodur inş 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Arkaşlar aracın mevcut arızası : motor soğukken hareket halinde stop etme ve anormal şekilde çekmeme olmak üzere bu sabah opel alpata Eskişehir yetkili servisinde yapılan arıza tespiti sonucu TERMOSTAT ve 2 adet MÜŞÜR ARIZASI olarak belirlendi. TERMOSTAT arızasının parçanın orjinal olmayışından kaynaklı olduğu söylendi. Arıza tespiti 85 tl. 

Parçaları beklememek için tekrar sanayideki ustamıza gidip anlattık. Parçalar orjinalleriyle değiştirildi. TERMOSTAT 240 tl

MÜŞÜR adedi 45 tl

Sabah aracı soğukken deneyip eğer olduysa teslim alıcam inş. Parçalar değiştikten Sonra servise gidip arızaları tekrar kontrol ettirdik ve bi sıkıntı çıkmadı. Bu sonuca ulaşana  kadar :

Boğaz kelebeği ve egr temizlendi

Gaz sistemi 2 ayrı yerde detaylıca kontrol ettirildi

Sübap itici ve ayarları kontrol ettirildi ( sentel ya da sintel gibi bişeyle sübaplara bakıldı )

Egzos kontrol edildi. 

5-6 ayrı motor ustasına sübaplar kontrol ettirildi.  Bu sabah aracın ilk çalışma soğuk halde iken motor ısısını -60 olarak algıladığından aşırı yakıt püskürttüğü ve bunu yakıp atamadığı bu yüzden nefes alamayıp tıkadığı söylendi. Buradaki tüm tavsiyelerinizi ustalara ilettim. Yarın aracı deneyip sonucu size iletirim. 

 

Yorum bağlantısı
Selim Köse
Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Bilgisayara bağlanmamışmıydı bu araç. emoji15.png

Bağlandı abi hemde 3-4 defa ama bu servisteki bilgisayarda da arıza çıkmadı. Öyle olunca tek tek ölçüm yapcaz dediler. Biz de o sıra tamam deyip dışarı çıktık. Gerçekten araç konusunda hiçbir bilgiye sahip değilim yoksa detaylı olarak bilgi aktarıcam ama anlatsalarda anlamıyorum. Yarın inşallah sorun hallolmuş olur bende en ince ayrıntısına kadar öğrenip yazarım size. Arabadan zaten soğudum. 2012 passat 2.0 dizellere bakıyorum şimdi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arıza çıkması önemli değil ki.
Sensörlerden gelen veriler yorumlanacaktı.
Bu yapılsaydı. Isı sensörünün -60 gönderdiği görülürdü.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Termostat arizasi ariza taramada direk cikmaz. Haricen verileri okuyacak usta da oyle kolay bulunmaz. Ama termostat arizasi kendini bu sekilde basgostermemesi lazim demekki Opel de farkliymis. Bana anlattiklarinizdan hararet musiri arizasi gibi geldi. Hararet musiri arizalanirsa arac ilk anlarda ne kadar yakit gonderecegenini hesaplayamaz ve araci bogar sizinde ayni durum.

Bu durumlari atlatirsaniz araclar ve arizalar hakkinda guzel bir bilgi sahibi olacaksiniz. Kotu usta adami usta edermis [emoji16]

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Konuyu yeni gördüm, ilk okuduğumda hareret müşürü sıkıntılı büyük ihtimal diye düşündüm. Öyle de olmuş.
Nokta atışı usta bulmak çok zor. Hal öyle olunca Metin hocamın da dediği gibi kötü usta adamı usta ediyor :)
Geçmiş olsun. İnşallah sorun çözülmüştür.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
11 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Arıza çıkması önemli değil ki.
Sensörlerden gelen veriler yorumlanacaktı.
Bu yapılsaydı. Isı sensörünün -60 gönderdiği görülürdü.

 

Orası doğru ancak sizce bu arabayı yapan mühendislerde de hata yok mu Mehmet bey. -60 motor sıcaklığı olur mu olmaz mı diye hiç hesap etmiyor mu bu tasarımcılar.

 

-60C sıcaklıkta arabanın radyatör suyu, hortumları, belki de yakıt sistemi bile donmuş olmaz mı acaba?

 

Yani -60C de arabayı çalıştırmak güvenli midir?

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sensör de sonuçta bir veri gönderiyor.. O da çıkmaz tabi. 

Ah eski ustalar.. Yaşar usta IDS'i eline aldımı, her sensöre tek tek girerdi.. 

5 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Orası doğru ancak sizce bu arabayı yapan mühendislerde de hata yok mu Mehmet bey. -60 motor sıcaklığı olur mu olmaz mı diye hiç hesap etmiyor mu bu tasarımcılar.

-60C sıcaklıkta arabanın radyatör suyu, hortumları, belki de yakıt sistemi bile donmuş olmaz mı acaba?

Yani -60C de arabayı çalıştırmak güvenli midir?

 

 

-60 derece antifriz koyduysan çalışır.. :)

Bence mühendisler doğru yapmış, sıcaklık -60 ise şöyle çalış yoksa çalışamazsın demiş :)

 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak

hava akışmetresini de aşındırıcı olmayan bir madde ile temizleyin.
Onun dışında opcom ile bağlanıp sensör değerleri vs stop eden aralıkta kontrol edilmeli.

2. çözüm lpg sigortasını sökün 1 hafta hep benzinde kullanın. opel motorları çok hassas basit yakıt trim atamalarında bile arıza ışığı yakar kararsız çalışır. bu da ihtimal arasındadır

Ankarada 1500 liraya halloluyordu. Bana acikcasi supap problemi gibi geliyor.
kompresyon testi yapmadan subap değiştirmek ciddi ihmaldir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal




kompresyon testi yapmadan subap değiştirmek ciddi ihmaldir


Zaten ihtimaller uzerinde durduk ustadim. Bahsedilen 1.6 115 hp A16XER motor kodu olanlarda ilk akla supap problemi gelir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Köse

Araç yine olmadı. Bu defa da beyin falan diyorlar. Mecburen akşam alcam ordan arabayı. Başka yere göstercem. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Silindir kompresyonun ölçüm değerleri nedir.. ölçüm doğru yapıldı mı ?

 

Benzin akışı kesilecek, araca tam gaz verilecek ve marşa basılacak. 

Yorum bağlantısı
Selim Köse
(düzenlendi)

Mehmet abi bu ustayla olmayacak bizim işimiz. Yarın arabayı çok düzgün biyere vercem. Zaten aracın başında beklemeden olmayacak gibi. Burda yazdığınız ne varsa gösteririz. Telefonda sordum ustaya görmeden bişey diyemem ama ilk bakacağımız yer sübaplar dedi. 

tarihinde Selim Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sedat Oral

Motorlar ne derece benzeşir bilmem ama x20xev motorlu vectra da aynı sorun vardı. Egzoz monifoldundaki çatlak ve komple egzoz değişimiyle düzelmişti.

Daha önce egzantrik devir sensörü, boğaz kelebeği temizliği ve şişelerce depo temizleyici madde kullanıldı düzelmedi. Tesadüfen egzozcuda çözüldü iş sonradan farkettik stop etmemeye başladı

Yorum bağlantısı
Selim Köse

Aracımı dün akşam opel Kmd özel servisine verdim. Sabaha kadar bekleyip sabah ölçüm yapılacağı söylendi. Az önce usta ile görüştük. Aracın 8 egsoz sübabının kesin olarak çalışmadığını bu yüzden yakılan yakıtın tam olarak atılamadığını ve aracın nefes alamadığını söyledi. Sübapların tornaya gireceğini ve takıp deneyip  arayacağını söyledi. İnşallah bu defa hallolur. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 26.10.2017 at 21:45, Mehmet Ozyurek yazdı:

Motor soğukken (aracı akşamdan ustaya bırakarak) silindir kompresyonlarını ölçtürün. Kesin teşhistir. 

 

Demiştik ama.. hiç bir usta dinlemedi bunu :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
17 dakika önce, Selim Köse yazdı:

Aracın 8 egsoz sübabının kesin olarak çalışmadığını bu yüzden yakılan yakıtın tam olarak atılamadığını ve aracın nefes alamadığını söyledi. 

 

Teşhis doğru, İfade yanlış.

Egzoz subabı tam kapamadığı zaman yanık gazların tam atılamaması veya nefes alamaması durumu değil de. kompresyon oluşamama durumu ortaya çıkar.. 

Silindire dolan yakıt hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır, subaptan kaçtığı için yeterli sıkışma oluşamayınca verimli bir yanma olmaz. tork düşer.

 

Yorum bağlantısı
Selim Köse

Mehmet abi bizim durum şu " usta çok ama usta yok " burda yazılan herşeyi gösterdim ustaya. Bunları göstermedin mi sanayide bu ölçümü yapmadan hiçbişey yapamam zaten dedi. 

Bir saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Teşhis doğru, İfade yanlış.

Egzoz subabı tam kapamadığı zaman yanık gazların tam atılamaması veya nefes alamaması durumu değil de. kompresyon oluşamama durumu ortaya çıkar.. 

Silindire dolan yakıt hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır, subaptan kaçtığı için yeterli sıkışma oluşamayınca verimli bir yanma olmaz. tork düşer.

 

Tork kesinlikle aşırı düşüyo zaten abi ama bu arıza soğuk motorda stop etmeye de sebep olabiliyor mu ?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mehmet abi bizim durum şu " usta çok ama usta yok " burda yazılan herşeyi gösterdim ustaya. Bunları göstermedin mi sanayide bu ölçümü yapmadan hiçbişey yapamam zaten dedi. 
Tork kesinlikle aşırı düşüyo zaten abi ama bu arıza soğuk motorda stop etmeye de sebep olabiliyor mu ?
Sicak motorda mi daha verimli yanma olur soguk motorda mi? Bunun cevabini dusunursek sorunuzun cevabini da vermis oluruz.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...